Diego1121 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Cześć. Czasem, z raz lub dwa razy na miesiąc nie mogę wbić dwójki. Co może być przyczyną?? To chyba się zdarza jak gwałtownie ruszam i chce wrzucić drugi bieg. Przesunę dźwignie w lewo ale w dół się nie da, jakby coś blokowało, wtedy poprostu wrzucam trójkę i jadę i po chwili wszystko jest już w normie. Widziałem, że nie tylko ja miałem taki problem lecz rozwiązania nie znalazłem.
bulu Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października Jak dla mnie to brzmi trochę jak blokujący się synchronizator w skrzyni biegów. Z reguły to problem powinien występować w czasie redukcji biegów, a nie wbijania kolejnych no ale na logikę to jest to chyba jedyny element, który może mieć coś z tym wspólnego
Langista Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października (edytowane) Wymień olej w skrzyni biegów a powinno się poprawić. Jest to oznaka zużytego już synchronizatora i nowy olej pomaga na jakiś czas, docelowo wypadałoby rozebrać skrzynię i ten synchronizator wymienić. Ewentualnie przeprowadzić regulację wybieraka biegów. Edytowane 8 Października przez Langista
Diego1121 Opublikowano 8 Października Autor Opublikowano 8 Października Cześć. Znalazłem kilka podobnych tematów z tym problemem i dużo osób pisało, że ta regulacja rozwiązała problem. Czy to może pomóc faktycznie?
slawek_wkc Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października Regulacja może pomóc, a na pewno nie zaszkodzi jak ją dobrze zrobisz. Miałem w poprzedniej audi b8 przedlift identyczny problem jak ty. Już chciałem wymieniać skrzynie ale zauważyłem że jak chciałem wrzucić 2 i brałem lewarek na max w lewo to tak jak by coś haczyło. Z czasem przyzwyczaiłem się do zmieniania biegów i śmigałem aż miło. Oczywiście twój przypadek może nie pasować do mojego i może się okazać że koledzy z pewnością bardziej doswiadczeni ode mnie mają rację i problemem może być niestety synchronizator. Pobawić się z tą regulacja, pojeździć i zobaczyć czy nic nie wadzi ci nie zaszkodzi, zacznij od najtańszych opcji na początek. Dodam tylko jeszcze ze zmieniałem wtedy olej w skrzyni, koledzy na forum pomogli mi dobrac odpowiedni.
Diego1121 Opublikowano 8 Października Autor Opublikowano 8 Października 1 godzinę temu, slawek_wkc napisał(a): Regulacja może pomóc, a na pewno nie zaszkodzi jak ją dobrze zrobisz. Miałem w poprzedniej audi b8 przedlift identyczny problem jak ty. Już chciałem wymieniać skrzynie ale zauważyłem że jak chciałem wrzucić 2 i brałem lewarek na max w lewo to tak jak by coś haczyło. Z czasem przyzwyczaiłem się do zmieniania biegów i śmigałem aż miło. Oczywiście twój przypadek może nie pasować do mojego i może się okazać że koledzy z pewnością bardziej doswiadczeni ode mnie mają rację i problemem może być niestety synchronizator. Pobawić się z tą regulacja, pojeździć i zobaczyć czy nic nie wadzi ci nie zaszkodzi, zacznij od najtańszych opcji na początek. Dodam tylko jeszcze ze zmieniałem wtedy olej w skrzyni, koledzy na forum pomogli mi dobrac odpowiedni. A ty regulowales?
slawek_wkc Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października Nie regulowałem nic, przyzwyczaiłem się i tyle
Elhape Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października Kilka razy miałem uszkodzony synchronizator w różnych skrzyniach i zawsze problem objawiał się zgrzytaniem przy zmianie biegu i to raczej tylko przy redukcji więc pewnie u Ciebie wystarczy regulacja ewentualnie wymiana jakiegoś zużytego elementu wybieraka/lewarka od biegów.
Eswude Opublikowano 19 Października Opublikowano 19 Października Mam podobny objaw.. z 1 na 2 wchodzi bardzo ciężko. Przy redukcji nic nie zgrzyta. Trzeba będzie się za to zabrać 😅
Diego1121 Opublikowano 25 Października Autor Opublikowano 25 Października W dniu 19.10.2024 o 12:55, Eswude napisał(a): Mam podobny objaw.. z 1 na 2 wchodzi bardzo ciężko. Przy redukcji nic nie zgrzyta. Trzeba będzie się za to zabrać 😅 Tylko co jest powodem?
Eswude Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Jeszcze nie wchodziłem w szczegóły, sam nie wiem od czego zacząć. Czy regulacja, czy od razu skrzynie zrzucać.
janusz75 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada zacznijcie od regulacji... w kilku przypadkach rozwiązało to problem... choć ja w swoim musialem wymienić skrzynię na inną, bo oprócz dwójki miałem jeszcze problem z trójką... i u mnie rzeczywiście skrzynia miała dość... jednak miałem kilka przypadków, że regulacja rozwiązala problem...
Eswude Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada Mój dupowóz ma 50k nalotu (tak, kupione po znajomosciach :D), myślę ze to jeszcze nie skrzynia, ale kto wie. Przyszły tydzień jadę do mechanika i dam znać co i jak
janusz75 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada 19 minut temu, Eswude napisał(a): Mój dupowóz ma 50k nalotu (tak, kupione po znajomosciach :D), myślę ze to jeszcze nie skrzynia, ale kto wie. Przyszły tydzień jadę do mechanika i dam znać co i jak samochód z 2008roku i tylko 50k nalotu??? no to zazdroszczę... ja już dobijam do 400tyś...
Diego1121 Opublikowano 8 Listopada Autor Opublikowano 8 Listopada 23 godziny temu, Eswude napisał(a): Jeszcze nie wchodziłem w szczegóły, sam nie wiem od czego zacząć. Czy regulacja, czy od razu skrzynie zrzucać. @Eswude Trudno przeprowadzić tą regulacje?
Eswude Opublikowano Środa o 21:21 Opublikowano Środa o 21:21 Jeszcze nic w tym kierunku nie robiłem, jednakże zauważyłem gdy olej w skrzyni się rozgrzeje, dużo lepiej wchodzi 2ja. Wymieniałem ostatnio olej w skrzyni, niestety mechanik wlał nie ten co Dev poleca tj. RAVENOL VSG SAE 75W‑90 zamiast RAVENOL MTF‑2 SAE 75W‑80. Wróciłem z pytaniem do Dev'a i stwierdził, że da radę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się