Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

PANY a jak zaadoptowac licznik z rs4 b5 do mojego pazdzierza mam tacho 2.5 i odczyt.kod pin ze starego licznika, w aucie mam pelny fis 2x32 i 1x20 i przejsciowki pod 2x32 i 1x32...wkladam ten licznik z rs4 i co dalej?bo czyt.czyt.te wasze posty i jestem glupszy niz przed czytaniem wole mechanike ogarniac niz takie cuda.....

masz licznik z rs4 b5? :slina::slina::slina::slina:

i chcesz go wpakować do TDi?

no mam body rs4,kiere rs4 b7 wiec licznik rs4 jak najbardziej musi byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kodowanie musisz ustawic na diesla i cześć piesni.. główne kodowanie licznika 00040 bądź 00140.. :whistling:

zakodować immo i klucze i powinien odpalić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kodowanie musisz ustawic na diesla i cześć piesni.. główne kodowanie licznika 00040 bądź 00140.. :whistling:

zakodować immo i klucze i powinien odpalić..

czyli odpalam vaga 311 wchodze w immo i tam koduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kodowanie musisz ustawic na diesla i cześć piesni.. główne kodowanie licznika 00040 bądź 00140.. :whistling:

zakodować immo i klucze i powinien odpalić..

czyli odpalam vaga 311 wchodze w immo i tam koduje?

tak, i vagiem zmieniasz główne kodowanie tez :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawdzał któryś po tym 13821 czy idzie oil sensor dezaktywować? Dajcie tu jakieś przypomnienie co i jak, Kuba potrzebuje :whistling: co do licznika RS4, nie wiem, czy tam już nie idzie komunikacja z ECU i resztą podzespołów po CANie, ale to tylko pogłoski, podpytaj może SIDa albo kogoś, kto to robił u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawdzał któryś po tym 13821 czy idzie oil sensor dezaktywować? Dajcie tu jakieś przypomnienie co i jak, Kuba potrzebuje :whistling: co do licznika RS4, nie wiem, czy tam już nie idzie komunikacja z ECU i resztą podzespołów po CANie, ale to tylko pogłoski, podpytaj może SIDa albo kogoś, kto to robił u siebie.

łap leniwcu :decayed:

witam znalazłem takie cos wedle tego opisu da sie wyłączyc czujnik . w adaptacjach bloki 38 i 39

Audi A4 2001 > Zestaw wskaźników, opis kanałów dopasowania

Ten dokument służy jako informacja dodatkowa do odczytanych lub wprowadzonych (w czasie ręcznego kodowania) kanałów dopasowania, które są niezbędne w przypadku wymiany zestawu wskaźników.

Odczytane dane (kod lub kanały dopasowania) podawane są w postaci zgłoszenia i można je wydrukować, jeżeli przy wczytywaniu danych do nowego zestawu wskaźników wystąpią problemy. W tym celu nacisnąć na dolnym pasku menu przycisk Drukuj, a następnie Protokół sprawdzania działania. Wcześniej jednak należy wybrać odpowiedni nośnik przekazu danych. Dodatkowo podczas odczytu sprawdzana jest komunikacja w celu ewentualnego stwierdzenia nieprawidłowości podczas odczytu danych. Jeżeli podczas odczytu kodu lub kanału dopasowania występują trudności, na wyświetlaczu pojawi się informacja Nie można prawidłowo odczytać. Przypadek szczególny stanowią kanały dopasowania 29 i 46 - 48. Kanał dopasowania 29 dotyczy czujnika poziomu paliwa 2 i może być odczytywany tylko, gdy samochód został zakodowany w zestawie wskaźników jako samochód z napędem Quattro. Kanał dopasowania 46 podaje ogólną ilość zużycia paliwa i występuje tylko w przypadku silników benzynowych. Kanał dopasowania 47 (zawartość sadzy) i 48 (obciążenie termiczne) występują tylko w silnikach wysokoprężnych.

Podczas ręcznego dopasowania w funkcji Diagnoza własna samochodu, kanały dopasowania 40 - 49 (dla WIV=WartungsInrtervallVerlängerung) muszą zostać podane i zapisane w następującej kolejności.

45A42A43A44A40A41A49

Kanał dopasowania 3:

I Korekta zużycia

85 - 115% (w etapach co 5%)

Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115%

Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115

Kanał dopasowania 4:

I Wersje języka:

1. Niemiecki

2. Angielski

3. Francuski

4. Włoski

5. Hiszpański

6. Portugalski

7. Nie zdefiniowano

8. Chiński

Kanał dopasowania 9:

I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania

(W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach)

Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami:

Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km.

Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km.

Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach.

Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30).

Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia.

