darekaudi4 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam chciałem opisać tak w skrócie jak wymienić plecionke i przy okazji pozbyc sie kata.1. wykręcamy filtr powietrza i odkładamy go na bok, dzieki temu mam dużo wiecej miejsca do kręcenia srubek2. odkręcamy przewód który doprowadza olej do turbiny (klucz 17)3. odkręcamy 3 nakrętki (klucz 12) które łączą turbo z rura gdzie znajduje sie nasz katalizator4. wchodzimy do kanału i odkrecamy złączke rur (klucz nasadowy 16) które znajduja sie mniejwiecej pod lewarkiem zmiany biegów5. w tym momencie mamy całą rure luzna i wyciągamy ja przez maskę do góry obracając6. ja zrobilem to w taki sposób ponieważ mierzenie na aucie jest bardzo trudne szczególnie nad półośką a po drugie nie mam migomatu i musialem z tym jechac do spawacza7. Wiec belka o długosci 70cm, do tego jeden klocek drewniany przykręcony w pionie ( 90* ) ,a drugi docięty do kąta jaki ma drugi koniec rury8. skręcone z jednej i drugiej strony i psiknięte sprajem na wypadek jakby sie przestawiło żeby wiedziec jak było ustawione9. możemy wyciąc teraz plecionke i katalizator a końcówki rury nie przestawia sie i zostana w takiej pozycji jak sa w aucie10. po wycięciu możemy dopasowac nowa plecionke i tlumik (podocinac kąty)11. i możemy dać do spawania ,po odkręceniu od belek mamy takie same kąty jak przed demontażem i możemy skręcić z rurą oczywiście z nową uszczelką12. takim samym sposobem wkładamy od gory obracając całością13. skręcamy w odwrotnej kolejności i cieszymy sie świstem turbinki a starego kata wystawiamy na licytacje np. na allegro :>
Pretor Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Ja przyspawałem sobie na stalowej płycie blachy o grubości 3 mm z wywierconymi wcześniej otworami do przykręcenia flansz z wydechu (przy spawaniu blach odcinek wydechu był już przykręcony do nich żeby zachować kąty i odległość, dodatkowo blachy miały zastrzały żeby nie ściągało ich przy spawaniu), później wyciąłem kata i wspawałem rurkę fi 55. Bardziej fachowo jest zamontować wszystko w samochodzie, ustawić i połapać punktowo spawami następnie zdemontować i pospawać już na gotowo. Rozwiń swoją teorię bardziej fachowego wymiany plecionki i wspawania rurki w miejsce kata. Jak chcesz to ustawić w aucie, poskładać do kupy i połapać punktowo skoro większość wydechu wisi właśnie na tym odcinku wydechu, a dokładnie wydech jest przymocowany do turbiny, a następne mocowanie jest dopiero na pierwszym tłumiku.
miro_x Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 MOże się i da na aucie ale u mnie skończyło się na wspawaniu rurki zamiast puchy kata jak mechaniory zaczęli przymierzać
felipe.avant Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 operacja gotowa - nowa plecionka wzmocniona,wywalony kat/wspawana rurka/, auto dostało ducha, cichutko chodzi, dosłownie chwilowy lekki gwizdek turbinki przy wkręcaniu, zdecydowanie polecam ten zabieg w dieselkach
karbonek Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Moje pytanie: po co odkręcać przewód doprowadzający olej do turbo? Ja wyjąłem cały wydech od góry, mogłem go rozkręcić dopiero przy pierwszym tłumiku czy jak to się zwie, w każdym razie wyciągnąłem rurę która idzie za plecionką ku wydechowi. Nie ruszałem przy tym przewodu oleju. Jeżeli ktoś go odkręci i zapomni aby wstrzyknąć w niego olej może zabić turbinę, więc uważam że nie powinieneś pisać że jest to obowiązkowe!
Pretor Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Zgadza się, ja też nie odkręcałem przewodu doprowadzającego olej do turbiny.
Lishoo Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Nie wiem jak u was, ale u mnie za chu... nie szło wyciągnąć katalizatora po odkręceniu go, po prostu pucha nie mieściła się ani w górę ani w dół, po chyba 3 godzinach męczenia się z tym, kręceniem dookoła i wielu wielu próbach, udało się go wyciągnąć odciągając silnik na w bok, na poduszkach Edit: Aha w sumie to jeszcze warto dodać że u mnie w silniku 1Z ta niby elastyczna rura od EGR jest w odwrotną stronę niż ta na zdjęciu z AFNa wyżej. No i mój kat jestem przekonany że był oryginalny, czyli miał już w sumie 14lat i 260000km A różnica? niezauważalna tylko mieli kołami przy starcie jak szalony i zbiera się dużo dużo szybciej Chodzi cichutko, nie kopci, tylko w garażu troszkę bardziej szczypie w oczy
maki1000 Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 Sorki za odgrzanie ale mam pytanko. Gdzie taką plecionkę można kupić i ile mniej więcej kosztuje? Jaki jest numer takiej siatki np bosala? Już sam znalazłem - do AFN i AVG plecionka wzmocniona 55X100 kosztowała mnie 42zł. U mnie po odkręceniu katalizator był pęknięty więc postanowiłem wsadzić w jego miejsce rurkę i teraz mam pytanko: - czy ta rurka może być prosta ? Bo normalnie to idzie trochę powyginana jak jest katalizator. Jak się go pozbędę to plecionkę razem z rurką mogę przyspawać tak trochę pod skosem i nie trzeba będzie jej wyginać. Tylko pytanie czy to nie zaburzy pracy silnika ?
marek398 Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 Witam a czy zamiast tej "rurki" można wspawać strumienice? Bo planuje taki zabieg niedugo. Czy rurką nazywacie właśnie strumienice?
