Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z termostatem


macieek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panow.

Mialem problem z termostatem w swojej audiczce - nie trzymal temperatury 90stopni (za wyjatkiem upalnych dni w korkach).

Temperatura zawsze byla w okolicach 70-80stopni.

Az tu wczoraj nagle bylem na wycieczce w gorzystych terenach, przycisnałem mu pod górke i temp skoczyła do 90stopni co mnie nieco zdziwiło.

Za parenascie sekund bylo juz w okolicach 100stopni, zatrzymalem samochod, zgasilem silnik i slysze ze wentyl klimy chodzi co nigdy nie mialo miejsca po zgaszeniu silnika. Poczekalem aż troche ostygł (do 90) odpalilem go i kazalem mojej pani naciskac na gaz - w tym czasie obserwowalem wisko - kreci sie bardzo wolno i nie reaguje na przyciskanie gazu mimo ze silnik jest dobrze rozgrzany. Moje przypuszczenia padly na wiskol. Jednak po dotknieciu dolnego weza wody od chlodnicy okazało sie, że jest zimny. Gorny natomiast gorący jak diabli - znaczy to że nie ma obiegu, wiec przypuszczenia zawęzilem do termostatu albo pompy wody.

Dotoczyłem sie powoli do domu trzymając niskie obroty 1500-1800max. Gdy raz sprobowalem przycisnac troche (ok2500 obrotow) temperatura od razu wskoczyla na 100 i ... postuj - naszczęscie nic sie nie zagotowało jeszcze.

Mam pytanko czy ktoś wymienial termostat w awx/avf - chodzi mi o to czy trzeba zdjąc alternator czy nie. Bo widze, że łapy alternatora prawie że nachodzą na krociec termostatu. Czy da się go wyciągnąc bez zrzucania alternatora?

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no czesc skokojnie dojdziesz tam kluczami zadne sciaganie alternetora - tylko musisz uwazac bo do silnika dochodzi takie plastikowy kolano taki waz plastikowy i on nie raz przy wymianie termostatu lubi pekac bo to kruche jest wykrecasz dwie srubki i termo wychodzi nie zapomnij jeszcze o oringu - aha no i podstaw cos pod auto bo wyleje sie kolo 2,5 max 3 litrow plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. wymienilem termostat tak jak mowiles - naszczescie nic nie pękło ale problem pozostal. Auto gdy dostanie dobrze w kite przegrzewa sie, wentyl klimy chodzi nawet po zgaszeniu silnika a dolny wąż od chlodnicy jest zimny. Wydaje mi sie, że to pompa wody - czy ktos moglby to potwierdzic? pozdrawiam

P.S dowiedzialem, się z googli że chlodnica może być niedrożna również. Czy ktoś moglby mi podpowiedzieć jak to sprawdzić najprostrzym sposobem najlepiej bez demontarzu jej? Pompa nie wydaje żadnych dzwiękow podejrzanych ani nie widze ubytku płynu. Chcialbym być poprostu pewien zanim udam sie na zakupy do aso. Aha jeszcze jedno - zdjąłem osłone rozrządu i zauwazylem ze między zębami na kole pompy jest troche mokrawo... Autko ma przejechane 160tys i pompa nie była wymieniana podczas wymiany rozrządu.... please help! :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jedyne co moge Ci powiedzieć co za dużo Ci nie pomoże ale..

Mam ten sam problem że trzyma mi prawie cały czas 70-80 stopni ale się nie grzeje co najważniejsze..

Ale wiem że pompe wody też mam do wymiany bo rozrząd był robiony 90 tys temu :confused4:

Jutro jade po części i będe wszystko wymieniał w tym tygodniu jak dobrze pójdzie, wymienie pompe wody i termostat+(milion innych rzeczy) i napewno napisze czy wszystko wróciło do normy..

Pozdr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymienilem dzisiaj pompe wody i rozrząd - wszystko wrocilo do normy. wirnik pompy wody obrobil sie na tulejce przez co sie nie krecil. Plastikowy szmelc - niestety w nowej pompie zakupionej w aso tez jest plastikowy wirnik. Lozysko pompy bylo ok. Temperatura ladnie trzyma 90 stopni - termostat wahler tu napewno pomogl ktory wymienilem w pierwszej kolejnosci. :notworthy:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, jezeli mam termostat do wymiany i temperatura jest w granicach 70-80 oC, a wymiana dopiero pod koniec tygodnia, to czy moge normalnie użytkować auto, czy lepiej nie kręcić go wyżej niż 2000 obr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, jezeli mam termostat do wymiany i temperatura jest w granicach 70-80 oC, a wymiana dopiero pod koniec tygodnia, to czy moge normalnie użytkować auto, czy lepiej nie kręcić go wyżej niż 2000 obr?

