Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika czy naprawa w Audi A5 2.0TDI?


Marekd23

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, od niedawna jestem posiadaczem tego pojazdu. Auto jest z 2011 roku, ma przejechane 360 tyś km i bardzo mocno spala olej silnikowy (1l na 400km). Turbina była sprawdzana i wygląda że jest ok. Zalewałem również 2 razy ceramizer bez żadnych efektów. Zastanawiam się na zleceniem remontu silnika lub kupnem drugiego i przekładką. Co Waszym zdaniem lepiej wykonać? Silnik 2.0 TDI 177KM (CGLC). Jeśli wymiana to gdzie kupić drugi silnik? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co chcesz kupić następnego trupa?

Jak chcesz mieć auto na dłuższy czas, to zleć remont w dobrym zakładzie, przynajmniej będziesz wiedział co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaj do mechanika który zna się na remontach silnika i nie naciagnie Cię na źle wykonany remont, a dojdzie do przyczyny poboru oleju. Turbo mimo iż wygląda ok to może brać olej litrami, winna może być też odma lub głowice. Wszystko zależy od tego jak auto było wcześniej traktowane, jak ktoś dbał itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marekd23 napisał(a):

Dzień dobry, od niedawna jestem posiadaczem tego pojazdu. Auto jest z 2011 roku, ma przejechane 360 tyś km i bardzo mocno spala olej silnikowy (1l na 400km). Turbina była sprawdzana i wygląda że jest ok. Zalewałem również 2 razy ceramizer bez żadnych efektów. Zastanawiam się na zleceniem remontu silnika lub kupnem drugiego i przekładką. Co Waszym zdaniem lepiej wykonać? Silnik 2.0 TDI 177KM (CGLC). Jeśli wymiana to gdzie kupić drugi silnik? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Jezeli przy sprzedazy nie zostales poinformowany o takim defekcie silnika to porozmawiaj ze sprzedajacym - to powazna wada i powinien Cie poinformowac. Jezeli tego nie zrobil powinien przynajmniej partycypowac w kosztach naprawy.

Jezeli auto masz miec zamiar dluzszy czas to oczywiscie jak juz wspomnieli koledzy wczesniej rob remont ale tylko u kogos kto sie na tym zna.

Te silniki z tego co wiem nie "biora oleju" wiec moznaby sie pokusic o kupno uzywanego - jednak pytanie czy da sie znalezc z "dobrym" przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Samochód zaczął brać olej po roku od zakupu. Dodatkowo 2 tygodnie temu zapaliła się "sprężynka" i mechanik stwierdził, że dpf jest zapchany. Przeprowadził jego wycięcie i wgrał nowy program. Od tego momentu zużycie oleju wzrosło do 1 litra na 150km. Ogólnie w mojej okolicy jest problem ze znalezieniem kogoś kto by to zdiagnozował. Raczej polecają wymianę silnika. Nie wiem też, któremu warsztatowi mogę zaufać w regeneracji silnika. Dlatego zastanawiam się nad zakupem drugiego. Przekładkę to ktoś mi ogarnie. Co myślicie o tych regenerowanych sprzedawanych w sieci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Marekd23 napisał(a):

Co myślicie o tych regenerowanych sprzedawanych w sieci?

Poogladaj filmiki na necie jak rozbierają regenerowane silniki to wyrobisz sobie zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koalakm napisał(a):

Te silniki z tego co wiem nie "biora oleju"

CGLC jest właśnie z tego znany, że bierze olej, podobnie jak te TFSI 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesor Chris pokazał jak wygląda regenerowany silnik z popularnego portalu. Zerknij na jego kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Muskel1 napisał(a):

CGLC jest właśnie z tego znany, że bierze olej, podobnie jak te TFSI

aha myslalem ze to tylko dotyczy TFSI... 

no w takim razie mimo wszystko sprzedawca powinien o tym poinformac - bo to wada (nie jest wazne czy znana ;) )

 

Edit: Teraz przeczytalem ze po roku zaczal brac... no to pech

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej naprawa, ale komu zaufać? A może używany, ale jak stwierdzić jaki ma przebieg? 

Edytowane przez Marekd23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marekd23 napisał(a):

Czyli raczej naprawa, ale komu zaufać? A może używany, ale jak stwierdzić jaki mam przebieg?

koniecznie znalezc mechanika ktory zna temat "olejowozow" i potrafi dobrze naprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marekd23 napisał(a):

Czyli raczej naprawa, ale komu zaufać? A może używany, ale jak stwierdzić jaki ma przebieg? 

Odpuść sobie używany, nawet na jednostce w aucie na chodzie nie zmierzysz poboru oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Szukam mechanika choć zastanawiam się również nad sprzedażą auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią. Mianowicie co się stanie, jeśli będę eksploatował samochód przy poborze 1l oleju na 400km. Jakie będą tego konsekwencje? Czy stanie się coś złego. DPF mam usunięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...