Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem po odłączeniu akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Odłączyłem akumulator w moim Audi A4 2.5 TDI V6 BFC podczas włączonego alarmu. Ponownie go podłączyłem i pojawiło mi się kilka usterek:

- nie działający obrotomierz i prędkościomierz,

- brak naliczania przejechanych kilometrów,

- brak oświetlenia zegarów, klimatronika, radia i wszystkich przycisków,

- na wyświetlaczu kompa pali się ostrzeżenie o oleju,

- nie działające wskaźniki włączonego kierunkowskazu i świateł- a na zewnątrz światła świecą bez zarzutu.

Podłączyłem go pod WAG i pojawił się błąd 00576 terminal 15- brak zasilania po zapłonie. Proszę o pomoc bo jeżdżę po elektrykach i nikt mi nie jest w stanie pomóc.

Opublikowano

a próbowałeś jeszcze raz odpiąć aku

Opublikowano

Jak to nie mogą Ci pomóc przecież pisze jak byk terminal 15 czyli plus po przełączeniu stacyjki. Bezpieczniki sprawdzone?? Klemy dobrze zapięte nic z nich nie spadło?? Wystarczy miernik w łapkę i poszukiwania gdzie brakuje + bardzo proste zadanie.

Opublikowano

Panowie

Nie ma co sprawdzać. Masz dokładnie ta samą usterkę co ja. Uszkodzeniu ( spaleniu uległa pamięc NEC - obok procesora BOSCHa na płycie głównej wskaźników )

Musisz znaleźć w ETCE zamiennik zegarów ( nowe wskaźniki ) potem udać się do jaiegoś fachowca który odczyta PIN ze sterownika silnika i nowych zegarów a następnie przeprowadzić procedurę adaptacji czyli:

znając oba PINy montujemy nowe zegary w aucie, podajemy PIN do sterownika silnika, następnie do zegarów i po zczytaniu przez wskaźniki danych auta ( VIN ) kodujemy klucze pod zgodność nowych parametrów. Bez tego Immobiliser nie odpali auta.

Acha szukając zegarów na allegro nie przejmuj się czy sa 4 czy 6 garów - ja do 1,9 kupiłem od 2,5 TDI i mimo że gość się upierał że nie będą pasować to działają pięknie bez żadnego dodatkowego kodowania.

Jeżeli masz kolorowego FISa to polecam takie oznaczenia:

8EO 920 930R

8EO 920 930SX

8E0920930T - ja takie kupiłem http://www.allegro.pl/item601368879_audi_a4_02r_2_5tdi_multitronic_licznik.html

szukając dla siebie znalazłem jeszcze takie ale:

8E0 920 900 K - czerwony FIS

8E0 920 930 J - kolor ale mają wade wskaźnika paliwa

8E0 920 900 G - czerwony FIS

8E0 920 900 M - czerwony FIS

8E0 920 901 H - czerwony FIS

8E0 920 900 E - ...??

Poczytaj też mój pionierski wątek związany z tym problemem. Miesiąc zajeło mi ponowne ożywienie auta :confused4:

powodzenia

Opublikowano

Dzięki za info.

Mam jeszcze pytanko. Zawsze po odłączeniu akumulatora będzie się coś takiego dziać??

Jaki jest koszt całej naprawy?? Można te zegary naprawić, czy koniecznie trzeba kupić nowe??

Opublikowano

Mam jeszcze pytanko. Zawsze po odłączeniu akumulatora będzie się coś takiego dziać??

Nie... poprostu miales pecha lub nieumiejetnie odpiales kleme.

Masz szczescie w nieszczesciu, ze niedawno adaho przechodzil przez to samo i przetarl szlak sporym nakladem czasu i pieniedzy. :confused4:

Opublikowano

dokładnie :kwasny: ja sporo zdrowia i czasu starciłem zanim doszliśmy po wielu testach co jest przyczyną i jak to odkręcić.

Kondziu naprawiać nikt tego nie chce. Przynajmniej ta usterka która masz, w moim przypadku nikt się nie chciał tego podjąć.

Kup wskaźniki na allegro i jedz do Kobry - będzie dobrze.