W lecie przy wyzszych temp. mozesz spokojnie jezdzic. Przed pozna jesienia radze jednak wymienic termostat.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam a4 2002 rok 130 koni benzyna przejadę 15 kilometrów i temperatura tylko 60 max 65 stopni. Jak pokręce sie po miescie to podskoczy do 70 a jak pomalutku to wskoczy na 90 stopni, czy jest to wina termostatu bo koszta nie są małe. Proszę o pomoc z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie mój jest wyjątkowo drogi i koszta to 350 zł SERWIS a w sklepach mają po 500zł. :shocked: Kosmiczna cena chyba najdroższy termostat z jakim się spotkałem ale co się nie robi dla auta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój był za 50zł niemieckiej firmy (nazwy nie pamiętam) jako zamiennik z wyższej półki. Poprzedni właściciel wstawił termostat za 30zł i jak sie okazało też był dobry bo uszkodził sie czujnik temp. ......

Z tą wymianą w 15 minut bym polonizował, ciężko go wpasować jednocześnie zakładając kołnierz węża

z oringiem za 80 zł

oring można kupić nie w aso za 3-6 zł, albo kupić odcinek jaki sprzedają na metry i sobie skleić na wybrany rozmiar a reszte zachować na przyszłość(tej drugiej metody nie polecam :no: chociaż przy dobrym połączeniu teoretycznie nie jest zła)

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Miałem podobne objawy co Jacek 0311. Wskaźnik, po kilku lub kilkunastu kilometrach jazdy miejskiej pokazywał 70 - 80 stopni by po chwili opaść do 50 stopni. Po czym znów startował do góry i osiągał 90 stopni. Sytuacja taka powtarzała się także po odpaleniu na ciepłym silniku. Kilka dni temu przy wymianie rozrządu wymieniłem także pompę i płyn chłodzący i sytuacja się odmieniła. Po przejechaniu trzech kilometrów wskaźnik zaczyna startować do góry i równomiernie osiąga temp 90 stopni. I oczywiście dzieje się to stosunkowo szybciej niż poprzednio tj. przed wymianą płynu i pompy. Płyn, po spuszczeniu go z układu, przypominał raczej smołę. Pompa nie miała żadnych wyraźnych uszkodzeń, ale i tak została wymieniona. Czy takie objawy tj. błędny odczyt czujnika lub złą pracę termostatu mógł powodować kiepski stan płynu chłodzącego ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowy przegląd w Niemczech był robiony przy 120 tyś w serwisie płyn chłodniczy był wymieniony klocki płyn hamulcowy opony olej filtry itd... bez rozrządu.Dzwoniłem do Serwisu u nas w Polsce i wchodzili na Niemiecki serwer. Wymieniłem sam rozrząd ale bez pompy wody. U mnie temperatura się strasznie wolno podnosi a żeby osiągnęła 90st to musi to być czas oczekiwania z godz . Autem przyjechałem z Niemiec na kołach 800 kilometrów ogrzewania działa bez problemu ale na autostradzie temp 60 stopni i nic nie wzrosła. Dopiero jak stanąłem w domu auto chodziło z 15 minut to wskoczyło na 90st . Także wydaje mi się ze termostat na 95%. Tylko cena mnie zaskoczyła :shocked:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie mój jest wyjątkowo drogi i koszta to 350 zł SERWIS a w sklepach mają po 500zł. :shocked: Kosmiczna cena chyba najdroższy termostat z jakim się spotkałem ale co się nie robi dla auta.

Pozdrawiam

:shocked::mysli: chyba zlocony... :decayed:[br]Dopisany: 13 Październik 2009, 23:07_________________________________________________

Mój był za 50zł niemieckiej firmy (nazwy nie pamiętam) jako zamiennik z wyższej półki. Poprzedni właściciel wstawił termostat za 30zł i jak sie okazało też był dobry bo uszkodził sie czujnik temp. ......

Z tą wymianą w 15 minut bym polonizował, ciężko go wpasować jednocześnie zakładając kołnierz węża

z oringiem za 80 zł

oring można kupić nie w aso za 3-6 zł, albo kupić odcinek jaki sprzedają na metry i sobie skleić na wybrany rozmiar a reszte zachować na przyszłość(tej drugiej metody nie polecam :no: chociaż przy dobrym połączeniu teoretycznie nie jest zła)

:hi:

zamienniki to loteria, nie oplaca sie... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie może nie do końca tu ale tak po omacku troszkę. Miałem wymieniony rozrząd wraz z pompą wody i wsio było git do teraz kiedy spadły temperatury okazało się , że nie mam kompletnie wody w nagrzewnicy choć silnik stoi sobie normalnie jak zawsze 90 stopni. Czy to może byc wina pompy, termostatu czy czegoś innego. Płyn nie ucieka jest cały czas stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i ja się podepnę,dzisiaj temp.spadła i silnik potrzebował ok.10-15min.(ok.8km obwodnicą),aby się zagrzać.To normalny czas,czy coś nie tak z termostatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i ja się podepnę,dzisiaj temp.spadła i silnik potrzebował ok.10-15min.(ok.8km obwodnicą),aby się zagrzać.To normalny czas,czy coś nie tak z termostatem?

Opcja szukaj było tego na forum FULL

Od siebie powiem że diesla ciężko zagrzać... mój rozgrzewa sie 8-10km przy spokojnej jak zawsze na zimnym silniku jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...