Jump to content
20 20
marius3200

Know How odnośnie poprawy odbioru radia CONCERT SYMPHONY

Recommended Posts

Ok jak tylko znajdę czas z powrotem to rozkręcić, był zestaw głośnomówiący noki ale chyba nie oryginalny bo kuzyn ma ori i ma na stałe przy radiu.


B6 AWX

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok a gdzie te powinny byc podlaczone :

-żółta - Antena FM Diversity

-biała - zasilanie

[br]Dopisany: 01 Luty 2012, 17:09_________________________________________________??????????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy dołączę się do tematu, a mianowicie mam podobne objawy popsutego wzmacniacza i postanowiłem go zdemontować i oderwać tą czarną gumę i teraz problem, bo wyrwałem elementy elektroniki i teraz potrzebuję schematu wzmacniacza 8E5 035 225 A, proszę o pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja oznajmiam, że wzmacniacz z A8 D3 za 100 zeta na alledrogo śmiga piknie. :good: W końcu cieszę sie działającym radiem. :naughty::tongue4: W ASO zaśpiewali mi 300 zeta z nowy wzmak. Także moge z czystym sumieniem polecić podmiankę na wzmaka z A8.


!!!AŁDI RULEZZZ!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam nieco podobny problem jak Sosna90 w a4 B6 wersja USA

Pierwotnie było Symphony z kaseciakiem, potem Concert III, a ja teraz dołożylem RNS-E. Wszystko działa porawnie, kominikaty FIS, bluetooth, tylko radio słabiutko odbiera.

Niestety nigdzie nie znalazłem anteny diversity w okablowaniu za radiem, jest podłączona tylko FM

Ścieżki na 3 tylnych szybach są, na dachu "płetwa". Czy możliwe że jest wzmacniacz z diversity tylko okablowanie nie zostało pociągnięte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, , czy któryś z Panów mógłby dołączyć jakieś fotki gdzie jest ten wzmak w B5 Avant?

Czy jest to za tą klapką po lewej stronie w bagażniku czy w nadkolu koło subwoofera Nokia?

---------- Post dopisany at 18:59 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------

Witam, , czy któryś z Panów mógłby dołączyć jakieś fotki gdzie jest ten wzmak w B5 Avant?

Czy jest to za tą klapką po lewej stronie w bagażniku czy w nadkolu koło subwoofera Nokia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem tez problem z odbiorem radia,wystarczylo wsadzic spinkę do wlosów między wzmacniacz,pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ten z wzmak z B6 jest taki sam jak w B5 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzmak w B6 jest inny niż B5.

Wyciągnąłem to dziadostwo próbowałem klipsów i nic. Jest poprawa, a za chwilę wypadałoby klipsa przełożyć w inne miejsce:kwasny: W końcu owinąłem cały wzmacniacz taśmą dookoła. Nie wiem co jest ale najlepiej działa jak odepnę wtyczkę od masy. Nowy w serwisie to jakieś 225zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem kolego tak, że jak odłączyłem mase to tak jakby lepiej działał ten wzmacniacz. Niestety u mnie bez wymiany sie nie obyło. U mnie ta guma odeszła w taki sposób, że uszkodziła mi elektronikę we wzmaku (niektóre elementy elektorniczne są zatopione w tej gumie). Kupiłem od A8 D3 i wsio śmiga superancko. Poza tym ja mam jakąs wersje z tego A8 na full wypasie bo wejść różnych ma chyba z 8, a ja mam tylko podpięte zasilanie, antene i masę. W serwisie taki co założyłem 1,5 tysia kosztuje


!!!AŁDI RULEZZZ!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zazwyczaj wystarcza na szczęście ten najtańszy bez obsługi TV, webasto itp a ten 8E5 035 225 Q kosztuje w serwisie 227,80zł brutto Czyli ciutkę taniej niż połamane resztki wzmaka na allegro:naughty: Z literką T który obsługuje ogrzewanie postojowe kosztuje tyle samo:decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by ktos potrzebowal 8E5 035 225S to mam do pchniecia :thumbup1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak by ktos potrzebowal 8E5 035 225S to mam do pchniecia :thumbup1:

Ile? Bo teraz biedny jestem:kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie gdzie biegną te kable od wzmacniacza w sedanie ? U mnie z radia audi concert wychodzi 1 żółte złącze, gdzie jest reszta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Czy stosował ktoś w avancie w B6 alternatywną antenę zamiast fabrycznej (w szybie) jak to się sprawdza poza miastem.

