soulmaster3m Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Komunikat spalonej żarówki to dla pokazania, że działa czy przez niezmasowanie odpowiednich pinów?
kozak_patryk Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Komunikat spalonej żarówki to dla pokazania, że działa czy przez niezmasowanie odpowiednich pinów? nie odpowiem ci na to żarówki świecą
bediks Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 To kabel do masy i spokój no chyba ze w tym roczniku nie podlaczalo się do masy bo coś kojarzę ze ktoś kiedy uderzał do masy i świeciło a nie podpięcie nie wywalalo błędu albo znowu nie wiem w którym kościele dzwonią
kozak_patryk Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 To kabel do masy i spokój no chyba ze w tym roczniku nie podlaczalo się do masy bo coś kojarzę ze ktoś kiedy uderzał do masy i świeciło a nie podpięcie nie wywalalo błędu albo znowu nie wiem w którym kościele dzwonią o jaką masę chodzi dokładnie j....................jeszcze myślałem o opcji takiej że napięcie od xenon jest za duże i wywala błąd ogólnie na razie ciesze sie z fisa ale będzie trzeba pomyśleć o tym błędzie
soulmaster3m Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Wracając do spalonych żarówek to wymodziłem sobie zestaw naprawczy Jakoś nie miałem siły grzebać na złomie za zapasowym przekaźnikiem, więc z pozostałych kabelków porobiłem mostki dla rozłączonych wcześniej przewodów. Co z czym łączyć nie napiszę bo to można połapać się patrząc na PINologię przekaźnika i rozmiar PINów wchodzących w kostkę. tada:
Piteros1 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 kupilem kostki i w niebieskiej kostce nie mam, kabelkow z pinow 4, 14 , 16, i 19 od czego to bede musial dorobic? w ktorej kostce jest cos wolnego, bo ciezko bedzie dorobic ten wtyk metalowy i moge wpiac sie w instalacje nowymi kostkami nic sie nie stanie? nie ze przejsciowke tylko zamiast 2 kostek bedzie 5
bidzio1 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Jak chcesz to mam kilka takich pinów z kabelkami.
Piteros1 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 wiesz co chyba przeloze z szarej kostki bo tam praktycznie jest mi potrzebnych 6 kabelkow bo nie mam ori radia ---------- Post dopisany 08-08-2013 at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany 07-08-2013 at 16:42 ---------- przymierzam sie powoli do przekladki, i tak nie mam w zielonej kostce : -zuzycia klockow pin7 -temp oleju pin 21 -pokrywa tylnej klapy pin 16 -ostrzezenie o rezerwie paliwa pin 10 bo np mam przelozyc pin 10 z zielonej do niebieskiej pin 6 i co teraz bo klocki, tem ooleju to rozumiem ze nie ma a rezerwa
soulmaster3m Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Klocki to akurat bardzo łatwa sprawa. O reszcie się nie wypowiem bo tego nie robiłem. Olej i rezerwa to już gdzieś była w tym temacie opisana. Opiszę to na szybko bo może się komuś jeszcze przyda. Potrzebne klocki z czujnikiem, czyli kabelkiem wchodzącym w klocki kostką z dwoma pinami. Nie ma tutaj komunikatu, który klocek padł ponieważ są one połączone szeregowo. Dopiero co to naprawiałem u siebie bo do ABS idzie solidny przewód a do klocków strasznie lichy i się z czasem ułamuje. Można w ten sposób zrobić wszystkie klocki (przód i tył). W skrócie to w kostkę wchodzi MASA jednym z pinów, drugim wychodzi i idzie do jednego z pinów (obojętnie którego) z kolejnej kostce a drugim idzie do licznika (itd itd.) W sumie to łączy się licznik z MASĄ przechodząc szeregowo przez klocki. Jak nie chcesz tego robić to trzeba przy liczniku podłączyć ten pin do masy. Czarna kostka to ABS, czerwona to czujnik klocków: Na dole ta czarna kostka po prawej wychodzi z klocka, ta po lewej to dalszy ciąg przewodów z poprzedniego zdjęcia: Przewody wchodzą i wychodzą w karoserię po obu stronach jak to jest na zdjęciu poniżej. Po prawej stronie nie wiem dokładnie gdzie to jest, chyba za schowkiem, ale po lewej stronie jest to praktycznie zaraz za przekaźnikami.
