Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zegary a'la A5 przy starcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podłączenie nie jest zbyt skomplikowane tylko zasilanie no i wpięcie się przekaźnikami pod sygnały prędkości i obrotów ale przydało by się mieć jakieś pojęcie o elektryce. Jak znajdę schemat układu który poda zasilanie tylko na chwilę to oczywiście wrzucę schemat bo bez niego wskazówki bedą cały czas w maksymalnym położeniu.

NE555 się do tego nadaje, albo prościej: tranzystor z układem RC na bazie.

A te przekaźniki to po co?

Opublikowano

Przekaźniki po to aby przełączać wejścia prędkościomierza/obrotomierza między sygnałem z generatora a sygnałem prędkości i obrotów, można by je pominąć ale nie wiem jak to wpłynie na wskazania.

Opublikowano

Oczywiście, że lepiej odłączyć na czas wygłupów licznik od reszty auta, ale przekaźnik to wynalazek sprzed stu lat.

Opublikowano

w mojej HONDZIE HORNET i innych motocyklach taki test zegarów robi się po każdym włączeniu zapłonu więc na pewno się da !!

w moto cos takiego jest normalne (oczywiscie nie mowie o maszynach z przed 20 lat :wink4:) ale w samochodach takie bajery sa raczej rzadkoscia, wydaje mi sie, ze chyba tylko w bardziej usportowionych samochodach trafiaja sie takie rzeczy i w sumie nie jestem przekonany czy taki efekt jest wart takiego zachodu jaki zapewne bedzie wymagany przy zrobieniu tego samodzielnie.

Opublikowano

Ja myślę że oba zegary (wskaźniki) to analogowe woltomierze, ale sygnał za nim dojdzie do nich jest troche zmieniany, np z czestotliwości na volty.

Może wystarczy wpiąć się bezpośrednio do zegarów (voltomierzy) i podać im odpowiednie napiecie może 5v (nie wiem, trzeba zmierzyć).

Zabezpieczyć oba sygnały (orginalny oraz przeróbka) diodami.Układ jakiejś czasówki i już.

Tak tylko myślę, nie chce mi się wyciągać licznika aby sprawdzić

Opublikowano

Zaraz rozbroje zegary i zobacze

Pomysł byłby dobry i chyba naprostrzy jakby rzeczywiście to były woltomierze ale niestety nie są. Wskazókwa napędzana jest przez jakby silniczek krokowy są dwa uzwojenia nawinięte na krzyż w dodatku wskazóka nie jest osadzona bezpośrednio na osi silniczka, jest tam mechanizm w efekcie czego przy maksymalnym wychyleniu silniczek wykonuje kilkanaście obrotów

Opublikowano

Panowie... Faktycznie - przekaźnik, to stare urządzenie, ale i tutaj znalazłby swoje zastosowanie - można kupić malutki, niemalże bezgłośny przekaźniczek, który w stanie spoczynku zwiera fabryczne wyjście impulsów prędkościomierza i obrotomierza do zegarów, a gdy jest włączony - podłącza sygnał z generatora 555. Rzecz jest o tyle prosta, że gdy nasz układ kończy działanie (1-2s), zostaje trwale odłączony od licznika i kostek, przez co nie może mieć wpływu na elektronikę w aucie, ani wskazania liczników. Układ 555 rzeczywiście jest tu chyba najodpowiedniejszy, bo nie każdy umie programować procesory. Czasówka na tranzystorach to też dobre rozwiązanie - proste i niezawodne, no może z małym mankamentem - ładowanie kondensatora, ale to pomijam. No w każdym razie - pomysł został zrealizowany, bajer jest do zrobienia niewielkim nakładem finansowym, a skoro pytacie o montaż przez osoby niezwiązane z elektroniką, to raczej nie ma problemu, bo to kwestia podłączenia 5 kabli :wink4:

Opublikowano

To w takim razie jest ktoś w stanie wrzucić prostą instrukcję krok po kroku jak to zrobić ?

