KENOiX Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 Chyba wszystko zostało w temacie już napisane... od siebie dodam odkąd jeżdżę z TIP'em nie chcę już wracać do manuala! (chodzi o normalną jazdę, nie mówię jak ktoś lubi szaleństwa). Na pewno na plus przemawia to, że TIPy wytrzymują dużo więcej Nm niż Multi, więc jeśli planowałbyś jakiegoś virusa, to jednak TIP. No i z TIPem możesz mieć Q... pozdrawiam
baraka Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 ja tam niemam nic do automata ludzie,,czasem jezdze scenikiem na automacie i bardzo mi sie taka jazda podoba,no ja tez chcialem wyczulic was na koszty utrzymania i naprawy takiej skrzyni,,zreszta kazdy mechanik wam to powie ze jak auto ma automata to jest tansze o pare tysiecy,bo jednak ludzie sie automatow boja przynajmniej ci mniej kasiasci...zreszta niebede sie rozpisywal,co 3 temat na tym forum to...Problem z automatem,problem z tiptronikiem,problem z multitronikiem..pozdro
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Kolego, ale my jeżdżacy automatem z wyboru doskonale wiemy jakie są koszta eksploatacyjne i ewentualne koszta napraw Automat to wygoda i przyjemność, a przyjemności muszą kosztować. Zresztą, prawda jest taka, że jak dbasz tak masz a większość awarii to po prostu zaniedbania poprzednich właścicieli i tyle. Nie ma sensu się więcej produkować
OLO_GDA Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 ale czemu. wreszcie jakis konkret padł a nie tylko lakoniczne NIE POLECAM kolego opowiesci o awaryjnosci skrzyn w polsce biora sie z kilku przyczyn. po pierwsze kierowcy anty-automatyczni uwazaja sie za lepszych bo zmieniaja biegi - o ile jestem w stanie zrozumiec to w sportowej furze przy dobrym kierowcy, to slyszac od kobiety co ledwo jest w stanie ruszyc ze swiatel a o redukcji przed skrzyzowaniem nie ma pojecia ze ona nie lubi automata bo traci wyczucie auta po prostu rozbraja mnie totalnie. po drugie to jest tak jak z turbinami i reszta rzeczy ktore podobno psuja sie przy 200 tys. to jest TE MAGICZNE 200tys przebiegu ktorego nie osiaga ZADEN samochod na gieldzie . tam wszystkie jak jeden mąż maja zaczarowane 160 do 180 tys... drugie tyle maja w pamieci ale o tym nikt nie pamieta. tylko ze nic dziwnego że te zajechane auta padaja akurat w okolicach tego magicznego 200 skoro nie maja szansy miec innego przebiegu. w polsce automatow do niedawna sie nie serwisowalo wcale albo robili to ludzie z lapanki na zasadzie eksperymentow. najwiecej uwag do awaryjnosci maja zawsze Ci ktorzy wogle takich aut nie uzytkuja, calkiem jak z 2,5 tdi ;] uzytkuje lub uzywalem w automacie : dwie astry, jeda Corse, merca c270, audi, jeepa, volvo 940,i z tego wszystkiego zepsul sie wsteczny w volvo - licznik wskazuje 570tys .... widac awaryjne skrzynie a co do ceny auta . moze faktycznie taka astra jest tansza bo ludzie sie boja, ale juz malych autek duzo ludzi szuka dla kobiet, a jak mi powiesz ze latwo sprzedac np a6 lub jeszcze wieksze auto z manualem to kazdy handlarz Cie wysmieje... co do kosztow wymiany oleju to po pierwsze ktos oszukal Twojego koelge jezeli to zwykly TIP to wymiana powinna kosztowac maks 450 zeta. po drugie sam olej do naszych TIPow 6biegowych to grubo ponad 1000 - ale z tym po prostu trzeba sie liczyc. wymiana oleju co 60tys a frajda z jazdy codziennie:) zeby byc szczerym to musze dodac ze kiedys smialem sie z automatow... ale wystarczy pare razy pojezdzic mocnym autem z dobrym automatem i czlowiek przestaje sie zastanawiac czy olej jest drogi :gwizdanie:
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Olo, ja na przykład w pełni zgadzam się z twoją wypowiedzią co do anty- automatycznych do tej kobity dodać jeszcze, że automatem nie jechała np. nawet jako pasażer generalnie uważam, że o gustach się nie dyskutuje, jeden woli machać, a drugi komfort. Nie lubię tylko gdy ktoś wydaje radykalne opinie o czymś, o czym pojęcie nie ma lub ma niewielkie, a swoją wiedzę opiera na zasłyszanych mitach i przypadkach typu sąsiad/ szwagier/ kolegi brata kuzyn itp.
