Jump to content
0
darekaudi4

Wycięcie katalizatora i montaż tłumika (fotostory)

Recommended Posts

Witam chciałem opisać tak w skrócie jak wymienić plecionke i przy okazji pozbyc sie kata.

1. wykręcamy filtr powietrza i odkładamy go na bok, dzieki temu mam dużo wiecej miejsca do kręcenia srubek
4ddabe860f42191fm.jpg

2. odkręcamy przewód który doprowadza olej do turbiny (klucz 17)
c89615c730825173m.jpg

3. odkręcamy 3 nakrętki (klucz 12) które łączą turbo z rura gdzie znajduje sie nasz katalizator
91587aba55116f0bm.jpg

4. wchodzimy do kanału i odkrecamy złączke rur (klucz nasadowy 16) które znajduja sie mniejwiecej pod lewarkiem zmiany biegów

5. w tym momencie mamy całą rure luzna i wyciągamy ja przez maskę do góry obracając

6. ja zrobilem to w taki sposób ponieważ mierzenie na aucie jest bardzo trudne szczególnie nad półośką a po drugie nie mam migomatu i musialem z tym jechac do spawacza

7. Wiec belka o długosci 70cm, do tego jeden klocek drewniany przykręcony w pionie ( 90* ) ,a drugi docięty do kąta jaki ma drugi koniec rury
9439c7d65539f2d3m.jpg

8. skręcone z jednej i drugiej strony i psiknięte sprajem na wypadek jakby sie przestawiło żeby wiedziec jak było ustawione
487b93243533433em.jpg

a841cdb1597bdb9bm.jpg

9. możemy wyciąc teraz plecionke i katalizator a końcówki rury nie przestawia sie i zostana w takiej pozycji jak sa w aucie
76d1cccd80a6f274m.jpg

10. po wycięciu możemy dopasowac nowa plecionke i tlumik (podocinac kąty)
2bf4508192480c5dm.jpg

11. i możemy dać do spawania ,po odkręceniu od belek mamy takie same kąty jak przed demontażem i możemy skręcić z rurą oczywiście z nową uszczelką
d0e1429bf7c57723m.jpg

04b9ab086e5354e1m.jpg

f2f00c58c9184b57m.jpg

12. takim samym sposobem wkładamy od gory obracając całością

13. skręcamy w odwrotnej kolejności i cieszymy sie świstem turbinki a starego kata wystawiamy na licytacje np. na allegro :notworthy: :>


Audi A4 B6 1,9 TDI 130km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przyspawałem sobie na stalowej płycie blachy o grubości 3 mm z wywierconymi wcześniej otworami do przykręcenia flansz z wydechu (przy spawaniu blach odcinek wydechu był już przykręcony do nich żeby zachować kąty i odległość, dodatkowo blachy miały zastrzały żeby nie ściągało ich przy spawaniu), później wyciąłem kata i wspawałem rurkę fi 55.

Bardziej fachowo jest zamontować wszystko w samochodzie, ustawić i połapać punktowo spawami następnie zdemontować i pospawać już na gotowo.

:)

Rozwiń swoją teorię bardziej fachowego wymiany plecionki i wspawania rurki w miejsce kata. Jak chcesz to ustawić w aucie, poskładać do kupy i połapać punktowo skoro większość wydechu wisi właśnie na tym odcinku wydechu, a dokładnie wydech jest przymocowany do turbiny, a następne mocowanie jest dopiero na pierwszym tłumiku.


Było Audi A4 B5 Avant AFN

Było Audi A4 B6 Avant AVF

Jest BMW E91 330D

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOże się i da na aucie ale u mnie skończyło się na wspawaniu rurki zamiast puchy kata jak mechaniory zaczęli przymierzać :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

operacja gotowa - nowa plecionka wzmocniona,wywalony kat/wspawana rurka/, auto dostało ducha, cichutko chodzi, dosłownie chwilowy lekki gwizdek turbinki przy wkręcaniu, zdecydowanie polecam ten zabieg w dieselkach :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pytanie: po co odkręcać przewód doprowadzający olej do turbo?

Ja wyjąłem cały wydech od góry, mogłem go rozkręcić dopiero przy pierwszym tłumiku czy jak to się zwie, w każdym razie wyciągnąłem rurę która idzie za plecionką ku wydechowi.

Nie ruszałem przy tym przewodu oleju.

Jeżeli ktoś go odkręci i zapomni aby wstrzyknąć w niego olej może zabić turbinę, więc uważam że nie powinieneś pisać że jest to obowiązkowe! :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, ja też nie odkręcałem przewodu doprowadzającego olej do turbiny.


Było Audi A4 B5 Avant AFN

Było Audi A4 B6 Avant AVF

Jest BMW E91 330D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak u was, ale u mnie za chu... nie szło wyciągnąć katalizatora po odkręceniu go, po prostu pucha nie mieściła się ani w górę ani w dół, po chyba 3 godzinach męczenia się z tym, kręceniem dookoła i wielu wielu próbach, udało się go wyciągnąć odciągając silnik na w bok, na poduszkach :)

Edit:

Aha w sumie to jeszcze warto dodać że u mnie w silniku 1Z ta niby elastyczna rura od EGR jest w odwrotną stronę niż ta na zdjęciu z AFNa wyżej.