np taką.

blauc.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jazda , wymieniłem radio 3 mies temu i nie podłączyłem separatora do + -- ciągle miałem problemy z radiem aż do dzisiaj -- bo podłączyłem ten cholerny +:facepalm: i życie znów jest piękne.... tu jest kopalnia wiedzy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zamiaruję uruchomić system diversity w avancie b6, po lewej stronie mam taki wzmacniacz antenowy (splitter)

$T2eC16ZHJGkE9no8iMJ9BQiEZ3tNTw~~60_35.JPG

Może ktoś dysponuje nr katalogowym wzmacniacza z prawej strony.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak rozbierałem swój bagażnik to przyznam się szczerze że nie rzucił mi się w oczy żadem moduł zamontowany w prawym boczku, ale może i jest tylko gdzieś pod wygłuszeniem, poniekąd jakoś musi być połączona antena z prawej szyby.

------------------------------

Poszukuję uszkodzonego wzmacniacza antenowego do sedana B6, dokładnie potrzebuję jeden element z jego płytki, może ktoś mnie poratuje.


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem ostatnio RNS-E Pewniaka z Allegro do swojego b7 i po zainstalowaniu w samochodzie odbiór radiowy jest koszmarny w porównaniu z poprzednim radiem Symphony II. Wzmacniacz antenowy wyjmowałem i nie widać pęknięć, uszkodzeń mechanicznych. Napięcie na białej końcówce dochodzi do wzmacniacza. Po podłączeniu kawałka kabelka do niej odbiór się pojawia, ale dźwięk jest zniekształcony. Blaszki we wzmacniaczu czyste, złącza na szybie też. Powinno być wszystko ok, a nie jest. Przy montażu nawigacji musiałem dołożyć antenę fakra do nawigacji , bo nie było żadnego kabla ze złączką pasującą wejścia. Nawigacja na szczęście działa jak należy. Diagnozowanie VAGiem pokazało kod błędu, że w module radia występuje sporadyczny brak połączenia anteny, ale to samo występowało w Symphony II. Będę pewnie musiał reklamować tę nawigację. Miał ktoś podobne doświadczenia z takim odbiorem radiowym z rns-e? Mam sedana z anteną płetwa rekina na dachu, antena radiowa jest w tylnej szybie, brak fabrycznego wyprowadzenia anteny gps - do czego jest ta antena na dachu?? Może szare złącze podpięte do wzmacniacza jest własnie od niej.Ze odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kupiłem ostatnio RNS-E Pewniaka z Allegro do swojego b7 i po zainstalowaniu w samochodzie odbiór radiowy jest koszmarny w porównaniu z poprzednim radiem Symphony II. Wzmacniacz antenowy wyjmowałem i nie widać pęknięć, uszkodzeń mechanicznych. Napięcie na białej końcówce dochodzi do wzmacniacza. Po podłączeniu kawałka kabelka do niej odbiór się pojawia, ale dźwięk jest zniekształcony. Blaszki we wzmacniaczu czyste, złącza na szybie też. Powinno być wszystko ok, a nie jest. Przy montażu nawigacji musiałem dołożyć antenę fakra do nawigacji , bo nie było żadnego kabla ze złączką pasującą wejścia. Nawigacja na szczęście działa jak należy. Diagnozowanie VAGiem pokazało kod błędu, że w module radia występuje sporadyczny brak połączenia anteny, ale to samo występowało w Symphony II. Będę pewnie musiał reklamować tę nawigację. Miał ktoś podobne doświadczenia z takim odbiorem radiowym z rns-e? Mam sedana z anteną płetwa rekina na dachu, antena radiowa jest w tylnej szybie, brak fabrycznego wyprowadzenia anteny gps - do czego jest ta antena na dachu?? Może szare złącze podpięte do wzmacniacza jest własnie od niej.Ze odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.

