Fido Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Do styku AM/EM IN możesz przyłączyć obie pętle z jednej szyby, a antenę komfortu dać z 2giej strony. Łoł ,no aż tak zaawansowany w elektronikę nie jestem. Nie wiem która jest do czego i o jakich pętlach mówisz. Rysunek (nawet odręczny ew.foto) by było bardzo pomocne w zrozumieniu.
done Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 fidotp, testowałem na różne sposoby podłączenia anten w szybie i aby oszczędzić Ci czasu muszę stwierdzić, że pomogła dopiero wymiana wzmacniacza na ten podłużny z b7. Wzmacniacze z avantów b6 i b7 różnią się "elektroniką" mam wrażenie, że te b7 są już pozbawione wad z b6 zastosowano całkowicie inne układy wzmacniające. Większość osób zakłada te z literką P na końcu 8E9035225P, ja zamontowałem z końcówką AF.
Fido Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Hmmm. Będą problemy. 1.Wtyk FZV u mnie jest. 2.Wtyk AM/FM jest na pojedynczy przewód a w podłużnym wzmacniaczu na dwa. Drugi do jakiej anteny podłączony ? No i skąd dorwać taką wtyczkę. 3.Wtyczka FM3- gdzie i do jakiej anteny podłączona ?
done Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Podwójna jest tylko obudowa tego wtyku (wystarczy tylko FM1 out), więc zamienisz na 4E0 035 608K (16zł w ASO) albo przeróbka bolca. FM3 idzie do 2giego wzmaka po prawej stronie (system diversity). Ale można tego nie podłączać. FZV to wtyk systemu komfort (antena do zdalnego sterowania z kluczyka).
Fido Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Z prawej strony mam tylko wzmacniacz przy subwoferze. Czy ten wzmak jest podłączony u ciebie do anteny w prawej szybie? Jeśli mówisz że FM3 nie musi być podłączony to wystarczy podmienić mój wzmacniacz na ten podłużny+wtyczka i ma hulać ? I nadal nie wiem do czego podłączony jest ten drugi kabel antenowy w podwójnej wtyczce AM/FM OUT, ma oznaczenie IF IN
done Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Z prawej strony mam tylko wzmacniacz przy subwoferze.Czy ten wzmak jest podłączony u ciebie do anteny w prawej szybie? Jeśli mówisz, że FM3 nie musi być podłączony to wystarczy podmienić mój wzmacniacz na ten podłużny+wtyczka i ma hulać ? I nadal nie wiem do czego podłączony jest ten drugi kabel antenowy w podwójnej wtyczce AM/FM OUT Drugi kabel w podwójnej wtyczce idzie do radia (poczytaj o systemie diversity) W b6 wystarczy podpiąć FM/AM/out FZV/out i będzie hulać.
Fido Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Ok,dzięki za podpowiedź. Już teraz wszystko jasne. Będę działał w tym temacie. ---------- Post dopisany 08-02-2013 at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2013 at 10:47 ---------- Jeszcze jedno szybkie pytanko. Wzmacniacz dotarł razem z wtykami więc sobie poradzę z przekładką. Wtyczka FM3 już wiem do czego ale nie mam wzmacniacza z prawej strony.Trudno.Może kiedyś się dorwie. A wejście FM2 ? Z jakiej anteny podawany jest sygnał do tego wtyku. ---------- Post dopisany 10-02-2013 at 16:08 ---------- Poprzedni post napisany 08-02-2013 at 21:21 ---------- Wymiana wzmacniacza nic nie dała. RMF super a np.Eska jak była kiepska tak jest. Pojechałem do Tomaszowa Lub. i sytuacja taka sama jak na starym wzmacniaczu. Już w B5 o wiele lepiej odbierało. Ktoś ma pomysły ? Wzmacniacz na prawą stronę ? (jaki) Co z wtykiem FM2 ?
airbob Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Co prawda nie wiem do czego jest FM2 ale z opisu "IN" wynika że to jest wejście. Po braku wtyczki można by sądzić że może nie jest ono wykorzystywane. Z moich doświadczeń z wali ze wzmacniaczami z sedana wynika że ważne jest aby system diversity był podłączony bo jeśli nie jest to anteny się nie przełączają i chodzi tylko jedna. Możliwe że tutaj chodzi FM3 zamiast FM1. Warto zawsze sprawdzić czy do wzmacniacza dochodzi zasilanie. W tym wzmacniaczu prawdopodobnie na złącze AM/FM OUT, powinno być tam 12V. Jeśli ma się błąd "przerwa anteny" to prawdopodobnie to zasilanie jest odłączone przez system. W takim przypadku wzmacniacz niby działa ale jest bardzo "tępy" i łapie sporadyczne stacje.