Piteros1 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 dobra narazie efekt dzisiejszej pracy taki, ze kabelki z zielonej i niebiesjiej przolozone, pin zczytany auto odpalilo, wiadomo nie chodzi obrotek, alladyn, zarowki rezerwa swieci, nie wiem za co teraz sie brac, a jak z tym kodowaniem bo mam 1,9 a byl licznik w 2,5 co musze zrobic
bediks Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Poszukaj w temacie kodowanie sterowników tam jest opisane gdzie się kodowalo r4 czy v6
Piteros1 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 a jeszcze zostala mi jedna kostka i nie wiem co z nia zrobic, wczesniej szla prawdopodobnie do temp, zew jest tam 4 kabelki, a i skad sie ciaglo sugnal spalania, z ktorej kostki i jakiego koloru kabelka przy ecu a musze cos tam zgrywac ze starego licznika ?
kozak_patryk Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 dobra narazie efekt dzisiejszej pracy taki, ze kabelki z zielonej i niebiesjiej przolozone, pin zczytany auto odpalilo, wiadomo nie chodzi obrotek, alladyn, zarowki rezerwa swieci, nie wiem za co teraz sie brac, a jak z tym kodowaniem bo mam 1,9 a byl licznik w 2,5 co musze zrobic kumpel vagiem mi to zrobił wszedł w blok i przestawił pisz do HarryH on mi to ogarnol ---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:31 ---------- jeśli chodiz o przestawienie by obrotomierz działał prawidłowo
soulmaster3m Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 ... a jak z tym kodowaniem bo mam 1,9 a byl licznik w 2,5 co musze zrobic Ja miałem z 2.4 w automacie. To nie ma znaczenia. Zmienia się kodowanie i już. Kodowania skrzyni nie ma. Obroty i silnik - interesuje cię głównie: xxx?x: Ilość cylindrów / xxx?x: Cylinder xxxx?: Silnik / Engine Tak na szybko przekleję co mam. Niezależnie czy posiadamy licznik z samochodu z automatyczną skrzynią czy ręczną i z jakiego paliwa wszystko leży w kwestii kodowania. Podłączamy kabel KKL i włączamy program VAG-COM lub VCDS-Lite, który jest darmowy. 1) Wybieramy: 17-Instruments 2) Aby wpisać kodowanie należy wybrać: Recode – 07 3) Pojawi się okno gdzie możemy wpisać odpowiednie kodowanie. Najeżdżając na pierwszą pozycję pojawi się chmurka z podpowiedziami. Jak już wpiszemy odpowiednie kodowanie należy nacisnąć DO IT!: ??xxx: Extra opcje (do MY 1999 łącznie) / Extra-Options (through MY 1999) 00 – Bez dodatkowych opcji / no Extra Options 01 – Sygnalizowanie klocków hamulcowych / Brake pad warning active 02 – Komunikat zapiętych pasów / Seatbelt warning active 04 – Komunikat poziomu spryskiwaczy / Washer fluid warning active 16 – Nawigacja aktywna / Navigation active ??xxx: Extra opcje (do MY 1999 łącznie) / Extra-Options (from MY 2000) 00 – Bez dodatkowych opcji lub nawigacji / no Extra Options or Nav. III 02 – Komunikat zapiętych pasów / Seatbelt warning active 16 – Nawigacja / Navigation I & II xx?xx: Kraj / Country 0 – Niemcy 1 – Europa (EU) (do MY1999 łącznie) / Europe (EU) (through MY 1999) 1 – Reszta świata – ruch prawostronny (od MY2000) / Rest of World (left hand steering - RoW) (from MY 2000) 2 – USA (US) 3 – Kanada / Canada (CDN) 4 – Wielka Brytania (GB) / Great Britain (GB) 5 – Japonia (JP) / Japan (JP) (through MY 1999) 5 – Japonia – ruch prawostronny / Japan (left hand steering - JP) (from MY 2000) 6 – Arabia Saudyjska / Saudi Arabia (SA) 7 – Australia (AUS) / Australia (AUS) 8 – Reszta świata – ruch lewostronny / Rest of World (right hand steering - RoW) (from MY 2000) 9 – Japonia – ruch lewostronny / Japan (right hand steering - JP) (from MY 2000) xxx?x: Ilość cylindrów / xxx?x: Cylinder 4 – 4-cylindry / 4-Cylinder 6 – 6-cylindry / 6-Cylinder 8 – 8-cylindry / 8-Cylinder xxxx?: Silnik / Engine 0 – TDI / TDI-Engine 2 – 4-cylindrowy i 6-cylindrowy benzynowy / 4-Cylinder and 6-Cylinder Gasoline-Engine 3 – 8-cylindrowy benzynowy / 8-Cylinder Gasoline-Engine 4 – Silnik z Turbo / Turbo-Engine (from MY 2000) Zmiana kodowania xx?xx na inny niż Germany nie zmienia języka komunikatów na FIS. To należy wykonać klikając Adaptation-10. Później szukamy kanału 04 i tam wybieramy język. Do tej pory było 00001 - German (German), zmieniamy na 00002 - English (English) i klikamy SAVE. Pierwsze co jest zauważalne to komunikat spalonej żarówki STOP. Zamiast „Brems Light” pokazuje się ikona. Chociaż przy naciśnięciu CHECK dalej pokazywało „Brems Licht”. Pozostałe kodowania są wypisane poniżej: KODOWANIE Control Unit adaptation Select 17 (Instrument Cluster / Kombiinstrument) Select adaptation -> Funktion 10 -> Channel 01 (Tank sensor characteristic) (do MY 1998) Range of values: 0-254 (Note repair guide, as a further intervention is necessary.) -> Channel 02 (service Interval) Resetting the Serviceinterrvalls. Values displayed: 01 - Oil Service due 10 - Inspection Service due 11 - Oil and Inspection Service due Adjustment value: 00 - Delete oil and Inspection Service 01 - Remove oil service 10 - Delete Inspection Service -> Channel 03 (consumption display) The base value is 100 now you can all set in 5% increments, the respective maximum values are 85 and 125 -> Channel 04 (language) The displayed in connection with the navigation system language can be set as follows: 00001 - German (German) 00002 - English (English) 00003 - French (French) 00004 - Italian (Italian) 00005 - Spanish (Spanish) 00006 - Portuguese (Portuguese) -> Channel 05 ("OIL" message) (up to MY 1998) The new adjustment value is "00015" for inspection every 15000 km, is specified in 1000km (15x1000 = 15000 km). -> Channel 06 ("IN 01" message) (up to MY 1998) The new adjustment value is "00030" for inspection every 30000 km, is specified in 1000km (30x1000 = 30000 km). -> Channel 07 ("IN 01" message) (up to MY 1998) The new adjustment value is "00036" for the annual inspection, specification is in 10 days (36x10 = 360 days). -> Channel 08 ("IN 02" message) (up to MY 1998) The new adjustment value is "00036" for the annual inspection, specification is in 10 days (36x10 = 360 days). -> Channel 09 (odometer) The values indicate the route is displayed in the Odometer later (eg 11356 for Mileage of 113.560km). Before the instrument cluster accepts the new value must be "13861" with a login. WARNING: Mileage can only be set while the old Mileage does not exceed 100 km! -> Channel 10 ("OIL" message) (MY 1998-2000) The new adjustment value is "00015" for inspection every 15000 km, is specified in 1000km (15x1000 = 15000 km). -> Channel 11 ("IN 01" message) (MY 1998-2000) The new adjustment value is "00030" for inspection every 30000 km, is specified in 1000km (30x1000 = 30000 km). -> Channel 12 ("IN 02" message) (MY 1998-2000) The new adjustment value is "00036" for the annual inspection, specification is in 10 days (36x10 = 360 days). -> Channel 18 (heater) 00 - does not install heater 01 - Installed heater, regardless of the engine running 10 - Installed heater, depending on the engine running -> Channel 30 (tank sensor