Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak oszukać drugą sondę lambda po wycięciu katalizatora - rozwiązanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

spalanie w normie nie spełna 9l/100km przy 3 litrowym silniku to raczej ok jestem już rok po takim zabiegu i nie widzę aby działo się coś złego. Inne osoby które robiły taki zabieg też nie piszą nic złego

Opublikowano

Panowie mam pytanie, nie jestem pewny czy ktoś czasem nie wyłączył już sondy z ecu bo sprawa ma się tak , że w vagu wywala błąd kata, a check nie świeci (jest sprawny), oznacza to, że mam wyłączoną sondę w ecu?

Opublikowano

Jeśli wywala błąd to nie jest wyłączona w ecu, jaki konkretnie błąd?(numer).

Opublikowano

Dokładnie wywala błąd: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold, a check milczy, dawniej wywaliło checka tylko gdy pojawił się jakiś 2 błąd np sondy, a tak na razie milczy, kat jest nowy i jest to zamiennik (kupiłem z nim auto).

Opublikowano

czyli zamiennik do pupy. A jesteś pewny że w ogóle jest tam katalizator? czy może jakaś strumienica?

Opublikowano

Gościu mówił, że pół roku przed sprzedażą wymienił kata na nowy zamiennik, dał za niego 600zł tyle wiem, jaka była przyczyna wymiany nie mam pojęcia. Po nieoryginalnym układzie wydechowym (tłumiki przelot) podejrzewam, że możne kiedyś siedział tam DP i może było za głośnio i gościu wpakował kata...

Opublikowano

Dokładnie wywala błąd: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold, a check milczy, dawniej wywaliło checka tylko gdy pojawił się jakiś 2 błąd np sondy, a tak na razie milczy, kat jest nowy i jest to zamiennik (kupiłem z nim auto).

Jeśli błąd jest stały to check powinien zapalić się, zamiennik kata nie sprawdza się w 1.8t.

Opublikowano

niestety mam wycietego kata wlasnie odebralem samochod, skasowałem bledy ale one odrazu wyskakują (nie chcą się nawet skasować)

czyli dla mnie ten emulator to d*pa :)


P1118 17526 (Kody błędów) Rząd cylindrów 1, sonda 2, obwód grzewczy, przerwa w ciągłości przewodów. P1114 17522 (Kody błędów) Zespół 1; sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża. Górna wartość skrajna przekroczona.
Opublikowano

Mi z bledow ktore podales wydaje sie z to uszkodzenie sondy lub kabli .ale niech ktos potwierdzi

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mi z bledow ktore podales wydaje sie z to uszkodzenie sondy lub kabli .ale niech ktos potwierdzi

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

zgadza sie, moj kolega mechanik wlasnie był i powiedział ze jak wczesniej tego bledu nie mialem to są uszkodzone kable albo nie ma jakiegoś przejscia pomiedzy nimi. jutro sprawdzimy miernikiem. udalo sie wyczyscic bledy i wyskakuje wlasnie tylko ten od uszkodzonych kabli :)

Panowie jeszcze jedno pytanko odnośnie całej akcji... chcę dokładnie wiedzieć czy mechanik czegos nie spieprzył podczas wymiany kata

jak sprawdzić czy sonda lambda nr.2 za katem jest sprawna ? błąd to nie wszystko.

chciałbym sprawdzić czy ma napięcie. na tej kostce którą się odpina (najbliżej szyby) nie ma na pinach żadnego napięcia. czy dobrze to robie ?

pozdrawiam

haaaaloooo

Opublikowano (edytowane)

Sondę za katem możesz sprawdzić vagiem wchodzisz w grupę 036

1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings).

2. Kliknij u góry TEST ON

3. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczaj), a następnie gazu do oporu, obroty powinny wzrosnąć do ok 2tys i utrzymywać się automatycznie na tym poziomie.

4. W drugim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:

B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.

Auto musi być rozgrzane do 90 stopni

W grupie 043, 037 możesz sprawdzić napięcie pracy sondy, a w grupie 041 w 3 polu rezystancje grzałki.