Opublikowano

OK. To teraz powiedźcie mi jak wymontować zegary z mojej bryki?? Bardzo proszę o dokładny opis.

zdejmij ramke pod zegarami, odkręc dwie czy trzy śruby i wyciągnij. Z tyły są dwie kostki na klemach odpinanych od dołu i jedna wtyczka

Opublikowano

adaho. Widząc, że masz spore doświadczenie w tej kwestii zadam krótkie pytanie.

Czy zegary, które kupiłeś będą bez problemu pasować do mojej furki?

Furka jak w profilu z Multi.

Generalnie nie mam zadnych problemów, ale chciałbym mieć u siebie kolorowy FIS.

Opublikowano

adaho. Widząc, że masz spore doświadczenie w tej kwestii zadam krótkie pytanie.

Czy zegary, które kupiłeś będą bez problemu pasować do mojej furki?

Furka jak w profilu z Multi.

Generalnie nie mam zadnych problemów, ale chciałbym mieć u siebie kolorowy FIS.

pasowac będą ale czy FIS kolorowy będzie działał poprawnie - niewiem ( raczej nie ).. poszukaj był topic odnośnie swapa Fisa z czerwonego na kolor.

rodzaj skrzyni i pojemność nie mają znaczenia .. ja do swojego kupiłem z 2,5 TDI multitronic i działa - ważne żeby były Dieslowskie.

Kondziu napiałem Ci wcześniej jakich szukać - wszystkich chyba nie sposób wymienić.

Opublikowano

Hmm...

Może spróbuje skontaktować sie z ludźmi, którzy naprawiają FIS-y.

Może dadzą radę podmienić sam wyświetlacz :mysli:

Opublikowano

Spoko. Znalazłem gościa, który chcę się podjąć naprawy moich zegarów. Zobaczymy czy da radę. Jak nie to muszę kupić jakieś na allegro.

Opublikowano

Spoko. Znalazłem gościa, który chcę się podjąć naprawy moich zegarów. Zobaczymy czy da radę. Jak nie to muszę kupić jakieś na allegro.

szkoda czasu..u mnie też próbowali, prywaciarze i serwisy :cool1: ale mam nadzieje ze Twój elektronic to jakiś magik i poradzi sobie

Opublikowano

Mam jeszcze pytanko. Zawsze po odłączeniu akumulatora będzie się coś takiego dziać??

Nie... poprostu miales pecha lub nieumiejetnie odpiales kleme.

Masz szczescie w nieszczesciu, ze niedawno adaho przechodzil przez to samo i przetarl szlak sporym nakladem czasu i pieniedzy. :confused4:

A jak bezpiecznie odpinać kleme wie ktoś?

Opublikowano

Dobre pytanie. Aż się boję jak to naprawię i przyjdzie mi wymiana akumulatora i co wtedy. Serwis?? Adaho ty odłączałeś po naprawie akumulator??

Opublikowano

Mam jeszcze pytanko. Zawsze po odłączeniu akumulatora będzie się coś takiego dziać??

Nie... poprostu miales pecha lub nieumiejetnie odpiales kleme.

Masz szczescie w nieszczesciu, ze niedawno adaho przechodzil przez to samo i przetarl szlak sporym nakladem czasu i pieniedzy. :confused4:

A jak bezpiecznie odpinać kleme wie ktoś?

normalnie - najpierw - potem + ...ale z naszymi furami jest tak że po prostu jak idzie prąd na instalacje to wrażliwa elektronika zegarów może się wysrać. Zdarza się to 1 na 100 przypadków ale....jak widać jak już się zdarzy to koszta są spore.

Ja już sam nic nie odłączam. Jeżeli trzeba będzie odpinac AQ jade do ASO - jakby co oni poniosą koszty zakupu nowego zestawu wskaźników ( 2800 pln ) :decayed: + kodowania

Opublikowano

Jak to naprawie to tylko ASO. Drugi raz nie odważę się odłączyć sam AQ. Jutro biorę się za wyjmowanie zegarów i daje do naprawy- zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.[br]Dopisany: 26 Maj 2009, 09:40_________________________________________________Właśnie wyciągnąłem zegary. Mam 8E0 920 930R. Jak nie naprawię to w razie co ma może ktoś takie na sprzedaż??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...