Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Know How odnośnie poprawy odbioru radia Concert Symphony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie. Napięcie do wzmacniacza dochodzi czyli w kodowaniu jest raczej dobrze. Zadzwoniłem do gościa od którego kupiłem nawigację i powiedział mi że źle jest podłączona antena do radia. Mówił, że jak wyciągnę nawigację i podepnę się do gniazda antenowego kawałek przewodu, to powinny się pojawić wszystkie stacje z dobrym odbiorem. W RNS-E są dwa wejścia patrząc od tyłu po lewej jest antenowe, po prawej wejście do anteny diversity (tak mi się przynajmniej wydaje). W przejściówce którą kupiłem do anteny wtyczka jest podwójna i kabel antenowy był wpięty po lewej stronie, zaś druga część wtyczki była pusta. W to miejsce zamontowałem kabel diversity (a tak po co to jest? jaka jest rola tego wejścia? Słyszałem, że do przekazywania specjalnych komunikatów, nieaktywne w Polsce). Odgiąłem trochę blaszki we wzmacniaczu antenowym, trochę jest lepiej. W czasie jazdy w mieście słabsze stacje jednak w dalszym ciągu chwilami szumią. Podepnę się jeszcze z vagiem i poszperam w kodowaniu. Może coś znajdę. Wyciągnę jeszcze nawigację i sprawdzę jej czułość podłączając kawałek kabla bezpośrednio do wejścia antenowego. Odezwę się jaki będzie wynik badań. Pozdrawiam i dzięki za reakcję.

Opublikowano

Radyjko ma dwie głowice antenowe, patrząc z tyłu to główne jest to z lewej strony. Do systemu diversity musisz mieć dodatkowy przewód antenowy i wzmacniacz (splitter - sterownik) antenowy z dodatkowym wejściem. W zależności od potrzeby system diversity "wybiera" sobie wzmacniacz z którego jest lepszy sygnał, dla użytkownika odbywa się to w sposób niezauważalny. Ja bym obstawiał jednak wzmacniacz antenowy bardzo często mimo idealnego wyglądu są uszkodzone. Radio zwykłym przewodem testuj po zmianie kodowania i wyłączeniu zasilania (po kablu antenowym). Bardzo łatwo można zrobić zwarcie do masy. Gniazdo antenowe fakra jest mało wdzięczne do testowania bo ledwie co mieści się w nim jedna żyła ze skrętki komputerowej. Pozdrawiam

Opublikowano

uporał się ktoś z problemem, że podczas włączenia ogrzewania tylnej szyby radio zaczyna szumieć?

U mnie takie coś się dzieje B6 sedan

Opublikowano
uporał się ktoś z problemem, że podczas włączenia ogrzewania tylnej szyby radio zaczyna szumieć?

U mnie takie coś się dzieje B6 sedan

Kolego wzmacniacz niestety. Jak masz na podmianę to zobacz, że problem ustąpi :)

