CZIKITA Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam kolegów po fachu znalazłem post o wymianie skrzyni biegów z 5 biegowej na 6 biegową i chciałem podpytać ludzi którzy już przetarli ścieżki . Konkretnie chodzi o to że mam a4 b5 AFN 1.9 110 kucy i na trasie brakuje biegu więc załatwiłem sobie skrzynię 6 wybieraki itp z silnika 2.5 TDI no ale narodził się problem jak to połączyć jakie koło zamachowe zamontować a konkretnie od jakiego modelu bo mamy problem sprzęgło jakie 240 czy 230 i pasuje to zrobić na sztywnym kole tylko niewiem konkretnie jakie koło bo lobię dać w parnik na prawdę ostro i 2mas się szybko rozleci niestety ale jeśli niema innego wyjścia czy moje stare sprzęgło wytrzyma tak do 150 kucyków ? Proszę o dokładny opis części z góry dzięki ;(
clinque Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 czy sprzeglo o numerze 028 198 141 GX a 028 198 141 BX sie czyms rozni?
CZIKITA Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Kolego nie liczył bym tutaj na szybka odpowiedz od kolegów specjalistów ja już tutaj miecha czekam wszyscy sie wypieli na to forum i audiczkami śmigają a nie przy kompach siedzą podro
kalik Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 Kolego nie liczył bym tutaj na szybka odpowiedz od kolegów specjalistów ja już tutaj miecha czekam wszyscy sie wypieli na to forum i audiczkami śmigają a nie przy kompach siedzą podro Może dlatego nie masz odpowiedzi, bo nikt nie zna odpowiedzi na Twoje pytanie. Gdybyś pytał o przeszczep dwumasa w AFN chętnie służę pomocą. Robiłem coś takiego i wiem co potrzebne i jak się do tego zabrać.
Kowi87 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Kolego nie liczył bym tutaj na szybka odpowiedz od kolegów specjalistów ja już tutaj miecha czekam wszyscy sie wypieli na to forum i audiczkami śmigają a nie przy kompach siedzą podro nie tyle sie wypieli co nie robia takiego przeszczepu co kolega ze skrzynia 6ką, zobacz do działu warsztat na wątek o swapie silnika na AWX z AHU, tam był wczep skrzyni 6ki i zostąło to na jednomasie 228mm :gwizdanie: Ps. nowy dwumas wytrzyma upalanie, od 2 lat katuje nieco wiecej niz 150km i do tego w Q
CZIKITA Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Dzięki koledzy ale przez ten miesiąc braku odpowiedzi mam już skrzynie 6 z 2.5 tdi , koło z 2 masa na jedno-mas nowe sprzęgło , rozrusznik , wybieraki, nowe wtrysk,i panewki ,uszczelki filtry , IC od Iveco ,konkretny remont silnika , kilka nowych zegarów także od tego czasu sporo się zmieniło na lepsze 6 bieg jest bardzo zacny a i spalanie po remoncie spadło mi o 2 litry także jest cacy polecam remoncik jak komuś 1.9 pali ponad 7 litrów tym bardziej że ropa droga :gwizdanie:
kalik Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 Dzięki koledzy ale przez ten miesiąc braku odpowiedzi mam już skrzynie 6 z 2.5 tdi , koło z 2 masa na jedno-mas nowe sprzęgło , rozrusznik , wybieraki, nowe wtrysk,i panewki ,uszczelki filtry , IC od Iveco ,konkretny remont silnika , kilka nowych zegarów także od tego czasu sporo się zmieniło na lepsze 6 bieg jest bardzo zacny a i spalanie po remoncie spadło mi o 2 litry także jest cacy polecam remoncik jak komuś 1.9 pali ponad 7 litrów tym bardziej że ropa droga :gwizdanie: Więc zrób jakiś poradnik co jest potrzebne do takie swapu. Podziel się wiedzą z resztą użytkowników.
