august Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Podłączenie nie jest zbyt skomplikowane tylko zasilanie no i wpięcie się przekaźnikami pod sygnały prędkości i obrotów ale przydało by się mieć jakieś pojęcie o elektryce. Jak znajdę schemat układu który poda zasilanie tylko na chwilę to oczywiście wrzucę schemat bo bez niego wskazówki bedą cały czas w maksymalnym położeniu. NE555 się do tego nadaje, albo prościej: tranzystor z układem RC na bazie. A te przekaźniki to po co?
bin85 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Przekaźniki po to aby przełączać wejścia prędkościomierza/obrotomierza między sygnałem z generatora a sygnałem prędkości i obrotów, można by je pominąć ale nie wiem jak to wpłynie na wskazania.
august Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Oczywiście, że lepiej odłączyć na czas wygłupów licznik od reszty auta, ale przekaźnik to wynalazek sprzed stu lat.
Marek_A4 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 w mojej HONDZIE HORNET i innych motocyklach taki test zegarów robi się po każdym włączeniu zapłonu więc na pewno się da !! w moto cos takiego jest normalne (oczywiscie nie mowie o maszynach z przed 20 lat ) ale w samochodach takie bajery sa raczej rzadkoscia, wydaje mi sie, ze chyba tylko w bardziej usportowionych samochodach trafiaja sie takie rzeczy i w sumie nie jestem przekonany czy taki efekt jest wart takiego zachodu jaki zapewne bedzie wymagany przy zrobieniu tego samodzielnie.
edekxp Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Ja myślę że oba zegary (wskaźniki) to analogowe woltomierze, ale sygnał za nim dojdzie do nich jest troche zmieniany, np z czestotliwości na volty. Może wystarczy wpiąć się bezpośrednio do zegarów (voltomierzy) i podać im odpowiednie napiecie może 5v (nie wiem, trzeba zmierzyć). Zabezpieczyć oba sygnały (orginalny oraz przeróbka) diodami.Układ jakiejś czasówki i już. Tak tylko myślę, nie chce mi się wyciągać licznika aby sprawdzić
bin85 Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Zaraz rozbroje zegary i zobacze Pomysł byłby dobry i chyba naprostrzy jakby rzeczywiście to były woltomierze ale niestety nie są. Wskazókwa napędzana jest przez jakby silniczek krokowy są dwa uzwojenia nawinięte na krzyż w dodatku wskazóka nie jest osadzona bezpośrednio na osi silniczka, jest tam mechanizm w efekcie czego przy maksymalnym wychyleniu silniczek wykonuje kilkanaście obrotów
DeeJay_Kill Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Panowie... Faktycznie - przekaźnik, to stare urządzenie, ale i tutaj znalazłby swoje zastosowanie - można kupić malutki, niemalże bezgłośny przekaźniczek, który w stanie spoczynku zwiera fabryczne wyjście impulsów prędkościomierza i obrotomierza do zegarów, a gdy jest włączony - podłącza sygnał z generatora 555. Rzecz jest o tyle prosta, że gdy nasz układ kończy działanie (1-2s), zostaje trwale odłączony od licznika i kostek, przez co nie może mieć wpływu na elektronikę w aucie, ani wskazania liczników. Układ 555 rzeczywiście jest tu chyba najodpowiedniejszy, bo nie każdy umie programować procesory. Czasówka na tranzystorach to też dobre rozwiązanie - proste i niezawodne, no może z małym mankamentem - ładowanie kondensatora, ale to pomijam. No w każdym razie - pomysł został zrealizowany, bajer jest do zrobienia niewielkim nakładem finansowym, a skoro pytacie o montaż przez osoby niezwiązane z elektroniką, to raczej nie ma problemu, bo to kwestia podłączenia 5 kabli
Ambro Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 To w takim razie jest ktoś w stanie wrzucić prostą instrukcję krok po kroku jak to zrobić ? Jakby była z fotami to już w ogóle bajka
edekxp Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Zaraz rozbroje zegary i zobaczePomysł byłby dobry i chyba naprostrzy jakby rzeczywiście to były woltomierze ale niestety nie są. Wskazókwa napędzana jest przez jakby silniczek krokowy są dwa uzwojenia nawinięte na krzyż w dodatku wskazóka nie jest osadzona bezpośrednio na osi silniczka, jest tam mechanizm w efekcie czego przy maksymalnym wychyleniu silniczek wykonuje kilkanaście obrotów Jeżeli silniczek to pozostaje chyba ten generator na 555 oraz przekaźnik jakiś miniaturowy np. http://www.cyfronika.com.pl/p_miniatura.htm http://www.piekarz.pl/index.php?group=118&page=offer
fidmac Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Serducho mi sie raduje :> :> :> jak czytam ze pomysl zegarow w stylu A5 juz prawie na ukonczeniu :good: :good:.Po raz kolejny Audi-maniacy udawadniaja ze "CHCIEC TO MOC" :hi:
patry(m)k(3) Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 Jak to kiedyś ktoś mądry powiedział: "Jedni są prekursorami a inni naśladowcami" Jeszcze trochę to koledzy wyrezacie dodatkowe wskaźniki wyświetlane w Fis'ie
Ambro Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 Jak to kiedyś ktoś mądry powiedział: "Jedni są prekursorami a inni naśladowcami" Jeszcze trochę to koledzy wyrezacie dodatkowe wskaźniki wyświetlane w Fis'ie Podobny bajer już jest wymyślony - wskaźnik doładowania w FISie. Do kupienia za granicą ale za chore pieniądze.
aju Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 oczywiście, niektóre rozrysowują to nawet graficznie, modyfikacji fisów jest sporo możliwości takie dają np urządzenia fiscon (bez graficznego rozrysowania) a rozrysowanie daje nam możliwość produkt z grupy Kufatec
Gość elvis80 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 to co pokazał ktoś w swoim zmodowanym liczniku że się da nie widzę.....
sołtys85 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Panowie a ja mam pytanie trochę z innej beczki czy na moim full fis da sie zrobić tak żeby pokazywało sie, które drzwi są aktualnie otwarte? Widziałem kiedyś takie coś na jakimś zdjeciu i nie mogę znaleźc pewnego źródła czy copś takowego jest możliwe u mnie? Podobno wystarczy tylko Vag
mamci Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Panowie a ja mam pytanie trochę z innej beczki czy na moim full fis da sie zrobić tak żeby pokazywało sie, które drzwi są aktualnie otwarte? Widziałem kiedyś takie coś na jakimś zdjeciu i nie mogę znaleźc pewnego źródła czy copś takowego jest możliwe u mnie? Podobno wystarczy tylko Vag u mnie jedynie pokazuje klapę bagażnika... drzwi niestety nie... jakby ktoś coś wiedział w temacie to czekam na info
ardian6 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Podłączam się pod temat. Ktoś doświadczony ma ochotę spróbować takiego moda i podzielić się ładnym fotostory??
PARAF Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Ktoś doświadczony ma ochotę spróbować takiego moda i podzielić się?? Nadal czekamy na odważnych... :gwizdanie:
grzybek261 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 No to ja mam inny pomysl zasilanie chwilowe mozna by bylo sciagnac z impulsu jaki idzie na rozrusznik (przewarznie auta odpalaja tylko chwilke) ze stacyjki czyli plus,podpiac go do zegarow i podswietlania ,zmniejszyc jesli potrzeba napiecie i powinno sie wychylic na czas odpalenia i powrucic na wolne obroty jak silnik zapali . podswietlanie tez powinno zgasnac.no to moj pomysl a teraz trzeba kogos kto powie czy jest to mozliwe ,w miare latwe i proste.pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się