Dejv95 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Witam wszystkich . Na wstępie chciałbym dodać że nie jestem mechanikiem więc proszę też o wyrozumiałość. A wiec do rzeczy , mam problem z A4 B5 1.8T APU. Gdy odpale auto to nie chodzi 4 cylinder i zero reakcji na wyjecie cewki , powyżej 2 tys obr dopiero zaczynał chodzić i auto normalnie jechało ale gdy tylko się zatrzymam to autem telepie i zaś nie chodzi 4 cylinder . W samochodzie mam cewki TFSI bo była kiedys konwersja robiona , zamienialem je miejscami , podmienialem na nowe cewki zapasowe , zmieniłem na nowe swiece PFR6Q , iskra jest na kazdym cylindrze , zmieniałem miejscami wtryski bo myślałem że może to wtrysk nie działa ale bez efektów... Ustawiłem od nowa rozrzad tylni jak i przedni - bez efektu a nawet jest jeszcze gorzej bo jak odpalam auto to dźwięk przez chwilę jak by nie było wkręconej swiecy i po chwili odpala ale chodzi dalej nie rowno , wyciągając cewki na kazdym cylindrze reaguje spadajac z obrotow i telepaniem a na 4 bez różnicy czy cewka włożona czy nie . Już nie mam pojęcia co się z tym stało i głupieje z tego wszystkiego . Kiedyś miałem 1.8t aeb i rozrzad w nim robiłem , grzebałem i chodziło zawsze a z tym nie mogę sobie poradzić. Panowie dobrze mam ten rozrząd ustawiony ? Coś jeszcze mozna sprawdzic co moglo by byc winne ? Czy pozostaje wyciągać glowice ? I ostatnie pytanie czy jeśli by się okazało że glowica uszkodzona to czy glowica AEB / ADR kompletna z walkami podejdzie zamiast APU ?
Petroholic Opublikowano wczoraj o 07:04 Opublikowano wczoraj o 07:04 Kolega wyzej dobrze pisze. Zacznij od kompresji. Ostatnio przegrzebalem caly uklad zaplonowy w doblo benzyna bo nasi juz tam byli i myslalem ze cos sknocili, a okazalo sie o takie cos...
Dejv95 Opublikowano wczoraj o 09:18 Autor Opublikowano wczoraj o 09:18 Byłem u znajomego i na ciepłym kompresja na 1,2,3 po 9.5 bar a na 4 cylindrze 9. Na zimnym nie mam jak zmierzyc na chwilę obecną. Będę ściągać glowice tylko czekam az mi przyjdzie klucz bo tam jest ten RIBE M10 którego nie mam. Dam znać jak rozbiorę i glowica będzie na stole .
Dejv95 Opublikowano wczoraj o 09:20 Autor Opublikowano wczoraj o 09:20 A jeszcze jedno pytanko czy ten rozrząd tylni na walkach jest dobrze ustawiony ? Ponieważ na rowno w oczkach nie zgadza się w 100% ale kiedys mając AEB również minimalnie się wychylało poza znak .
pelonek1 Opublikowano wczoraj o 09:23 Opublikowano wczoraj o 09:23 Na zimnym sprawdź ciśnienie. Rozrząd jest dobrze.
KubaS1988 Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu 3 godziny temu, Dejv95 napisał(a): Byłem u znajomego i na ciepłym kompresja na 1,2,3 po 9.5 bar a na 4 cylindrze 9. Na zimnym nie mam jak zmierzyc na chwilę obecną. Będę ściągać glowice tylko czekam az mi przyjdzie klucz bo tam jest ten RIBE M10 którego nie mam. Dam znać jak rozbiorę i glowica będzie na stole . U mnie na zimnym był tylko problem. Jak silnik się już rozgrzał chodził normalnie i nie czuć było wypadania zapłonu. Uszkodzone gniazda zawodowe miałem
Dejv95 Opublikowano 21 godzin temu Autor Opublikowano 21 godzin temu 1 godzinę temu, KubaS1988 napisał(a): U mnie na zimnym był tylko problem. Jak silnik się już rozgrzał chodził normalnie i nie czuć było wypadania zapłonu. Uszkodzone gniazda zawodowe miałem Początkowo u mnie też było najgorzej na zimnym a na ciepłym chodzil dobrze, miał moc , jezdzil ok więc 2 tygodnie nim jeszcze jeździłem bo musiałem złożyć zawieszenie w drugim samochodzie no a teraz po tych 2 tyg to już telepie nim dość mocno i na ciepłym, przy odpalaniu przez pierwsze sekundy dźwięk jak by nie było założonej swiecy i już nawet na wysokich obr nie chodzi dobrze tylko przerywa. Tak że chyba faktycznie glowica do roboty , w weekend będę miał klucz do odkrecenia glowicy to będzie wszystko wiadomo ...
pelonek1 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Typowy objaw uszkodzonej od LPG głowicy.
