Gość cwiara Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Kurde panowie odłączyłem mase z pinu 9 i podświetlenie wróciło. A wcześniej na dwóch masach dzialało. Zamiast piszczyka taki dziwny dźwięk. I fuse. Kurde zadziwia mnie ten blat. W drodze jest dawca i w ostateczności zamiana pamięci i procka.
assist Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 ftdi bangla w dosowym srodowisku? wiem, ze na elce ktos kiedys modyfikował stery specjalnie pod dos
bronson Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 ftdi bangla w dosowym srodowisku?wiem, ze na elce ktos kiedys modyfikował stery specjalnie pod dos ja już dosa od lat paru nie używam... jak cos lekkiego to unix.. ale pod windą odalony dosowy progs widział normalnie COMa co w XP był podpięty po FTDI
bronson Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 dzieki za info cosik takiego dokładnie - KONWERTER KABEL USB-RS232 FT232 PRZEWOD PELEN COM (2982754632) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
assist Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 ciekawe czy obsługuje przerwania (IRQ) w dos poczytam zobaczymy. a tego uniteka jak zaniose i typ mnie zobaczy, to sie chyba nogą przeżegna:facepalm:
Marcin6 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 ale na stole? k**wa panowie odłączyłem mase z pinu 9 i podświetlenie wróciło. Dokładnie u mnie na stole też podświetlenie się pojawiło po odłączeniu masy od pinu 9 ---------- Post dopisany at 20:18 ---------- Poprzedni post napisany at 20:01 ---------- BTW jakby ktoś potrzebował to mam 2 liczniki na sprzedaż, angilik z fisami, analog i cyfrowy zegarek
Gość cwiara Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Ale wczesniej mialem dwie masy podlaczone i zegar swiecil. Dziwne to. A w elsie w rozpisce sa dwie masy podane. Sent from my iPhone using Tapatalk
kaju Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Ja się dzisiaj poddaje... Mienią mi się wartości. Idę w kimę, jutro też jest dzień.
kris-07 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 pany czemu mmi komputer pokazuje spalanie na pograniczu 60 l / 100km ? a ile na zimnym.??? sygnal spalania mam do licznika . licznik pokazuje spalanie 51.1 do 52.0 l/100km . jak jade to skacze czyli widzi predkosc , przyspieszenie itd. ale czemu pokazuje tak duza wartosc
misiek547 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 pany czemu mmi komputer pokazuje spalanie na pograniczu 60 l / 100km ? a ile na zimnym.??? sygnal spalania mam do licznika . licznik pokazuje spalanie 51.1 do 52.0 l/100km . jak jade to skacze czyli widzi predkosc , przyspieszenie itd. ale czemu pokazuje tak duza wartosc Adaptacje masz ustawiona na disla jakie masz kodowanie licznika Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk
STASIU227 Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Pany pytanie jak kupie licznik przedlift z benzyny do diesel i anglik na europe i przekoduje wszystko,pozmieniam tarczki bendzie to chodziło tak jak powino?
kris-07 Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 pany czemu mmi komputer pokazuje spalanie na pograniczu 60 l / 100km ? a ile na zimnym.??? sygnal spalania mam do licznika . licznik pokazuje spalanie 51.1 do 52.0 l/100km . jak jade to skacze czyli widzi predkosc , przyspieszenie itd. ale czemu pokazuje tak duza wartosc Adaptacje masz ustawiona na disla jakie masz kodowanie licznika Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk adaptacje nie wiem jak ustawic. ale kodowanie mam 00040 . czyli diesel 4 cylindry ---------- Post dopisany at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany at 11:50 ---------- witam znalazłem takie cos wedle tego opisu da sie wyłączyc czujnik . w adaptacjach bloki 38 i 39Audi A4 2001 > Zestaw wskaźników, opis kanałów dopasowania Ten dokument służy jako informacja dodatkowa do odczytanych lub wprowadzonych (w czasie ręcznego kodowania) kanałów dopasowania, które są niezbędne w przypadku wymiany zestawu wskaźników. Odczytane dane (kod lub kanały dopasowania) podawane są w postaci zgłoszenia i można je wydrukować, jeżeli przy wczytywaniu danych do nowego zestawu wskaźników wystąpią problemy. W tym celu nacisnąć na dolnym pasku menu przycisk Drukuj, a następnie Protokół sprawdzania działania. Wcześniej jednak należy wybrać odpowiedni nośnik przekazu danych. Dodatkowo podczas odczytu sprawdzana jest komunikacja w celu ewentualnego stwierdzenia nieprawidłowości podczas odczytu danych. Jeżeli podczas odczytu kodu lub kanału dopasowania występują trudności, na wyświetlaczu pojawi się informacja Nie można prawidłowo odczytać. Przypadek szczególny stanowią kanały dopasowania 29 i 46 - 48. Kanał dopasowania 29 dotyczy czujnika poziomu paliwa 2 i może być odczytywany tylko, gdy samochód został zakodowany w zestawie wskaźników jako samochód z napędem Quattro. Kanał dopasowania 46 podaje ogólną ilość zużycia paliwa i występuje tylko w przypadku silników benzynowych. Kanał dopasowania 47 (zawartość sadzy) i 48 (obciążenie termiczne) występują tylko w silnikach wysokoprężnych. Podczas ręcznego dopasowania w funkcji Diagnoza własna samochodu, kanały dopasowania 40 - 49 (dla WIV=WartungsInrtervallVerlängerung) muszą zostać podane i zapisane w następującej kolejności. 45A42A43A44A40A41A49 Kanał dopasowania 3: I Korekta zużycia 85 - 115% (w etapach co 5%) Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115% Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115 Kanał dopasowania 4: I Wersje języka: 1. Niemiecki 2. Angielski 3. Francuski 4. Włoski 5. Hiszpański 6. Portugalski 7. Nie zdefiniowano 8. Chiński Kanał dopasowania 9: I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania (W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach) Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami: Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km. Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km. Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach. Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30). Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia. Kanał dopasowania 18: I Ogrzewanie postojowe XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika XXXX3: tylko wentylacja postojowa XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika Kanał dopasowania 19: I Zegar sterowany falami radiowymi XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P) XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P) I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4): Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4) Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4) I System informowania kierowcy XX0XX: system informowania kierowcy 1 XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej) XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek I Komputer samochodowy X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała) X1XXX: płaszczyzna 1 i 2 I Opcje oświetlenia 0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ 1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ 2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ 3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ Kanał dopasowania 29: I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro) Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32 Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160 Kanał dopasowania 30: I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1) Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32 Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160 Kanał dopasowania 35: I Próg liczby obrotów Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co 250 /min Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000 Wartość w kanale:0 250 500 750 1000 Kanał dopasowania 38: Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861". XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne Kanał dopasowania 39: I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-) Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861". XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników Kanał dopasowania 40: I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km Kanał dopasowania 41: I Czas od przeglądu w dniach Kanał dopasowania 42: I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km Kanał dopasowania 43: I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km. Kanał dopasowania 44: I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu. Kanał dopasowania 45: I Gatunek oleju 1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife 2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife 3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3 Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe) I Ogólna ilość zużycia paliwa w l Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne) I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne) I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km Kanał dopasowania 49: I Minimalny okres czasu w dniach Kanał dopasowania 60: I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu XXXX1: silnik (seryjny) XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów) XXXX4: hamulec (seryjny) XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna) X1024: zestaw wskaźników (seryjny) XXXXX: suma zakodowanych urządzeń np.: w tym przypadku "1031" Kanał dopasowania 61: I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny) XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny) XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe) XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio) XX256: zestaw wskaźników (seryjny) XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe) X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny) X2048: układ klimatyzacji (seryjny) 32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe) XXXXX: suma zakodowanych urządzeń np.: w tym przypadku "36803" Kanał dopasowania 62: I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe) XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe) XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe) XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe) XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie XXXXX: suma zakodowanych urządzeń np.: w tym przypadku "31" sprawdzil juz to ktos czy idzie ten sensor oleju wylaczyc ?
xxxSzYbAxxx Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 możesz być pierwszy, z paru źródeł zanim to się tu pojawiło słyszałem że idzie to zrobić, trzeba tylko się zalogować i sprawdzić, ot tyle w tym temacie
kris-07 Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 możesz być pierwszy, z paru źródeł zanim to się tu pojawiło słyszałem że idzie to zrobić, trzeba tylko się zalogować i sprawdzić, ot tyle w tym temacie ja w poniedzialek najpredzej jak bede na warsztacie bo w chacie nie mam ani vasa ani vaga. a ten login '13861' to wpisywac tak jak kod pin do prog klucza?
misiek547 Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 szyba a o co chodzi z tym zalogowaniem bo nie czaje
bronson Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 szyba a o co chodzi z tym zalogowaniem bo nie czaje to chyba ten sam patent ja się włącza tempomat trza się zalogować do sterownika silnika.. jeden ogólny "pin" czy kod, to coś zupełnie innego niż pin od immo w przypadku liczników. Jak chwile znajdę do wybiorę się do garażu i sprawdze..
xxxSzYbAxxx Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 szyba a o co chodzi z tym zalogowaniem bo nie czaje to chyba ten sam patent ja się włącza tempomat trza się zalogować do sterownika silnika.. jeden ogólny "pin" czy kod, to coś zupełnie innego niż pin od immo w przypadku liczników. Jak chwile znajdę do wybiorę się do garażu i sprawdze.. no trzeba sie zalogować, tak jak Piotr mówi, bo w podstawowych opcjach nie będziesz miał aktywnego tego kanału. Jak odpalisz VAG`a czy VAS`a bez zalogowania się, to te kanały będą niedostępne, dopiero po zalogowaniu możesz mieć dostęp do tych funkcji, bo one są jakby dodatkowe, pytanie brzmi czy to będzie w ogole dostępne we wszystkich licznikach czy np. dopiero w tych po 2001 roku, a w innych nawet II liftach już nie, to jest kwestia sprawdzenia..
kris-07 Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 szyba a o co chodzi z tym zalogowaniem bo nie czaje to chyba ten sam patent ja się włącza tempomat trza się zalogować do sterownika silnika.. jeden ogólny "pin" czy kod, to coś zupełnie innego niż pin od immo w przypadku liczników. Jak chwile znajdę do wybiorę się do garażu i sprawdze.. no trzeba sie zalogować, tak jak Piotr mówi, bo w podstawowych opcjach nie będziesz miał aktywnego tego kanału. Jak odpalisz VAG`a czy VAS`a bez zalogowania się, to te kanały będą niedostępne, dopiero po zalogowaniu możesz mieć dostęp do tych funkcji, bo one są jakby dodatkowe, pytanie brzmi czy to będzie w ogole dostępne we wszystkich licznikach czy np. dopiero w tych po 2001 roku, a w innych nawet II liftach już nie, to jest kwestia sprawdzenia.. w poniedzialek to sprawdze bo nie chce mi sie dzisiaj juz na warsztat jechac
SebaMC Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Pany a taka szybka odpowiedź, mam ori licznik z analogowym zegarkiem z 99' i chciałbym kupić taki sam tylko z fisem z angola, no i pytanie co dokładnie trzeba dorobić/przerobić żeby wszystko banglało w 100%
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się