Jump to content
0
darekaudi4

Wycięcie katalizatora i montaż tłumika (fotostory)

Recommended Posts

Rurka to rurka (dosłownie). Nie wiem jak w benzynie, ale do diesla nie zaleca się stosowania strumienicy.

maki1000 rurka może być prosta :gwizdanie: .

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego przy dieslu nie zaleca się montowania strumienicy, tylko przelot ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy montowal ktos inny tlumik końcowy w klekocie niz oryginalny?

Jest jakas roznica ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie a czy montowal ktos inny tlumik końcowy w klekocie niz oryginalny?

Jest jakas roznica ??

http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/all-glosny-rasowy-wydech-tdi-175759/index2.html#post3741106 tu masz wszystko na ten temat

juz studjuje :hi:

---------- Post dopisany 30-08-2013 at 07:23 ---------- Poprzedni post napisany 27-08-2013 at 10:53 ----------

Sluchjcie a montowal juz ktos przelot w dizelku?

moze sie pochwalic fotkami itd.

no i czy ten tlumik zamiast katalizatora (pierwszy post) jest konieczny ? mozna bezposrednio za plecionka ciagnac juz rure 2,5 cala :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pier**l ten tłumik wstawiaj rurkę :decayed:

Ja sobie zrobiłem to tak:

Zdj_cie066.jpg

:naughty:


lkikvqmm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Panowie mam takie pytanie. Poszła mi plecionka zaczyna się już robić czarna od spalin, i słyszałem że w AHU są jakieś problemy z wyjęciem tej rury z katalizatorem bo jest inny układ egr i turbiny niż w AFN, czy może już ktoś z was przerabiał ten temat w AHU i da jakieś dobre rady był bym wdzięczny bo na dniach muszę się za to zabrać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ja mam AJM i mam już po wycinane tłumiki tylni i środkowy ale jeszcze chce wywalić kata bo będę podnosić moc czy mógł by ktoś wysłać link do tej plecionki zamiast kata ? Nie mam pojęcia jak to wygląda. ..

---------- Post dopisany 18-02-2014 at 00:05 ---------- Poprzedni post napisany 17-02-2014 at 11:22 ----------

witam jeszcze raz ja znalazłem coś takiego dobre to będzie ? czy to nadal jest katalizator ?

AUDI A4 VW PASSAT 1.9TDI TURBO DIESEL STAINLESS STEEL EXHAUST DECAT DE CAT PIPE | eBay


Był Passat B5 1.9 TDI, Był Passat B6 2.0 TDI, Jest Passat 2.5 V6 TDI, Jest Audi A4 B5 1.9 TDI

Pozdrawiam Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Panowie mam takie pytanie. Poszła mi plecionka zaczyna się już robić czarna od spalin, i słyszałem że w AHU są jakieś problemy z wyjęciem tej rury z katalizatorem bo jest inny układ egr i turbiny niż w AFN, czy może już ktoś z was przerabiał ten temat w AHU i da jakieś dobre rady był bym wdzięczny bo na dniach muszę się za to zabrać :)
W AHU jest trochę roboty żeby to wyjąć, mi chcieli demontować turbo, ale sam osobiście wolę wyjąć półoś i wyciągnąć pod spód,wyjęcie półosi zajmuje 15 min, z wykręceniem turbo i rozebraniem wszystkiego napewno dłużej.

sygnatura1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był Passat B5 1.9 TDI, Był Passat B6 2.0 TDI, Jest Passat 2.5 V6 TDI, Jest Audi A4 B5 1.9 TDI

Pozdrawiam Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zrobiłem to tak kupiłem rurę plecionkę i nowy łącznik z dołu.

Koszty:

-plecionka wzmacniana 40zl

-rura 1m 40zl

-łacznik z dołu 20zl

-farba na wy spawany element 30zł

Ogółem jeden dzień roboty, śrubki spsiałem dzień wcześniej wd40 i puściły bez problemu.

Wspawałem w zrobionym drewnianym stelażu i ładnie mi się wpasowało.

Tak jak wyżej koledzy pisali nie ma problemu wyjąć w afn całego elementu

P5260527.jpg

P5240513.jpg

P5240515.jpg

P5260530.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zestaw u gruchota 200zl a stary kat dostalem 150zl wiec po uj sie brudzic :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemanko. Jutro przymierzam się do wycięcia kata i wymiany plecionki. Nie mieli 55x120, więc kupiłem 55x105, to nie przeszkadza, co nie? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://allegro.pl/audi-a4-vw-passat-b5-1-9-tdi-tlumik-katalizator-i5567859867.htmlcoś takiego będzie dobre?

chyba że ktoś byłby chętny i wyspawać mi takie cudo :D cena do dogadania :D

stary katalizator można normalnie sprzedać na złomie i dostanie się koło 100 ?

