Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, igo89 napisał(a):

Oczywiście że taka SQ7 czy RS6 ma lepsze reflektory niż taka S5 bo  w tamtych modelach są HD Matrix LED + lasery znowu S8 ma Cyfrowe HD Matrix LED. S8 ma w standardzie ANC to co miało kiedyś Mondeo Vigniale w dieslu. Dodatkowo S8 w standardzie ma predykcyjne zawieszenia pneumatyczne, które samo się podnosi i obniża do lepszego wsiadania i wysiadania. Jak również cały czas kamera skanuje drogę żeby zawsze był najlepszy komfort. Nie wiem czy to tylko moje odczucia, ale po wszystkich jazdach testowych najciszej według mnie było właśnie w SQ7.

no sam wylistowales ze te wyzsze modele maja to i to lepsze... tak to wlasnie dziala. Zawsze jest tak ze nowe A8 ma jakas nowinke technologiczna itp i dopiero po kilku dobrych latach ta sama nowinke dostanie A4... Dobry przyklad ze swiatlami, S8 ma Cyfrowe HD Matrix LED.... no i te Cyfrowe HD Matrix LED  z czasem trafia do A4  nawet ;)

Mowisz ze w SQ7 najciszej - tak tez sadzilem ze tak bedzie, choc powinni jednak w A8 zrobic jeszcze odrobine lepiej - tak pewnie sie staraja, bo tak dziala segmentacja. 

Opublikowano
W dniu 2.12.2024 o 18:24, matbruk napisał(a):

Też bym wybrał sq7 albo S5 ale sedan.

Sq7 bo fajny ,duży SUV , wizualnie mi się podoba 

S5 bo nowość , również wizualnie mi pasuje.

 

 

Opublikowano
13 godzin temu, Koalakm napisał(a):

no sam wylistowales ze te wyzsze modele maja to i to lepsze... tak to wlasnie dziala. Zawsze jest tak ze nowe A8 ma jakas nowinke technologiczna itp i dopiero po kilku dobrych latach ta sama nowinke dostanie A4... Dobry przyklad ze swiatlami, S8 ma Cyfrowe HD Matrix LED.... no i te Cyfrowe HD Matrix LED  z czasem trafia do A4  nawet ;)

Mowisz ze w SQ7 najciszej - tak tez sadzilem ze tak bedzie, choc powinni jednak w A8 zrobic jeszcze odrobine lepiej - tak pewnie sie staraja, bo tak dziala segmentacja. 

Oj chyba z tymi cyfrowymi reflektorami od A8/S8 do A4 obecnej A5 bym się nie rozpędzał. Jednak musi być to pozycjonowanie modelu. Ale jednak A8 to jest top i tam powinno być najciszej i najlepiej we wszystkim, ale nie zawsze tak jest.

Opublikowano
23 minuty temu, matbruk napisał(a):

Sq7 bo fajny ,duży SUV , wizualnie mi się podoba 

S5 bo nowość , również wizualnie mi pasuje.

 

 

S5 też mi się podoba jedynie ta kierownica jest lipna bo taki słaby plastik i ten znaczek Audi jak z aliexpress. Tylko pytanie jak będzie z tą hybryda ( według Audi to mildhybrid plus ) w nowej S5 bo to jednak nowość. Tam jest bateria aż 1.7 kWh czyli nawet większą niż ma Toyota w swoich hybrydach.  A jednak co nowe lubi się psuć. A takiego rozwiązania jeszcze w Audi nie było.

Opublikowano
8 godzin temu, igo89 napisał(a):

S5 też mi się podoba jedynie ta kierownica jest lipna bo taki słaby plastik i ten znaczek Audi jak z aliexpress. Tylko pytanie jak będzie z tą hybryda ( według Audi to mildhybrid plus ) w nowej S5 bo to jednak nowość. Tam jest bateria aż 1.7 kWh czyli nawet większą niż ma Toyota w swoich hybrydach.  A jednak co nowe lubi się psuć. A takiego rozwiązania jeszcze w Audi nie było.

Jedyne co trochę mi nie pasuje to piano Black na tunelu środkowym, wokół przycisku do zmiany biegów , nieda się tego zmienić na nic innego.

 

Mildhybrid bym się nie obawiał to jest bardziej rozwinięcie już istniejącej w audi technologi .

Opublikowano
13 godzin temu, matbruk napisał(a):

Jedyne co trochę mi nie pasuje to piano Black na tunelu środkowym, wokół przycisku do zmiany biegów , nieda się tego zmienić na nic innego.

 

Mildhybrid bym się nie obawiał to jest bardziej rozwinięcie już istniejącej w audi technologi .

Tak nie da się zmienić tego piano Black niestety. Co do mildhybrid to tam to jest mildhybrid plus i to działa jak normalna klasyczna hybryda w toyocie. Jest nawet filmik na YT Polak pokazuje właśnie w S5 jeździ po Warszawie 1h 30 min z czego 1h 12 min auto jeździ na samym prądzie. I to jest właśnie nowość w Audi takiej hybrydy jeszcze nie było. Dlatego różnie może być z tym.