Pzwmichal Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Jeżdżę od miesiąca Multi i jak na razie jestem zachwycony z tej skrzyni dla 2.7 tdi jest idealna
zwierzakfm Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 zgadzam sie z OLO_GDA, ja tez mowilem kiedys, ze automat zabija ducha w samochodzie. ale przy nowych konstrukcjach skrzyn to jest niesamowita frajda, szczegolnie jeszcze jak ma sie mocniejszy silnik i zmiane reczna za pomoca lopatek przy kierownicy. swietne do normalnej jazdy i na tor gdzie obie rece na kierownicy i pelna kontrola nad autem na zakrecie:)
GRazny Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 trudno się nie zgodzić... sam chciałem automata ale musicie przyznać że przed Multi to forum skutecznie ostrzega...zresztą słusznie w roczniku który szukałem... i sobie darowałem - następny jednak raczej będzie automat
swiezak84 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 automat to porazka ludzie,,auto przez to jest nawet pare tysiecy tansze a potem jak sie cos spierniczy to koszty naprawy takiej skrzyni sa ogromne,,niepolecam automatu,,niema to jak sobie zrobic szybka redukcje widzisz, pytanie bylo JAKI automat wybrac a nie automat CZY manual wiec Twoja odpowiedz byla zupelnie z czapy. ja mam u siebie automat dosyc leciwy, nawet nie tiptronic i jakos nie narzekam. po miescie nie ma nic lepszego - mieszanie w podlodze i wciskanie sprzegla milion razy nie daje radosci podczas jazdy w korku. w trasie faktycznie troche zamula, wyprzedzanie z kompletem pasazerow na pokladzie nie trwa krótko ale to wina starej skrzyni (4 biegowej) i tylko 110km
majkel_majki Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Mam dla ciebie radę Kolego, spróbuj następnym razem przed wyprzedzaniem zamiast korzystać z kickdown chwilę wcześniej zrzucić sobie wybierakiem bieg albo dwa niżej, przygotujesz sobie przełożenie i szybciej osiągniesz optymalne obroty. Skrzyni nic się nie stanie, silnikowi też, komputer nie pozwoli przekręcić silnika i nie zrzuci biegu tak aby obroty stały się niebezpieczne dobra sprawa jeżeli mocy zbraknie, a potrzebujesz dynamicznie pojechać.
HiRide Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 ja osobiscie chcialem kupic b6 2.5 tdi v6 z tipem ale przerazilem sie tymi wszystkimi opiniami o tym silniku i decyzja padla na 1,9 tdi ale tez automat..tutaj znowu zle opinie o skrzyni ale jak sie przjechalem to bylem bardzo zaskoczony ze taki maly silnik z taka skrzynia tak dobrze napedza auto wazace 1600kg Teraz juz mam 170 tys udokumentowane a kupilem jaka miala 136 tys.Przez ten czas tylko olej zmienialem a skrzynia chodzi bdb.Jesli cos zacznie szarpac to odrazu jade na serwis Automatow.Czytalem ze taka regeneracja malo uszkodzonej skrzyni multi to wydatek 2-3 tys.To nie wiele w porownaniu di tego co bylo 2 lata temu.Jesli mam wydac 3 tys na remont skrzyni co np 200 tys to tyle moge przebolec. ps,prawdopodobnie kupilem juz auto po akcji serwisowej z modernizacja skrzyni (auto z drugiej polowy 2004)
elmek Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 - czy warto? Jak do miasta to imo tylko automat. Ja kupilem rowniez poniewaz nie mialem ochoty podczas szybkiego ruszania w 3.0tdi machac pierwszymi trzema biegami co sekunde. - jak odróżnić Tiptronic od Multitronic? - just zostalo opisane. W audi generalnie FWD = Multi, quattro = Tip - czy Tiptronic czy Multitronic? Dla mnie tylko quattro wiec tip.
