Beatraaxx Opublikowano 28 Maja Opublikowano 28 Maja Witam, nawiedził mnie ostatnio taki problem... Po odpaleniu samochodu (wydaje mi się, że tylko na zimnym) przez kilkadziesiąt sekund słychać delikatne "stukanie" z okolic silnika. Po kilkudziesięciu sekundach wszystko ustaje i silnik działa jak powinien... Obstawiam popychacze, ale może ktoś miał coś podobnego i chce się podzielić pomysłem? Dodam, że około 40/50 tyś km. temu robiona była generalka i wiem, że była zrobiona "porządnie". Myślicie, że jest się czym przejmować ? Silnik 2.0 tfsi, 2012r.
Langista Opublikowano 28 Maja Opublikowano 28 Maja Jak była porządnie zrobiona, to czemu piszesz post tutaj, zamiast zadzwonić i podjechać do tego, co ten remont robił?
Beatraaxx Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja Dlatego, że po pierwsze to było +/- 2 lata temu, a po drugie ten warsztat znajduje się jakoś 6h drogi ode mnie, więc jakby... Łatwiej jest napisać tutaj ? Bo może ma ktoś większe pojęcie i coś doradzi, zamiast pisać nic nie wnoszące komentarze ?
janusz75 Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja nagraj to o czym piszesz i wrzuć tutaj... zapewne Ktoś postara Ci się pomóc... bo z samego opisu to trochę trudno cokolwiek sensownego poradzić...
Beatraaxx Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja Dźwięk zaraz po odpaleniu, jeszcze "na ssaniu". Po znormalizowaniu pracy silnika stuk momentalnie, albo po kilku/ kilkunastu sekundach ustaje. Patrząc na silnik od przodu, jest to lewą strona, ta nad katalizatorem. 20240529_134052.mp4
janusz75 Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja podejrzewam, że odgłosy o których teraz piszesz, wcześniej też wystepowały... po prostu nie zwróciłeś na to uwagi... te silniki w fazie rozgrzewania zmieniają cykl pracy, co bardzo często generuje dodatkowe dźwięki oraz wibracje... a wszystko to poprzez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu na tzw. "późny" wraz z zmianą kąta otwarcia zaworów oraz dodatkowy "dotrysk" paliwa już w fazie opróżniania cylindra... i właśnie to słychać jako dodatkowy dźwięk w okolicach kolektora wydechowego... a wszystko to w imię ekologii... mimo wszystko, tak dla własnego dobra jak i spokoju ducha, podjedź Sobie do mechanika gdzieś w Twojej okolicy i niech osłucha Ci ten silnik... bo na tym co przesłałeś nie słychać niczego niepokojącego, ale to tylko nagranie i może nieco okłamywać... dlatego najbezpieczniej będzie jak skosultujesz to z "dobrym" mechanikiem... bo jeśli rzeczywiście coś go boli... np. zbyt niskie ciśnienie oleju, uszkodzony fazator... to takie zaniedbanie może być bardzo kosztowne... 1
Beatraaxx Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś. Problem jest taki, że na codzień mieszkam w Holandii, a tutaj mechanicy pozostawiają wiele do życzenia, a w Polsce będę dopiero za dwa miesiące, ale może faktycznie znajdę coś tutaj. Jeszcze raz, dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się