CZIKITA Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Jestem właśnie na etapie kompletowania zdjęć więc na pewno podzielę się konkretami co i jak bo poco przepłacać za paliwo jak można remoncik silnika zrobić który i tak sie przyda i da nam mniejsze spalanie nie wiem dokładnie czy spalanie nie jest znacznie zmniejszone przez skrzynię 6 ale na 5 biegówkach na pewno też spadnie po gruntowym remoncie .
dudi75 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Jestem właśnie na etapie kompletowania zdjęć więc na pewno podzielę się konkretami co i jak bo poco przepłacać za paliwo jak można remoncik silnika zrobić który i tak sie przyda i da nam mniejsze spalanie nie wiem dokładnie czy spalanie nie jest znacznie zmniejszone przez skrzynię 6 ale na 5 biegówkach na pewno też spadnie po gruntowym remoncie . Raczej napewno jesli latasz w trasy i korzystasz z 6 to ci spalanie spada Napisz jakas relacje ze wmiany skrzyni z 5 na 6 bo napewno to sie komus przyda . Jaki masz kod tej 6
CZIKITA Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Tutaj mam zdjęcia co było robione tak z grubsza a kod nie pamiętam jaki był wiem tylko że skrzynia od Audi A6 2.5 TDI może się komuś te foty przydadzą https://www.facebook.com/media/set/?set=a.326253910729918.77481.326214120733897&type=1
kuba84 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 rozrusznik został z 5 czy z 6 ? skrzynia pasuje p&p na korpus silnika 1.9 ?
CZIKITA Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Skrzynia pasuje idealnie na korpus Silnika 1.9 AFN a rozrusznik jest albo od 1Z albo z jakiejś 80 1.9tdi nie pamiętam Ogólnie polecam ten moood bo naprawdę dynamika , spalanie , komfort jazdy wszystko na +
kuba84 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 rozrusznik z AFN'a nie mógł zostać ? w temacie nie ma mowy o zmianie rozrusznika zakładając jednomas.
kalik Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2012 rozrusznik z AFN'a nie mógł zostać ? w temacie nie ma mowy o zmianie rozrusznika zakładając jednomas. Nie wiem jak z rozrusznikiem przy zmianie skrzyni na 6, ale przy zmianie na jednomas i sprzęgło z 1z, rozrusznik pozostaje ten sam.
dudi75 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Skrzynia pasuje idealnie na korpus Silnika 1.9 AFN a rozrusznik jest albo od 1Z albo z jakiejś 80 1.9tdi nie pamiętam Ogólnie polecam ten moood bo naprawdę dynamika , spalanie , komfort jazdy wszystko na + Jak wymieniles rozrusznik to przypuszczam ze nie na 1Z bo on chyba nie spasuje do sprzegla 240 a chyba takie masz po wymianie skrzyni bo 1Z ma sprzeglo tak ja AFN 228 tak mi sie cos wydaje
DeeJayMF Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Skrzynia pasuje idealnie na korpus Silnika 1.9 AFN a rozrusznik jest albo od 1Z albo z jakiejś 80 1.9tdi nie pamiętam Ogólnie polecam ten moood bo naprawdę dynamika , spalanie , komfort jazdy wszystko na + Jak wymieniles rozrusznik to przypuszczam ze nie na 1Z bo on chyba nie spasuje do sprzegla 240 a chyba takie masz po wymianie skrzyni bo 1Z ma sprzeglo tak ja AFN 228 tak mi sie cos wydaje Nie tak mi się wydaje tylko na pewno :> trzeba z 2.5 tdi rozrusznik
kuba84 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Z tego co wiem to rozrusznik z 2.5 tdi nie będzie pasował do 1.9 jest za długi i będzie przeszkadzał turbosprężarce, sytuacje ratuje rozrusznik z 1.9 tdi AVF to przy zmianie na sprzęgło 240mm i skrzynie 6 ale z tego co tu kolega napisał zastosował jednomas i 6'tke czyli sprzęgło ma nie 240 a 228.
CZIKITA Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Dokładnie sprzęgło jest 228 a nie 240 takie spokojnie wystarczy i daję rade
dudi75 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 I co rozrusznik z AFN ci nie pasowal nie wierze :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się