Gorczyk Opublikowano 1 Maja Autor Opublikowano 1 Maja (edytowane) 1 godzinę temu, BartoszSoldier napisał(a): W jakim celu wlałeś ceratec? Przez ten ubytek? Co to dokładnie za zegar? Podrzuć jakiegoś linka z ciekawości Ogólnie tym ubytkiem się kierowałem okolo 3 litrow na okolo 8 tys kilometrów z hakiem, tu już cały układ odpowietrzenia ogarnąłem ale sprawdzę jeszcze jak się zachowuje korek oleju na odpalonym i bagnet. Wykluczę może ponowne zapchanie odmy I chciałem zobaczyć I zmierzyć kompresję silnika. Ale raczej wszystkie znaki wskazują na nie szczelną turbinę ale myślę, że warto zobaczyć jeszcze te 3 rzeczy które wymieniłem. Proszę tutaj link do zegara z allegro 🙌 https://allegro.pl/oferta/wskaznik-doladowania-turbo-auto-gauge-serii-yacht-13421443509 Edytowane 1 Maja przez Gorczyk
Rob@k Opublikowano 1 Maja Opublikowano 1 Maja (edytowane) Ładnie się błyszczy, tylko to towarzystwo wokól jakieś smutne 🤣 Edytowane 1 Maja przez Rob@k 1
BartoszSoldier Opublikowano 1 Maja Opublikowano 1 Maja 4 godziny temu, Gorczyk napisał(a): Ogólnie tym ubytkiem się kierowałem okolo 3 litrow na okolo 8 tys kilometrów z hakiem To juz pije a nie obytek. Przy takiej ilości to zauważyłbyś dym niebieski jakby turbo puszczało. Gdzieś musi się lać, sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów i zobacz czy świece/cewki nie stoją w oleju. 1
Gorczyk Opublikowano 2 Maja Autor Opublikowano 2 Maja 6 godzin temu, BartoszSoldier napisał(a): To juz pije a nie obytek. Przy takiej ilości to zauważyłbyś dym niebieski jakby turbo puszczało. Gdzieś musi się lać, sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów i zobacz czy świece/cewki nie stoją w oleju. Najlepsze jest to, że silnik suchy jak wiór, po za miejscem gdzie pociekło z turbo. Będę robił pomiar kompresji to zobaczymy czy olej pływa w świecach. Siwy dym to tylko czasem bączek przy odpaleniu i nic więcej. Wczoraj korek oleju na odpalonym odkręciłem to sobie skakał i z otworu żadnego syczenia nie było ani nie leciały opary. Olej kontroluje teraz to ubytku nie ma ale jazda do 3000 rpm więc olej pobierany jest na wyższych obrotach przypuszczalnie 💀 7 godzin temu, Rob@k napisał(a): Ładnie się błyszczy, tylko to towarzystwo wokól jakieś smutne 🤣 Towarzystwo smutne ale naprawdę to tylko część ekipy, Fiesta to auto z przeznaczeniem na Tor naprzyklad. A audi z tego towarzystwa było najbrudniejsze cholera 😁
Gorczyk Opublikowano 5 Maja Autor Opublikowano 5 Maja No i zegar podłączony pod wężyk przy kolektorze, wszystko ruszyło. Dziś wymieniony też odbój silnika, stary miał już swoje lata za sobą, wymyte wszystko jak zawsze no i oczywiście nowe spinki zw śrubami pod osłony silnika bo o mało co bym jej nie zgubił po ostatnim demontażu przez pośpiech z wymiana oleju. 1
Gorczyk Opublikowano 7 Maja Autor Opublikowano 7 Maja Płyn hamulcowy wymieniony a wskaźnik turbo przyciemniłem folia i nie razi w oczy. 1
george Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja W temacie walki z poborem oleju dorzucę swoje trzy grosze... Po kupnie auta pojawił się ubytek oleju, według książki serwisowej (ASO i poza ASO) wymiany były wykonywane co 2 lata i mniej więcej 20 kkm. Z czasem pobór nasilił się, inspekcja tłoków... czysto. W drugiej kolejności poleciało turbo do sprawdzenia, trafiony zatopiony, poszło do "regeneracji" (nadal brało olej i jechał dopiero od 2600 rpm). Po wymianie turbosprężarki zmniejszył się pobór i mniej więcej utrzymywał się na podobnym poziomie. Za jakiś czas pojawiła się nierówna praca silnika. Na pierwszy ogień szczelność dolotu, wszystko ok, ale odma po 20 latach nie istniała. Wleciał zestaw oryginale. Poprawił się trochę dół, zaczął równiej pracować i nieco spadło zużycie oleju. Do tego wszystkiego pojawiały się cofki zapłonu i problem z wygenerowaniem przepływu. W pewnym momencie stwierdziłem, że zaaplikuje Xado Anticarbon. Po pierwszej dawce nie było czuć wypadania zapłonów na zimno, cofki spadły z 4,5° na 2,25°. Problem z cofaniem zapłonu pojawiały się w środkowym zakresie obrotów. Z biegiem czasu wleciała druga dawka, co prawda maksymalne cofki nie spadły, ale spadła częstotliwość występowania i nie na wszystkich cylindrach jednocześnie. Zauważyłem też lepszą kulturę pracy (zdecydowanie ciszej). Po pierwsze dawce zużycie oleju zmieniło się o jakieś kilkaset kilometrów na całą miarkę i było mniejsze w początkowych etapach (jakieś 0,7 l na 2500 km). Po drugiej dawce zmniejszyło się do 350 ml (połowa stanu) na 2800 km. Przy zimnym rozruchu nie ma dymu (nawet gdy nie było kata), więc problem leży w pierścieniach, uszczelniacze też mogą mieć już dosyć. Przy wymianie oleju planuję trzecią aplikację. Jeżeli udałoby się zejść poniżej 1 litra na 10 kkm bez otwierania pieca to byłoby dobrze. 1
