januszek159 a4 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam. Mam taki problem z klimka, że nie chłodzi - niby wszystko chodzi temeratura, obroty, jakby na LOW trochę chłodniej wieje, ale w kabinie jest ciepło. Pojechałem więc dobić gazu(lato idzie). Koleś podłączył tą swoją aparaturę i mówi że jest ciśnienie i jakiś gaz tam jest więc powinna chłodzić. Powiedział też, żebym zostawił auto na pół dnia oni je podepną pod kompa i może naprawią. Jakiś czas temu skanowałem auto i wiem że akurat w klimie nie ma błędów. Dodam, że tak mam odkąd kupiłem auto - myślałem, że dobicie gazu pomoże. Co to możę być, jakieś podpoiwedzi, punkty do sprawdzenie. Z góry dzięki.
janjazda Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 a załącza się w ogóle sprężarka? powinieneś zauważyć minimalny spadek obrotów silnika a może masz ECON włączony?
pablo_9 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Nie wiem czy będę potrafił fachowo wypowiedzieć się w tym temacie ale u mnie miałem podobną sytuację tzn. jak kupiłem auto to klima była nie nabita a że auto kupiłem we wrześniu to już przejeździłem do wiosny i pojechałem nabić. Została nabita i fachowiec robi test ustawia klime na LOW i chłodzić chłodzi ale nie tak jak powinna bo sprawdzał to z termometrem w ręku. Stwierdził, że wie co to jest i spuścił wszystko z układu klimatyzacji i rozkręcił jedną z tych aluminiowych rurek (nie pamiętam którą), które wchodzą z komory silnika to auta, wyciągnął z niej takie (no właśnie nie wiem jak to fachowo się nazywa) plastikowe, podłużne, zaokrąglone "coś" które miało siateczkę i było bardzo zasyfione. Fachowiec powiedział, żebym to kupił i będzie git, podjechałem na szrot, wyciągnąłem z rozbitej A4, było to czyste (kosztowało mnie to 10 zł), fachowiec założył i chłodzenie na LOW od razu było takie jak powinno. Także może u Ciebie jest podobna sytuacja. Sorry za taki wywód ale nie jestem w stanie przypomnieć sobie jak dokładnie to się nazywa.
majkel_majki Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Mówisz Kolego o dyszy rozprężnej. Jeżeli jest zanieczyszczona to mogą być preoblemu z chłodzeniem.
januszek159 a4 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2009 Po postach liczyłem, że będzie to ta dysza rozprężania, ale dziś sprawdziłem załączanie sie sprężarki i lipa nic zero odzewu obok stał kolega swoim autem i jak załączał klimę to auto troszkę schodziło na obrotach, było to wyrażnie słyszalnie. Podejrzewam więc sprzęgiełko sprężarki po lekturze forum.
KAMYK85 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Opublikowano 28 Czerwca 2009 ma ktos schemat gdzie znajduje sie ta dysza i jak ją z tamtąd wydobyc??
swierk Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Mam pytanko, jesli po wlaczeniu klimy obroty silnika nie spadaja to znaczy, ze sprezaka w ogole sie nie zalacza tak? Wiec co moze byc tego przyczyna??? Mala iośc czynnika?
januszek159 a4 Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Opublikowano 12 Lipca 2009 Już wiem co mojej ,,adeli'' dolega. Sprężarka się nie załącza, więc sprawdziełem czy dochodzi prąd do elektromagnesu - jest ok. Dalej stan sprzęgła i gdzie jest sprzęgło. Okazuje się, że go nie ma. Ponoć może się samo odkręcić, ale większe szanse na trafienie w lotka są. Druga myśl - kiedyś na początku pewien koleś wymieniał mi pasek klinowy i regenerował alternator. Pewnie je podprowadził bo też miał podobne auto - już się więcej z nim nie spotkałem bo zdzierca że hoho. W poniedziałek kupuję części i powinno być ok. Już miałem jedno sprzęgło ale trochę od innego modelu i nie pasowało. Mój mechanik je podłączył jakoś tak,że sprężarka chodziła i chłodziła , ale się by nie wyłączała i by się najpewniej szybko zatarła. Znalazłem już odpowiednie sprzęgiełko, ale jak pojechałem dziś po pracy to już było zamknięte. Więc do poniedziałku :>[br]Dopisany: 04 Lipiec 2009, 19:41_________________________________________________Autko już naprawione. Kupiłem drugi kompresor klimatyzacji. Wymieniłem elektromagnes i uzupełniłem brakujące sprzęgło. Klima teraz chłodzi jak ta lala Przy okazji mam do sprzedania kompresor. Zainteresowanych odsyłam do działu - Sprzedam.
fazi1111 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 to o czym mówicie to jest taki filtr i znajduje się w lewym górnym rogu patrząc na auto od przodu, trzeba zdjąć osłonę i tam są te rury od klimy. Koleś mi mówił, że te filtry to VW stosuje
pablo_9 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 to o czym mówicie to jest taki filtr i znajduje się w lewym górnym rogu patrząc na auto od przodu, trzeba zdjąć osłonę i tam są te rury od klimy. Koleś mi mówił, że te filtry to VW stosuje Dokładnie o to mi chodziło w moich wypocinach wcześniejszych, to wymieniłem u siebie i klima zaczęła od razu porządnie chłodzić.
kostek23mj Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 No wlasnei ja mam ten sam problem klima nabita osuszacz wymieniony ale nie dziala jak powinno nie iwem co jest :/ moze faktycznie zobaczcy ten filterek ??
kostek23mj Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 A powiedz mi prosze w ktorym miejscu w ktorej rurce jest ten filtr w prawej czy w lewej w układzie w GORNYM PRAWYM ROGU >??
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 W rurce wysokiego ciśnienia, tam gdzie możesz rozkręcic ją kluczem płaskim, ta cieńsza.
kostek23mj Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Czyli jak dobrze pamietam jest to Lewa rurka ? bo w prawej ejst pionowo takie pokrętło u gory to nie ta ? macie moze jakis schemat tego układu klimatyzacji
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Nie pamiętam która to jest pod maską niestety, a nie chcę schodzić do auta bo pada to pokrętło to jest korek od zaworka serwisowego, nie odkręcaj go. Ta dysza jest w tym zgrubieniu na rurce wys. ciśnienia, rozkręcasz to przy odciągniętym z układu czynniku i wyciągasz.
kostek23mj Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 No to powiem ci majkel luzik rurki heeh ale sa dwa rodzaje białe i szare ha no i jaki teraz:) ?? [br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 22:55_________________________________________________biały i szary filtr
kostek23mj Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Dobra spoko ale teraz Majkel powiedz mi he to bedzie dobre w ktorym miejscu znajduje sie ten filterek w KTORYM MIEJSCU RURKI WYSOKIEGO CIŚNIENI A:D na dole u gory przed zaworem za zaworem
majkel_majki Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Tutaj masz wszystko zaznaczone, sorry za jakość ale miałem tylko telefon pod ręką. Więc tak, dysza jest w tym zgrubieniu zaznaczonym niebieską strzałką, potrzebne 2 płaskie klucze, jednym łapiesz tam przy zaworku zaznaczyłem na czerwono i odkręcasz tą nakrętkę z czarnym przewodem, zielone i wyciągasz. Ale bez obrazy Kolego, mam wrażenie że nie bardzo masz pojęcie jak się zabrać do sprawy. Pamiętaj, że musisz odzyskać czynnik z układu, nie wolno wypuszczać go w powietrze, a fachman weźmie za odzysk i nabicie pieniądze. Myślę, że lepiej zapłacić mu parę zł więcej niech zrobi do końca
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się