Jakby była z fotami to już w ogóle bajka :notworthy:

Opublikowano
Zaraz rozbroje zegary i zobacze

Pomysł byłby dobry i chyba naprostrzy jakby rzeczywiście to były woltomierze ale niestety nie są. Wskazókwa napędzana jest przez jakby silniczek krokowy są dwa uzwojenia nawinięte na krzyż w dodatku wskazóka nie jest osadzona bezpośrednio na osi silniczka, jest tam mechanizm w efekcie czego przy maksymalnym wychyleniu silniczek wykonuje kilkanaście obrotów

Jeżeli silniczek to pozostaje chyba ten generator na 555 oraz przekaźnik jakiś miniaturowy np.

http://www.cyfronika.com.pl/p_miniatura.htm

http://www.piekarz.pl/index.php?group=118&page=offer

Opublikowano

Serducho mi sie raduje :> :> :> jak czytam ze pomysl zegarow w stylu A5 juz prawie na ukonczeniu :good: :good: :good: :good:.Po raz kolejny Audi-maniacy udawadniaja ze "CHCIEC TO MOC" :hi: :hi: :hi:

Opublikowano

Jak to kiedyś ktoś mądry powiedział: "Jedni są prekursorami a inni naśladowcami" Jeszcze trochę to koledzy wyrezacie dodatkowe wskaźniki wyświetlane w Fis'ie :notworthy:

Podobny bajer już jest wymyślony - wskaźnik doładowania w FISie. Do kupienia za granicą ale za chore pieniądze.

Opublikowano

oczywiście, niektóre rozrysowują to nawet graficznie, modyfikacji fisów jest sporo :)

982002238_5340fd3c0f.jpg

Fiscon%202.jpg

możliwości takie dają np urządzenia fiscon (bez graficznego rozrysowania)

a rozrysowanie daje nam możliwość produkt z grupy Kufatec

Opublikowano

to co pokazał ktoś w swoim zmodowanym liczniku że się da :shocked: nie widzę..... :thumbdown:

Opublikowano

Panowie a ja mam pytanie trochę z innej beczki czy na moim full fis da sie zrobić tak żeby pokazywało sie, które drzwi są aktualnie otwarte? Widziałem kiedyś takie coś na jakimś zdjeciu i nie mogę znaleźc pewnego źródła czy copś takowego jest możliwe u mnie? Podobno wystarczy tylko Vag

Opublikowano

Panowie a ja mam pytanie trochę z innej beczki czy na moim full fis da sie zrobić tak żeby pokazywało sie, które drzwi są aktualnie otwarte? Widziałem kiedyś takie coś na jakimś zdjeciu i nie mogę znaleźc pewnego źródła czy copś takowego jest możliwe u mnie? Podobno wystarczy tylko Vag

u mnie jedynie pokazuje klapę bagażnika... drzwi niestety nie... jakby ktoś coś wiedział w temacie to czekam na info

Opublikowano

Panowie nie róbcie OT bo temat fajny :wink4:

Opublikowano

Podłączam się pod temat.

Ktoś doświadczony ma ochotę spróbować takiego moda i podzielić się ładnym fotostory??

Opublikowano

Ktoś doświadczony ma ochotę spróbować takiego moda i podzielić się??

Nadal czekamy na odważnych... :gwizdanie:

Opublikowano

No to ja mam inny pomysl zasilanie chwilowe mozna by bylo sciagnac z impulsu jaki idzie na rozrusznik (przewarznie auta odpalaja tylko chwilke) ze stacyjki czyli plus,podpiac go do zegarow i podswietlania ,zmniejszyc jesli potrzeba napiecie i powinno sie wychylic na czas odpalenia i powrucic na wolne obroty jak silnik zapali . podswietlanie tez powinno zgasnac.no to moj pomysl a teraz trzeba kogos kto powie czy jest to mozliwe ,w miare latwe i proste.pozdr :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...