No i mój kat jestem przekonany że był oryginalny, czyli miał już w sumie 14lat i 260000km :D

A różnica? niezauważalna :( tylko mieli kołami przy starcie jak szalony i zbiera się dużo dużo szybciej :evil:

Chodzi cichutko, nie kopci, tylko w garażu troszkę bardziej szczypie w oczy :)


\\"To nie sztuka zabić kruka, ale gołą duupą jeża\\" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki za odgrzanie ale mam pytanko.

Gdzie taką plecionkę można kupić i ile mniej więcej kosztuje? Jaki jest numer takiej siatki np bosala?

Już sam znalazłem - do AFN i AVG plecionka wzmocniona 55X100 kosztowała mnie 42zł. U mnie po odkręceniu katalizator był pęknięty więc postanowiłem wsadzić w jego miejsce rurkę i teraz mam pytanko:

- czy ta rurka może być prosta ? Bo normalnie to idzie trochę powyginana jak jest katalizator. Jak się go pozbędę to plecionkę razem z rurką mogę przyspawać tak trochę pod skosem i nie trzeba będzie jej wyginać. Tylko pytanie czy to nie zaburzy pracy silnika ?


audi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rurka to rurka (dosłownie). Nie wiem jak w benzynie, ale do diesla nie zaleca się stosowania strumienicy.

maki1000 rurka może być prosta :gwizdanie: .


Było Audi A4 B5 Avant AFN

Było Audi A4 B6 Avant AVF

Jest BMW E91 330D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam moje pytanko owej "operacji" wyciecia kata to jak to sie ma do sondy lambda , czy wywalenie wspomnianego kata nie koliduje z soandami lambda?

Ponoc jezeli na ukladzie wydechowym znajduje sie sonda lambda przed katalizatorem i za nim to wyciecie go moze spowodowac duze szkody w silniku , czy jest to prawda i jezeli chcem to zrobic w mojej Audi A4 B6 , AWX-kod silnika to musze postepowac dokladnie tak samo czy musze robic cos inaczej ?

Dziekuje i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AWX/AVF nie ma sond lambda w wydechu. To się tyczy turbobenzyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod Topica , na sobotę jestem ustawiony z mechaniorem na wymianę plecionki i wywalenie kata ( oryginalny - 280 tysia przelotu ) , plecionke już mam ( 31 pln ) a zamiast kata wstawiam rurę . Rozumiem że w moim 1Z ta operacja nie zaszkodzi silnikowi a wręcz pomoże ? :mysli:

Lishoo możesz się wypowiedziec szerzej na temat wywalenia kata w 1Z ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz ile Cię ta operacja będzie kosztować, bo mój chce prawie 200 pln za wymianę plecionki, a wydaje się to dużo. O braku katalizatora jeszcze z nim nie rozmawiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kls plecionkę kupiłem za 31 pln, za wymianę plecionki + wycięcie kata i wstawienie rury ( rura mechaniora ) w jednym miejscu w Wawie krzykneli mi 550 pln :shocked: podobno trzeba sanki opuszczać, pół oś wyciagać itp itd. więc roześmiałem im się w twarz a w drugim miejscu u moich takich zaznajomionych tłumikarzy krzykneli mi 120-130 pln. za całą robotę :decayed: Więc wydaję mi się że 200 pln za sama plecionkę to trochę za dużo :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kls plecionkę kupiłem za 31 pln, za wymianę plecionki + wycięcie kata i wstawienie rury ( rura mechaniora ) w jednym miejscu w Wawie krzykneli mi 550 pln :shocked: podobno trzeba sanki opuszczać, pół oś wyciagać itp itd. więc roześmiałem im się w twarz a w drugim miejscu u moich takich zaznajomionych tłumikarzy krzykneli mi 120-130 pln. za całą robotę :decayed: Więc wydaję mi się że 200 pln za sama plecionkę to trochę za dużo :mysli:

550pln - niezłe oszukańce. Odkręcają tylko cały wydech od turbo ściągają z wieszaków i cały układ na wierzchu. Ja za taką robotę zapłaciłem 120

Share this post


Link to post
Share on other sites

kls plecionkę kupiłem za 31 pln, za wymianę plecionki + wycięcie kata i wstawienie rury ( rura mechaniora ) w jednym miejscu w Wawie krzykneli mi 550 pln :shocked: podobno trzeba sanki opuszczać, pół oś wyciagać itp itd. więc roześmiałem im się w twarz a w drugim miejscu u moich takich zaznajomionych tłumikarzy krzykneli mi 120-130 pln. za całą robotę :decayed: Więc wydaję mi się że 200 pln za sama plecionkę to trochę za dużo :mysli:

550pln - niezłe oszukańce. Odkręcają tylko cały wydech od turbo ściągają z wieszaków i cały układ na wierzchu. Ja za taką robotę zapłaciłem 120

Jaki cały układ? Odkręcasz tylko odcinek od turbinki do mocowania z resztą układu (obok półosi). Z tymi sankami to już przesadzili, za niedługo jakiś debil powie, że trzeba cały silnik wyciągać. Za taką usługę 100 - 120 zł to max.