fastA4 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Drodzy koledzy u mnie skrzynia się wykrwawiła olejem ;(. Mam silnik AAH 2.8 v6 i była tam założona skrzynka 5hp-19 CJX czy do tego silnika moge założyc skrzynie 4hp-18 CRD czy jest to jakiś problem ??? Z tego co wiem skrzynia CRD była montowana w a6 2.8 v6 128kw 1996r. a ja mam właśnie a4 z 1996 właśnie z takim silnikiem.
HiRide Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Drodzy koledzy u mnie skrzynia się wykrwawiła olejem ;(. Mam silnik AAH 2.8 v6 i była tam założona skrzynka 5hp-19 CJX czy do tego silnika moge założyc skrzynie 4hp-18 CRD czy jest to jakiś problem ??? Z tego co wiem skrzynia CRD była montowana w a6 2.8 v6 128kw 1996r. a ja mam właśnie a4 z 1996 właśnie z takim silnikiem. chyba pomyliles tematy i bo ten temat omawia rodzaje skrzyni a nie sposob ich naprawy
H4mm3R Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Ja też dodam, że warto kupić automata, mój multi też już ma sporo przejechane, już raz w nim wymieniłem olej i chodzi elegancko. Sprawnego multi poznasz po tym, że jak na wzniesieniu puścisz nogę z hamulca to auto pojedzie pod górkę. Też mnie trochę boli że nie mam quattro ale znaleźć 2,0TDI z Tiptroniciem i quattro to chyba szybciej yeti spotkasz. W B7 montują już tylko multi z 7mioma lamelkami i bodajże ta skrzynia ma już 5 zabezpieczeń niż te co w B6 montowali, więc trzeba mieć wielkiego pecha żeby coś się w niej zepsuło i najważniejsze w multi nie czuć zmiany biegów bo ich po prostu niema. Tip jak to tip dostępny z quattro, nie ma przeciwwskazań przy chipowaniu, czuć zmianę biegów przy ostrzejszej jeździe i raczej tylko spotykany w większych jednostkach silnikowych. Spalanie raczej to samo a nawet i mnij jak się przepisowo jeździ Co do reszty to dopisuję się pod kolegą OLO_GDA Pozdro
Bart-S Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 /OT Tomku to co opisywałeś jako sprawdzenie multitronica... to nie do końca tak. Jeśli auto na wzniesieniu cofa się więcej niż 0,5m to znak że wypadła adaptacja skrzyni a nie potwierdzenie że jest padnięta Adaptacja wypada często po odłączeniu acu - wystarczy "nauczyć" skrzynię od nowa jak ma jeździć (krótka procedura, ale przydaje się też VAG) i znów wszystko jest w porzadku EOT/
HiRide Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 /OT Tomku to co opisywałeś jako sprawdzenie multitronica... to nie do końca tak. Jeśli auto na wzniesieniu cofa się więcej niż 0,5m to znak że wypadła adaptacja skrzyni a nie potwierdzenie że jest padnięta Adaptacja wypada często po odłączeniu acu - wystarczy "nauczyć" skrzynię od nowa jak ma jeździć (krótka procedura, ale przydaje się też VAG) i znów wszystko jest w porzadku EOT/ dokladnie do pewnego stopnia nachylenia auto powinno sie poruszac pod gore bez gazu ale cisnienie oleju w skrzyni nie jest tak duze zeby skrzynia byla w stanie napedzic auto bez gazu pod kazde wzniesienie niezaleznie od jego wielkosci Tak jak pisal bartek auto nie moze sie cofac a jak juz to malutki odcinek
H4mm3R Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Tak Bartku masz rację, bo jakby skrzynia była kaput to byśmy daleko nie zajechali a o wypadającej adaptacji nie każdy wie i np. jakiś laik co się nie zna będzie tylko %$#*&! na skrzynie albo będzie jeździć bez adaptacji aż wykończy skrzynię i później rodzą się mity... A na lekkim wzniesieniu można to łatwo sprawdzić czy wszystko O.K. ze skrzynią
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się