Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Kąt wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko, a mianowice chodzi mi o ustawienie kąta wtrysku w silniku 2.5 TDI AKN. Jeżeli ustawię go książkowo przy temperaturze cieczy 90 stopni C - Late 2.0 ATDC Early 14.6 BTDC, autko potrzebuje czasu do odpalenia (1.5 obrotu) i cieżko reaguje na dodawanie gazu, dopiero jak się wkreci na obrty powyżej 2000 min to idzie. Przy ustawieniu zapłonu na Late 2.0 BTDC Early 14.6 BTDC autko pali na dotyk i zbiera sie z miejcja jak "szalone". Czy ktoś może wie gdzie został popełniony błąd?? Może nieprawidłowo wymieniony rozrząd?? A4 kupiłem z wzorcowo usatwonym zapłonem i bardzo mi przeszkadzało, ze przy ruszaniu potrzeba 2 sekund i mocno wcisietego pedału gazu do porządnego przyspieszenia. Dlatego też zacząłem sam przestawiać kąt wtrysku. Teraz rusza sie z miejsca przy delikatnym dodaniu gazu z piskiem opon. Czy ktoś moze sie wypowiedzieć na ten temat?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Auto zawsze lepiej zbiera się i pali ( ręczny przyśpieszacz zapłonu w starszych modelach) przy delikatnie wcześniejszym zapłonie.Możliwe ,że został popełniony błąd przy wymianie rozrządu i pomaga skorygowanie ustawienia zapłonu.

z twojego opisu wynika ,że przestawiasz z 2.0-14.6 na 2.0-14.6 czyli nic się nie zmienia :cool1:

Opublikowano

Tak też myslałem, że przy wymianie rozrządu ktoś dał ciała :) U nas w serwisie dostałem info, że rozrząd był wymieniany w Niemieckim ASO :evil:[br]Dopisany: 08 Maj 2009, 20:26_________________________________________________Zmieniam z Late 2.0 ATDC na Late 2.0 BTDC, a to jest spora róznica, bo aż 4 stopnie

Opublikowano

Tak też myslałem, że przy wymianie rozrządu ktoś dał ciała :) U nas w serwisie dostałem info, że rozrząd był wymieniany w Niemieckim ASO :evil:[br]Dopisany: 08 Maj 2009, 20:26_________________________________________________Zmieniam z Late 2.0 ATDC na Late 2.0 BTDC, a to jest spora róznica, bo aż 4 stopnie

a no faktycznie...
Opublikowano

Właśnie sparwdziłem naciąg paska na pompie wtryskowej i jest delikatnie za mocno naciągniety. Zanki naciągu paska nie pokrywają się. Stzrałka jest wychylona z 3 mm na prawo. Czy to może mieć wpływ na ustawienie kąta wtrysku?? Ja myślę, że nie - ale mogę się mylić......

Opublikowano

Właśnie sparwdziłem naciąg paska na pompie wtryskowej i jest delikatnie za mocno naciągniety. Zanki naciągu paska nie pokrywają się. Stzrałka jest wychylona z 3 mm na prawo. Czy to może mieć wpływ na ustawienie kąta wtrysku?? Ja myślę, że nie - ale mogę się mylić......

Może mieć znaczenie, gdy napiasz pasek ustawienie kół względem siebie zmienia sie ale czy aż w takim stopniu.
Opublikowano

Jutro pstaram się zmienić naciąg paska na pompie chociaż nie wydaje mi się, ze to coś zmieni.... Ale jak nie spróbuję to się nie dowiem :)

RiCo TriCo bedziesz potrzebował VAG-a A co do ustawienia kąta wtrysku to wpisz w wyszukiwarkę i znajdziesz... Ja postaram sie tez poszukać i jak co to wkleję link...[br]Dopisany: 08 Maj 2009, 20:55_________________________________________________Kąt początku wtrysku

To zagadnienie, które spędza najczęściej sen z powiek właścicielom 2.5TDI V6 po wymianie rozrządu.

Sprawdzenie kąta początku wtrysku dokonujemy w grupach:

- 004;

- 004BS.

Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44.

Dopuszczalny zakres kąta to +/- 2*ATDC, co daje efektywnie zakres od 0* do 4* ATDC.

Ustawienie to sprawdzamy w grupie 004BS przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 86*C.