Opublikowano
W dniu 5.12.2024 o 20:10, igo89 napisał(a):

Tak nie da się zmienić tego piano Black niestety. Co do mildhybrid to tam to jest mildhybrid plus i to działa jak normalna klasyczna hybryda w toyocie. Jest nawet filmik na YT Polak pokazuje właśnie w S5 jeździ po Warszawie 1h 30 min z czego 1h 12 min auto jeździ na samym prądzie. I to jest właśnie nowość w Audi takiej hybrydy jeszcze nie było. Dlatego różnie może być z tym.

Auto nowe , jest gwarancja , dostępne auta zastępcze , nie martwilbym sie tym,  zresztą prawie się nie słyszy o awariach tych systemów bateryjnych w hybrydach w jakim kolwiek  aucie.

Opublikowano
Godzinę temu, matbruk napisał(a):

zresztą prawie się nie słyszy o awariach tych systemów bateryjnych w hybrydach w jakim kolwiek  aucie.

W BMW bardzo częsta usterka.

Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

W BMW bardzo częsta usterka.

Masz może wiedzę w jaki sposób dbać o baterię w hybrydzie Plug-in?  Jeśli stan naładowania jest na poziomie 70 czy 80% warto ją doładować i czy częste doładowywanie do 100% nie doprowadzi do degradacji baterii? 

Opublikowano

Nie zgłębiałem tematu.

Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 09:03, Muskel1 napisał(a):

W BMW bardzo częsta usterka.

Warto zapamiętać jakby do głowy kiedyś wpadł pomysł na BMW. 

Opublikowano

Mam pytanie , czym się różni  S-Line , od S-Line exterieur .

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, matbruk napisał(a):

S-Line exterieur .

Jest to pakiet s-line zewnętrzny, czyli inne zderzaki, listwy progowe, spoiler i znacznki na błotnikach. S-linę wewnetrzny  to siedzenia z przetłoczeniem, perforowana skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, czarna podsufitka.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Jest to pakiet s-line zewnętrzny, czyli inne zderzaki, listwy progowe, spoiler i znacznki na błotnikach. S-linę wewnetrzny  to siedzenia z przetłoczeniem, perforowana skurzana kierownica i gałka zmiany biegów, czarna podsufitka.

Dzięki za wyjaśnienie , czyli wybierając w konfiguratorze pakiet S-Line exterieur , dostanę tylko S-Line zewnętrzny , chcąc mieć też wewnętrzny muszę wybrać inny pakiet tak?

Opublikowano

Tak było przynajmniej do tej pory.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak było przynajmniej do tej pory.

Teraz to jest tak wszystko poustawiane , że trzeba brać pakiety , bo mało która opcja wchodzi samodzielnie. Próbowałem bawić się konfiguratorem nowej A5 i nadal do końca nie umiem wybrać tego co chce , bez kilku innych zbędnych dla mnie dodatkow , co niestety mocno podbija cenę. Największy problem mam z fotelami bo wystarczyły by mi sportowe w tkaninie , a wbija mi ciągle skórę.

Edytowane przez matbruk
Opublikowano

Witam, czy może ktoś weryfikował to czy podstawowa wersja 2.0 150 km benzyna w nowym A5 B10, to dokładnie ten sam silnik, który występuje w obecnej A4 b9? Z tego co widzę, to pogorszyły się istotnie osiągi oraz wzrosło mocno spalanie katalogowe. Dodatkowo z danych technicznych na stronie Audi wynika, że nowy model nie ma nawet miękkiej hybrydy (MHEV), a gdy spojrzymy na dane starej A4 to taka informacja się pojawiała. Co więcej, widzę, że również bagażnik w podstawowej wersji silnikowej jest większy o kilkadziesiąt litrów od np. wersji z 2.0 TDI, która na pewno ma hybrydę. Czy to nie przez brak MHEVa?

 Trochę to pogmatwane, ale warto wiedzieć czy czasem Audi nie "przyoszczędziło" trochę w podstawowym silniku.

Opublikowano (edytowane)

wg katalogu ten silnik w A5 to DWZA (oznaczenie 06R.A) nie występuje nigdzie więcej jak w A5. 

 

Wg niemieckiej wikipedii silnik z rodziny EA888 ale wygląda że to nowa generacja 🤔

 

DE.WIKIPEDIA.ORG

 

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 18:06, lucasek napisał(a):

Masz może wiedzę w jaki sposób dbać o baterię w hybrydzie Plug-in?  Jeśli stan naładowania jest na poziomie 70 czy 80% warto ją doładować i czy częste doładowywanie do 100% nie doprowadzi do degradacji baterii? 

Jak masz 70% to tak zostaw. Ogniwa litowe największa trwałość wykazują jak są ładowane w zakresie  30-70%

Przy naładowaniu od zera do pełna tracisz jeden cykl a masz ich około 500, jak ładujesz od 30-do 70 wytrzyma nawet  5000 tyś. cykli.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
12 godzin temu, patryciusz napisał(a):

Przy naładowaniu od zera do pełna tracisz jeden cykl a masz ich około 500, jak ładujesz od 30-do 70 wytrzyma nawet  5000 tyś. cykli.

jak 500? No bez jaj i co potem po ogniwach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...