fayera Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Witam kolegów.Wczoraj podrzucając żonę do pracy zaświeciła mi się kontrolka oleju na wyświetlaczu i obok było min,czyli powiadomienie o minimalnej ilości oleju.zatrzymałem się sprawdziłem na bagnecie i było tak około 3 mm oleju,nie miałem możliwości dolania bo była już 5.30 i sam spieszyłem się do pracy.Zrobiłem 30 km i pózniej już dolałem,mam nadzieję,że nic się nie stało,ale tak proforma pytam czy miałoby coś takiego wpływ na żywotność silnika,turbo i wogóle....chciałbym poprostu być spokojny.....pzdr..... 1
grabson765 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 jesli mialo by cos ucierpiec to najbardziej turbo ale 30km to chyba nie jest jeszcze taka duza odleglosc. nastepnym razem pamietaj o sprawdzeniu stranu oleju ja to robie co 500km i przed dluzsza trasa i zawsze utrzymuje max kiedys mialem taka przygode ze mialem audi 80 1.9tdi przejechalem 10tys i pojechalem na zmiane oleju i co sie okazalo mialem uciety bagnet nie wiem dlaczego i z tego wychodzilo ze zawsze jezdzilem za malym stanem oleju w granicach tego zagieca takiego albo i nizej a kontrolka sie nie swiecila czemu bo ktos ucial kabel od czujnika :wallbash: ale silnikowi i turbo sie nic nie stalo przynajmniej przez kolejne 20tys zadnych problemow
fayera Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Opublikowano 14 Lipca 2009 jesli mialo by cos ucierpiec to najbardziej turbo ale 30km to chyba nie jest jeszcze taka duza odleglosc. nastepnym razem pamietaj o sprawdzeniu stranu oleju ja to robie co 500km i przed dluzsza trasa i zawsze utrzymuje max kiedys mialem taka przygode ze mialem audi 80 1.9tdi przejechalem 10tys i pojechalem na zmiane oleju i co sie okazalo mialem uciety bagnet nie wiem dlaczego i z tego wychodzilo ze zawsze jezdzilem za malym stanem oleju w granicach tego zagieca takiego albo i nizej a kontrolka sie nie swiecila czemu bo ktos ucial kabel od czujnika :wallbash: ale silnikowi i turbo sie nic nie stalo przynajmniej przez kolejne 20tys zadnych problemow no to mnie uspokoiłeś,tym bardziej,że nie przekraczałem 130/h
Piotrek98igo Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 przy niskim poziomioe oleju jest gorsze smarowanie,wiec nie nalezy jezdzic z wysoka predkoscia obrotowa
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie).
domelq Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Jak nie gazowałeś wysokich obrotów to nic nie powinno się złego dziać
fayera Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Opublikowano 15 Lipca 2009 Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie). no u mnie pokazało na samym końcu bagnetu tylko tyle,że coś się tam świeci-łepek szpilki
grabson765 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie). najlepiej zobacz czy po wlaczeniu zaplonu zapala Ci sie kontrolka oleju jesli tak to czujnik masz podlaczony u mnie wlasnie sie nie zapalala...
Bart-S Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 No właśnie problem w tym że na zegarach nie ma kontrolki ciśnienia/poziomu oleju...
grabson765 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 No właśnie problem w tym że na zegarach nie ma kontrolki ciśnienia/poziomu oleju... na b6 sie nie znam ale wydaje mi sie to dziwne ze takiej kontrolki nie ma w takim samochodzie
Bart-S Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Jest dokładnie jak pisze adamooo - w b5 jest tak samo, brak kontrolki ciśnienia oleju, tylko FIS.
wowo Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Jak to jest w B6 przy 1/2 FIS ?? ostatnio tak a oglądałem i np braku płynu spryskiwaczy nie pokazuje. Zastanawiam sie czy to usterka, czy poprostu niepełny FIS nie ma tych wszystkich czujników.
adamooo Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 nie masz czujnika w zbiorniku..ale olej na fisie się pokaże
Musashi Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie). przeciez uciety przewod od czujnika cisnienia lub poziomu oleju od razu da sygnal bledu - czerwony komunikat, jeszcze przed uruchomieniem silnika nie ma innej mozliwosci. podobny efekt da zwarcie przewodu do masy. to nie sa proste czujniki wlacz-wylacz, tylko czujniki polprzewodnikowe, w pelni diagnozowalne.
ocinus Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam koledzy podłącze się do dyskusji z pytankiem o sprawdzenie czujnika poziomu oleju ponieważ u mnie jak odepnę wtyczkę od czujnika to nie pokazuje nic na desce że jest mały stan oleju. W lutym żona zatarła silnik i wymieniany był na inny ale w tamtym jak był mały stan to wywalało na fisie,a nadmienię że miska olejowa i czujnik jest ze starego silnika. Jak można sprawdzić vagiem czy czujnik jest ok.
grabson765 Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie). przeciez uciety przewod od czujnika cisnienia lub poziomu oleju od razu da sygnal bledu - czerwony komunikat, jeszcze przed uruchomieniem silnika nie ma innej mozliwosci. podobny efekt da zwarcie przewodu do masy. to nie sa proste czujniki wlacz-wylacz, tylko czujniki polprzewodnikowe, w pelni diagnozowalne. mylisz sie to byla stara audi 80 b4 92r tdi bez komputera pokladowaego, kiedys sobie tak sie patrzylem pod maska i widze jakis kabelek lata sobie i mysle ze to tak nie moze byc zaraz przyszedl wujek i patrzymy od czego to moze byc wkoncu wlaczylem zaplon a wujaszek dotknal tym kabelkiem do silnika i zapalila sie kontrolka oleju ktora wczesniej sie nie zapalala... znalezlismy gdze ma byc zamontowana podlaczylismy tak jka nalezy i od tamtej pory zawsze po wlaczeniu zaplonu sie pokazywala...
fayera Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Opublikowano 18 Lipca 2009 Jak to jest w B6 przy 1/2 FIS ?? ostatnio tak a oglądałem i np braku płynu spryskiwaczy nie pokazuje. Zastanawiam sie czy to usterka, czy poprostu niepełny FIS nie ma tych wszystkich czujników. nie masz czujnika w zbiorniku..ale olej na fisie się pokaże dokładnie..tak samo jest z rezerwą paliwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się