Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wasze przebiegi w dieslach 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie. W Dieslu sciaganym z Niemiec nalezy liczyć 40 tys rocznie. tego sie trzymajmy - a w niewiedzy i naiwności nie bedziem trwać. :good:

Nie wszystkie osoby prywatne w niemczech co kupywali diesle robili 40tys. rocznie .

Znam takich co kupywali diesle i jeździli od czasu do czasu.. :gwizdanie:

Wyjątki, które potwierdzają regułę...

Niemcy nie jeżdżą autem dłużej niż 3-4 lata (oczywiscie mowa o autach nowych). Góra 5 lat. Prywatnie więc nikt nie kupuje diesli bo się to zwyczajnie nie kalkuluje. Do tego KFZ Steuer (podatek od auta) dla diesla jest 40%-60% wyższy niż dla otto (zanieczyszczenie środowiska). Olej napędowy drogi. To wszystko decyduje o tym, ze diesle jezdza jako auta firmowe, a te robia min 40 tys rocznie. Cała tajemnica przebiegu w dieslu.

Opublikowano

No ja latam moim niecałe 10 tyś rocznie :). Mieszkam w mieście i moja codzienna trasa to około 6-7 km w jedną stronę. Wydaje mi się że większość robi podobne przebiegi, w granicach 10-15 tyś. Kumpel który musi dojeżdżać codziennie do roboty 60 kilosów w dwie strony robi rocznie około 18 tyś a takich kumpli to mogę na palcach jednej ręki policzyć, większość jeździ tylko po mieście. Nie przesadzajmy, że żyjemy na jakimś stepie, że trzeba codziennie zapierdzielać nie wiadomo ile ;).

Powstaje pytanie, czy przy takich przebiegach warto jeździć dieslem?

Opublikowano

wlasnie to co wiem nasze klekociki lubia dystanse :) w zime takie male przebiegi to morderstwo dla nich :confused4:

Opublikowano

wlasnie to co wiem nasze klekociki lubia dystanse :) w zime takie male przebiegi to morderstwo dla nich :confused4:

Nie tylko w zimę, diesel na krótkie trasy jest zwyczajnie nie opłacalny.

Za dużo pali :wink4:

Opublikowano

wlasnie to co wiem nasze klekociki lubia dystanse :) w zime takie male przebiegi to morderstwo dla nich :confused4:

Nie tylko w zimę, diesel na krótkie trasy jest zwyczajnie nie opłacalny.

Za dużo pali :wink4:

omijajac koszta wiadome zreszta :) ale diesel min 10km zeby sie zagrzal wiec ponizej tej wartosci chyba szkoda wyciagac auta :>
Opublikowano

zalezy jaka noga.

mam 10 km do pracy,tam i z powrotem 20.

nie przekraczajac 2500rpm w zimie polknie mi 5,8 na sto.

obwodnica i se tak pyka.

napewno mi nikt nie wierzy(sam nie wierzylem)ale mnie to nie obchodzi !!! :hi:

Opublikowano

Powstaje pytanie, czy przy takich przebiegach warto jeździć dieslem?

A czemu nie ? Nie widzę jakiejś znaczącej różnicy w kosztach eksploatacji takiego diesla w stosunku do benzynki, a jednak spali zawsze mniej. Jedyne co się może szybciej popsuć to turbina, ale w AHU czy 1Z turbo jest prawie niezniszczalne, a jak nawet padnie to używkę masz za 300-400 zł ;) a tą kasę to spokojnie rocznie zaoszczędzisz na samym paliwie.

Jeżeli już to dzisiaj bym się bardziej zastanawiał czy w ogóle Audi a4 z swoim zawieszeniem się nadaje na takie małe przebiegi po naszych dziurawych miastach.

EDIT

Co do tego co napisaliście, zimą tylko po mieście jara mi 8,5 przy ciężkiej nodze, latem 7,5 też tylko miasto. Pokażcie która benzyna zjara tyle samo w zakorkowanym mieście w budzie od audi a4 to się zamienię ;)

Opublikowano

Powstaje pytanie, czy przy takich przebiegach warto jeździć dieslem?

A czemu nie ? Nie widzę jakiejś znaczącej różnicy w kosztach eksploatacji takiego diesla w stosunku do benzynki, a jednak spali zawsze mniej. Jedyne co się może szybciej popsuć to turbina, ale w AHU czy 1Z turbo jest prawie niezniszczalne, a jak nawet padnie to używkę masz za 300-400 zł ;) a tą kasę to spokojnie rocznie zaoszczędzisz na samym paliwie.

Jeżeli już to dzisiaj bym się bardziej zastanawiał czy w ogóle Audi a4 z swoim zawieszeniem się nadaje na takie małe przebiegi po naszych dziurawych miastach.