Fido Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Trzeba będzie sprawdzić. Wystarczy zdjąć pokrywkę i zmierzyć miernikiem czy po prostu odczepić wtyczkę ? Jak to drugie to taki test już robiłem. RMF przestaje wogóle odbierać. Po podłączeniu gra pięknie.Reszta stacji beznadziejnie.
airbob Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Pewniejszy pomiar byłby wewnątrz wzmacniacza, wtedy masz realne warunki pod obciążeniem. Mam nadzieję że jest tam dostęp do gniazdek. Jak masz możliwość zrobić porządne zdjęcie wnętrza to chętnie bym zobaczył jak tam wewnątrz to wygląda.
Fido Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Dwa dni temu miałem go w rękach i ściągałem wieczko. Niestety foty nie zrobiłem. Może na dniach się uda ale nie obiecuję. Jak bym wiedział do jakich anten idzie FM2 to bym pokombinował.
done Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Jak bym wiedział do jakich anten idzie FM2 to bym pokombinował. Tu masz opis całego systemu: Aerial module, left R108 (Avant) FM2 IN (brązowy) antena/wzmacniacz w tylnej szybie FM3 IN (czarny) moduł -R109- (wzmacniacz) po prawej stronie Connectors on aerial module, right R109 (Avant) Do diversity potrzebny jest dodatkowy przewód antenowy (radio <---> podłużny wzmak) oraz kodowanie vagiem. Po odłączeniu wtyku od wzmacniacza sprawdź czy masz tam 12V (ostrożnie aby nie zrobić zwarcia przy pomiarze). Sprawdzałeś vag'iem czy są jakieś błędy grupa 56. Czasem pada też wtyk przy radiu. Pozdrawiam
airbob Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 W sumie było by logiczne z tą anteną w tylnej szybie (sedan tak ma to czemu avant nie ma mieć) aczkolwiek dopiero co rozbebeszałem swoją tylną klapę (pęknięty wężyk spryskiwacza) i nie zauważyłem żadnego dodatkowego połączenia do ścieżek ogrzewania szyby. Może nie przypatrywałem się zbyt dokładnie albo sygnał jest zbierany bezpośrednio z linii zasilania ścieżek grzewczych.
Fido Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Dzięki Done za linki. Poczytam. Vaga podepnę jak powymieniam żarniki ksenonów (właśnie jeden padł) i zamontuję uszkodzony spryskiwacz lampy. Przy okazji zmienią mi język z włoskiego na jakiś normalny.
Giede Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 jak jest słaby zasięg pilota od kluczyka, to też może być wina tego wzmacniacza? po za tym mam taki błąd: Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 035 186 D Component: concert II GRO 0004 Coding: 01005 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier 36-00 - Open Circuit
done Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 jak jest słaby zasięg pilota od kluczyka, to też może być wina tego wzmacniacza?po za tym mam taki błąd: Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 035 186 D Component: concert II GRO 0004 Coding: 01005 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier 36-00 - Open Circuit Wzmacniacza nie, ale może być problem z wtyczką FZV albo ułamanym/oderwanym przewodzie przy szybie. Ścieżka jest przelotowa przez wzmacniacz, równie dobrze możesz odłączyć wtyczkę, obciąć końcówkę i bezpośrednio podłączyć do pętli w szybie. Może też sama antena w szybie mieć przerwę. Jak coś to tu masz kodowanie radia Audi Radio Generation II - Ross-Tech Wiki
Giede Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 ale przecież idzie do tego wzmaka kabelek od modułu komfortu, to nie chodzi o wzmocnienie sygnału otwierania drzwi z pilota?
done Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 ale przecież idzie do tego wzmaka kabelek od modułu komfortu, to nie chodzi o wzmocnienie sygnału otwierania drzwi z pilota? Zgadza się idzie. Ale w żaden sposób sygnał tam nie jest wzmacniany. Wzmacniacz jest tylko przejściówką płaskiej wtyczki która wchodzi od strony szyby, a przewodem antenowym który jest ekranowany i idzie do modułu komfortu
Giede Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 To może wiesz gdzie szukać przyczyny słabego sygnału z modułu komfortu?
done Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 To może wiesz gdzie szukać przyczyny słabego sygnału z modułu komfortu? Napisałem wyżej co warto sprawdzić. Temat jest o odbiorze radia, może warto założyć oddzielny wątek o zasięgu pilota.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się