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

RiCo .... jeżeli masz na 2 ATDC to lepiej nic nie zmieniaj:) No chyba, ze masz taki sam przypadek jak ja..... prawdopodobnie źle wymieniony rozrząd :evil:

Opublikowano

Zrób porządną regulację paska od pompy-zbyt mocno naciągnięty może powodować błąd przy odpowiednim ustawieniu-po całej operacji podepnij vag i sprawdz! Dopiero na dobrze wyregulowanym pasku wprowadzaj korekcję.

Opublikowano

Zbyt mocno naciągnięty pasek obciąża jedynie łożysko wałka pompy, rolkę i sam pasek - lecz nie wpływa to na parametry kąta wtrysku, gdyż ten jest regulowany "hydrauliczno-elektrycznie".

Jeżeli prawidłowo zrozumiałem opis Autora tematu, to u niego naprężenie paska pompy jest niewystarczające (bo strzałka odchyla się w prawo) lecz 3 mm różnicy to również - żadna różnica w parametrach pracy układu paliwowego.

Oczywiście, w którąkolwiek stronę regulacja jest niewłaściwa - należy ów stan skorygować do prawidłowego. Bezwzględnie i bezzwłocznie !!!

Co do faktu, że na "przyspieszonym zapłonie" samochód jeździ lepiej - generalnie nie ma się czemu dziwić, gdyż wynika to z fizyki, zasady działania pompy VP44 i jeszcze kilku innych równie prozaicznych powodów.

Martwiące i niepokojące jest to, że wystarczy przestawianie początku wtrysku o tak niewiele (raptem 4*) żeby Kolega Kris poczuł aż tak dużą poprawę. Nie powinno tak być - gdyż jego samochód musiałby reagować na kluczyk oraz pedał gazu równie prawidłowo przy nastawach np. minus 1* ATDC czy nawet minus 3* ATDC.

Ponieważ niestety jest inaczej - prawidłowa diagnostyka powinna się zacząć od weryfikacji wtryskiwaczy (zakres czynności dokładnie opisywałem niedawno w topikach Grzegorza76 - można skorzystać) i co oczywiste pompy wtryskowej - na odpowiednich stanowiskach w serwisie Bosch'a (w tej sprawie VAG i ludzkie oko są bezradne) .

Końcowe wnioski moim skromnym zdanem są więc takie, że kris2000ch ma się za czym uwijać, zaś inni klubowicze odwiedzający ten temat mogą wynieść dla siebie samych taką naukę, żeby "dla zdrowotności" pomp wtryskowych ustawiali w swoich silnikach kąt nie późniejszy niż -1* ATDC . To w żaden sposób nie pogorszy parametrów pracy biegu jałowego (może tylko je poprawić) lecz znakomicie ułatwi pompie VP44 zadanie podczas przyspieszania czy nawet i rozruchu zimnego silnika na mocnych mrozach.

:hi:

Opublikowano

Do tematu to po przestawieniu zapłonu na +2* BTDC kulura pracy silnika na biegu jałowym jest idealna, zaś przy ustawieniu na -2* ATDC silnik zaczyna delikatnie nierówno pracować ....

Opublikowano

Do tematu to po przestawieniu zapłonu na +2* BTDC kulura pracy silnika na biegu jałowym jest idealna, zaś przy ustawieniu na -2* ATDC silnik zaczyna delikatnie nierówno pracować ....

Kris2000ch - jakie są obroty biegu jałowego (na VAGu) ???

Opublikowano

Na Vag-u mam 766 orotów.... silnik pracuje bardzo równo

Byłaby jakas szansa na logi statyczne i w nastawach podstawowych ???

Jeżeli tak, to ja bym poprosił o:

STATYCZNIE: 001, 004, 007, 013, 014 i 018 (skrinszot)

W NASTAWACH PODSTAWOWYCH: 004

:hi:

Opublikowano

Piotruś jak będę miał troszke wolnego czasu obiecuję wykonać i zamieścić logi. Te auto mnie zadziwia bo wiem, że zaplon powinien byc ustawiony inaczej, ale w takiej sytuacji cieżko jest ruszyć i auto jest mułowate do 2000 obrotów. Im bardziej wzrasta temp cieczy tym dłużej trzeba czekać na reakcję silnika po dodaniu gazu, przy wzorcowym ustawieniu kąta wtrysku. Jestem też świadom, iż przy nadjeściu niższych temperatur tz poniżej zera bede miał problem z uruchomieniem Autka. Ale narazie mamy korzystne warunki pogodowe i aż szkoda mi cokolwiek w tym nastawie zmieniac, bo moja A4 mozna powiedzieć, ze (lata)... Nie wiem..... może mam nie oryginalny soft w edc??????? W wiązce EDC znalazłem miejsca gdzie bylo coś wpinane - myśle ze jakiś BOX, ale teraz go nie ma ...

dalczego tak jest ????? - nie mam zielonego pojecia. Narazie ciesze sie Power-em i kultura pracy silnika.