Opublikowano

Wymontowałem wzmacniacz antenowy i przyjrzałem mu się pod kątem uszkodzeń. Naniesiona warstwa czarnej gumy była popękana przy złączu fakra szarym. Zacząłem sprawdzać przyleganie tej gumy do płytki wzmacniacza. Okazało się, że zaczyna odstawać na końcu wzmacniacza gdzie nie ma gniazd połączeniowych. Guma ta zabezpiecza elementy elektroniczne wzmacniacza przed uszkodzeniem, ale pod warunkiem , że jest dobrze przyklejona do płytki. Jeżeli odstaje to drgania samochodu mogą powodować drgania gumy i odrywanie się elementów elektronicznych. Guma szczelnie otacza poszczególne elementy, jest wylewana na płytkę. Zdjąłem tę gumę z całości płytki no i oczywiście nie obyło się bez uszkodzeń. Elementy indukcyjne i inne są tak oblane gumę, że odrywają się od druku (montaż powierzchniowy). Co do wspomnianych pęknięć gumy to są spowodowane grzaniem układu stabilizacji napięcia 10V i nie sądzę, aby to było powodem uszkodzenia wzmacniacza. Można to Naprawa wzmacniacza z tymi uszkodzeniami będzie bardzo trudna. Mój wzmacniacz ma oznaczenie katalogowe 8E5 035 225 P. Na Allegro takiego nie mogę znaleźć , są tylko od A8 o wyglądzie zewn. podobnym z oznaczeniem 4E0 035 225 na końcu S, T, AA. Czy ma ktoś w tym rozeznanie, czy wzmacniacze te będą pracowały w A4 B7? Nie sądzę aby konstruktorom chciało się projektować zupełnie coś odrębnego do A4 czy do A8. Pewne rzeczy są zunifikowane, podobnie działają, mogą być rozbudowane o jakieś dodatkowe funkcje. Co do sterowania diversity to układem odpowiedzialnym za to jest TEA6101T zbierający, przełączający sygnały antenowe z 4 anten i to raczej anten umieszczonych na tylnej szybie. Układem odpowiedzialnym za wzmocnienie sygnałów AM i FM jest ATR4251. U mnie uszkodziłem trafo w.cz. separujący i dostosowujący impedancję do wyjścia. Spróbuję to naprawić, zobaczymy jaki będzie efekt. W dalszym ciągu nie wiem do czego jest złącze fakra żółte. Sygnał z anteny FM i AM podawany jest na złącze białe i to jest podłączone do wejścia antenowego radia. W radiu jest drugie wejście też żółte. Do czego?

Opublikowano

Trochę już powalczyłem z tymi wzmacniaczami z A4 B6 i jestem w stanie je naprawić.

Pochwalę się efektami mojej pracy.

Warunkiem udanej naprawy jest to: aby guma przykrywająca elementy nie była jeszcze zrywana.

Naprawdę nie da się tej gumy usunąć bez spowodowania uszkodzeń elementów i nie zawsze wszystkie uszkodzone elementy od razu rzucają się w oczy.

Guma może być popękana, tak jak to się zazwyczaj dzieje w tych wzmacniaczach. Pęknięcia są spowodowane zmianami temperatury oraz samoistnym starzeniem się tej gumy.

Naprawa nie polega na zastosowaniu metalowego klipsa, opisywanego na początku posta, a na rzeczywistym usunięciu usterki.

Po naprawie płytka jest pokrywana specjalnym lakierem do zabezpieczania elektroniki przed wpływami warunków atmosferycznych.

Uważam że takie rozwiązanie jest to znacznie lepsze niż szczelne oblewanie tego tą nieszczęsną powłoką gumową, która jest tak naprawdę mało gumowa.

Dodatkowo odsłonięte elementy są zabezpieczane przed uszkodzeniami mechanicznymi poprzez naklejenie na ich powierzchnię piankowej powłoki ochronnej.

Poniżej zdjęcie wzmacniacza po naprawie w moim wykonaniu. Wzmacniacz z A4 B6 sedan z dodatkową anteną telefonu i webasto.

wzmacniacz_antenowy_audi_a4_sedan.jpg

Opis kolorowych złącz:

białe - wyjście wzmacniacza do radia i zarazem zasilanie wzmacniacza

żółte - sterowanie diversity

szare - telefon

Opublikowano

No dobrze, ale aby naprawić trzeba się dostać do układów przez zdjęcie powłoki gumowej, a ta dokładnie otacza poszczególne elementy. Nie pozostaje nic innego jak zrywać przykładając siłę prostopadłą do płytki. Może będzie mniej uszkodzeń. Ta guma fabryczna to może jest dobra gdy samochód jest nowy, ale po jakimś czasie gdy się utlenia, twardnieje, zaczyna się odklejać od płytki, to powoduje uszkodzenia. Jej masa nie jest taka mała i warunkach obciążenia dynamicznego powoduje odrywanie elementów. Zgadzam się, że po naprawie najlepiej jest polakierować całą płytkę specjalnym lakierem do obwodów drukowanych. Jak mi się uda ten wzmacniacz naprawić to zamieszczę swoje spostrzeżenia.