Edited by Majkeltaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://allegro.pl/audi-a4-vw-passat-b5-1-9-tdi-tlumik-katalizator-i5567859867.htmlcoś takiego będzie dobre?

chyba że ktoś byłby chętny i wyspawać mi takie cudo :D cena do dogadania :D

stary katalizator można normalnie sprzedać na złomie i dostanie się koło 100 ?

Właśnie też na to patrzałem. Tyle, że mam silnik AHH i nie jestem pewien czy będzie pasować. Może ktoś potwierdzić?


1.9TDI AHH 90KM '00r. -> 0,216 by bigu888 + soft by TUNE-UP = 165,2KM / 354,2NM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a przy łączeniu rur od spodu jest tez jakas uszczelka? Chodzi mi o te łączenie co trzeba odkrecić od dołu mniej wiecej na wysokosxi lewarka zmiany biegów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jest tam uszczelka .


Regulamin Forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam własnie jestem tez po operacji wycięcia wkładu katalizatora,została wspawana rurka w puszke kata i teraz pytanie, został mi wkład katalizatora gdzie i ile mogę dostać za ten wkład z AFN a?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie chyba coś się oderwało w katalizatorze bo strasznie brzęczy, na przeglądzie mechanik powiedział że to katalizator. Chciałbym pozostawić wszystko tak jak w fabryce ale widziałem że ceny katalizatorów są strasznie duże. Zastanawiam się co robić. Jak radzicie, wspawać gołą rurę? Czy będzie inny dźwięk, czy coś się zmieni w charakterystyce? Myślę też aby zamienić z drugiego Audi które mam ale tam jest silnik 1.6 też benzyna, ja posiadam 1.8, czy będzie pasować z 1.6 katalizator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie powiedzcie czy po wywaleniu kata z AFN'a trzeba coś robić z ECU, jakoś go oszukiwać programować itp? Czy już po tej operacji wszystko odrazu śmiga?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie trzeba robic.


Regulamin Forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ostatnio wymieniłem tłumik środkowy oraz końcowy bo autko pierdziało. Niestety efekt wytłumienia jest nieznaczny. Po dokładniejszych oględzinach ewidentnie słychać, ż katalizator pierdzi i powoduje hałas.  Po przeczytaniu multum tematów tu na forum oraz na innych nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co założyć w miejsce katalizatora by autko znów pracowało cicho ( pomijając nowy katalizator). Czy tłumik przelotowy to najrozsądniejsze rozwiązanie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, matinaszek napisał:

Panowie ostatnio wymieniłem tłumik środkowy oraz końcowy bo autko pierdziało. Niestety efekt wytłumienia jest nieznaczny. Po dokładniejszych oględzinach ewidentnie słychać, ż katalizator pierdzi i powoduje hałas.  Po przeczytaniu multum tematów tu na forum oraz na innych nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co założyć w miejsce katalizatora by autko znów pracowało cicho ( pomijając nowy katalizator). Czy tłumik przelotowy to najrozsądniejsze rozwiązanie ?

Downpipe 


Regulamin Forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co przejrzałem to znalazłem tylko downpipe do 1.8T. Cz będzie to pasowało również do 1.8 wolnossaka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, matinaszek napisał:

z tego co przejrzałem to znalazłem tylko downpipe do 1.8T. Cz będzie to pasowało również do 1.8 wolnossaka ?

niestety nie .


Regulamin Forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

mógłbyś podac gdzie kupie downpipe do zwykłego 1.8 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, matinaszek napisał:

mógłbyś podac gdzie kupie downpipe do zwykłego 1.8 

najpredzej ,to musisz pojechac do jakiegos fachmana ,na miejscu ,niech z kwasowki na aucie wyspawa ,bo ja takich downpipe ,nie widzialem nigdzie ,zeby ktos robil .


Regulamin Forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, panowie przymierzam się do wybebeszenia katalizatora, wspawania w niego rurki. Jedyny problem jaki mam to brak czasu, i nie moge sobie pozwolić na ściąganie kata i przymiarki... Moze ktos wie jakiej srednicy rurke trzeba by bylo wspawac w kata?

1.8T AEB '98r.

 

 

Widzę że mowa o 55mm tylko nie wiem czy to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...