Skocz do zawartości
IGNOROWANY

W Audi A4 B5 1.8T APU nie pali 4 cylinder


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Dejv95,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdzieś jest nieszczelność bo widać, że minimalna ilość płynu się dostawała na cylinder, jest mokry i wymyty. Ja tego nie widzę ale widać dwóch zauważyło, dasz do sprawdzenia na mikropęknięcia i powinni to wykryć.

Opublikowano
4 godziny temu, Dejv95 napisał(a):

Mógłbyś na zdjeciu zaznaczyć to przyjże się temu bliżej na żywo.

Zobacz tutaj, to trzeci cylinder, drugie Twoje zdjęcie. Tu gdzie zaznaczyłem na czerwono widać jakby pęknięcie, masz tu też ukruszone gniazdo zaworowe (zaznaczone na niebiesko).

Screenshot_20250103-161132-edit-20250103161653.thumb.jpg.c153479afdcb9fe506adcb61787b2e17.jpg

 

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, pelonek1 napisał(a):

Zobacz tutaj, to trzeci cylinder, drugie Twoje zdjęcie. Tu gdzie zaznaczyłem na czerwono widać jakby pęknięcie, masz tu też ukruszone gniazdo zaworowe (zaznaczone na niebiesko).

Screenshot_20250103-161132-edit-20250103161653.thumb.jpg.c153479afdcb9fe506adcb61787b2e17.jpg

 

Przyjrzałem się dziś temu dokładnie i nie jest to pęknięte ani uszczerbane , było to mokre od resztek płynu. 

Cała glowica wyglada okej , nie widzę nigdzie okiem zeby było coś ulamane czy pęknięte.  Oczywiście glowica pójdzie na honowanie i sprawdzenie jeszcze .

 

Ale panowie powiedzcie mi jedno...  czy jak ściągałem caly rozrzad przedni i tylni wraz z wałkami , lańcuszkiem i składałem to na nowo to powinno się wyciskać olej z hydropopychaczy ? Czy jest możliwe że miałem podparty zawor i dlatego samochod przy probie odpalenia mial przez parę sekund dźwięk jak by nie było kompresji i możliwe że dlatego nie palił też ten jeden cylinder ?

Czytałem na jednym z forum że ktoś miał podobny objaw po tym jak zmienil napinacz łańcuszka że auto nie palilo na wszystkie gary i problemy z odpaleniem i że prawdopodobnie mial podparty zawor. 

Ktoś mi to wytłumaczy i wyjasni jak to z tymi szklankami ? 

Dzięki! 

Edytowane przez Dejv95
Opublikowano

Daj całą głowicę z wałkami do szlifierni i wspomnij, żeby szklanki też sprawdzili przy okazji. Pozbywając się z nich oleju dobrze jest je z powrotem wstępnie napełnić, żeby nie klepało przy pierwszym odpaleniu jakbyś kilo gwoździ wrzucił.

Opublikowano

Nie było mnie pare dni z braku czasu .

W wolnej chwili troszkę oczyściłem glowice i na 3 cylindrze zawor wydechowy w takim stanie , najlepsze że 3 chodzil bez problemów a 4 który wyglada okej ,  nie chodził. 

Naprawa tego jednego zaworu ( wymiana gniazda,  prowadnicy , zaworu , sprawdzenie szczelności plus szlif - 600 zl ) 

Na olx regenerowana glowica kompletna 1600 , ktoś się wypowie na temat tych regenerowanych ? Warte zachodu ? 

Czy lepiej naprawić ten jeden zawor i składać ? 

 

 

 

20250111_115746.jpg

Opublikowano
34 minuty temu, Dejv95 napisał(a):

Czy lepiej naprawić ten jeden zawor i składać ? 

Daj do firmy gdzie regenerują glowice i powiedz że mają Ci sprawdzić na szczelność no i na moje to powiedziałbym żeby sprawdzili wszystko i powymieniali tak żeby była jak "nowa", bo chyba nie chcesz za chwilę znowu zwalać bo któreś gniazdo np się zapadnie albo drugi zawór wydechowy pęknie.

Ostatnio robiłem u siebie tzn. moja z BFB po 285 k km w tym 160 na LPG pęknięć nie miała ale nadawała się na złom. Kupiłem z wolnossącego AGN euro 3, sprawdzili szczelność, wymienili wszystkie prowadnice zaworowe, uszczelniacze, obróbka gniazd, planowanie, nowe zawory wydechowe jakieś lepsze do LPG. Wszystko nie było do wymiany na już no ale jak już zrobić to raz a dobrze. Za głowicę na okolicznym szrocie zapłaciłem 450 zł plus regeneracja 2000 zł.  Odnośnie tych głowic za 1600 zł nie wypowiadam się bo wiem jakie są koszty jeśli chcesz mieć głowicę zrobioną dobrze.

  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich po dłuższej przerwie .

Jako ze za moją glowice zeby Ją naprawić liczyli sobie za dużo u mnie w okolicy to szukałem przez ten cały czas dobrej używki i zakupiłem glowice  ANB .

 

Na dniach biorę się za montaz i pytanie do was odnośnie szklanek .

Czy podczas składania szklanki trzeba opróżnic z oleju ? Jesli tak to w jaki sposob najlepiej je opróżnic ?

Czy składać tak jak jest i przed odpaleniem odczekać np cala noc zeby się " ułożyły "  i nie było sytuacji że podwieszony zawor będzie.  

Jedni mówią że oproznic i po odpaleniu się napełni a drudzy że składać jak jest i odczekać pare godzin.  

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez Dejv95
.
Opublikowano

Ja opróżniałem. Po złożeniu silnik chodził 20 minut na wolnych obrotach bez dodawania gazu.Po tym czasie ucichły.

Opublikowano
1 godzinę temu, KubaS1988 napisał(a):

Ja opróżniałem. Po złożeniu silnik chodził 20 minut na wolnych obrotach bez dodawania gazu.Po tym czasie ucichły.

 

Kolego jak je oprozniles? Mógłbyś to opisać ?? Byłbym wdzięczny  :D W imadle jakoś je ściskałeś? Odrazu za jednym razem całkiem ścisłes czy np troche scisles , odpusciles i zas scisles ? 

Opublikowano

 

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Samochód poskładany na używanej glowicy ANB. 

Dałem na sprawdzenie szczelnosci plus planowanie , glowica sprawna auto smiga już jak należy. 

Dziękuję wszystkim za rady i pomoc. 

Lapcie pare fotek guzików moich :D

Pozdrawiam 🫡

 

VideoCapture_20241121-143144.jpg

20241117_134728.jpg

20241117_134833.jpg

Edytowane przez Dejv95

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...