Cześć. Robiłeś kodowanie vagiem tego RNS'a. Mozna tam wł/wył diversity oraz zasilanie wzmacniacza antenowego. Sprawdzałeś czy jest napięcie 12V na kablu antenowym. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie. Napięcie do wzmacniacza dochodzi czyli w kodowaniu jest raczej dobrze. Zadzwoniłem do gościa od którego kupiłem nawigację i powiedział mi że źle jest podłączona antena do radia. Mówił, że jak wyciągnę nawigację i podepnę się do gniazda antenowego kawałek przewodu, to powinny się pojawić wszystkie stacje z dobrym odbiorem. W RNS-E są dwa wejścia patrząc od tyłu po lewej jest antenowe, po prawej wejście do anteny diversity (tak mi się przynajmniej wydaje). W przejściówce którą kupiłem do anteny wtyczka jest podwójna i kabel antenowy był wpięty po lewej stronie, zaś druga część wtyczki była pusta. W to miejsce zamontowałem kabel diversity (a tak po co to jest? jaka jest rola tego wejścia? Słyszałem, że do przekazywania specjalnych komunikatów, nieaktywne w Polsce). Odgiąłem trochę blaszki we wzmacniaczu antenowym, trochę jest lepiej. W czasie jazdy w mieście słabsze stacje jednak w dalszym ciągu chwilami szumią. Podepnę się jeszcze z vagiem i poszperam w kodowaniu. Może coś znajdę. Wyciągnę jeszcze nawigację i sprawdzę jej czułość podłączając kawałek kabla bezpośrednio do wejścia antenowego. Odezwę się jaki będzie wynik badań. Pozdrawiam i dzięki za reakcję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radyjko ma dwie głowice antenowe, patrząc z tyłu to główne jest to z lewej strony. Do systemu diversity musisz mieć dodatkowy przewód antenowy i wzmacniacz (splitter - sterownik) antenowy z dodatkowym wejściem. W zależności od potrzeby system diversity "wybiera" sobie wzmacniacz z którego jest lepszy sygnał, dla użytkownika odbywa się to w sposób niezauważalny. Ja bym obstawiał jednak wzmacniacz antenowy bardzo często mimo idealnego wyglądu są uszkodzone. Radio zwykłym przewodem testuj po zmianie kodowania i wyłączeniu zasilania (po kablu antenowym). Bardzo łatwo można zrobić zwarcie do masy. Gniazdo antenowe fakra jest mało wdzięczne do testowania bo ledwie co mieści się w nim jedna żyła ze skrętki komputerowej. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

uporał się ktoś z problemem, że podczas włączenia ogrzewania tylnej szyby radio zaczyna szumieć?

U mnie takie coś się dzieje B6 sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites
uporał się ktoś z problemem, że podczas włączenia ogrzewania tylnej szyby radio zaczyna szumieć?

U mnie takie coś się dzieje B6 sedan

Kolego wzmacniacz niestety. Jak masz na podmianę to zobacz, że problem ustąpi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymontowałem wzmacniacz antenowy i przyjrzałem mu się pod kątem uszkodzeń. Naniesiona warstwa czarnej gumy była popękana przy złączu fakra szarym. Zacząłem sprawdzać przyleganie tej gumy do płytki wzmacniacza. Okazało się, że zaczyna odstawać na końcu wzmacniacza gdzie nie ma gniazd połączeniowych. Guma ta zabezpiecza elementy elektroniczne wzmacniacza przed uszkodzeniem, ale pod warunkiem , że jest dobrze przyklejona do płytki. Jeżeli odstaje to drgania samochodu mogą powodować drgania gumy i odrywanie się elementów elektronicznych. Guma szczelnie otacza poszczególne elementy, jest wylewana na płytkę. Zdjąłem tę gumę z całości płytki no i oczywiście nie obyło się bez uszkodzeń. Elementy indukcyjne i inne są tak oblane gumę, że odrywają się od druku (montaż powierzchniowy). Co do wspomnianych pęknięć gumy to są spowodowane grzaniem układu stabilizacji napięcia 10V i nie sądzę, aby to było powodem uszkodzenia wzmacniacza. Można to Naprawa wzmacniacza z tymi uszkodzeniami będzie bardzo trudna. Mój wzmacniacz ma oznaczenie katalogowe 8E5 035 225 P. Na Allegro takiego nie mogę znaleźć , są tylko od A8 o wyglądzie zewn. podobnym z oznaczeniem 4E0 035 225 na końcu S, T, AA. Czy ma ktoś w tym rozeznanie, czy wzmacniacze te będą pracowały w A4 B7? Nie sądzę aby konstruktorom chciało się projektować zupełnie coś odrębnego do A4 czy do A8. Pewne rzeczy są zunifikowane, podobnie działają, mogą być rozbudowane o jakieś dodatkowe funkcje. Co do sterowania diversity to układem odpowiedzialnym za to jest TEA6101T zbierający, przełączający sygnały antenowe z 4 anten i to raczej anten umieszczonych na tylnej szybie. Układem odpowiedzialnym za wzmocnienie sygnałów AM i FM jest ATR4251. U mnie uszkodziłem trafo w.cz. separujący i dostosowujący impedancję do wyjścia. Spróbuję to naprawić, zobaczymy jaki będzie efekt. W dalszym ciągu nie wiem do czego jest złącze fakra żółte. Sygnał z anteny FM i AM podawany jest na złącze białe i to jest podłączone do wejścia antenowego radia. W radiu jest drugie wejście też żółte. Do czego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę już powalczyłem z tymi wzmacniaczami z A4 B6 i jestem w stanie je naprawić.