Opublikowano

Piotruś jak będę miał troszke wolnego czasu obiecuję wykonać i zamieścić logi. Te auto mnie zadziwia bo wiem, że zaplon powinien byc ustawiony inaczej, ale w takiej sytuacji cieżko jest ruszyć i auto jest mułowate do 2000 obrotów.

Zadziwiające dla mnie jest tylko to, że silnik reaguje aż tak gwałtownie na zmiany w regulacjach kąta. Natomiast sam fakt, że każda pompa VP44 wręcz prosi się o to żeby statyczny kąt regulować nie później niż minus 1* za GMP - wszystkich informuję i namawiam od dłuższego już czasu ... .

Im bardziej wzrasta temp cieczy tym dłużej trzeba czekać na reakcję silnika po dodaniu gazu, przy wzorcowym ustawieniu kąta wtrysku.

To właśnie niepokoi mnie najbardziej i wolałbym zobaczyć w Twoich logach np. spafnuczoną :mysli: regulację rozrządu - niż wszystko w stanie "igła" ale z wwym. problemami ... . Bo w sytuacji kiedy z logów nic szczególnego nie będzie wynikało - zostanie Ci już tylko sprawdzenie/weryfikacja wtryskiwaczy i ewentualna mechaniczna regeneracja pompy VP44.

Jestem też świadom, iż przy nadejściu niższych temperatur tz poniżej zera bede miał problem z uruchomieniem Autka.

To akurat niekoniecznie gdyż "zgęstniałe" paliwo pomoże VP44 w utrzymaniu funkcji życiowych podstawowych podzespołów układu paliwowego ... :) .

Ale narazie mamy korzystne warunki pogodowe i aż szkoda mi cokolwiek w tym nastawie zmieniac, bo moja A4 mozna powiedzieć, ze (lata)... Nie wiem..... może mam nie oryginalny soft w edc???????

No faktycznie - do oczekiwanych logów mógłbyś dołączyć 008 dynamiczny ... .

W wiązce EDC znalazłem miejsca gdzie bylo coś wpinane - myśle ze jakiś BOX, ale teraz go nie ma ...

dalczego tak jest ????? - nie mam zielonego pojecia. Narazie ciesze sie Power-em i kultura pracy silnika.

Ten właśnie fakt najbardziej pobudza wcześniej wspomniane obawy o fizyczną kondycję pompy wtryskowej ... .

W wolniejsze chwili dokładnie się przypatrz, czy na drucikach pomiędzy sterownikiem VP44 a zaworem dawkującym też są ślady po jakiejś "spince" ... .

:hi:

Opublikowano

Eh te kąty wtrysku. :wallbash:

Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44.

Dopuszczalny zakres kąta to +/- 2*ATDC, co daje efektywnie zakres od 0* do 4* ATDC.

Ustawienie to sprawdzamy w grupie 004BS przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 86*C.

Co znaczy efektywny zakres od 0*do4*ATDC? to jest statyczna wartość żądana przez ECU?

Pytam, ponieważ znalazłem pewną niemiecką stronkę, która mówi wręcz coś odwrotnego...

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_6_Zylinder_VE.html

Na tej stronie jest napisane, że dla silnika AKN i AFB i podejrzewam też, że AKE - statyczny kąt wtrysku na biegu jałowym powinien wynosić od 1.1 do 4.2 v OT co oznacza 1.1 do 4.2 BTDC. czyli przed górnym martwym a nie za górnym martwym punktem(ATDC). co dynamicznie daje zakres kąta od 5..do 10 vOT czyli od 5 do 10 BTDC(przed górnym martwym punktem)

Teraz pytanie..., dlaczego ustawiać kąt wtrysku na 2 ATDC jeżeli w zasadzie cały czas pompa pracuje w zakresie od 1.1-10 BTDC?

