Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Passat B5 po SWAP-ie silnika na 2.0 TDI + mody komfortowe (ex Rogalowe wozidło)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Duża część ludzi z tego forum zna ten wóz. Tak się złożyło, że jego nowym posiadaczem będzie mój ojciec.

Założenia projektu - komfortowy dupowóz dla starszego pana, niezawodny i trwały. Bazą wyjściową był Passat B5 1997 r. silnik AFN.

Dotychczasowe modyfikacje:

- SWAP silnika na 2.0 TDI 8V o oznaczeniu kodowym BGW (silnik identyczny konstrukcyjnie z AVF/AWX, ale o pojemności powiększonej do 2.0 - nie ma nic wspólnego z motorami z A4 B7) + dolot od AWX (kolektor, rury),

- turbina GT1749VA,

- skrzynia 6 + sprzęgło 240 mm,

- cała elektryka przerobiona pod PD,

- środek z bananową skórą od Passata B5 FL 2003 r. (łącznie z deską rozdzielczą i konsolą środkową),

- climatronic,

- ksenony,

- radio 2 DIN Delta 6,

- szyba przednia podgrzewana elektrycznie z Passata W8,

- teraz coś co nie jest za bardzo komfortowe, ale wóz trzyma się jak szalony gleby :evil: - zawias KW + amory Koni - 30 mm,

- hamulce przednie 312 mm,

- przewody hamulcowe w oplocie stalowym,

- wydech od AWX (inny jak w AFN) z usuniętym katem,

- intercooler z kierownicą powietrza od A4 B5 FL + wycięte większe doloty w kratce zderzakowej,

- koła 16" z Skody Superb.

Całość prac wykonana w MR Motors. Najciekawsze jest sterowanie elektroniczne - BGW ma seryjnie DPF i sterowany jest przez EDC16. Witek wyczarował program pod te pompki na EDC15+ i wszystko chodzi jak złoto :kox:

Jak na tą chwilę wóz ma 138 KM i 317 Nm. Taki lajcik na dotarcie. Później zamiarem jest osiągnięcie ok 165 KM i ok 350 NM - w sam raz dla dziadkowozu :decayed:

Zdjęcia parcha i wykresy załączę w późniejszym terminie.

Jako ciekawostkę podam, że na trasie po kraju dość zdrowo poganiany wóz spalił 6,4 l/100 km :good:

Opublikowano

Naprawdę mnie zadziwiasz. :thumbup:

Nawet nie można tego nazwać modyfikacją. Może lepiej tworzeniem.

Opublikowano

Nawet nie można tego nazwać modyfikacją. Może lepiej tworzeniem.

święte słowa...

Opublikowano

wariat ... :evil:

jeszczenie nie tak dawno czytalem o pasku B4 papy a tu juz B5 ... i po modach ... :naughty:

IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow...

skrzynia ta co byla [V6 ?]

generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ?

nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... :evil:

p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... :mysli:

Opublikowano

wariat ... :evil:

IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow...

skrzynia ta co byla [V6 ?]

generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ?

nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... :evil:

p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... :mysli:

Skrzynia inna - krótka z silnika BGW. Motor taki jak był ale inny egzemplarz, bez portingu, pompek, wałka, ... czyli seryjny słupek BGW. IC powinien wystarczyć.

Taniej by chyba nie wyszło, poza tym jeżdżenie serią nie przystoi :decayed:

Mocy nie ma gratisów bo na razie jest taki próbny program na rozruch i należy go bardziej traktować jak AWX (130 KM), a nie BGW :wink4:

Opublikowano

wariat ... :evil:

IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow...

skrzynia ta co byla [V6 ?]

generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ?

nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... :evil:

p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... :mysli:

Skrzynia inna - krótka z silnika BGW. Motor taki jak był ale inny egzemplarz, bez portingu, pompek, wałka, ... czyli seryjny słupek BGW. IC powinien wystarczyć.

Taniej by chyba nie wyszło, poza tym jeżdżenie serią nie przystoi :decayed:

Mocy nie ma gratisów bo na razie jest taki próbny program na rozruch i należy go bardziej traktować jak AWX (130 KM), a nie BGW :wink4:

a dlaczego wybor padl na BGW ... taki sie trafil czy taki mial byc ?

i skad ten pomysl sterowania przez EDC15+ ?

Opublikowano

a dlaczego wybor padl na BGW ... taki sie trafil czy taki mial byc ?