Pochwalę się efektami mojej pracy.

Warunkiem udanej naprawy jest to: aby guma przykrywająca elementy nie była jeszcze zrywana.

Naprawdę nie da się tej gumy usunąć bez spowodowania uszkodzeń elementów i nie zawsze wszystkie uszkodzone elementy od razu rzucają się w oczy.

Guma może być popękana, tak jak to się zazwyczaj dzieje w tych wzmacniaczach. Pęknięcia są spowodowane zmianami temperatury oraz samoistnym starzeniem się tej gumy.

Naprawa nie polega na zastosowaniu metalowego klipsa, opisywanego na początku posta, a na rzeczywistym usunięciu usterki.

Po naprawie płytka jest pokrywana specjalnym lakierem do zabezpieczania elektroniki przed wpływami warunków atmosferycznych.

Uważam że takie rozwiązanie jest to znacznie lepsze niż szczelne oblewanie tego tą nieszczęsną powłoką gumową, która jest tak naprawdę mało gumowa.

Dodatkowo odsłonięte elementy są zabezpieczane przed uszkodzeniami mechanicznymi poprzez naklejenie na ich powierzchnię piankowej powłoki ochronnej.

Poniżej zdjęcie wzmacniacza po naprawie w moim wykonaniu. Wzmacniacz z A4 B6 sedan z dodatkową anteną telefonu i webasto.

wzmacniacz_antenowy_audi_a4_sedan.jpg

Opis kolorowych złącz:

białe - wyjście wzmacniacza do radia i zarazem zasilanie wzmacniacza

żółte - sterowanie diversity

szare - telefon


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobrze, ale aby naprawić trzeba się dostać do układów przez zdjęcie powłoki gumowej, a ta dokładnie otacza poszczególne elementy. Nie pozostaje nic innego jak zrywać przykładając siłę prostopadłą do płytki. Może będzie mniej uszkodzeń. Ta guma fabryczna to może jest dobra gdy samochód jest nowy, ale po jakimś czasie gdy się utlenia, twardnieje, zaczyna się odklejać od płytki, to powoduje uszkodzenia. Jej masa nie jest taka mała i warunkach obciążenia dynamicznego powoduje odrywanie elementów. Zgadzam się, że po naprawie najlepiej jest polakierować całą płytkę specjalnym lakierem do obwodów drukowanych. Jak mi się uda ten wzmacniacz naprawić to zamieszczę swoje spostrzeżenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się że aby się dobrać do elektroniki trzeba tą gumę usunąć, aczkolwiek nie każdy zrobi to delikatnie i z wyczuciem a wtedy straty mogą być nieodwracalne. Demontaż (przez osoby nie umiejące tego naprawić) tylko i wyłącznie z ciekawości aby zobaczyć co tam siedzi mija się z celem i utrudni ewentualną naprawę lub uczyni ją niemożliwą.


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś rozeznanie czy wzmacniacz z A8 o numerze 4E0 035 225 AA będzie pasował do A4 b7 z 2006 roku. Mój ma oznaczenie 8E5 035 225 P. Zewnętrznie wygląda tak samo. Od A8 ma dodatkowe gniazdo fakra na jednym końcu, u mnie jest puste miejsce na płytce na takie gniazdo. Podobno ten z AA ma wzmacniacz do telewizora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile będzie sprawny to pasuje plug&play.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
20 20

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...