characteristic) (from MY 1998) The base value is 128 now you can adjust in 1 ohm steps, the respective maximum values are 120 and 136 -> Channel 35 (rpm threshold) (from MY 2000) The adjustment value 0 corresponds to a factory preset oil pressure warning when the oil pressure at a speed of 1500 1/min falls below 1.2 bar. The adaptation can (0-1000) in steps of 250 made. 0000 - 1000 rev / min 0250 - 1750 rev / min 0500 - 2000 rev / min 0750 - 2250 rev / min 1000 - 2500 rev / min -> Channel 40 (distance traveled since last service) (from MY 2000) The input of the respective nominal value is possible only in increments of 100 km, thus the display in the display. -> Channel 41 (time since last service) (from MY 2000) The input of the given reference is only possible in increments of days, hence the announcement in the display in days. -> Channel 42 (minimum km mileage) (from MY 2000) The specification is in 1000km (15x1000 = 15000 km). 15000 km - Default -> Channel 43 (maximum km road performance) (from MY 2000) The specification is in 1000km (15x1000 = 15000 km). 15000 km - without Longlife 30000 km - benzin engine with long-life -> Channel 44 (maximum time interval) (from MY 2000) This is specified in days. 365 days - without Longlife 730 days - benzin engine with long-life -> Channel 45 (oil quality) (from MY 2000) 1 - without Longlife 2 - With Long Life (max mileage 30.000km) -> Channel 46 (the total amount of consumption) (gasoline - from MY 2000) The value specified in liters does not represent the actual consumption, but a calculated value for the service display data from different engine and mileage. -> Channel 47 (soot entry) (Diesel) Soot entry in 100km increments. -> Channel 48 (thermal stress) (Diesel - from MY 2000) Thermal stress in 100km increments. -> Channel 60 (CAN data bus) (from MY 2000) +00001 - Engine electronics +00002 - Auto Transmission +00004 - ABS Brakes +00008 - Klima-/Heizungselektronik +00032 - ADR +01024 - Instrument luster -> Channel 61 (CAN data bus) (from MY 2000) +00256 - Instrument cluster +00512 - Tire pressure +16384 - PDC +32768 – Heater -> Channel 62 (infotainment CAN data bus) (from MY 2000) +00001 - Radio (Symphony only) +00002 - Telephone +00004 - Navigation +00008 – Telematics
ponczo Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Witam. Wiem, że pewnie niektóre pytania padały w wątku już nie raz ale ogarnąć 406 stron tematu zejdzie mi do nocy Mam A4 z kwietnia 2000 rok 1.9TDI z półFISem - licznik jaeger - zakupiłem również jaeger-a z 1.9 tdi z FISem z oraz dodatkowymi wskaźnikami... manetka też jest... Mam kilka konkretnych pytań: 1 - Czy po podpięciu nowego licznika ładowanie i temp. oleju będzie działać prawidłowo? czy trzeba będzie coś dokładać? (mam na froncie miski taki większy czujnik od oliwy) 2 - Nie potrzebuje żadnych dodatkowych funkcji pełnego FIS-a oprócz tego co mam w tej chwili na półFISie + wszystko związane z paliwem - spalanie/przebieg na paliwie w zbiorniku itp. - żadne spalone żarówki/ brak płynu od sprysków czy otwarte tylne prawe drzwi nie są mi potrzebne... Nie używane funkcje wyłącza się kompem? czy po prostu kabelki od czujników wrzucam na mase? Nie chcę mieć na FISie choinki i pikania co chwilę że coś nie działa jak trzeba 3 - Czy wskazówki jeśli będą mi źle pokazywać mogę normalnie wyregulować na teście w VAGu? czy nie uszkodze w ten sposob silniczków od wskaźników? Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi...