Bo to porządny motor, o większej jak AWX pojemności i rocznik 2005 ;)

EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

Opublikowano

i skad ten pomysl sterowania przez EDC15+ ?

A po co mu 16,jak i tak w zalozeniu DPF mialo nie byc.

Opublikowano

EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam :wink4:] niż zmuszac ;) EDC15+ ....

pytam z czystej ciekawosci ...

Opublikowano

ja napisze po raz kolejny, wielki szacun :notworthy: mnie interesuje kosztorys, całość z wozem ile wyjdzie??

Opublikowano

EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam :wink4:] niż zmuszac ;) EDC15+ ....

pytam z czystej ciekawosci ...

Tylko dlatego ze łatwiej jest dogadac EDC15 z reszta sterowników passata model 98 !! :wink4:

Opublikowano

BGW czy BPW :mysli:

Opublikowano

EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam :wink4:] niż zmuszac ;) EDC15+ ....

pytam z czystej ciekawosci ...

Tylko dlatego ze łatwiej jest dogadac EDC15 z reszta sterowników passata model 98 !! :wink4:

i wszystko jasne ... :wink4:

Opublikowano

BGW czy BPW :mysli:

BGW - motor 2.0 8V z Passata B5 FL roczniki 2003-2005 r., seryjnie miał DPF i 136 KM, nie ma wałków wyrównoważających i zabieraka pompy oleju, czyli jest to taki AWX powiększony na 2.0 :cool1:

Dobra roboty zakończone, wóz wystrojony. Wyszło jak dobrze pamiętam 163 KM 367 Nm absolutnie bezdymne :good:

Silniczek chodzi jak szwajcarski zegarek - chciałbym, żeby mój 2.0 16V w A4 tak pracował ;(

Chłopaki z MR Motors odwalili jak zwykle kawał porządnej roboty. Samochodem po złożeniu (w zasadzie stworzeniu od podstaw :decayed: ) i przetestowaniu go na hamowni pojechałem w trasę 1200 km i powróciłem bez przygód :good:

Ciekawostka - wóz bezpośrednio po złożeniu miał 138 KM, po trasie 142 KM, po leciutkim modzie ma 163 KM.

Oto i wykresik:

3db830350526f0cdm.jpg

Przerobiona kratka z kierownicą powietrza od A4 B5 FL:

e71e5c8d793a598am.jpg

Brudas w całości:

28ade036507acc4dm.jpg

Motorownia:

50de2a1b0c308ac4m.jpg

eb309c0cfba39336m.jpg

Banan do lansu:

e26bb155fe30f71am.jpg

5a0df19f15e9f071m.jpg

937e2f2c922323c2m.jpg

Dawca banana (a może Rogala) :polew: :

b72dec8678764a9fm.jpg

Opublikowano

soft to chyba tylko lizniety ... i to czubkiem jezyka ... :naughty:

a co do kratki dolotu to tylko wycieta zostala tylna scianka z oryginalu czy cos jeszcze ... ?

Opublikowano

a co do kratki dolotu to tylko wycieta zostala tylna scianka z oryginalu czy cos jeszcze ... ?

Wycięta praktycznie cała tylna ścianka poza jednym żebrem usztywniającym i zastosowana kierownica powietrza z A4 B5 lift (jest zdecydowanie lepsza od tej z Passata bo prawie 3x większy ma chwyt powietrza).

Program tak liźnięty, że nie mogę zmusić parcha do zakopcenia na drodze, nawet jak się staram :evil: - czyli naprawdę lajcik bo to dla starszego Pana nie ściganta ;)

Opublikowano

Program tak liźnięty, że nie mogę zmusić parcha do zakopcenia na drodze, nawet jak się staram :evil: - czyli naprawdę lajcik bo to dla starszego Pana nie ściganta ;)

co to za dizel ze nie dymi ... :naughty: to jakas popierdółka jest ... :decayed:

Opublikowano

może to benzynowy dizel :naughty::decayed:

Opublikowano

kolejne auto Jaro4444 zrobione , ciekawe czym teraz nas zaskoczy.

A może juz są jakieś nowe plany na przyszłość :gwizdanie: :gwizdanie:

Autko super widziałem je jak stało u Rogala a teraz jeszcze fajnie jeździ. :cool1: :cool1:

Opublikowano

Teraz jest moda na dizle kopcace na jasny kolor (olejowy) :polew:

Szerokiej drogi życze Irku Twojemu Tacie.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...