mjto Opublikowano 11 Maja 2009 Opublikowano 11 Maja 2009 Witam, ostatnio w mojej 1Z pojawil sie nastepujacy probelm. Gdy samochod sie rozgrzeje, stoi na biegu jalowym to zaczyna rzucac silnikiem.Jeszcze niedawno stal idealnie w miejscu i pracowal rowno.Pierwsze co mi przyszlo do glowty to ze moze filtr jest nieczysty(paliwa). Wymienilem filtr a problem pozostal. Podpialem pod vaga i znalazlem blad 01237 ktory mowi o usterce zaworu odciecia paliwa N109. Wymontowalem go wyczyscilem w rozpuszczalniku podlaczalem na krotko-dziala.Po wykasowaniu bledu narazie nie powraca, ale problem pozostal, gdzie szuakc usterki, ktore ewentualnie grupy zalogowac??
leo... Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 001 - jeśli to nie jest wina wody w paliwie - odłącz sygnał prędkości pojazdu podawany do ECU (najłatwiej bez cięcia kabli mozna wypiąc wtyczkę od strony skrzyni biegów) - jeśli problem ustanie - nastawnik pompy do czyszczenia ... za szarpanie odpowiedzialny też może być czujnik obrotów wału - zakłócenia sygnału z tego czujnika bedą powodować poszarpywanie - całkowity brak sygnału - zgasi silnik - sprawdź też wtryskiwacz sterujący (z czujnikiem wzniosu igły)
mjto Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Jezeli chodzi o czujnik obrotu walu to gdzie go znalezc?? kiedys mialem problem z nastawinikiem w innej 1Z ale wtedy problem szarpania byl ale podczas jazdy a na wolnych obrotach pracowal rowno...
Sztomel Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 czujnika szukaj na bloku silnika przy kielichu od strony koła zamachowego, pod pompą podciśnienia, może być z góry silnika niewidoczny gdyż przysłania go filtr oleju, pewnie lepiej będzie od spodu samochodu widoczny, dochodzi do niego gruby kabel i jest mocowany jedną śrubą do korpusu silnika, te fotki mogą Ci pomóc w lokalizacji : http://images.google.com/images?hl=pl&q=%22czujnik+G28%22&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&gbv=2&aq=f&oq=
Darev Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Powodów może być wiele: plecionka, wtryskiwacze, poduchy. Zaloguj grupę 013 - wtryski.
Sztomel Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 plecionka z całym szacunkiem dla kolegi ale plecionka (jeśli myślimy o łączniku elastycznym wydechu) nie ma na to żadnego wpływu, co najwyżej słyszalny świst turbinki i swąd spalin w kabinie.
Darev Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 plecionka ...plecionka nie ma na to żadnego wpływu... no to jak będzie złużyta i po rozgrzaniu wydech będzie wpadał w rezonans to czy nie będzie telepało silnikiem?
Sztomel Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 ja właśnie taką mam - zużytą i ażurową i tylko te objawy, o których pisałem, z całą pewnością rezonansu nie spowoduje bo jak sama nazwa wskazuje to jest łącznik elastyczny
Robert.Krak Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Mam podobne objawy okazalo sie ze 1 i 3 pompowtryskiwacz do wymiany, najtaniej 700zl / szt
leo... Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Mam podobne objawy okazalo sie ze 1 i 3 pompowtryskiwacz do wymiany, najtaniej 700zl / szt 1Z to VP37 ... daleko mu do PD
golob Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 moze przestawil ci sie nastawnik pompy i teraz dostaje za duza dawka paliwa.z tego co pamiatam 1.6mg to jest granica kiedy silnik zaczyna poszarpywac na wolnych obrotach.
mjto Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 A czy czyszczenie nastawnika moze cos w tej sytuacji pomoc?? Dodam ze podczas jazdy nie ma szarpania...
golob Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 ja bym przy nastawniku nie grzebal ! podlacz vaga, sprawdz dawki paliwa, ewentualnie skoryguj.
Lishoo Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Dokładnie podepnij VAG i obserwuj dawkę paliwa jaką dostaje kiedy zaczyna szarpać, jeżeli jest mniej więcej taka sama to ok, a jeżeli skacze z 2mg na 5mg to trzeba będzie szukać przyczyny, być może któryś przewód od nastawnika nie łączy np.
mjto Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Opublikowano 22 Maja 2009 Jestem po czyszczeniu nastawnika... Dalej identyczne objawy, bawilem sie dawka z godzine, ruszalem pompa w ta i w ta. Wnioski: gdy dawka jest za duza(nastawnik w strone szyby) silnik slabo schodzi z obrotow a bez gazu obrotu faluja ok +-500. Gdy dawka jest za mala poprostu silnik slabiej reaguje na gaz... Gdy ustawilem na taka jak byla przed wyjeciem nastawnika problem jest identyczny, nic sie nie zmianilo...
Lishoo Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 A sprawdzałeś jak to jest z tą dawką paliwa na VAGu? i czy silnik pracuje tak jakby chwile normalnie a co chwile jakby szarpnięcie ? czy cały czas szarpie jakby się dusił? Ja ostatnio też z tym walczyłem i u mnie przyczyny trochę się skumulowały ale za szarpanie na rozgrzanym silniku odpowiedzilne były: -wężyk wchodzący do filtra paliwa, był troszkę przetarty i wraz z wzrostem temperatury puszczał więcej powietrza i silnik waryjował, po wymianie wężyka problem pozostał ale już w mniejszym stopniu i z ciągłego szarpania zmieniło się to w szarpanie co jakieś 3s, co więcej czasem było ok, a czasem szarpało po przejechaniu jakiegoś odcinka, długo nie mogłem znaleźć przyczyny, ale w końcu znalazłem Okazało się że styki w nastawniku które lutowałem kiepską lutownicą puściły, a dokładniej 1 i 3 styk, kolega zlutował mi wszystkie jeszcze raz dobrą lutownicą i jest gites Edit: Aha i dawka paliwa wyglądała u mnie jakoś tak 3mg 3mg 3mg 5.8mg 2.1mg 3mg 3mg 3mg 5.8mg 2.1mg Coś takiego
mjto Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Opublikowano 23 Maja 2009 U mnie na wolnych obrotach jest 4,8 caly czas... Jak ustawilem na 3,0 tez bylo ok, wlasnie jaka powiinna byc prawidlowa dawka?? Tak szukam i szukam i nic nie moge znalezc.. zaczyna mnie juz denerwowac jak patrze na wydech a on lata jak pijanemu cos tam, nie pamietam juz tego przzyslowia
Darev Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 może być 3mg nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
golob Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 ja mam teraz ustawione 3.2mg i chyba jest ok. wy tez tak macie na wagu ze jak zwiekszacie dawke paliwa (silnik rozkreca sie do takich obrotow ze mozna go jedynie zdlawic na biegu) to pokazuje mniejsze wartosci. a jak zmniejszacie (silnik wtedy slabiej reaguje na gaz) to wieksze. czy tylko kolega ma cos nie tak z wagiem ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się