Pretor Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 Rurka to rurka (dosłownie). Nie wiem jak w benzynie, ale do diesla nie zaleca się stosowania strumienicy. maki1000 rurka może być prosta :gwizdanie: .
marcin9680 Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 Witam moje pytanko owej "operacji" wyciecia kata to jak to sie ma do sondy lambda , czy wywalenie wspomnianego kata nie koliduje z soandami lambda? Ponoc jezeli na ukladzie wydechowym znajduje sie sonda lambda przed katalizatorem i za nim to wyciecie go moze spowodowac duze szkody w silniku , czy jest to prawda i jezeli chcem to zrobic w mojej Audi A4 B6 , AWX-kod silnika to musze postepowac dokladnie tak samo czy musze robic cos inaczej ? Dziekuje i pozdrawiam.
miro_x Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 AWX/AVF nie ma sond lambda w wydechu. To się tyczy turbobenzyn
.:campino:. Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Podepnę się pod Topica , na sobotę jestem ustawiony z mechaniorem na wymianę plecionki i wywalenie kata ( oryginalny - 280 tysia przelotu ) , plecionke już mam ( 31 pln ) a zamiast kata wstawiam rurę . Rozumiem że w moim 1Z ta operacja nie zaszkodzi silnikowi a wręcz pomoże ? Lishoo możesz się wypowiedziec szerzej na temat wywalenia kata w 1Z ?
kls Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Napisz ile Cię ta operacja będzie kosztować, bo mój chce prawie 200 pln za wymianę plecionki, a wydaje się to dużo. O braku katalizatora jeszcze z nim nie rozmawiałem.
.:campino:. Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 kls plecionkę kupiłem za 31 pln, za wymianę plecionki + wycięcie kata i wstawienie rury ( rura mechaniora ) w jednym miejscu w Wawie krzykneli mi 550 pln podobno trzeba sanki opuszczać, pół oś wyciagać itp itd. więc roześmiałem im się w twarz a w drugim miejscu u moich takich zaznajomionych tłumikarzy krzykneli mi 120-130 pln. za całą robotę Więc wydaję mi się że 200 pln za sama plecionkę to trochę za dużo
dziki pzs Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 kls plecionkę kupiłem za 31 pln, za wymianę plecionki + wycięcie kata i wstawienie rury ( rura mechaniora ) w jednym miejscu w Wawie krzykneli mi 550 pln podobno trzeba sanki opuszczać, pół oś wyciagać itp itd. więc roześmiałem im się w twarz a w drugim miejscu u moich takich zaznajomionych tłumikarzy krzykneli mi 120-130 pln. za całą robotę Więc wydaję mi się że 200 pln za sama plecionkę to trochę za dużo 550pln - niezłe oszukańce. Odkręcają tylko cały wydech od turbo ściągają z wieszaków i cały układ na wierzchu. Ja za taką robotę zapłaciłem 120
Pretor Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 kls plecionkę kupiłem za 31 pln, za wymianę plecionki + wycięcie kata i wstawienie rury ( rura mechaniora ) w jednym miejscu w Wawie krzykneli mi 550 pln podobno trzeba sanki opuszczać, pół oś wyciagać itp itd. więc roześmiałem im się w twarz a w drugim miejscu u moich takich zaznajomionych tłumikarzy krzykneli mi 120-130 pln. za całą robotę Więc wydaję mi się że 200 pln za sama plecionkę to trochę za dużo 550pln - niezłe oszukańce. Odkręcają tylko cały wydech od turbo ściągają z wieszaków i cały układ na wierzchu. Ja za taką robotę zapłaciłem 120 Jaki cały układ? Odkręcasz tylko odcinek od turbinki do mocowania z resztą układu (obok półosi). Z tymi sankami to już przesadzili, za niedługo jakiś debil powie, że trzeba cały silnik wyciągać. Za taką usługę 100 - 120 zł to max.
.:campino:. Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 No właśnie dla tego ich olałem i znalazłem sobie tych co całą operacje przeprowadzą za 120 zeta Zobaczymy jaki bedzie efekt wywalenia kata - ciekaw jestem Poza tym to dział "zrób to sam" a my tu dyskusje prowadzimy :gwizdanie:
dark79 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 po wybiciu kata w 1Z tylko turbine bylo delikatnie slychac, nic pozatym
marcin9680 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Mam pytanko dotyczace wyciecia owego kata a mianowicie cala procedura wyglada tak: musze wyjac odcinek ukladu wydechowego ten z plecionka i katalizatorem , rozpruc puszke kata , wywalic wnetrznosci , wstawic rure w miejsce tego co bylo i zaspawac puszke ? chyba ze cos zle zrozumialem ? Z czego zrobiony jest katalizator w Audi ? bo mialem okazje wywalac wnetrznosci kata (inne auto) ktore byly "stalowe" zas inny katalizator byl zrobiony z jakiegos kruszacego sie materialu , chyba porcelana jak sie domyslam Problem jest taki ze moja Audi posiadam w UK a tu mechaniory angielskie dosc duzo chca za zrobienie tego badz wcale nie chca slyszec o czyms takim , wiec postanowilem zrobic to w firmie gdzie pracuje , wyjac calosc , wytlumaczyc angolowi co i jak (spawacz w firmie) i poskladac calosc do kupy. Dziekuje i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się