feloniak Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Witam, Mam nadzieję że w dobrym wątku to pytanko Tak więc zakupiłem właśnie moją pierwszą A4. Auto jest sprowadzone z Niemiec z serwisu Audi (nie wiem czy ktoś zostawił w rozliczeniu czy coś takiego). Problem jest taki że bryczka stała nie używana przez około rok czasu. Teraz zasadnicze pytanie: co powinienem powymieniać żeby mieć spokój ? Ostatni przegląd wbity w księgę był w X 2007 roku przy 176tys. Teraz auto ma 189 tys. Pod maską widać biały nalot na alternatorze oraz w kilku innych miejscach (wydaje mi się że to typowe przy długim postoju ?) Proszę o poradę klubowiczów. Dzięki za szybki odzew. Będę musiał zrobić fotkę książki serwisowej bo tam wszystko po niemiecku więc nawet nie kumam co zrobili Lista kolegi @spetsnaz mnie lekko załamała No ale trzeba będzie jakoś to wszystko do porządku doprowadzić po kolei (rozumiem że rozrząd ma priorytet ?)
spetsnaz Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 1. Rozrząd kompletny z pompą wody + paski PK (alternator, klima) 2. Termostat 3. Wszystkie płyny eksploatacyjne (olej, płyn chłodzący, płyn hamulcowy) 4. Sprawdzić stan hamulców (w szczególności przewodów gumowych i tarcz) 5. Sprawdzić klimatyzację. 6. Sprawdzić stan opon i elementów gumowych w aucie.
kepasa Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 rozrząd i olej podstawa... na już... reszta popatrz jak sie zachowuje. auto przyjechało na kołach? więc hample pewnie już sprawdzone. szkoda że nie wymieniłeś oleju przed drogą do Polski. a trudno. reszta poprostu do przeglądu a nie wymiany... [br]Dopisany: 22 Czerwiec 2009, 17:31_________________________________________________biały nalot to normalne... nie przejmuj się...
fidmac Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Dziwne ze przez rok nie mogli sprzedac autka
audi.wielun Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Dziwne ze przez rok nie mogli sprzedac autka Bo cena była wygórowana. Każde dobre auto w Niemczech jest drogie i Polacy nie chętnie kupują. Ja myślę że fura jest OK.
feloniak Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Opublikowano 13 Lipca 2009 Wracam do tematu. Jakoś nie miałem czasu żeby porobić fotki. Pierwsza sprawa to to, że ostatni wbity przegląd jest na 170 tys. a nie jak pisałem wcześniej z pamięci 176 Poniżej podaję link pod którym jest 6 fotek jakie zrobiłem: http://img515.imageshack.us/gal.php?g=ksiazka1.jpg Na dwóch pierwszych książka serwisowa - tu prośba żeby ktoś napisał co było robioneprzy przeglądach bo nie kumam tego języka zbytnio. Na dwóch kolejnych komora silnika i brak jakiegoś elementu ? Na co to jest miejsce ? Mam nadzieje że niczego nie wymontowali i to tylko jakaś opcja. Na dwóch ostatnich zdjęciach widać taki zaoliwiony element. Proszę napiszcie co to jest i czy normalnie on wygląda. Jestem raczej zielony jeżeli chodzi o mechanikę samochodową i liczę na pomoc i wyrozumiałość. Przy okazji zapytam jeszcze o wymianę oleju: chodzi o to, że nie mam pojęcia jaki jest teraz zalany (nie ma o tym nigdzie żadnej informacji). Jaki olej teraz najlepiej wlać (auto ma obecnie 189,5 tys. przebiegu). Dzięki za wszelkie informacje i porady....
rikardo Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Tu masz linka do działu o olejach http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html. Jeżeli o element zaoliwiony to w tym miejscu powinno być złącze elastyczne a to co masz na rurze nie jest do niego podobne może ktoś coś kombinował z wydechem. Ponadto widać fragment siłownika klapy gaszącej który jest też zaolejony co może wskazywać na to, iż EGR ci cieknie jest to bardzo częsta awaria w tych silnikach i w dziale Warsztat znajdziesz informacje jak go się czyści oraz uszczelnia. Jeżeli chodzi o druga stronę to nie wiem czy coś ci brakuje ponieważ mam B5 i ktoś kto ma B6 będzie lepiej zorientowany w tym temacie.
retrikal Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Na dwóch kolejnych komora silnika i brak jakiegoś elementu ? Na co to jest miejsce ? Mam nadzieje że niczego nie wymontowali i to tylko jakaś opcja. to prawdopodobnie jest miejsce na webasto...niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę...ale kupując na to miejsce pokrywę, powiedziałem Panu w ASO, że potrzeba mi pokrywy na webasto do A4 B6 i dwa razy nie musiałem tłumaczyć :> Na dwóch ostatnich zdjęciach widać taki zaoliwiony element. Proszę napiszcie co to jest i czy normalnie on wygląda. wygląda normalnie przy cieknącym zaworze EGR... ponieważ chlapie olejem, który następnie ścieka i kapie właśnie na element na zdjęciu...tak mi się wydaje... odkręć pokrywę silnika i obejrzyj zawór EGR... co do oleju lej motula ...info znajdziesz na forum...
grabson765 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 wczesniej miales lany olej castrol LL ma on oznaczenia chyba 5w40 ale jesli sie myle niech ktos mnie poprawi. ja na twoim miejscu zmianil bym na motula specific 505.01.
feloniak Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Opublikowano 14 Lipca 2009 wczesniej miales lany olej castrol LL ma on oznaczenia chyba 5w40 ale jesli sie myle niech ktos mnie poprawi. ja na twoim miejscu zmianil bym na motula specific 505.01. Hm, jakby jeszcze teraz ktoś mi napisał ile kilometrów można jeździć na takim oleju (5w40) ? Jak wciskam ten klawisz z symbolem klucza to pokazuje mi wymianę za 102 dni lub 9200 km. Już teraz mam 19 tys. najechane od wymiany i jeszcze 9200 ? Czy to możliwe żeby zrobić 30 tys. bez wymiany ? (że możliwe to wiem tylko czy dobre hehe). Auto kupowałem z serwisu i dlatego mam nadzieję że nic nie było kombinowane.
grabson765 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 wczesniej miales lany olej castrol LL ma on oznaczenia chyba 5w40 ale jesli sie myle niech ktos mnie poprawi. ja na twoim miejscu zmianil bym na motula specific 505.01. Hm, jakby jeszcze teraz ktoś mi napisał ile kilometrów można jeździć na takim oleju (5w40) ? Jak wciskam ten klawisz z symbolem klucza to pokazuje mi wymianę za 102 dni lub 9200 km. Już teraz mam 19 tys. najechane od wymiany i jeszcze 9200 ? Czy to możliwe żeby zrobić 30 tys. bez wymiany ? (że możliwe to wiem tylko czy dobre hehe). Auto kupowałem z serwisu i dlatego mam nadzieję że nic nie było kombinowane. systel LL (long life) wlanie na tym polega ze wymiana jest co 30tys kilometrow ale dla zywotnosci turbosprezarki zaleca sie wymiane co 15tys poczytaj to szczegolnie pierwszy post HUGO http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html
domelq Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 jak rozrząd wymieniony to podmień oleje filtry, no może płyn hamulcowy a reszta to wyjdzie w praniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się