Gorczyk Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja Dzięki za Twoje zdanie a ja teraz mam zrobione już 600 kilometrów i jeżdżę do 3000 obrotów po ceratecu. Na razie nic nie ubywa ale po 1000 kilometrów będę jeździł normalnie i zobaczymy. Jak na razie obstawiam turbo
george Opublikowano 11 Maja Opublikowano 11 Maja 4 godziny temu, Gorczyk napisał(a): Okazjonalnie wleciały ori welury 🤭 Zestaw na lato? 1
Gorczyk Opublikowano 11 Maja Autor Opublikowano 11 Maja 4 godziny temu, george napisał(a): Zestaw na lato? Mam zboczenie, że dywaniki są zawsze wytrzepane po jeździe także muszą dłużej przetrwać... 😀
george Opublikowano 12 Maja Opublikowano 12 Maja 22 godziny temu, Gorczyk napisał(a): Mam zboczenie, że dywaniki są zawsze wytrzepane po jeździe także muszą dłużej przetrwać... 😀 W aucie były welury, ale wiedziałem, że jesienią i zimą błoto będzie wdeptywać się, stąd przesiadłem się gumowe. Początkowo chciałem mieć tylko na jesień i zimę.
Gorczyk Opublikowano 12 Maja Autor Opublikowano 12 Maja Tak gumy też kupiłem sobie ori i też miałem na początku latać cały rok ale wyszło inaczej jak zawsze 😁
Gorczyk Opublikowano 13 Maja Autor Opublikowano 13 Maja Wczoraj zmierzylismy kompresję i zaczynając od przodu... 12 11 10 11 Na ciepłym silniku a wartości zaokrągliłem. Świece ładne czyste. Co myślicie o takich wartościach? Geremi też się odezwał także jak będę gotowy Ti wysyłamy turbo do regeneracji.
george Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja (edytowane) 11 godzin temu, Gorczyk napisał(a): Wczoraj zmierzylismy kompresję i zaczynając od przodu... 12 11 10 11 Przyzwoicie. Jeżeli byłoby 4 x 12 bar to super. Czy zmieniałeś odmę? Sprawna odma to podstawa. @BartoszSoldier, w ostatni stadium życia potrafił zużyć 700 ml na trasie 130 km, ale właśnie nie dymił. Mógł to maskować kat? Edytowane 13 Maja przez george
Gorczyk Opublikowano 14 Maja Autor Opublikowano 14 Maja (edytowane) 6 godzin temu, george napisał(a): Przyzwoicie. Jeżeli byłoby 4 x 12 bar to super. Wymodliłem tylko taki wynik 😅 Wiesz co odma była zmieniana jeszcze na jesień bo było dużo budyniu, wszystko było czyszczone i zmieniana odma, kolanko I wszystkie gumy. Po odkręcaniu odmy, tego grzybka wczoraj budyniu nie było jedynie jakieś ślady/zapocenia oleju. U mnie kata brak. Edytowane 14 Maja przez Gorczyk
george Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja (edytowane) 12 godzin temu, Gorczyk napisał(a): Wymodliłem tylko taki wynik 😅 Nie ma znacznych różnic pomiędzy cylindrami, a to jest najważniejsze. Jeżeli jest mokro przy intercoolerze, to sprawca zamieszania jest prawdopodobnie namierzony. Edytowane 14 Maja przez george
Monti Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja (edytowane) W dniu 7.05.2025 o 12:52, Gorczyk napisał(a): Jak chcesz to mogę podpytać znajomego On montuje do swapów małe wyświetlacze parametrów zamiast wyświetlacza godziny i daty. Problem tylko taki, że wyświetlacz jest biały. Wydaje się, że będzie się lepiej komponować niż taki zegar. Chyba, że Ci nie przeszkadza to nie ma sprawy 😄 Edytowane 14 Maja przez Monti
Gorczyk Opublikowano 15 Maja Autor Opublikowano 15 Maja 18 godzin temu, george napisał(a): Jeżeli jest mokro przy intercoolerze, to sprawca zamieszania jest prawdopodobnie namierzony. No właśnie sylikon ściągnięty z turbo do IC i ku mojemu zaskoczeniu nie lało się a ścianki w normalnym jakby osadzie. 15 godzin temu, Monti napisał(a): Jak chcesz to mogę podpytać znajomego On montuje do swapów małe wyświetlacze parametrów zamiast wyświetlacza godziny i daty. Problem tylko taki, że wyświetlacz jest biały. Wydaje się, że będzie się lepiej komponować niż taki zegar. Chyba, że Ci nie przeszkadza to nie ma sprawy 😄 Będziesz może miał zdjęcie takiego licznika lub film jak to działa. Zegar przyciemniłem ppfem i nie razi w oczy ale może warto się nad czymś zastanowić innym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się