Kruk_89 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 spalanie w normie nie spełna 9l/100km przy 3 litrowym silniku to raczej ok jestem już rok po takim zabiegu i nie widzę aby działo się coś złego. Inne osoby które robiły taki zabieg też nie piszą nic złego
adrian242424 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Panowie mam pytanie, nie jestem pewny czy ktoś czasem nie wyłączył już sondy z ecu bo sprawa ma się tak , że w vagu wywala błąd kata, a check nie świeci (jest sprawny), oznacza to, że mam wyłączoną sondę w ecu?
Łukasz13 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Jeśli wywala błąd to nie jest wyłączona w ecu, jaki konkretnie błąd?(numer).
adrian242424 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Dokładnie wywala błąd: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold, a check milczy, dawniej wywaliło checka tylko gdy pojawił się jakiś 2 błąd np sondy, a tak na razie milczy, kat jest nowy i jest to zamiennik (kupiłem z nim auto).
Kruk_89 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 czyli zamiennik do pupy. A jesteś pewny że w ogóle jest tam katalizator? czy może jakaś strumienica?
adrian242424 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Gościu mówił, że pół roku przed sprzedażą wymienił kata na nowy zamiennik, dał za niego 600zł tyle wiem, jaka była przyczyna wymiany nie mam pojęcia. Po nieoryginalnym układzie wydechowym (tłumiki przelot) podejrzewam, że możne kiedyś siedział tam DP i może było za głośnio i gościu wpakował kata...
Łukasz13 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Dokładnie wywala błąd: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold, a check milczy, dawniej wywaliło checka tylko gdy pojawił się jakiś 2 błąd np sondy, a tak na razie milczy, kat jest nowy i jest to zamiennik (kupiłem z nim auto). Jeśli błąd jest stały to check powinien zapalić się, zamiennik kata nie sprawdza się w 1.8t.
TomOskroba Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 niestety mam wycietego kata wlasnie odebralem samochod, skasowałem bledy ale one odrazu wyskakują (nie chcą się nawet skasować) czyli dla mnie ten emulator to d*pa P1118 17526 (Kody błędów) Rząd cylindrów 1, sonda 2, obwód grzewczy, przerwa w ciągłości przewodów. P1114 17522 (Kody błędów) Zespół 1; sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża. Górna wartość skrajna przekroczona.
szakal222 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Mi z bledow ktore podales wydaje sie z to uszkodzenie sondy lub kabli .ale niech ktos potwierdzi Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
TomOskroba Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Mi z bledow ktore podales wydaje sie z to uszkodzenie sondy lub kabli .ale niech ktos potwierdzi Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka zgadza sie, moj kolega mechanik wlasnie był i powiedział ze jak wczesniej tego bledu nie mialem to są uszkodzone kable albo nie ma jakiegoś przejscia pomiedzy nimi. jutro sprawdzimy miernikiem. udalo sie wyczyscic bledy i wyskakuje wlasnie tylko ten od uszkodzonych kabli Panowie jeszcze jedno pytanko odnośnie całej akcji... chcę dokładnie wiedzieć czy mechanik czegos nie spieprzył podczas wymiany kata jak sprawdzić czy sonda lambda nr.2 za katem jest sprawna ? błąd to nie wszystko. chciałbym sprawdzić czy ma napięcie. na tej kostce którą się odpina (najbliżej szyby) nie ma na pinach żadnego napięcia. czy dobrze to robie ? pozdrawiam haaaaloooo
adrian242424 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) Sondę za katem możesz sprawdzić vagiem wchodzisz w grupę 036 1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings). 2. Kliknij u góry TEST ON 3. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczaj), a następnie gazu do oporu, obroty powinny wzrosnąć do ok 2tys i utrzymywać się automatycznie na tym poziomie. 4. W drugim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu: B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK. Auto musi być rozgrzane do 90 stopni W grupie 043, 037 możesz sprawdzić napięcie pracy sondy, a w grupie 041 w 3 polu rezystancje grzałki. Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez adrian242424 1
