Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i proszę o podpowiedz.....Czy przy zakupie filtra (odma) (nr 1) w pudełku są również uszczelki ,pierscien i oring z punktu 2,3,i 4 czy trzeba je tez kupowac osobno??????????

1. 059 103 464 – filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) znana też jako separator mgły olejowej

2. 046 131 547 (3 szt. ) uszczelki zaworu recyrkulacji spalin EGR i rur łączących z kolektorem spalinowym.

3. b 035 115 427 (1 szt. ) oring uszczelniający przewodu zasilającego w olej naszą turbinkę (bardzo ważna sprawa – nie zakładajcie czasem starego)

4. +N 013 811 5 (2 szt.) – pierścień uszczelniający przewodu olejowego przy turbinie A10 X 13,5

Opublikowano

Niestety pozostałe rzeczy trzeba dokupić osobna do odmy jest dołączony oring do uszczelnienia samej odmy plus dwie śruby które dokręcają filtr odpowietrzający skrzynie korbową.

Opublikowano

Jeśli jesteś jeszcze przed zakupem odmy,to proponuję zaopatrzyć się od razu w odmę od B6 (taka z 5 cyckami) Masz spokój na wieki! :good:

Opublikowano

dzieki za podpowiedzi:):)W taki razie kupie wszystko.....a jezeli ta odme od b6 to ona bedzie pasowac do mojej b5 2000r??i jezeli tak to masz moze numery czesci ktore musze kupic razem z ta odmą??Bardzo bym prosił.... :>

Dzieki wielkie i pozdrawiam :hi:

P.s a w ogole to wielu ludzi nawet nie ma pojecia o wymianie tej odmy...nawet niekorzy mechanicy twierdza ze rzadko kto to wymienia.....w takimrazie to mit czy prawda ze ja trzeba wymieniac tak czesto?:)

Opublikowano

Pasuje napewno! Sam na własnej skórze sprawdziłem! Coś mi się wiesza etka więc może ktoś inny ci podeśle ten nr. Co do jej wymiany: Jak założysz nowszego typu-masz spokój na AMEN! :good:

Opublikowano

Witam

Jeśli jesteś jeszcze przed zakupem odmy,to proponuję zaopatrzyć się od razu w odmę od B6 (taka z 5 cyckami) Masz spokój na wieki! :good:

:> :>

Odmę której numer podaje ochkarol81 montowano też w B6, czyli mam rozumieć, że są 2 zamienne rodzaje odm.

vikis4 możesz podać nr odmy którą masz na myśli " (taka z 5 cyckami) "

_________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

rav, Ty nie musisz wymieniac odmy [w AKE sie nie zapycha], ja to zrobilem tylko profilaktycznie przy wymianie turbo :wink4:

Opublikowano

Witam

rav, Ty nie musisz wymieniac odmy [w AKE sie nie zapycha], ja to zrobilem tylko profilaktycznie przy wymianie turbo :wink4:

Już ją wymieniłem :> około 1,5 mies temu.

__________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

P.s a w ogole to wielu ludzi nawet nie ma pojecia o wymianie tej odmy...nawet niekorzy mechanicy twierdza ze rzadko kto to wymienia.....w takimrazie to mit czy prawda ze ja trzeba wymieniac tak czesto?:)

mit to nie jest - na forum AKP mozna znalezc opisy skutkow zaniedbania. Ciekawi mnie co oznacza czesto ? np przy rozrzadzie ? (co 120 k km ) to znowu nie 'tak czesto'. Rowniez intrygujace jest uzycie nowszych typow odmy do AFB - ja zalozylem, ze gdyby mozna bylo zastosowac inny (nowszy typ) to pewnie stary przestali by produkowac... (tak zreszta jak jest z innymi 'pierdolami' np z plynem do wspomagania), jezeli nadal jest w produkcji, wg mnie, oznacza ze jednak nie jest to konca 'zamienny'