soulmaster3m Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Mam A4 z kwietnia 2000 rok 1.9TDI...Mam kilka konkretnych pytań: 1 - Czy po podpięciu nowego licznika ładowanie i temp. oleju będzie działać prawidłowo? czy trzeba będzie coś dokładać? (mam na froncie miski taki większy czujnik od oliwy) 2 - Nie potrzebuje żadnych dodatkowych funkcji pełnego FIS-a oprócz tego co mam w tej chwili na półFISie + wszystko związane z paliwem - spalanie/przebieg na paliwie w zbiorniku itp. - żadne spalone żarówki/ brak płynu od sprysków czy otwarte tylne prawe drzwi nie są mi potrzebne... Nie używane funkcje wyłącza się kompem? czy po prostu kabelki od czujników wrzucam na mase? Nie chcę mieć na FISie choinki i pikania co chwilę że coś nie działa jak trzeba 3 - Czy wskazówki jeśli będą mi źle pokazywać mogę normalnie wyregulować na teście w VAGu? czy nie uszkodze w ten sposob silniczków od wskaźników? Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi... 2000, więc ostatni lift. 1 - Będzie działać prawidłowo bez przeróbek. Ja wymienialem 1/2FIS VDO na FULL FIS VDO w 07.1999 i wszystko działało bez dokładania i kombinowania. 2 - Spalone żarówki, płyn sprysków do MASY i nie pika. Drzwi jak nie poprzekładasz kabli to pokaże tylko kierowcy, ale to prosta operacja i ładnie wygląda. 3 - Wskazówki nakładasz na OUTPUT TEST w VAG. Na jednej z pozycji testu obroty idą na 3000 a prędkość na 100 i w takich pozycjach je nakładasz. Poznasz to po tym, że któraś z małych wskazóweczek, np oleju stanie w pionie. ---------- Post dopisany at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany at 16:31 ---------- Co do wskazówek to te duże się fajnie nakładało na teście Co do małych to czuć lekkie drganie silniczka. 10 sekunda. Wskazówki klikając na teście "DALEJ", chyba druga czy trzecia, zostają na danych pozycjach. Wtedy można je ładnie, ale delikatnie nałożyć. Pamiętaj aby zostawić szczelinę pomiędzy wskazówką a blatem, 0,5-1mm max, a tam na prawdę wystarczy aby było lekko widać białą rurkę pomiędzy wskazówką a blatem.
ponczo Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 soulmaster3m - dzieki bardzo za odpowiedź Chciałbym się pobawić z tym sam... nie wiem czy czegoś nie popsuje Jaki kabelek tacho polecasz kupić? Na dniach odbieram auto od lakiernika więc zabrałbym się za to na spokojnie
soulmaster3m Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Co do kabli to ja się nie wypowiem bo tutaj to byłem w tej grupie co miała pytania i sama poszukiwała. Polecali brać od viaken (alledrogo.pl) i mam od nich KKL i K+CAN, zadowolony jestem bardzo. Wydałem na oba może 100zł z wysyłkami, ale zaoszczędziłem dosłownie setki PeeLeNów na samych diagnozach czy kodowaniach immo. Problem w tym, że jakiś czas temu zabrakło u nich obu kabli ;/ Nie wiem czy coś się zmieniło. Także odsyłam do odpowiedniego tematu. ---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 16:51 ---------- bediks - Gdzie polecasz naprawiać wyświetlacz i kto gdzie ile woła? Patrząc na mój to jednak do wymiany bo blednie a obejrzałem sobie filmik, który wyskoczył mi w podpowiedział oglądając mój i chyba zrobię co trzeba szybciej niż planowałem.
ponczo Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 soulmaster3m - ostatnio rozmawiałem z kolesiem od Naprawa licznikow i wyswietlaczy Audi BMW Mercedes Renault Skoda - cala Polska. 2 lata gwarancji na wymieniony wyświetlacz FIS - ponoć ma jakieś wyświetlacze włoskiej produkcji bardziej odporne na temperatury... Koszt wymiany - 350 zł Z drugiej strony słyszałem, że nie ma czegoś takiego jak liczniki włoskie itp. - wszystkie dostępne na rynku to chińczyki...
soulmaster3m Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 No jeśli nikt nie potwierdzi, że faktycznie są to jakieś super ekstra włoskie wyświetlacze, które wytrzymają więcej to dalej będą to chińskie jakie dają wszędzie. Jedynie co to 2 lata gwarancji idzie na plus. Czyli: 350zł - naprawalicznikow.pl ---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 19:06 ---------- 47$ to koszt wyświetlacza FIS w Hong-Kongu, więc ~150zł. Reszta to robocizna, która tutaj jest całkiem pracochłonna, można powiedzieć, że reszta to dniówka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się