TomOskroba Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 robiłem już dokładnie jak pisałeś niestety po 15 minutach oczekiwania miałem cały czas TEST OFF bez jakiejkolwiek angażacji
adrian242424 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Spróbuj najpierw przeprowadzić test 1 sondy na kanale 034, min temperatura kata 350*C i silnika 90*C W grupach 043, 037 masz napięcie sondy? Powinno oscylowac w granicach 0,5v
TomOskroba Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) tak, jest dokladnie takie napięcie. zawsze testy robię po trasie więc kat ma 450*C jutro zrobię test pierwszej sondy jak mówisz robiłem dzisiaj test pierwszej sondy tak jak mówiłeś, po 2 minutach zapalił się TEST ON więc pełny nadziei czekałem 8-10 minut trzymając nogę na hamulcu i gazie do 2000 tyś obrotów. niestety TEST ON widniał dalej ale nie wyskoczyło później nic. dziwna sprawa bo napięcie tak jak pytałeś na sondach jest. kupiłem emulator który działa wszystkim no ale mi niestety nie... i teraz nasuwa się pytanie czy dzieje się tak przez te błędy: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit P1118 - 004 - No Signal/Communication 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 008 - Implausible Signal gdyby emulator działał wyskoczył by tylko błąd niesprawnej sondy. i co zostaje mi teraz wyłączenie jej u tunera ? :/ EDIT: zaczynam płakać a nie zapytałem o najważniejsze: jaki ma wpływ palący się nieustannie check (o tym że sonda padła i że emisja spalin jest przekroczona tak jak w tych dwóch powyższych) na pracę silnika ? czy to tylko INFO o tym że padły ? spalanie jest zwiększone czy to jedynie mit ? Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez TomOskroba
adrian242424 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Błędy dotyczą braku komunikacji z sondą, oraz zbyt dużej jej rezystancji, wygląda ze uwalona jest 2 sonda, w tym przypadku emulator nic ci nie da bo błąd nie dotyczy złej sprawności katalizatora tylko usterkę sondy, sprawdź połączenia i czy przewód nie został uszkodzony np przy samej sondzie, możliwe że mechanik uszkodził przewody przy jej odkrecaniu, jak będę na komputerze napiszę ci jakie piny pomierzyć, sprawdzimy czy to problem kostka-ecu czy padła sonda. Co to jazdy , nie przejmuj się bo 2 sonda odpowiedzialna jest tylko za diagnostyke kata, nie ma wpływu na mieszankę paliwową, więc oprócz chacka na desce nic się nie dzieje.
Łukasz13 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Kto pisał że emulator działa? działa w ten sposób że nie wyskakuje błąd niskiej sprawności kata, ale za to pojawiają się inne błędy od sondy, korzyść taka że te błędy nie zapalają checka.
TomOskroba Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 super dzieki za podpowiedzi ! prawdopodobnie to mechanik coś uszkodził bo wcześniej takiego błędu nie miałem. czekam więc cierpliwie
adrian242424 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Tu masz schemat http://zibiokaj.w.interiowo.pl/Schemat%20nr%2011.jpg, 2 lambda to czujnik G130, zasilanie poprzez bezpiecznik 23, rezystancja sondy na przewodach zielono-żółty, biało-szary, zasilanie na czerwonym i Li (?), pomiar napięcia rób na odpalonym samochodzie.
TomOskroba Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Tu masz schemat http://zibiokaj.w.interiowo.pl/Schemat%20nr%2011.jpg, 2 lambda to czujnik G130, zasilanie poprzez bezpiecznik 23, rezystancja sondy na przewodach zielono-żółty, biało-szary, zasilanie na czerwonym i Li (?), pomiar napięcia rób na odpalonym samochodzie. oczywiście mam mierzyć piny na kostce ? ^^ elektronika się kłania
adrian242424 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Tak, rezystancje na odpietej kostce sondy , napięcie na odpietej kostce idącej od ecu lub ewentualnie poprzez wkucie w przewody (ja używam do tego szpilki)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się