zllew Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Witam. Jeżeli źle zamieściłem tego posta to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Nie wiem co robić. Wczoraj wieczorem jak zawsze odstawiłem auto przed domem. Dzisiaj po pracy przychodzę, (nic przy nim nie grzebałem) chcę odpalić auto i kapa. Auto ma rozładowany akumulator. Aku zostaje naładowany i dalej. Rozrusznik ledwo kręci. W momencie kręcenia gasną zegary i się zeruje zegar i kilometry gdy wyłączam zapłon. Pokazuje się kontrolka wykrzyknik w trójkącie... Bardzo proszę o pomoc bo kompletnie nie mam pojęcia co się mogło stać. Prawdopodobnie jest gdzieś zwarcie bo jak dotykam klemą aku to ostro iskrzy. Vag pokazał mi takie błędy: Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 JQ Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1570 Coding: 00002 Shop #: WSC 63351 WAUZZZ8E63A118454 AUZ6Z0B0175547 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1726 Coding: 04255 Shop #: WSC 06435 1 Fault Found: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30 35-00 - - Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 820 043 H Component: A4 Klimaautomat 1016 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 27-00 - Implausible Signal 00474 - Control Module for Immobilizer 49-10 - No Communications - Intermittent Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 279 E Component: int. Lastmodul RDW 0305 Coding: 00011 Shop #: WSC 63351 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 953 549 F Component: Lenksáulenmodul 0308 Coding: 00011 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 00474 - Control Module for Immobilizer 49-10 - No Communications - Intermittent Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 920 900 K Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D35 Coding: 00100 Shop #: WSC 00744 WAUZZZ8E63A118454 AUZ6Z0B0175547 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 BA Component: Komfortgerát TA7 1210 Coding: 06720 Shop #: WSC 63351 No fault code found. Address 55 ------------------------------------------------------- Controller: 4Z7 907 357 Component: dynamische LWR D07 Coding: 00060 Shop #: WSC 63351 No fault code found. Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 035 186 J Component: concert II GRO 0008 Coding: 00201 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 01042 - Control Module: Not Coded 35-00 - - End -------------------------------------------------------
antonio Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 widzę, że jest błąd immo w jakich okolicznościach auto przestało odpalać??
Daimos Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 A może padł akumulator?? Spróbuj podmienić na inny. Co do iskrzenia to musiałbyś zmierzyć pobór prądu z aku w stanie spoczynku, przy wyłączonych urządzeniach, będzie można wtedy wykluczyć zwarcie w instalacji.
antonio Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 jeżeli padł aku to może któraś cela w nim padła i nie ma tyle mocy co powinien
proton2 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Ewidentnie brakuje prądu, co widać po błędach. Z dobrym aku powinien bez problemu zapalić.
antonio Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 zmień aku, zapnij VAG'a, skasuj błędy i zobaczymy
zllew Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 Okoliczności awarii są dziwne bo autko samo od siebie przestało działać. Wieczorem wszystko było ok jak go odstawiałem. Na drugi dzień jak go chciałem odpalić to już nie dało rady. Po podpięciu prostownika pobiera strasznie dużo prądu. Dziś spróbuję podmienić aku. Z tym, że central, radio i inne rzeczy działają bez problemu. No i coś chyba musiało spowodować, że aku się rozładował? Dodam jeszcze, że auto mam od niedawna i wczoraj przeszło pierwszą wielką ulewę. Możliwe, że coś gdzieś zalało i prąd zwiera???
leoncjo Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zmierz napięcie na tym akumulatorze... chociaż orientacyjnie będziesz wiedział w jakim, jest stanie, potem zmierz prąd w spoczynku. Co do zalania autka to raczej jest to mało prawdopodobne, no chyba, że ktos coś kombinował.... .
zllew Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 Jak i czym można zmierzyć prąd akumulatora w spoczynku? Trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt?
Musashi Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Jak i czym można zmierzyć prąd akumulatora w spoczynku? Trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt? mozna, trzeba odlaczyc kleme i w szereg podlaczyc amperomierz, tylko nie pomyl sie i pozniej nie pomierz nie przestawionym miernikiem napiecia pozatym rozroznij pomiar pradu od napiecia z opisanych objawow, ewidentnie zbyt niskie napiecie zasilajace pojazd. albo padniety aku albo zwarcie w instalacji elektrcznej pojazdu, lub zatarty rozrusznik
Aydaho Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 tylko możliwie jak najrzadziej odpinaj/podpinaj klemy. AWXy są jakieś trefne i padają wskaźniki ...a z tym już jest więcej zabawy niż z wymianą AQ
zllew Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 Rozrusznik kręci ale aku za słaby. Podepnę dziś inny i zobaczymy. Oby to tylko aku. Dziwi mnie to jak to wszystko mogło się stać przez noc :/
Musashi Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 obejrz dobrze klemy, byc moze ktorys przewod zasilajacy zasniedzial w klemie, i pradu nie przewodzi odpowiedniego, zmierz napiecie na klemach aku w momencie proby rozruchu, jezeli spada to szukaj przyczyny w AKu lub rozruszniku (pozycz aku), jezeli napiecie na aku jest prawidlowe problem tkwi w klemach. byc moze niedokrecone lub zasniedziale jest oczko masy do nadwozia
zllew Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 Witam. Założyłem aku ad brata i autko zagadało Zmierzyłem też napięcie starego 11,07V. Pobór prądu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach (a tak mi się przynajmniej zdaje) wynosi 0,10A. Co o tym myślicie??
leoncjo Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Stary już powiedział dowidzenia, sprawne aku mają ponad 12V.... ale dla pewności sprawdź jeszcze ładowaniepowinno być ponad 13,5 V. pobór prądu w spoczynku generalnie nie powinien przekraczać 0,05A. Na jakim zakresie miernika mierzyłeś prąd w tym przypadku może to mieć znaczenie, bo jak był zakres 20 A miernik może zaokrąglać. Generalnie zmierz ładowanie... ale póki co wszystko wskazuje na zgon akumulatora.
jaca.13 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 też jestem zdanie że po wymianie akumulatora będzie ok.
zllew Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 Mierzyłem go na zakresie 10A ale mam taki miernik za 20PLN i nie jest on do końca wiarygodny. Mam założony zestaw głośnomówiący do noki może on coś na lewo pobiera P.s. aku prawdopodobnie jest tak stary jak auto... wczoraj ładowałem go jakieś 8 godzin i nic
Musashi Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witam. Założyłem aku ad brata i autko zagadało Zmierzyłem też napięcie starego 11,07V. Pobór prądu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach (a tak mi się przynajmniej zdaje) wynosi 0,10A. Co o tym myślicie?? za duzo, w ciagu doby wyciaga 2,4 Ah powinno wynosic ok 0,02 A odlacz bezpiecznik radia, wzmacniacza, zestawu glosnowiacego i obserwuj pobor pradu
Daniel85 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Witam Panowie mam pytanko a mianowicie po nieuzytkowaniu auta przez 5 dni wczoraj wsiadam krece i d...pa akumulator padł.Wyciagnałem go wczoraj naładowałem i dzis wstawiłem i auto odpaliło od strzała ale nie chce zgasnac kontrolka od esp.Wczesniej wszystko było ok . Miał ktos juz taki przypadek po wyjeciu akumulatora do ładowania ??? Nie mam vaga zeby podpiac go pod kompa i zobaczyc co jest.Moze komus juz taki objaw sie trafił. Pozdrawiam all
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się