Jeżeli źle główkuję to niech mnie ktoś poprawi ale nie podoba mi się to 2ATDC i rzeczywiście tak jak pisał Kris u mnie jest rychtyk to samo. Gdy ustawiłem kąt na "wzorcowe" 2ATDC silnik pracował paskudnie, twardo, nieprzyjemnie, pojawiały się jakieś stukania, natomiast podczas przyspieszania kąta silnik łapał kulturę pracy, mięciutko, płynnie pracuje, cicho, nic nie stuka nic nie puka nie mówiąc już o lepszej dynamice, która na niskich obrotach jest bardzo zauważalna. Dodam jeszcze, że po wymianie rozrządu w serwisie VW którego nie chwalę, ale odbierałem auto z kątem ustawionym na poziomie 4BTDC. Dziwne.

I tutaj nasuwa się kolejne pytanie..., które poruszał już Kris czy właśnie nieprawidłowość wymiany rozrządu, nie zastosowanie blokad, nie przykładanie do tego wagi nie wymusza przez "mechaników" potem korygowanie tego ustawieniem kąta wtrysku. Może ten kąt wtrysku nie jest "stałą" kategoryczną wartością, która dla każdego silnika jest taka sama? Może te 2ATDC jest wzorcem fabrycznym przy fabrycznym ustawieniu rozrządu, przy nowej pompie, nowych wtryskiwaczach a przy kolejnych wymianach rozrządu w związku z niedokładnym ustawieniem rozrządu (blokady itp) jak wyżej już pisałem, mechanicy dobierają kąt do aktualnie ustawionego rozrządu i u jednego dobrze ustawiony kąt będzie na poziomie 3ATDC u drugiego 2ATDC u trzeciego 2BTDC a jeszcze u innego 4BTDC. Dlatego wychodzą takie jaja z tym kątem, może tak to jest??

Pozdrawiam. :hi:

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów :hi:

Po odebraniu autka od mechanika, który przestawił mi rozrząd (nie można było ustawić wymaganego 2.0 ATDC, notorycznie pojawiał się błąd 0550) vag pokazywał cały czas 0.2 ATDC, czasami 0.8 ATDC), błąd zniknął. Auto dymiło, nawet podczas delikatnego przyspieszania (można dostać choroby od ciągłego spoglądania w wsteczne lusterko :kox:). Dziś postanowiłem samodzielnie wyregulować kąt wtrysku na wzorcowe 2.0 ATDC. Po zabiegu vag pokazuje 2.2 ATDC, czasami zdaży się 2.4 ATDC. Gdy pozostawię tak ustawiony kąt wtrysku, pojawia się znany wszystkim błąd 0550 :evil: Dodam, że autko dymi praktycznie tylko w zakresie 3500 - 4000 rpm i to bardzo delikatnie (szary kolor) oraz kręci rozrusznikiem minimalnie dłużej gdy jest rozgrzane. Gdy z powrotem ustawię na 0.2 ATDC błąd już się nie pojawia. Pojawia się natomiast dymienie. Odma nowiuteńka, turbo suchutkie, lewy intercooler nieznacznie spocony ale nic z niego nie kapie. Uszczelki wymienione, niedługo wymiana oleju. Nie wiem, co mam już z tym zrobić. Pozostawić w stanie takim w jakim odebrałem od mechanika? Czy może jednak ten rozrząd nadal nie jest prawidłowo złożony. Poza 0550 vag nie pokazuję żadnych innych błędów. A może ustawić na 4.0 ATDC tak jak pisze kolega (dane zaczerpnięte z linku kolegi z postu powyżej)?

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Ustaw maksymalnie późny kąt jaki możesz byle by nie przekroczyć granicy błędu. Jeżeli masz Vag to, jeżeli dobrze pamiętam, tam można zajrzeć w wykres kąta. Zakres dopuszczalnego kąta jest tam zaznaczony bodajże na czerwono. Na pewno się połapiesz. :hi:

Opublikowano

Tak, posiadam vag'a. Z racji późnej pory i zapierdzielu w pracy pokombinuję w najbliższej wolnej chwili. Dam znać co i jak.

@Grzegorz76

dzięki za poradę, może coś z tego wyniknie. Kąt wtrysku :evil: Maksymalny późny kąt rozumiem jako 4.0 ATDC? Późniejszego już nie da się ustawić :kox:

pozdrawiam :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...