jaro4444 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Problemem wszystkich firm samochodowych staje się jakość. Wpływa na to wiele czynników. Podstawowe to: - bardzo krótki czas życia bieżących modeli, a tym samym mało czasu na opracowanie następcy projektowanego często od podstaw, a nie jako ewolucja poprzednika, najczęściej tylko na ekranach komputerów. Na testy zostaje bardzo mało czasu, więc klient jest królikiem testowym... - wyśrubowane do granic absurdu normy ochrony środowiska, - ciągła pogoń za obniżaniem zużycia paliwa, podniesiem osiągów,... - walka z konkurencją, - wzrost stopnia skomplikowania konstrukcji, - spadek jakości stali hutniczej wykonywanej w bardzo dużej części ze złomu a tym samym domieszkowanej wieloma niepożądanymi odpadami, - walka o zysk i minimalizację kosztów produkcji - przenoszenie produkcji kluczowych podzespołów do "taniej siły roboczej" (np. turbiny z Rumunii), - konieczność stosowania ekologicznych procesów produkcyjnych (bez chromu, kadmu, rtęci, węglowodorów aromatycznych, fenoli, azbestu, ...), - być może świadoma polityka "programowalnej trwałości" Porównajcie sobie dla przykładu obciązenie litra pojemności pierwszych TDI (47 KM/dm3 pojemności dla 1.9 90 KM, a dzisiejszych 85 KM/dm3 dla 2.0 170 KM). Praktycznie dwa razy więcej, a w ciągu kilkunastu lat metalurgia nic nowego nie wynalazła... Narzekacie na Audi, zobaczcie co się dzieje z wtryskiwaczami Delphi w nowej C klasie!!! Często analizuję samochody rozkładając je na części - czyli kto jest poddostawcą alternatorów, wtrysków, klocków, amorów, ... na pierwszy montaż. Audi wypada w tym całkiem przyzwoicie, choć często zadziwia mnie pozytywnie np. Alfa Romeo. To nie świadczy, że Alfa lepsza od Audi bo same składniki nie tworzą potrawy, ale czasem daje do myślenia...
griga-st Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 jaro4444 -nic dodac nic ujac , poza jednym -srodowisko naturalne,bo jak o nie zadbamy to w takim tepie to niewiele zostanie dla naszych dzieci .Dodatkowo wymusza to rozwoj technologi(ale nie menadzerskich TRIKOW!!! bo zjedza wlasny ogon )
turdzi Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 - walka o zysk i minimalizację kosztów produkcji - przenoszenie produkcji kluczowych podzespołów do "taniej siły roboczej" (np. turbiny z Rumunii), no wlasnie i gdzie tu logika , beda robic turbiny i nie wiedomo jeszcze co w rumunii dla ciecia kosztow , ale produkuja chyba z 6 roznych ale w praktyce bardzo podobnych o zblizonych parametrach silnikow 2.0 TDI zamiest gora 2 , 3 ale przemyslanych i trwalych , nie kumam tego
Jerzy119 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam. Na jednej z aukcji na Allegro rafcio206 sprzedaje pompy oleju do audi po 1300 zł. Jest to własciwie cały zespół wałków wyrównoważajacych z napędem poprzez koła zębate. Brakuje tylko koła napędzającego z wału korbowego, ale może też jest do kupienia od tego gościa. Czy ten zespół pasowałby do BLB? Myślę o zamianie napędu łańcuchowego na koła zębate jako alternatywie rozwiązania proponowanego przez aso za 6000 zł (z montażem). Pomijam fakt, że wszystkie pompy rafcia206 oraz inne częsci, które sprzedaje mają gwarantowany przebieg 25 tys. km. Może ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się co właściwie wchodzi w skład tego zestawu z aso do przebudowy z napędu łańcuchowego na koła zębate.
ALBINEK Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 A może wystarczy przy wymianie rozrządu wymienić łańcuch,napinacz,i dostępną zębatke plus imbusik i to przedłuży żywotność BLB.Ja tak właśnie zrobiłem i sypiam dobrze nie myśląc o awarii a mojej Audicy.
jaro4444 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Taniej i pewniej: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_likwidacja_walkow_wyrownowazajacych_z_silnika_20_tdi_czyli_swap_walu_i_pompy_oleju-t128515.0.html
griga-st Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Bylem dzisiaj u przyjemniaczkow bo rozgladam sie za kolejnym transporterkiem .Gadka-szmatka , temat zszedl na temat nowych motorkow(teraz max.2,0TDi) i co ciekawego-wszystkie silniki oprocz podstawowej wersji maja WALKI WYROWNOWAZAJACE ! :gwizdanie: Wiec jak to jest,sprawdzilo sie to i nie ma odwrotu, czy chlopaki szukaja pracy na przyszlosc dla mechanikow :gwizdanie:. I jak sie ma ten down`ing do wytrzymalosci czesci silnika(tloki i cylindry,glowica)poszla technologia hartowania na tyle do przodu ?
turdzi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Bylem dzisiaj u przyjemniaczkow bo rozgladam sie za kolejnym transporterkiem .Gadka-szmatka , temat zszedl na temat nowych motorkow(teraz max.2,0TDi) i co ciekawego-wszystkie silniki oprocz podstawowej wersji maja WALKI WYROWNOWAZAJACE ! :gwizdanie: Wiec jak to jest,sprawdzilo sie to i nie ma odwrotu, czy chlopaki szukaja pracy na przyszlosc dla mechanikow :gwizdanie:. I jak sie ma ten down`ing do wytrzymalosci czesci silnika(tloki i cylindry,glowica)poszla technologia hartowania na tyle do przodu ? wytrzymalosciowo to raczej jest ok. , bo te slilniki dadza rade nawet przy 240KM.
griga-st Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Apropos mojego poprzedniego posta-moj BPW-up wrocil wtedy po dwoch dniach pobytu w ASO zostal wymieniony caly naped pompy oleju(lancuszek) na moja wyrazna prosbe. Stary nie byl zepsuty,natomiast wykazywal wyrazne oznaki zuzycia.Koszt to 360 € ( ok30%calkowittej ceny czesci zamiennych),robocizna w ramach Gebrauchtwagengarantie.poz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się