Opublikowano

A tak przy okazjii słuchajcie...ile mniej wiecej wymiana zajmie czasu mechanikowi ??i czy będzie to miało jakieś znaczenie czy wymieni się podczas wymiany rozrządu ,czy można to zrobić osobno bez problemów???Bo jak szybciej podczas rozrządu to może warto sie pokusić i śmignąc to za jednym zamachem,ale z drugiej strony wymiana całego rozrządu + paski alternatora ,rlki itd..zajmie pare ladnych godzinek,no to moze odme przełożyc?:):) :gwizdanie:

Opublikowano

A tak przy okazjii słuchajcie...ile mniej wiecej wymiana zajmie czasu mechanikowi ??i czy będzie to miało jakieś znaczenie czy wymieni się podczas wymiany rozrządu ,czy można to zrobić osobno bez problemów???Bo jak szybciej podczas rozrządu to może warto sie pokusić i śmignąc to za jednym zamachem,ale z drugiej strony wymiana całego rozrządu + paski alternatora ,rlki itd..zajmie pare ladnych godzinek,no to moze odme przełożyc?:):) :gwizdanie:

nie jestem mechanikiem, wiec nie powiem ile czasu, ale....

jezeli masz do zrobienia odme, rozrzad (taki absolutnie caly, wraz z weryfikacja stanu walkow rozrzadu, wymiana hydropopychaczy i reszty, w razie potrzeby) i jeszcze pewnie oleje, filtry..... to mysle ze nie ma sie co zastanawiac..... zrob od razu calosc. Czesc czynnosci na pewno sie powtorzy, np oczekiwanie az ten potwor ostygnie....

Opublikowano

Witam

Jeśli jesteś jeszcze przed zakupem odmy,to proponuję zaopatrzyć się od razu w odmę od B6 (taka z 5 cyckami) Masz spokój na wieki! :good:

:> :>

Odmę której numer podaje ochkarol81 montowano też w B6, czyli mam rozumieć, że są 2 zamienne rodzaje odm.

vikis4 możesz podać nr odmy którą masz na myśli " (taka z 5 cyckami) "

_________________

Pozdrawiam

Rafał

rav Doskonale wiesz o jaki typ odmy chodzi-niestety nie mam nr. :)

Opublikowano

Pasuje napewno! Sam na własnej skórze sprawdziłem! Coś mi się wiesza etka więc może ktoś inny ci podeśle ten nr. Co do jej wymiany: Jak założysz nowszego typu-masz spokój na AMEN! :good:

kolego vikis4 a możesz podać ile już przejechałeś km na nowej odmie od B6 o nr. 059 1030464b (stara odma,"szmacianka" ma ten sam numer ale bez literki"b" na końcu) i czy czujesz jakieś skutki "uboczne" np. jakieś dymienie z rury,albo wycieki oleju na silniku?

z góry dziękuje za odpowiedz

Opublikowano

Na tej odmie nalatałem już ok.100tyś i nie czuję żadnych niepokojących zmian-autko nie kopci nie pali oliwy (ani kropli!) a odpowietrzenienie silnik wg. mnie jest odpowiednie-czuć i widać przy odkręconym korku. Oczywiście wiem,że nie polecają tej odmy do tego silnika,ale każdy robi to na własną odpowiedzialność! Ja też ostatnio zaczołem się zastanawiać (po tym co przeczytałem) do powrotu na szmaciankę. Każdy sam najlepiej wie w jakiej kondycji jest jego motorownia-więc decyzja należy do userów 2.5

Opublikowano

ja też wymieniłem odme nowego typu i już 2 lata śmigam, polecił mi sprzedawca jak kupowałem rozrząd. Jeśli się sprawdza przy nowszych silnikach i jest z tym spoko, to niema obawy :good:

Opublikowano

Tu masz instrukcję jak to zrobić http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t8153.0.html;highlight=wymiana+odmy, a nowsza odma ma ten sam nr tylko literkę b na końcu.

Miałem b5 AFB wymieniłem odmę na nowego typu i nie zrobiło to żadnego wrażenia na silniku :wink4:

Opublikowano

Ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć na temat zmiany/wymiany filtra odpowietrzania skrzyni korbowej ze starego typu na nowy ?? Chodzi mi czy następują jakieś niepokojące objawy po jego zamianie ;)

Silnik jaki posiadam to AKN, koniec roku 1999.

Opublikowano

nic sie nie dzieje, wymianiaj na nowy typ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...