Edytowane przez adrian242424
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

robiłem już dokładnie jak pisałeś niestety po 15 minutach oczekiwania miałem cały czas TEST OFF

bez jakiejkolwiek angażacji :P

Opublikowano

Spróbuj najpierw przeprowadzić test 1 sondy na kanale 034, min temperatura kata 350*C i silnika 90*C

W grupach 043, 037 masz napięcie sondy? Powinno oscylowac w granicach 0,5v

Opublikowano (edytowane)

tak, jest dokladnie takie napięcie.

zawsze testy robię po trasie więc kat ma 450*C

jutro zrobię test pierwszej sondy jak mówisz ;)


robiłem dzisiaj test pierwszej sondy tak jak mówiłeś, po 2 minutach zapalił się TEST ON więc pełny nadziei czekałem 8-10 minut trzymając nogę na hamulcu i gazie do 2000 tyś obrotów. niestety TEST ON widniał dalej ale nie wyskoczyło później nic.

dziwna sprawa bo napięcie tak jak pytałeś na sondach jest.

kupiłem emulator który działa wszystkim no ale mi niestety nie... i teraz nasuwa się pytanie czy dzieje się tak przez te błędy:

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 004 - No Signal/Communication
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 008 - Implausible Signal
gdyby emulator działał wyskoczył by tylko błąd niesprawnej sondy.
i co zostaje mi teraz wyłączenie jej u tunera ? :/
EDIT: zaczynam płakać a nie zapytałem o najważniejsze:
jaki ma wpływ palący się nieustannie check (o tym że sonda padła i że emisja spalin jest przekroczona tak jak w tych dwóch powyższych) na pracę silnika ? czy to tylko INFO o tym że padły ?
spalanie jest zwiększone czy to jedynie mit ?
Edytowane przez TomOskroba
Opublikowano

Błędy dotyczą braku komunikacji z sondą, oraz zbyt dużej jej rezystancji, wygląda ze uwalona jest 2 sonda, w tym przypadku emulator nic ci nie da bo błąd nie dotyczy złej sprawności katalizatora tylko usterkę sondy, sprawdź połączenia i czy przewód nie został uszkodzony np przy samej sondzie, możliwe że mechanik uszkodził przewody przy jej odkrecaniu, jak będę na komputerze napiszę ci jakie piny pomierzyć, sprawdzimy czy to problem kostka-ecu czy padła sonda.

Co to jazdy , nie przejmuj się bo 2 sonda odpowiedzialna jest tylko za diagnostyke kata, nie ma wpływu na mieszankę paliwową, więc oprócz chacka na desce nic się nie dzieje.

Opublikowano

Kto pisał że emulator działa? działa w ten sposób że nie wyskakuje błąd niskiej sprawności kata, ale za to pojawiają się inne błędy od sondy, korzyść taka że te błędy nie zapalają checka.

Opublikowano

super dzieki za podpowiedzi !

prawdopodobnie to mechanik coś uszkodził bo wcześniej takiego błędu nie miałem.

czekam więc cierpliwie :)

Opublikowano

Tu masz schemat http://zibiokaj.w.interiowo.pl/Schemat%20nr%2011.jpg, 2 lambda to czujnik G130, zasilanie poprzez bezpiecznik 23, rezystancja sondy na przewodach zielono-żółty, biało-szary, zasilanie na czerwonym i Li (?), pomiar napięcia rób na odpalonym samochodzie.

Opublikowano

Tu masz schemat http://zibiokaj.w.interiowo.pl/Schemat%20nr%2011.jpg, 2 lambda to czujnik G130, zasilanie poprzez bezpiecznik 23, rezystancja sondy na przewodach zielono-żółty, biało-szary, zasilanie na czerwonym i Li (?), pomiar napięcia rób na odpalonym samochodzie.

oczywiście mam mierzyć piny na kostce ? ^^ elektronika się kłania :facepalm:

Opublikowano

Tak, rezystancje na odpietej kostce sondy , napięcie na odpietej kostce idącej od ecu lub ewentualnie poprzez wkucie w przewody (ja używam do tego szpilki)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...