Opublikowano

Zgadza się że aby się dobrać do elektroniki trzeba tą gumę usunąć, aczkolwiek nie każdy zrobi to delikatnie i z wyczuciem a wtedy straty mogą być nieodwracalne. Demontaż (przez osoby nie umiejące tego naprawić) tylko i wyłącznie z ciekawości aby zobaczyć co tam siedzi mija się z celem i utrudni ewentualną naprawę lub uczyni ją niemożliwą.

Opublikowano

Czy ma ktoś rozeznanie czy wzmacniacz z A8 o numerze 4E0 035 225 AA będzie pasował do A4 b7 z 2006 roku. Mój ma oznaczenie 8E5 035 225 P. Zewnętrznie wygląda tak samo. Od A8 ma dodatkowe gniazdo fakra na jednym końcu, u mnie jest puste miejsce na płytce na takie gniazdo. Podobno ten z AA ma wzmacniacz do telewizora.

Opublikowano

O ile będzie sprawny to pasuje plug&play.

Opublikowano

ok, dzięki

Opublikowano

Ważne byś mógł podłączyć wszystkie wtyczki jakie masz w aucie.

W przypadku bardziej rozbudowanych wersji wzmacniacza już nie da się wsadzić tego z A8 bo nie ma odpowiednich gniazdek.

Opublikowano

Ja mam wzmacniacz 8E5 035 225 P z datą produkcji 16-06. Znalazłem wzmacniacz od A8 z numerem 4E0 035 225 AA z datą 34-07, z dodatkowym gniazdem w przeciwległym końcu druku w stosunku do grupy 3 gniazd połączeniowych. Sprzedający mówi, że to jest wyjście sygnału tv. U mnie jest tylko wolne miejsce na druku pod gniazdo. Na razie będzie nie podłączone, bo nie mam tunera. Czy ma ktoś doświadczenie z takim przypadkiem, ze niepodłączenie tego gniazda będzie skutkowało nieprawidłowym działaniem wzmacniacza? Moim zdaniem nie powinno, ale niepewność jest. Druga rzecz to taka, że wg sprzedającego ETKA nie daje podpowiedzi o pasowaniu tego wzmacniacza również do modelu A4, przyporządkowuje go tylko do A8. W przypadku innych wzmacniaczy taka zamienność jest. Czy brać to pod uwagę?

Opublikowano

Zaskakujące że etka podaje że jakiś wzmacniacz z A8 może pasować do A4, zazwyczaj producenci modułów nie podają takich informacji nawet jeśli rzeczywiście coś jest funkcjonalnie zamienne.

Wydaje mi się że można zastosować ten wzmacniacz o którym piszesz i nie brać pod uwagę tego gniazda TV. Z pewnością i tak nigdy nie założysz sobie analogowej TV. Co prawda najlepszym rozwiązaniem było by zastosować dedykowany do A4 wzmacniacz (dla świętego spokoju) ale wszyscy wiemy że to bardzo chodliwy temat i w używkach nie ma w czym wybierać.

Swoją drogą nie wiem jak jest wykonany wzmacniacz z A8 i czy w A4 nie dopadną go te same przypadłości, może zastosowali lepszą gumę.

Opublikowano

Kupiłem w końcu ten wzmacniacz od A8. Jutro podłączę i zobaczę jaki będzie efekt. Wybrałem najmłodszy jaki mieli z 2007 roku. Mój uszkodzony próbowałem reanimować, ale lipa, nie daje odpowiedniego wzmocnienia. Facet od którego kupiłem RNS-E twierdzi, że część radiowa jest w nim najpewniej działająca, mam nadzieję, że tak jest. Co prawda po podłączeniu kawałka kabelka telefonicznego do białego złącza przy szybie, to lepiej grało niż ze wzmacniaczem.

Opublikowano

Trzeba pamiętać aby po odłączaniu wzmacniacza skasować błąd "przerwa obwodu anteny".

Bez tego nie mamy zasilania wzmacniacza i wtedy on chodzi gorzej niż kawałek drutu.

