Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie w temacie jestem ciemno jak nie powiem co :)

Posiadam zwykły licznik i chce założyć z fis-em

Silnik mam 1.8 T i mam 97 rok

może mi ktoś podpowiedzieć jaki licznik najlepiej zakupić i od czego zacząć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zmieniłem licznik z pół FIS Jagger na pełen FIS VGO z dodatkowymi zegarami (temperatura oleju + woltomierz) poprzedni zegar był też po liftingu wiec kostki 32 pinowe zielone i niebieskie pasowały oczywiście brakuje mi tej 32 pin-owej środkowej. Woltomierz działa tradycyjnie temperatura oleju nie, temperatura zewnętrzna jest OK a nawet wyświetla się opcja ile jeszcze kilometrów przejadę na zbiorniku. Wyświetla się niski poziom płynu spryskiwacza, oraz problem z żarówkami prawdopodobnie tył i przód bo wyświetla mi się duża i mała żarówka. Co do immobilaizera to miałem już wcześniej rozpracowane więc silnik odpala ale mruga dioda od immo. Przeczytałem wszystkie 30 stron tego tematu ale nie znalazłem informacji jak wyłączyć ostrzeżenia o braku płynu do spryskiwaczy i żarówek. Jeszcze jedno co oznacza ikonka 1km/h lub km/h2

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno co oznacza ikonka 1km/h lub km/h2

Ostrzeganie o przekroczeniu prędkości

"Ostrzeganie o przekroczeniu prędkości umożliwia zapamiętanie prędkości, która nie powinna być przekraczana. Gdy tylko prędkość samochodu przekroczy zapamiętaną prędkość o około 10 km/h, odezwie się sygnał ostrzegawczy. Jednocześnie zostaje wyświetlony napis "km/h"".

Istnieją dwa poziomy zapamiętywania stąd ta ikonka wyświetla się z 1 lub 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrzeżenie o niskim płynie zmieniasz kodowaniem licznika a o spalonych żarówkach trzeba zewrzeć odpowiednie piny do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrzeżenie o niskim płynie zmieniasz kodowaniem licznika a o spalonych żarówkach trzeba zewrzeć odpowiednie piny do masy.

a czy nie wiesz które to piny trzeba zewrzeć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz poszukam bo licznik z 2000 roku ma inaczej niz 99, a jakie masz kodowanie to podam ci na co zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz poszukam bo licznik z 2000 roku ma inaczej niz 99, a jakie masz kodowanie to podam ci na co zmienić

chyba o to chodzi !

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D09

Coding: 16160

Tak przy okazji w tym momencie wyświetla się ilość kilometrow pozostałych do przejechania. A czy jest możliwość bez manetek zmiana na np. bieżące zużycie paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mam piny 14 i 16 we wtyczce od fisu, a masz ori nawigację bo przynajmniej tak wynika z kodowania? i najdziwniejsze jest to że na tym kodowaniu nie powinien sie pluć o płyn[br]Dopisany: 13 Grudzień 2009, 16:29_________________________________________________Jest możliwość zwierając piny 17 lub 18 do masy a pin 19 do masy to reset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mam piny 14 i 16 we wtyczce od fisu, a masz ori nawigację bo przynajmniej tak wynika z kodowania? i najdziwniejsze jest to że na tym kodowaniu nie powinien sie pluć o płyn

Nie mam navi bo to jest licznik zastępczy który miał być tymczasowo za mojego pół fisa jaggera - ale po wsadzeniu tego nie chcę patrzeć na stary - już szukam manetek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to kodowanie powinny być takie xx160

zamiast xx następujące możliwości:

00 - bez dodatkowych opcji

+01 - kontrola zurzycia klocków hamulcowych

+02 - kontrolka niezapiętych pasów

+04 - niski pozom płynu w spryskiwaczach

+16 - nawigacja

aby właczyć kilka opcji naraz trzeba zsumować te wartości czyli np jeżeli chcemy kontrole zurzycia klocków i informację o niskim pozomie płynu to zmieniamy kodowanie na 05160, na początek zobacz u siebie 00160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to kodowanie powinny być takie xx160

zamiast xx następujące możliwości:

00 - bez dodatkowych opcji

+01 - kontrola zurzycia klocków hamulcowych

+02 - kontrolka niezapiętych pasów

+04 - niski pozom płynu w spryskiwaczach

+16 - nawigacja

aby właczyć kilka opcji naraz trzeba zsumować te wartości czyli np jeżeli chcemy kontrole zurzycia klocków i informację o niskim pozomie płynu to zmieniamy kodowanie na 05160, na początek zobacz u siebie 00160.

rozumie że jak ustawie 00 to w zasadzie nie będę miał żadnych komunikatów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy tylko te poniższe nie będa wyświetlane czyli pasy, klocki, płyn i navi inne funkcje fis-u zostaną ponieważ nieda się ich wyłączyć programowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy tylko te poniższe nie będa wyświetlane czyli pasy, klocki, płyn i navi inne funkcje fis-u zostaną ponieważ nieda się ich wyłączyć programowo.

OK rozumię[br]Dopisany: 13 Grudzień 2009, 18:33_________________________________________________16442457.jpg

Zanlazłem na forum że ktoś używa takich kabelków do spinania np: manetki czy radia z kostką

Czy takie przewody są gotowe do wpinania się w kostki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinny pasować lecz ja nie kupowałem bo w aso powiedzieli mi za jeden kabelek zakończony z dwóch stron pianmi czyli jak przetniemy będziemi mieli 2 - 15 zł, + ori wtyczka do fisy koło 40 więc dałem spokuj bo wyniosło by drożej niż licznik jest warty więc kupiłem w elektronicznym sklepie wtyczke 20pinowa za 1zł, inny robili ją z taśmy od dysku twardego, natomiast piny do wtyczki od manetki pasują z kosti iso z radia (zasilanie bądź głośniki), a wtyczke mini iso wraz z pinami czyli tą która jest odpowiedzialna za połaczenie z licznikiem aby red był wyświetlany rónwież kupiłem w sklepie elektronicznym za 15zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RDS miało być :wallbash:

to dobrze ze nie napisałem że wszystko łapie bo bym wyszedł na głupka.

Przeszukuję teraz NET w poszukiwaniu manetki – to też nie jest proste jak się okazuje, bo musi być wersja avant, – bo spryskiwacz i tylna wycieraczka dochodzi.

Musze się uporać najpierw z komunikatami typu żarówa i płyn, bo nawet nie wiem czy RDS zadziała.

Mam pytanie jako laik (mam wszelkie rozpiski pinów ale jak liczymy patrząc od tyłu na licznik Pin-y górny lewy to nr 1 a dolny prawy to 32 ? oczywiście one są w pionie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już dokładnie nie wiem jak jest w przypadku 32 pinowej wtyczki a niema na niej opisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...