endriuu Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Pany już jutro o 15 start. Nowe auto, nowy silnik, nowe możliwości. Troche suchych faktów: Jako pierwszy producent samochodów na świecie AUDI AG stworzyło wyścigowy samochód z silnikiem wysokoprężnym drugiej generacji. Nowym Audi R15 TDI Audi chce umocnić swoją dominację w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans i po raz kolejny podkreślić na torze wyścigowym swoją techniczną kompetencję w dziedzinie budowy samochodów. 24-godzinny wyścig na torze Le Mans doskonale się do tego nadaje: w tym francuskim długodystansowym klasyku szczególnie istotna jest wysoka efektywność i niskie spalanie. Lekkie konstrukcje, przyjazne dla środowiska koncepcje napędu i optymalna aerodynamika są równie ważne w Le Mans, jak podczas tworzenia seryjnych samochodów. Przy czym regulamin pozwala inżynierom na wiele technicznych innowacji. Audi Sport konsekwentnie wykorzystało tę kreatywną swobodę i zbudowało nowy bolid LMP1, znacznie różniący się od wszystkich dotychczasowych samochodów sportowych Le Mans. „R15 TDI posiada wiele technicznych, szczegółowych rozwiązań, których dotychczas nie stosowano w żadnym sportowym prototypie” – wyjaśnia szef Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. „W niektórych przypadkach poszliśmy zupełnie nowymi drogami.” Wysokoefektywny silnik TDI Sercem R15 TDI jest nowy silnik V10 TDI o mocy ponad 600KM i z maksymalnym momentem obrotowym powyżej 1.050 Nm, odzwierciedlający najnowszy stan technologii TDI opracowanej przez Audi. Nowa jednostka napędowa jest bardziej zwarta i lżejsza niż dwunastocylindrowy silnik w poprzednim modelu R10 TDI. Zużycie paliwa i związana z nim emisja CO2 również zostały zredukowane. Innowacje w dziedzinie turbodoładowania i wtrysku paliwa zapewniają lepszą reakcję silnika. W R15 TDI zastosowano także nową generację jeszcze lżejszych filtrów cząstek stałych. W tym nowym samochodzie sportowym ekstremalnie udoskonalono aerodynamikę, odgrywającą wyjątkowo dużą rolę w Le Mans. Podobnie jak w odnoszącym zwycięstwa w DTM 2008 Audi A4 przepływ powietrza zoptymalizowano przy użyciu obliczeń CFD (Computational Fluid Dynamics). Do innowacyjnych detali, które są od razu zauważalne, należy nowy spojler tylny i wysoki „nos” samochodu. Nowa koncepcja układu elektrycznego Całkowicie nowy jest układ elektryczny tego sportowego samochodu Le Mans: Po raz pierwszy zastosowano akumulator litowo – jonowy, używany w niektórych pojazdach hybrydowych. Jest on lżejszy niż tradycyjny akumulator i daje wyższe napięcie. Wyższa moc akumulatora wpływa korzystnie między innymi na reflektory R15 TDI. W Le Mans Audi wystartuje po raz pierwszy ze światłami mijania składającymi się wyłącznie z diod, które stanowią już następną generację technologii LED Audi dla samochodów seryjnych. Innowacyjne rozwiązania Liczne innowacyjne rozwiązania zastosowano także w nadwoziu i podwoziu. Zawieszenie kół na przedniej i tylnej osi zostało podniesione zgodnie z koncepcją aerodynamiczną. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi i zoptymalizowanej masie pojazdu R15 TDI jest znacznie „zrywniejsze”, niż jego poprzednik. Audi jest dotychczas jedynym producentem samochodów, który wygrał słynny 24-godzinny wyścig Le Mans pojazdem z silnikiem wysokoprężnym. „R15 TDI stanowi podstawę do kolejnych zwycięstw w Le Mans, mamy nadzieję, że także w 2009 roku” – powiedział szef Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. Audi R15 TDI miało swój wyścigowy debiut 21 marca w 12-godzinnym wyścigu w Sebring (Floryda, USA). Bezapelacyjnie rozgromiło w nim swoich największych oponentów. W 24-godzinnym Le Mans w dniach 13-14 czerwca Audi Sport Team Joest planuje udział trzech bolidów. Źródło: AudiAuta rywalizują w 4 kategoriach. Ta, która nas intersuje najbardziej - LMP1- przedstwia się nastepująco: Największy konkurent Peugeot 908 HDi FAP: Jak na razie wszystkie treningi przed wyścigiem na korzyść Audi. Ale niestety pole position przypadło Peugeotowi. Po pierwszej sesji kwalifikacyjnej prowadziło Audi. W drugiej rozgrywanej już po zmroku wygrał Peugeot i to ta ekipa będzie startowała z 1 pola (które w przypadku 24 godzinnego wyścigu nie ma az tak wielkiego znaczenia). START jutro 15:00: 1. Peugeot 908 HDi FAP (Sarrazin, Montagny, Bourdais) 2. Audi R15 (Kristensen, McNish, Capello) 3. Peugeot 908 HDi FAP (Minassain, Lamy, Klein) 4. Peugeot 908 HDi FAP (Boullion, Treluyer, Pagenaud) 5. Peugeot 908 HDi FAP (Wurz, Gene, Brabham) 6. Audi R15 (Luhr, Rockenfeller, Werner) 7. Audi R15 (Premat, Dumas, Bernhard) 8. Aston Martin Lola (Mucke, Charouz, Enge) - Czeski team :gwizdanie: Transmisja na Eurosport i Eurosport 2.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2009, 13:48_________________________________________________tu ma być transmisja jesli ktos cierpi na brak eurosportu: http://atdhe.net/7219/watch-24-hours-of-le-mans