Kanał dopasowania 18:

I Ogrzewanie postojowe

XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane

XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane

XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXXX3: tylko wentylacja postojowa

XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika

XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika

Kanał dopasowania 19:

I Zegar sterowany falami radiowymi

XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny

XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny

XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)

XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)

I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):

Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)

Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)

I System informowania kierowcy

XX0XX: system informowania kierowcy 1

XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)

XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu

XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek

I Komputer samochodowy

X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)

X1XXX: płaszczyzna 1 i 2

I Opcje oświetlenia

0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ

1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ

2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ

3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ

Kanał dopasowania 29:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 30:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 35:

I Próg liczby obrotów

Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co

250 /min

Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000

Wartość w kanale:0 250 500 750 1000

Kanał dopasowania 38:

Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861".

XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne

XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne

Kanał dopasowania 39:

I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-)

Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861".

XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

Kanał dopasowania 40:

I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km

Kanał dopasowania 41:

I Czas od przeglądu w dniach

Kanał dopasowania 42:

I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 43:

I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km.

Kanał dopasowania 44:

I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu.

Kanał dopasowania 45:

I Gatunek oleju

1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife

2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife

3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3

Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe)

I Ogólna ilość zużycia paliwa w l

Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne)

I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne)

I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 49:

I Minimalny okres czasu w dniach

Kanał dopasowania 60:

I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu

XXXX1: silnik (seryjny)

XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów)

XXXX4: hamulec (seryjny)

XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna)

X1024: zestaw wskaźników (seryjny)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "1031"

Kanał dopasowania 61:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort

XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny)

XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny)

XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe)

XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio)

XX256: zestaw wskaźników (seryjny)

XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe)

X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny)

X2048: układ klimatyzacji (seryjny)

32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "36803"

Kanał dopasowania 62:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza

XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe)

XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe)

XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe)

XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe)

XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "31"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzic. To skoro ja mam wersję d13, to mam highline ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można traktora na pb zmienić bez zmiany wsadu ?

Przekaźnik do wycieraczek 377

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można traktora na pb zmienić bez zmiany wsadu ?

Przekaźnik do wycieraczek 377

wystarczy zmienić głowne kodowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można traktora na pb zmienić bez zmiany wsadu ?

Przekaźnik do wycieraczek 377

znaczy pb na traktora, w drugą strone nie pójdzie bo obrotów zabraknie :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawdzał któryś po tym 13821 czy idzie oil sensor dezaktywować? Dajcie tu jakieś przypomnienie co i jak, Kuba potrzebuje :whistling: co do licznika RS4, nie wiem, czy tam już nie idzie komunikacja z ECU i resztą podzespołów po CANie, ale to tylko pogłoski, podpytaj może SIDa albo kogoś, kto to robił u siebie.

Karol po podaniu pina zaden dodatkowy kanał z tych opisanych się nie udostępnia... sprawdzałem na dwóch różnych zegarach po II lifcie z A4

Sensor od oleju przestał mi wyskakiwać na blat jak zmieniłem kodowanie na TDI 4 cilinder, jak wróciłem na 6 cylinder, darł ryja...

Wychoszi na to że w 2,5TDI musiał być sensor, a w innych nie koniecznie, na ekranie nie wywala ale w Vagu krzyczy że czujnika nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sasza jaki masz nr budzika?

Instruments

Part No: 8D0 920 932 FX

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D13

Coding: 00140

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ta rozpiska od B6, ale widzę, że mi się pokrywają kanały, które pamiętam w moim liczniku. Wszystkie 2,5TDI miały sensor w misce, to był standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawdzał któryś po tym 13821 czy idzie oil sensor dezaktywować? Dajcie tu jakieś przypomnienie co i jak, Kuba potrzebuje :whistling: co do licznika RS4, nie wiem, czy tam już nie idzie komunikacja z ECU i resztą podzespołów po CANie, ale to tylko pogłoski, podpytaj może SIDa albo kogoś, kto to robił u siebie.

Karol po podaniu pina zaden dodatkowy kanał z tych opisanych się nie udostępnia... sprawdzałem na dwóch różnych zegarach po II lifcie z A4

Sensor od oleju przestał mi wyskakiwać na blat jak zmieniłem kodowanie na TDI 4 cilinder, jak wróciłem na 6 cylinder, darł ryja...

Wychoszi na to że w 2,5TDI musiał być sensor, a w innych nie koniecznie, na ekranie nie wywala ale w Vagu krzyczy że czujnika nie ma

potwierdzam, w a4 brak ukrytych kanałów, ani 19, ani 38 nie ma.

U mnie nawet przy kodowaniu na 4 cyl sensor się drze, więc to musi być zalezne od licznika. :wink:

mogłbyś udostępnic swój wsad ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można traktora na pb zmienić bez zmiany wsadu ?

Przekaźnik do wycieraczek 377

znaczy pb na traktora, w drugą strone nie pójdzie bo obrotów zabraknie :whistling:

A to dostosowuje się do ori tarczki obrotów myślałem ze zmieni się kodowanie i tarczke i będzie śmigać jak w ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...