jaro4444 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Duża część ludzi z tego forum zna ten wóz. Tak się złożyło, że jego nowym posiadaczem będzie mój ojciec. Założenia projektu - komfortowy dupowóz dla starszego pana, niezawodny i trwały. Bazą wyjściową był Passat B5 1997 r. silnik AFN. Dotychczasowe modyfikacje: - SWAP silnika na 2.0 TDI 8V o oznaczeniu kodowym BGW (silnik identyczny konstrukcyjnie z AVF/AWX, ale o pojemności powiększonej do 2.0 - nie ma nic wspólnego z motorami z A4 B7) + dolot od AWX (kolektor, rury), - turbina GT1749VA, - skrzynia 6 + sprzęgło 240 mm, - cała elektryka przerobiona pod PD, - środek z bananową skórą od Passata B5 FL 2003 r. (łącznie z deską rozdzielczą i konsolą środkową), - climatronic, - ksenony, - radio 2 DIN Delta 6, - szyba przednia podgrzewana elektrycznie z Passata W8, - teraz coś co nie jest za bardzo komfortowe, ale wóz trzyma się jak szalony gleby - zawias KW + amory Koni - 30 mm, - hamulce przednie 312 mm, - przewody hamulcowe w oplocie stalowym, - wydech od AWX (inny jak w AFN) z usuniętym katem, - intercooler z kierownicą powietrza od A4 B5 FL + wycięte większe doloty w kratce zderzakowej, - koła 16" z Skody Superb. Całość prac wykonana w MR Motors. Najciekawsze jest sterowanie elektroniczne - BGW ma seryjnie DPF i sterowany jest przez EDC16. Witek wyczarował program pod te pompki na EDC15+ i wszystko chodzi jak złoto Jak na tą chwilę wóz ma 138 KM i 317 Nm. Taki lajcik na dotarcie. Później zamiarem jest osiągnięcie ok 165 KM i ok 350 NM - w sam raz dla dziadkowozu Zdjęcia parcha i wykresy załączę w późniejszym terminie. Jako ciekawostkę podam, że na trasie po kraju dość zdrowo poganiany wóz spalił 6,4 l/100 km
miro_x Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Naprawdę mnie zadziwiasz. Nawet nie można tego nazwać modyfikacją. Może lepiej tworzeniem.
GRazny Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Nawet nie można tego nazwać modyfikacją. Może lepiej tworzeniem. święte słowa...
spanky Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 wariat ... jeszczenie nie tak dawno czytalem o pasku B4 papy a tu juz B5 ... i po modach ... IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow... skrzynia ta co byla [V6 ?] generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ? nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ...
jaro4444 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2009 wariat ... IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow... skrzynia ta co byla [V6 ?] generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ? nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... Skrzynia inna - krótka z silnika BGW. Motor taki jak był ale inny egzemplarz, bez portingu, pompek, wałka, ... czyli seryjny słupek BGW. IC powinien wystarczyć. Taniej by chyba nie wyszło, poza tym jeżdżenie serią nie przystoi Mocy nie ma gratisów bo na razie jest taki próbny program na rozruch i należy go bardziej traktować jak AWX (130 KM), a nie BGW
spanky Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 wariat ... IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow... skrzynia ta co byla [V6 ?] generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ? nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... Skrzynia inna - krótka z silnika BGW. Motor taki jak był ale inny egzemplarz, bez portingu, pompek, wałka, ... czyli seryjny słupek BGW. IC powinien wystarczyć. Taniej by chyba nie wyszło, poza tym jeżdżenie serią nie przystoi Mocy nie ma gratisów bo na razie jest taki próbny program na rozruch i należy go bardziej traktować jak AWX (130 KM), a nie BGW a dlaczego wybor padl na BGW ... taki sie trafil czy taki mial byc ? i skad ten pomysl sterowania przez EDC15+ ?
jaro4444 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2009 a dlaczego wybor padl na BGW ... taki sie trafil czy taki mial byc ? Bo to porządny motor, o większej jak AWX pojemności i rocznik 2005 EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF
marewel Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 i skad ten pomysl sterowania przez EDC15+ ? A po co mu 16,jak i tak w zalozeniu DPF mialo nie byc.
spanky Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam ] niż zmuszac EDC15+ .... pytam z czystej ciekawosci ...
seba1-2 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 ja napisze po raz kolejny, wielki szacun mnie interesuje kosztorys, całość z wozem ile wyjdzie??
Rogalotti Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam ] niż zmuszac EDC15+ .... pytam z czystej ciekawosci ... Tylko dlatego ze łatwiej jest dogadac EDC15 z reszta sterowników passata model 98 !!
spanky Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam ] niż zmuszac EDC15+ .... pytam z czystej ciekawosci ... Tylko dlatego ze łatwiej jest dogadac EDC15 z reszta sterowników passata model 98 !! i wszystko jasne ...
jaro4444 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2009 BGW czy BPW BGW - motor 2.0 8V z Passata B5 FL roczniki 2003-2005 r., seryjnie miał DPF i 136 KM, nie ma wałków wyrównoważających i zabieraka pompy oleju, czyli jest to taki AWX powiększony na 2.0 Dobra roboty zakończone, wóz wystrojony. Wyszło jak dobrze pamiętam 163 KM 367 Nm absolutnie bezdymne Silniczek chodzi jak szwajcarski zegarek - chciałbym, żeby mój 2.0 16V w A4 tak pracował ;( Chłopaki z MR Motors odwalili jak zwykle kawał porządnej roboty. Samochodem po złożeniu (w zasadzie stworzeniu od podstaw ) i przetestowaniu go na hamowni pojechałem w trasę 1200 km i powróciłem bez przygód Ciekawostka - wóz bezpośrednio po złożeniu miał 138 KM, po trasie 142 KM, po leciutkim modzie ma 163 KM. Oto i wykresik: Przerobiona kratka z kierownicą powietrza od A4 B5 FL: Brudas w całości: Motorownia: Banan do lansu: Dawca banana (a może Rogala) :
spanky Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 soft to chyba tylko lizniety ... i to czubkiem jezyka ... a co do kratki dolotu to tylko wycieta zostala tylna scianka z oryginalu czy cos jeszcze ... ?
jaro4444 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2009 a co do kratki dolotu to tylko wycieta zostala tylna scianka z oryginalu czy cos jeszcze ... ? Wycięta praktycznie cała tylna ścianka poza jednym żebrem usztywniającym i zastosowana kierownica powietrza z A4 B5 lift (jest zdecydowanie lepsza od tej z Passata bo prawie 3x większy ma chwyt powietrza). Program tak liźnięty, że nie mogę zmusić parcha do zakopcenia na drodze, nawet jak się staram - czyli naprawdę lajcik bo to dla starszego Pana nie ściganta
spanky Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Program tak liźnięty, że nie mogę zmusić parcha do zakopcenia na drodze, nawet jak się staram - czyli naprawdę lajcik bo to dla starszego Pana nie ściganta co to za dizel ze nie dymi ... to jakas popierdółka jest ...
peter22 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 kolejne auto Jaro4444 zrobione , ciekawe czym teraz nas zaskoczy. A może juz są jakieś nowe plany na przyszłość :gwizdanie: :gwizdanie: Autko super widziałem je jak stało u Rogala a teraz jeszcze fajnie jeździ. :cool1:
Rogalotti Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Teraz jest moda na dizle kopcace na jasny kolor (olejowy) Szerokiej drogi życze Irku Twojemu Tacie. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się