Ja tak miałem że antena była zasilana z modułu TMC a nie bezpośrednio z radia. Kilka razy montowałem wzmacniacz po naprawie i nie mogłem dojść dlaczego wciąż nie działa. Dopiero jak zmierzyłem że nie mam zasilania wzmacniacza zacząłem szukać przyczyny. Po skasowaniu błędu naprawiany wzmacniacz ożył.

Masz zdjęcie tego swojego wzmacniacza ?

Opublikowano

Zamontowałem wreszcie ten wzmacniacz od A8 z literkami AA, zewnętrznie jest dokładnie taki jak mój stary. Radio już ożyło, odbiera bez zakłóceń. Sprawdzę jeszcze VAGiem kody błędów w radiu. Po podłączeniu kupionego rnsa nie wyświetlają mi się w VAGu w bloku radia podpowiedzi kodowania. W innych sterownikach podpowiedzi te pokazują się, gdy miałem symphony też. Ciekaw jestem dlaczego? Jakie jest kodowanie włączania diversity? W załączeniu link do zdjęcia mojego wzmacniacza.

http://s8.postimage.org/kuq9xvlol/DSC_6682.jpg

Opublikowano

Wzmacniacz wygląda bardzo podobnie do tego z B6 aczkolwiek ścieżki są trochę inaczej prowadzone, funkcjonalnie myślę że jest taki sam.

Zresztą co wzmacniacz to okazuje się, że projektant miał inną wizję na prowadzenie ścieżek, osadzenie przepustów itd.

Ciekawe jaką architekturę ma wzmacniacz z A8, mam możliwość prześwietlenia i "zaglądnięcia" pod gumę bez jej ściągania, no ale nie mam takiego wzmacniacza.

Opublikowano

Przeczytałem temat i zauważyłem że mam całkiem inny wzmacniacz niż Wy w avantach.Jest kwadratowy a na Waszych zdjęciach podłużny.

Wygląda tak.

DSCF1713.jpg

Problem polega na tym że RMF gra pięknie, gorzej z innymi stacjami typu Zetka lub Eska.Szumy i ogólnie słabo je odbiera.

Radio orginalne Concert II, nała navi, 2003r.

Odłączyłem do testu wtyczkę AM/FM Out i RMF ucichło,po podłączeniu znów pięknie zagrało.

Dlaczego inne stacje nie odbierają poprawnie.

I tu pytania.

1.Czy wzmacniacz jest orginalny ? (8E9 035 225)

2.Czy można podłączyć równolegle antenę z prawej szyby (wystają końcówki do przylutowania).

Opublikowano
Przeczytałem temat i zauważyłem że mam całkiem inny wzmacniacz niż Wy w avantach.Jest kwadratowy a na Waszych zdjęciach podłużny.

Wygląda tak.

http://s17.postimage.org/dkn5nvetn/DSCF1713.jpg

Problem polega na tym że RMF gra pięknie, gorzej z innymi stacjami typu Zetka lub Eska.Szumy i ogólnie słabo je odbiera.

Radio orginalne Concert II, nała navi, 2003r.

Odłączyłem do testu wtyczkę AM/FM Out i RMF ucichło,po podłączeniu znów pięknie zagrało.

Dlaczego inne stacje nie odbierają poprawnie.

I tu pytania.

1.Czy wzmacniacz jest orginalny ? (8E9 035 225)

2.Czy można podłączyć równolegle antenę z prawej szyby (wystają końcówki do przylutowania).

Wzmacniacz jest jak najbardziej oryginalny.

Anteny z prawej szyby bezpośrednio podłączyć nie można, anteny w poruszającym się samochodzie ciągle zmieniają swoje wzajemne położenie w stosunku do przychodzącego sygnału, fazy obu sygnałów będą się dynamicznie zmieniały. W wyniku takich zmian sumowane sygnały będą się dodawały lub odejmowały. Sygnał, raz będzie silny, po chwili nawet całkowicie stłumiony gdy akurat oba sygnały będą miały fazy przeciwne.

Do styku AM/EM IN możesz przyłączyć obie pętle z jednej szyby, a antenę komfortu dać z 2giej strony.

Trochę walczyłem z tym tematem w rezultacie kupiłem ten podłużny wzmacniacz z b7

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...