truckmaniac Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Tak troche OT, ale od tego gościa kupiłem moja Niuńkę http://www.scuderiaitalia.it/Photos08.php?Race=Lemans 6 zdjecie, 1 od lewej
endriuu Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 nom pewnie do kościoła nią nie jezdzil jest tez tu: http://www.sportzone.tk/ pierwsze Audi poza torem konkretnie to: BERNHARD Timo, DUMAS Romain, PREMAT Alexandre
truckmaniac Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Ale dałem ciała. To nie on, ale za***iście podobny Tutaj właściwy link http://www.paoloruberti.com/ Ot się zamotałem [br]Dopisany: 13 Czerwiec 2009, 15:20_________________________________________________Tu macie fotkę. Przyznacie, że można było sie palnąć http://www.paoloruberti.com/public/immagini/grandi/2009/114_Adria/_l2e5693.jpg[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2009, 15:21_________________________________________________A na marginesie, to nie było jego prywatne auto. Gość prowadzi komis w Legnago koło Verony.
endriuu Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 najswiezszy link: http://stream.speedtv.com/24-hours-of-le-mans/ jak na razie dwa pierwsze miejsca Peugeoty. 3 i 4 Audi. Niestety Audi wolniejsze o 1-2 sec na okrązeniu od 908.
endriuu Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 drugie R15 z Kristensenem na drugim obecnie, a trzecie R15 na 43-im.. . stare R10 juz sa lepsze - 6 i 8sme
truckmaniac Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Panowie. Nie ma się co gorączkować. Do końca jeszcze daleko. To nie F1. 2 h i po krzyku.
marasso Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 3cie r15 tak daleko bo stala chyba 2h w boxie... cos robili - silnik chyba demontowali, a to drugie r15 (z nr 1) tylko dlatego 2 bo francuzi stali 9 min w boxie bo cos im kolo z tylu blokowalo i ciezko im jechal (a byl pierwszy i szybszy niz audi), wiec nie za ciekawie to wyglada. r15 maja problem z podsterownoscia i ciagle je ustawiaja odopwiednio. jak konczylem ogladac to strata do 1 miejsca tej r15 wynosila 1,5 minuty a drugie 908 odrabialo blyskawicznie straty, ogolnie jak sie cud nie wydarzy to 908 wygra. takie mam wrazenia a ogladalem chyba 3h...wiec nie podzielam w tym momencie zdania poprzednika, bo francuzom bardzo dobrze szlo i musialyby chyba oba auta miec powazna bardzo usterke, zeby sie cos zmienilo, tym bardziej, ze juz tylko jedno r15 sie liczy w tym wyscigu
endriuu Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 tez czuje, ze w tym roku bedzie kaszanka... http://www.ustream.tv/channel/mundanetv
marcin j Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 jakies linki , bo w europsport miał byc le mans od 11.15 a tu kolażówki napier..dalają
endriuu Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 i ostatnie audi spada z 3 miejsca. stoi w boxie. Czeski aston wchodzi na 3 miejsce. ten link bangla: http://www.ustream.tv/channel/mundanetv --------------------------------------------------------- jednak audi 3. ale aston zmniejszyl przewage z 4 okrazen do 1
krolu Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 jakies linki , bo w europsport miał byc le mans od 11.15 a tu kolażówki napier..dalają na eurosporcie 2 pokazują
marcin j Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 niemam , ale leci juz na eurosporcie
marasso Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 no to juz mozna w tym momencie oficjalnie oglosic totalna porazke, zeby juz nie wspominac jaki byl to zenujacy wystep r15... ciekawe czy ktos za to poleci bo jak dla mnie to nie byli przygotowani dobrze do tego wyscigu...
endriuu Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 HDi lepsze od TDI... Ja podziwiam czechów. potrafili wystawić auto i zajac 4 miejsce za najwiekszymi. chylę czoła Oficjalne wyniki:
krolu Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 No cóż... wygrał lepszy, niestety tym razem HDI - FAP niech francuzi się cieszą. Osobiście żal mi 2 porsche, które rozbiło się w 23 h wyścigu i ciekawi mnie czy było to na tej plamie olej, jeśli tak to im współczuję... - widzieliście dramat tego popłakanego japończyka ?
endriuu Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Kolejne ściganie juz w sobotę. Audi wystawia model R15+. Tylko na treningach Płeżoty sa lepsze narazie...
Yelo Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Niestety w tym roku Peżoty są daleko z przodu przed Audi, chyba że 'nasi' coś mają w zanadrzu... Będzie dobrze, jak uda się drugie miejsce dla Audi zdobyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się