Było Audi A4 B5 Avant AFN

Było Audi A4 B6 Avant AVF

Jest BMW E91 330D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie dla tego ich olałem i znalazłem sobie tych co całą operacje przeprowadzą za 120 zeta :)

Zobaczymy jaki bedzie efekt wywalenia kata - ciekaw jestem :decayed:

Poza tym to dział "zrób to sam" a my tu dyskusje prowadzimy :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

po wybiciu kata w 1Z tylko turbine bylo delikatnie slychac, nic pozatym


Blood on a tissue on the floor of the train<br />Sun goes down, temperature drops<br />Beautiful burnout, beautiful burnout<br />Bird<br />Chrome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko dotyczace wyciecia owego kata a mianowicie cala procedura wyglada tak: musze wyjac odcinek ukladu wydechowego ten z plecionka i katalizatorem , rozpruc puszke kata , wywalic wnetrznosci , wstawic rure w miejsce tego co bylo i zaspawac puszke ? chyba ze cos zle zrozumialem ? :mysli:

Z czego zrobiony jest katalizator w Audi ? bo mialem okazje wywalac wnetrznosci kata (inne auto) ktore byly "stalowe" zas inny katalizator byl zrobiony z jakiegos kruszacego sie materialu , chyba porcelana jak sie domyslam :mysli:

Problem jest taki ze moja Audi posiadam w UK a tu mechaniory angielskie dosc duzo chca za zrobienie tego badz wcale nie chca slyszec o czyms takim , wiec postanowilem zrobic to w firmie gdzie pracuje , wyjac calosc , wytlumaczyc angolowi co i jak (spawacz w firmie) i poskladac calosc do kupy.

Dziekuje i pozdrawiam. :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po operacji wycięcia kata i wymiany plecionki :decayed: Jednoznacznie stwierdzam że opłacało sie. Audiolka odżyła , nabrała mocy, kultury pracy, nie kopci generalnie same plusy :radocha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Byłem dzisiaj u mechanika i pytałem czy operacja wycięcia kata coś pomoże.On stwierdził, że raczej nie bardzo. Podobno turbina musi mieć ciśnienie na wyrzucie i mieć stawiany opór, żeby dobrze ciągnęła. Chociaż chłopaki piszą, że są pozytywne skutki. Czy mechanik bajerował, chociaż nie miał w tym interesu ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewiedza...

Masz 2 wirniki na wspólnej osi.

Jeden napędza ośkę dzięki przepływowi spalin.

Jeżeli drożność wydechu jest niższa to gorzej spaliny przechodzą i wolniej kręci się wirnik :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktoś może mi wyjaśnić jaki jest cel tej operacji ?

gdzieś kiedyś słyszałem ze wzrasta moc samochodu jak katalizator się wywali, ale nie wiem ile jest w tym prawdy.

aktualnie mam 110KM a ile bym miał gdybym sie puszki pozbył ?

z góry dzięki za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód lepiej oddycha, turbina lepiej chodzi bo lepszy wylot jest spalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a co polecacie zamiast katalizatora? Są jakieś puste zamienniki?

A i jeszcze potrzebuję wymiary plecionki. Pamięta ktoś? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a co polecacie zamiast katalizatora? Są jakieś puste zamienniki?

jakaś zwykła rura może być :rolleyes:

Jeśli Ci nie odpisałem... nie znaczy że Cię olałem... tylko nie zawsze mam czas...<br />Rzadko udzielam pomocy na PW/Priv/PM z braku stałego odwiedzania forum. Wszelkie pytania do mnie proszę zadawać na tel , a najlepiej na forum. W temacie zawsze dostaniesz więcej opinii... Gwarantowana odpowiedz to  :szukaj: i zamykam temat .  :polew:<br />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a co polecacie zamiast katalizatora? Są jakieś puste zamienniki?

jakaś zwykła rura może być :rolleyes:

tłumik przelotowy w kształcie kata :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód lepiej oddycha, turbina lepiej chodzi bo lepszy wylot jest spalin.

popieram po wycieciu auto lepiej się zbiera

SPOTY ŚLĄSKIE -KAŻDY PIĄTEK -GODZ:18.00- PARKING C. H.FORUM GLIWICE .Nie patrzy się złemu w oczy, bo on Cię od tyłu zaskoczy.<br /><br /><br /><br />http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b5/b5_ajm_moja_srebrna_dama_odslona_2-t111771.0.html;new

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może zamiast wycinać katalizator to go w środku wybebeszyć? Zostawić samą obudowę? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...