Gość radekk2000 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Audi A4 B7 1.9tdi BKE 125000km podczas jazdy ok.3000tyś/obr nagle stracił moc.Po zgaszeniu i odpaleniu wrócił do normy.Pojechałem do mechaniora podłączył pod Vag-a i wyskoczyło:Audi Diesel EDC 16U31 pamięć błędów:379-Regulacja ciśnienia doładowania-Odchyłka regulacji ujemna. Reszta ok!Mechanior na to że trzeba w turbawce (zrobić) geometrie.I może to naprawić za ok.500zł.Czy to dobra diagnoza?Bo już mam dość tych "wszystkich" mechaniorów!Auto zawiesiło się narazie tylko raz.Dajcie znać co z tym zrobić?Dzięki
bobusiek Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Ja też mam podobny problem, parę dni temu w trakcie przyspieszania przy prędkości ok. 130 km/h na 6 biegu stracił moc,nie zapaliły się żadne kontrolki,a po zgaszeniu i odpaleniu usterka ustąpiła. Podłączenie do vaga nie wykazało żadnych błędów .Dodam że sytuacja powtórzyła się już drugi raz w odstępie ok 1000km.
letallec Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Auto weszlo w tryb awaryjny, zwany rowniez notlauf Jeśli ten mechanik ma na mysli czyszczenie turbiny to jest to cena, jak cena. Trzeba turbo wyjąć, rozłożyć, wyczyścić kierownice i złożyć do kupy. Ale zapytaj czy na pewno chodzi o taka operacje. Poza tym jeśli to był pierwszy raz z trybem awaryjnym, to warto zrobić logi, żeby zobaczyć w jakim zakresie i jakie jest to przeładowanie. Wtedy będzie można określić, czy wyciągać i czyścic turbo, czy można rozruszać kierownice ostrzejsza jazda, czy może coś innego niedomaga
Gość radekk2000 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Dzięki za informacje!W trakcie zwiechy u mnie też sie nie zapaliły żadne kontrolki.
audiomaniak Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Kurde ja to samo mam, ale raz na jakiś czas, zrobiłem jakieś 25.000km cztery razy się zdarzyło VAG nic nie pokazał
piotr_1982 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 U mnie jest cos tez takiego jak opisujesz. Vag nie pokazuje zadnych bledow. Dzieje mi sie to raz na tydzien i auto jest slabsze szarbie mim czasami a to tego turbina pracuje wtedy duzo dlosniej niz normalnie.Chyba bede musial oddac wogule turbinke do regeneracji bo bardzo swista. pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Poza tym jeśli to był pierwszy raz z trybem awaryjnym, to warto zrobić logi, żeby zobaczyć w jakim zakresie i jakie jest to przeładowanie. Sęk w tym, że u kolegi radekk2000 występuje niedoładowanie i zanim się zabierze za oddanie turbawki do czyszczenia to lepiej sprawdzić szczelność wężyków podciśnienia i węży powietrza doładowanego na ewentualne nieszczelności bo turbina nie wyrabia z osiągnięciem właściwego ciśnienia doładowania, które na logach w grupie 011 będzie mniejsze niż to zadane.
Darev Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 radek2000 najlepsza rada dla ciebie to zrób logi i będzie wiadomo czy turbawka nadaje się do wyciągania
Sztomel Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 radek2000 najlepsza rada dla ciebie to zrób logi i będzie wiadomo czy turbawka nadaje się do wyciągania chodzi o to, że nawet po logach nie będzie wiadomo czy turbo ma zapieczone łopatki, przyczyn jest zbyt wiele a mianowicie : -uszkodzony mechanicznie lub elektrycznie elektrozawór N75, -dziurawe wężyki podciśnienia (zwłaszcza ten od N75 do sztangi turbiny), -nieszczelna sama sztanga turbiny, -nieszczelność na wężach od turbo do kolektora ssącego, -nieszczelność intercoolera, -w końcu zapieczone łopatki w pozycji minimalnego doładowania. Nawet logi na niewiele się zdają bo i tak wszystkie wyżej wymienione elementy trzeba kolejno sprawdzić i eliminować.
odzim Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 nieszczelna sama sztanga turbiny, co masz na mysli -sztanga to kawalek metalu i to cytuje "w końcu zapieczone łopatki w pozycji minimalnego doładowania"- jeszcze takich nie widzialem
letallec Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Poza tym jeśli to był pierwszy raz z trybem awaryjnym, to warto zrobić logi, żeby zobaczyć w jakim zakresie i jakie jest to przeładowanie. Sęk w tym, że u kolegi radekk2000 występuje niedoładowanie i zanim się zabierze za oddanie turbawki do czyszczenia to lepiej sprawdzić szczelność wężyków podciśnienia i węży powietrza doładowanego na ewentualne nieszczelności bo turbina nie wyrabia z osiągnięciem właściwego ciśnienia doładowania, które na logach w grupie 011 będzie mniejsze niż to zadane. Dokladnie , nie zwrocilem uwagi na "...Odchyłka regulacji ujemna...", tylko zacząłem od wskazania generalnego sposobu dzialania przy tego rodzaju problemach . Trzeba zaczac od sprawdzenia szczelnosci calego ukladu.
Gość radekk2000 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Dzięki panowie za rady :notworthy:Jak zrobią to dam znać.
Grzegorz76 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Prosta sprawa. Log 011 dynamiczny i BS, obserwacja ruchu sztangi (czy jest pełen ruch sztangi), zdjęcie przewodu z N75 i zasysaniem powietrza sprawdzenie ruchu sztangi.(Porównanie ruchu zasysaniem do ruchu przez układ podciśnienia) I wszystko jasne. Jeżeli ruch sztangi, podczas 011BS oraz podczas zasysania paszczą, jest niepełny to na bank turbinka jest do czyszczenia. Jeżeli podczas 011BS nie ma pełnego ruchu a paszczą możemy bez problemu uzyskać pełen ruch sztangi to wina tkwi w układzie podciśnienia. Już kilka takich turbawek wyczyściłem i jak na razie 100% trafności nieszczelna sama sztanga turbiny, co masz na mysli -sztanga to kawalek metalu i to cytuje "w końcu zapieczone łopatki w pozycji minimalnego doładowania"- jeszcze takich nie widzialem Ja też się jeszcze z taką "zawieszką" nie spotkałem ale wykluczyć tego nie można.Pozdrawiam.
Sztomel Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 oczywiście nastąpiło przekłamanie, chodziło mi o gruchę podciśnienia ruszającą sztangą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się