Langista Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Swoją drogą 9-9,5 bar to już klasyfikacja do remontu.
Petroholic Opublikowano 13 godzin temu Opublikowano 13 godzin temu No 9-9,5 bar to już mocno nisko Ten silnik z którego fotka czapki jest wyżej miał 16,5; 0; 16; 16,5 a też całe życie na Elpidżi katowany... Skończyło się na frezowaniu gniazd, 7 zaworów do wymiany (6 nie trzymało wymiarów, jeden upalony), 11 prowadnic, komplet uszczelniaczy, 1 sprężyna zaworowa ale tylko dlatego że miała ułamaną samą końcówkę zwoju i standardowo sprawdzenie szczelności, płaszczyzna i docieranie gniazd po frezowaniu.
Dejv95 Opublikowano 5 godzin temu Autor Opublikowano 5 godzin temu 8 godzin temu, Petroholic napisał(a): No 9-9,5 bar to już mocno nisko Ten silnik z którego fotka czapki jest wyżej miał 16,5; 0; 16; 16,5 a też całe życie na Elpidżi katowany... Skończyło się na frezowaniu gniazd, 7 zaworów do wymiany (6 nie trzymało wymiarów, jeden upalony), 11 prowadnic, komplet uszczelniaczy, 1 sprężyna zaworowa ale tylko dlatego że miała ułamaną samą końcówkę zwoju i standardowo sprawdzenie szczelności, płaszczyzna i docieranie gniazd po frezowaniu. 9-9.5 ale było to mierzone na ciepłym ponieważ musiałem dojechać ponad 50km do znajomego plus nie byl to jakiś markowy przyrząd więc też temu nie można wierzyć w 100%. Wszystko się okaże jak w weekend glowica będzie zdjęta
Dejv95 Opublikowano 2 godziny temu Autor Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) Panowie glowica zdjęta i o dziwo wygląda to tak . Myślałem ze będzie jakiś zawor pęknięty czy coś grubszego a tu gołym okiem nie widzę zeby było coś uszkodzone . Kręciłem wałkiem i wszystkie zawory wyglądają okej , wszystko chodzi dobrze jak na chłopskie oko. Jedynie jak zakręciłem walem żeby 4 tłok zjechał w dół to taka dziwna maź żólta była na gładzi ( ostatnie foto ) Taka maź miałem w drugim aucie pod korkiem jak np male trasy robił. 🤷 Ręce mi już opadają i nie mam totalnie pojęcia co się tu odwaliło. Glowice zawiozę na splanowanie i żeby mi Ją sprawdzili i nie wiem co dalej 🤦🤷 Edytowane 2 godziny temu przez Dejv95 Błąd w tekście
przem8 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Na jedym zdjęciu widać jakby ukruszone gniazdo. Było zamknac zawory i je zalać to bys wiedział czy są szczelne. Masz też tłok wymyty więc pewnie się płyn dostawał do cylindra.
Dejv95 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) 54 minuty temu, przem8 napisał(a): Na jedym zdjęciu widać jakby ukruszone gniazdo. Było zamknac zawory i je zalać to bys wiedział czy są szczelne. Masz też tłok wymyty więc pewnie się płyn dostawał do cylindra. Zrobię jak mówisz, zamknę jeszcze zawory i zaleje po kolei i zobaczę. Edytowane 1 godzinę temu przez Dejv95
pelonek1 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) Już nie masz co zalewać. Na zdjęciu po prawej obok ukruszonego gniazda masz na 99% pęknięcie. Płynu Ci nie ubywało? Edytowane 1 godzinę temu przez pelonek1
Dejv95 Opublikowano 54 minuty temu Autor Opublikowano 54 minuty temu 16 minut temu, pelonek1 napisał(a): Już nie masz co zalewać. Na zdjęciu po prawej obok ukruszonego gniazda masz na 99% pęknięcie. Płynu Ci nie ubywało? Plynu nie ubywało wlasnie i nie wiem o które miejsce chodzi ? Mógłbyś na zdjeciu zaznaczyć to przyjże się temu bliżej na żywo.
Dejv95 Opublikowano 42 minuty temu Autor Opublikowano 42 minuty temu (edytowane) Zdjęcia 4 cylindra. Ja nie widzę zeby było coś ukruszone czy pęknięte albo jestem ślepy 🤯 Edytowane 11 minut temu przez Dejv95
Langista Opublikowano 34 minuty temu Opublikowano 34 minuty temu Tłoki latają luźno w tulei czy nie ruszają się?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się