Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Nie można uruchomić silnika - przygasają kontrolki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jeżeli źle zamieściłem tego posta to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Nie wiem co robić. Wczoraj wieczorem jak zawsze odstawiłem auto przed domem. Dzisiaj po pracy przychodzę, (nic przy nim nie grzebałem) chcę odpalić auto i kapa.

Auto ma rozładowany akumulator. Aku zostaje naładowany i dalej. Rozrusznik ledwo kręci. W momencie kręcenia gasną zegary i się zeruje zegar i kilometry gdy wyłączam zapłon. Pokazuje się kontrolka wykrzyknik w trójkącie...

Bardzo proszę o pomoc bo kompletnie nie mam pojęcia co się mogło stać. Prawdopodobnie jest gdzieś zwarcie bo jak dotykam klemą aku to ostro iskrzy.

Vag pokazał mi takie błędy:

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 JQ

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1570

Coding: 00002

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E63A118454 AUZ6Z0B0175547

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 1726

Coding: 04255

Shop #: WSC 06435

1 Fault Found:

01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30

35-00 - -

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043 H

Component: A4 Klimaautomat 1016

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

27-00 - Implausible Signal

00474 - Control Module for Immobilizer

49-10 - No Communications - Intermittent

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279 E

Component: int. Lastmodul RDW 0305

Coding: 00011

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 F

Component: Lenksáulenmodul 0308

Coding: 00011

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

00474 - Control Module for Immobilizer

49-10 - No Communications - Intermittent

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 900 K

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D35

Coding: 00100

Shop #: WSC 00744

WAUZZZ8E63A118454 AUZ6Z0B0175547

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 BA

Component: Komfortgerát TA7 1210

Coding: 06720

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Address 55 -------------------------------------------------------

Controller: 4Z7 907 357

Component: dynamische LWR D07

Coding: 00060

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 035 186 J

Component: concert II GRO 0008

Coding: 00201

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

01042 - Control Module: Not Coded

35-00 - -

End -------------------------------------------------------

Opublikowano

widzę, że jest błąd immo

w jakich okolicznościach auto przestało odpalać??

Opublikowano

A może padł akumulator?? Spróbuj podmienić na inny. Co do iskrzenia to musiałbyś zmierzyć pobór prądu z aku w stanie spoczynku, przy wyłączonych urządzeniach, będzie można wtedy wykluczyć zwarcie w instalacji.

Opublikowano

jeżeli padł aku to może któraś cela w nim padła i nie ma tyle mocy co powinien

Opublikowano

Ewidentnie brakuje prądu, co widać po błędach. Z dobrym aku powinien bez problemu zapalić.

Opublikowano

zmień aku, zapnij VAG'a, skasuj błędy i zobaczymy

Opublikowano

Okoliczności awarii są dziwne bo autko samo od siebie przestało działać. Wieczorem wszystko było ok jak go odstawiałem. Na drugi dzień jak go chciałem odpalić to już nie dało rady. Po podpięciu prostownika pobiera strasznie dużo prądu. Dziś spróbuję podmienić aku. Z tym, że central, radio i inne rzeczy działają bez problemu. No i coś chyba musiało spowodować, że aku się rozładował?

Dodam jeszcze, że auto mam od niedawna i wczoraj przeszło pierwszą wielką ulewę. Możliwe, że coś gdzieś zalało i prąd zwiera???

Opublikowano

Zmierz napięcie na tym akumulatorze... chociaż orientacyjnie będziesz wiedział w jakim, jest stanie, potem zmierz prąd w spoczynku. Co do zalania autka to raczej jest to mało prawdopodobne, no chyba, że ktos coś kombinował.... .

Opublikowano

Jak i czym można zmierzyć prąd akumulatora w spoczynku? Trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt?

mozna, trzeba odlaczyc kleme i w szereg podlaczyc amperomierz, tylko nie pomyl sie i pozniej nie pomierz nie przestawionym miernikiem napiecia :cool1:

pozatym rozroznij pomiar pradu od napiecia :cool1:

z opisanych objawow, ewidentnie zbyt niskie napiecie zasilajace pojazd. albo padniety aku albo zwarcie w instalacji elektrcznej pojazdu, lub zatarty rozrusznik

Opublikowano

padł aku, kup nowy.

Opublikowano

tylko możliwie jak najrzadziej odpinaj/podpinaj klemy. AWXy są jakieś trefne i padają wskaźniki ...a z tym już jest więcej zabawy niż z wymianą AQ :naughty:

Opublikowano

Rozrusznik kręci ale aku za słaby. Podepnę dziś inny i zobaczymy. Oby to tylko aku. Dziwi mnie to jak to wszystko mogło się stać przez noc :/

Opublikowano

obejrz dobrze klemy, byc moze ktorys przewod zasilajacy zasniedzial w klemie, i pradu nie przewodzi odpowiedniego, zmierz napiecie na klemach aku w momencie proby rozruchu,

jezeli spada to szukaj przyczyny w AKu lub rozruszniku (pozycz aku),

jezeli napiecie na aku jest prawidlowe problem tkwi w klemach. byc moze niedokrecone lub zasniedziale jest oczko masy do nadwozia

Opublikowano

Witam. Założyłem aku ad brata i autko zagadało :) Zmierzyłem też napięcie starego 11,07V. Pobór prądu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach (a tak mi się przynajmniej zdaje) wynosi 0,10A. Co o tym myślicie??

Opublikowano

Stary już powiedział dowidzenia, sprawne aku mają ponad 12V.... ale dla pewności sprawdź jeszcze ładowaniepowinno być ponad 13,5 V. pobór prądu w spoczynku generalnie nie powinien przekraczać 0,05A. Na jakim zakresie miernika mierzyłeś prąd w tym przypadku może to mieć znaczenie, bo jak był zakres 20 A miernik może zaokrąglać. Generalnie zmierz ładowanie... ale póki co wszystko wskazuje na zgon akumulatora.

Opublikowano

też jestem zdanie że po wymianie akumulatora będzie ok.

Opublikowano

Mierzyłem go na zakresie 10A ale mam taki miernik za 20PLN i nie jest on do końca wiarygodny. Mam założony zestaw głośnomówiący do noki może on coś na lewo pobiera :kwasny:

P.s. aku prawdopodobnie jest tak stary jak auto... wczoraj ładowałem go jakieś 8 godzin i nic

Opublikowano

Witam. Założyłem aku ad brata i autko zagadało :) Zmierzyłem też napięcie starego 11,07V. Pobór prądu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach (a tak mi się przynajmniej zdaje) wynosi 0,10A. Co o tym myślicie??

za duzo, w ciagu doby wyciaga 2,4 Ah powinno wynosic ok 0,02 A

odlacz bezpiecznik radia, wzmacniacza, zestawu glosnowiacego i obserwuj pobor pradu

Opublikowano

Witam Panowie mam pytanko a mianowicie po nieuzytkowaniu auta przez 5 dni wczoraj wsiadam krece i d...pa akumulator padł.Wyciagnałem go wczoraj naładowałem i dzis wstawiłem i auto odpaliło od strzała ale nie chce zgasnac kontrolka od esp.Wczesniej wszystko było ok . Miał ktos juz taki przypadek po wyjeciu akumulatora do ładowania ??? Nie mam vaga zeby podpiac go pod kompa i zobaczyc co jest.Moze komus juz taki objaw sie trafił. Pozdrawiam all:hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...