EDIT

Co do tego co napisaliście, zimą tylko po mieście jara mi 8,5 przy ciężkiej nodze, latem 7,5 też tylko miasto. Pokażcie która benzyna zjara tyle samo w zakorkowanym mieście w budzie od audi a4 to się zamienię ;)

przecież w mieście dosć sporo spali, a przy dzisiejszych cenach ropki na miasto chybanajlepsza będzie kuchenka gazowa

Gość Damian A4
Opublikowano

Uwaga...

Przebieg mojej A4: 480tyś :cool1:

Opublikowano

Uwaga...

Przebieg mojej A4: 480tyś :cool1:

szacun :good:

a jednak 2.5 z początków produkcji dają radę :kox:

Opublikowano

Powstaje pytanie, czy przy takich przebiegach warto jeździć dieslem?

A czemu nie ? Nie widzę jakiejś znaczącej różnicy w kosztach eksploatacji takiego diesla w stosunku do benzynki, a jednak spali zawsze mniej. Jedyne co się może szybciej popsuć to turbina, ale w AHU czy 1Z turbo jest prawie niezniszczalne, a jak nawet padnie to używkę masz za 300-400 zł ;) a tą kasę to spokojnie rocznie zaoszczędzisz na samym paliwie.

Jeżeli już to dzisiaj bym się bardziej zastanawiał czy w ogóle Audi a4 z swoim zawieszeniem się nadaje na takie małe przebiegi po naszych dziurawych miastach.

EDIT

Co do tego co napisaliście, zimą tylko po mieście jara mi 8,5 przy ciężkiej nodze, latem 7,5 też tylko miasto. Pokażcie która benzyna zjara tyle samo w zakorkowanym mieście w budzie od audi a4 to się zamienię ;)

przecież w mieście dosć sporo spali, a przy dzisiejszych cenach ropki na miasto chybanajlepsza będzie kuchenka gazowa

tak jak mowisz - 1.8T i LPG - kultura pracy i jezdzisz za polowe ceny.

Opublikowano

Gaz fakt wyjdzie taniej, ale teraz znowu krótka kalkulacja zakładając że śmigam dieselkiem tylko po mieście 100 km zrobię za około 40 zł. Gazu 1.8 po mieście zjara pewnie z 12 literków, więc 12x 2.8 zł (nie wiem po ile teraz gaz - strzelam) około 34 zł. Nie liczę już że rozruch zawsze jest na benzynie i coś tam w baku trzeba wozić ;). Wychodzi więc 6 zeta oszczędności na każdą setkę km. Przy moim mikrym przebiegu 10000km rocznie zaoszczędzę 600 zł, więc instalacja zwróci się za ponad 3 lata.

Opublikowano

lpg to juz powoli przezytek we wloszech.

tutaj ostatnio jest bum na auta na metan.

znajomy z pracy zajechal ostatnio swoje auto fiata multiple.

jezdzil na metanie.

nic dziwnego,kazdy motor mozna zajechac,ale jak jemu silnik padl po 420000km to jak zobaczylem licznik to nie wierzylem.

120 km dojezdzaja w jedna strone codziennie,12 euro wychodzi metan w obie strony.

a tak z zewnatrz to jakby 50000km miala ta multipla po lifcie.

Opublikowano

VW T4 88KM 1999r 2.5TDI bus mojego ojczulka posiada go od nowości pierwszy właściciel kupiony w salonie przebieg 1mln 200tyś. km. :good: i nie chce innego :>

Opublikowano

Kupiłem od Niemca (osoba prywatna) z przebiegiem 215 000 (zakładam że przebieg był prawdziwy). Obecnie ma 270 000 km.

Opublikowano

Uwaga...

Przebieg mojej A4: 480tyś :cool1:

ciekawe czy jeszcze kręcony :decayed: nieżle :good:
Opublikowano

AFN:

afn.jpg

szacun, nie ma jak to sprawdzone jednostki na VP

Opublikowano

a jak jest w polsce :blink: sredni wynik to 25tys, a Ci co robią 10tys rocznie to niewiem albo mają auta firmowe albo porostu mieszkają w centrum miasta gdzie wszystko jest pod nosem łacznie z praca ze nie trzeba przepalać auta :gwizdanie

Nie tylko w zimę, diesel na krótkie trasy jest zwyczajnie nie opłacalny.

Za dużo pali :wink4

przecież w mieście dosć sporo spali, a przy dzisiejszych cenach ropki na miasto chybanajlepsza będzie kuchenka gazowa

Przestańcie brać już to świństwo, to Wam szkodzi.

Miałem wcześniej B5 w benzynie (11l/100 km), a teraz mam B5 na gnojówę (6l/100 km) i nie ma porównania kosztów eksploatacji.

Jak będziecie liczyć że auto może się popsuć to lepiej chodzić piechotą bo w rowerze łańcuch też jest drogi.

Ja jak kupuję auto to nigdy nie myślę co może się popsuć, tylko jak fajnie będzie się nim jeździć, a jak mnie wnerwi to sprzedaję, nie mam przywiązania do dupowozów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...