Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy Sylwestrowej🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[B6 AVB] Dziwna praca silnika po wymianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Kupiłem samochód w niemczech ,wymieniłem mu olej na Castrol EDGE Turbo Diesel (505.01) , a nie wiem na jakim oleju wczesniej jezdził i silnik zaczał dziwnie chodzic.Przed wymiana wydaje mi sie,ze chodził normalnie a teraz tak jakby grały zawory albo pompowtryskiwacze na nizszych obrotach na właczonym biegu(czyli jadąc poniżej 2 tys.obrotów).Zrobiłem 2 tys.km ,oleju nic nie pobiera ani deka.Teraz moje pytanie.Czy moze zalałem nie taki olej jak powinien być?

ittt

Opublikowano

albo zbieg okoliczniści

albo moje przeczucie, że niemiec jezdził na jakim parszywym oleju dodtakiem doktorka a ty mu wlałeś w miare prawidłowy olej (bo nie wiem jaka lepkość) i zrobił sie meksyk w silniku

Opublikowano

olej jaki mu zalałeś to Castrol EDGE Turbo Diesel (505.01) 5W40 i to jest jak najbardziej olej spełniający wymagania silnika

trudno powiedzieć dlaczego teraz słyszalna jest inna praca silnika... :mysli:

Opublikowano

albo zbieg okoliczniści

albo moje przeczucie, że niemiec jezdził na jakim parszywym oleju dodtakiem doktorka a ty mu wlałeś w miare prawidłowy olej (bo nie wiem jaka lepkość) i zrobił sie meksyk w silniku

widzialem kika takich przypadkow i jeszcze zaczal zygac olejem z kazdej uszczelki ... :naughty:

a wracajac do tematu najlepiej porownaj z innym silnikeim .. moze wcesniej nie praccowal jak powinien a teraz pracuej Ok .. cizko diagnozowac dzwieki silnika przez forum ...

Opublikowano

albo zbieg okoliczniści

albo moje przeczucie, że niemiec jezdził na jakim parszywym oleju dodtakiem doktorka a ty mu wlałeś w miare prawidłowy olej (bo nie wiem jaka lepkość) i zrobił sie meksyk w silniku

widzialem kika takich przypadkow i jeszcze zaczal zygac olejem z kazdej uszczelki ... :naughty:

a wracajac do tematu najlepiej porownaj z innym silnikeim .. moze wcesniej nie praccowal jak powinien a teraz pracuej Ok .. cizko diagnozowac dzwieki silnika przez forum ...

:embarrassed: cos znowu nie tak

Opublikowano

Witam,

Podłącze się do tematu, sprowadziłem auto z niemiec i będe teraz wymieniał olej i jeszcze różne rzeczy, samochód jeździł na castrolu a teraz jak byłem kupować częsci w intercarsie akurat nie było castrola i znajomy który mi sprzedawał graty poszedł się kogoś zapytać wrócił i dał mi mobil 1 i powiedział że będzie ok. Wziąłem tego mobila ale nie wiem czy go nie wymienić, co wy o tym myślicie?

Opublikowano

Jeśli spełnia normę 505.01 to lej i nic się nie przejmój bo na forum to ile ludzi tyle opinii na temat marki oleju.

Najważniejsze żeby spełniał tę normę do pompowtrysków.

Opublikowano

Nieważne na jaki olej mu zalałeś, ważne że nie ten sam! To jest niestety problem jeżeli nie znamy poprzedniego lanego oleju, jeżeli poprzednio np był lany mineralny a ty zalałeś syntetyka to spowodowałeś w silniku inne ciśnienie co mogło doprowadzić do rozszczelnienia, uszkodzenia wału/zaworów. Do sprawdzenia najlepiej ASO

Opublikowano

Może ktoś podpowie co zrobić z tak załatwionym silnikiem ?

Opublikowano

Witam wszystkich.

Kupiłem samochód w niemczech ,wymieniłem mu olej na Castrol EDGE Turbo Diesel (505.01) , a nie wiem na jakim oleju wczesniej jezdził i silnik zaczał dziwnie chodzic.Przed wymiana wydaje mi sie,ze chodził normalnie a teraz tak jakby grały zawory albo pompowtryskiwacze na nizszych obrotach na właczonym biegu(czyli jadąc poniżej 2 tys.obrotów).Zrobiłem 2 tys.km ,oleju nic nie pobiera ani deka.Teraz moje pytanie.Czy moze zalałem nie taki olej jak powinien być?

ittt

Jazda poniżej 2000 obr/min to tylko przy hamowaniu silnikiem (chyba że jedziemy ciężarówką ;) ) nowoczesne diesle w samochodach osobowych tego bardzo nie lubią bo są wysokoobrotowe !

Co prawda mają ograniczony fabrycznie moment obrotowy w tym zakresie obrotów dla zabezpieczenia przed zniszczeniem układu korbowo-tłokowego (występują wtedy bardzo duże obciążenia dynamiczne i słabe warunki na utrzymanie filmu olejowego na panewkach), ale niektóży tunerzy mocno w tym zakresie dokładają niutonów :thumbdown: .

Niemniej jednak długotrwała jazda na wysokich biegach poniżej 2000 obr/min. a w szczególności przyspieszanie napewno w dłuższej perspektywie zaszkodzi bardziej silnikowi, dwumasie ,poduszkom , łącznikom elastycznym wydechu,i reszcie układu przeniesienia napędu niż jazda z prędkością obrotową np.3000-4000 obr/min.

Większość silników się buntuje dziwnymi odgłosami pracą w tak niskim zakresie obrotów i jest to normalne, jeżeli pow. 2000 obr/min silnik pracuje normalnie, to bym się tym nie przejmował i używał tego wyższego zakresu :tongue4: .

Opublikowano

ja pierwszy raz tez zalalem castrol do pompo wtrykiwaczy , za drugim razem chcialbym zalac mobil 1 5w40 do pompo wtryskiwaczy ale chlop w sklepie powiedzial ze nie ma takiego mobila ze jest tylko 0w30 ale lepiej nie lac bo wczesniej mialem 5w40. Chcialbym abyscie powidzieli czy mozna tak zmienic , lub czy jest mobil1 5w40 do pompowtryskiwaczy

Opublikowano

ja pierwszy raz tez zalalem castrol do pompo wtrykiwaczy , za drugim razem chcialbym zalac mobil 1 5w40 do pompo wtryskiwaczy ale chlop w sklepie powiedzial ze nie ma takiego mobila ze jest tylko 0w30 ale lepiej nie lac bo wczesniej mialem 5w40. Chcialbym abyscie powidzieli czy mozna tak zmienic , lub czy jest mobil1 5w40 do pompowtryskiwaczy

zalej motula lub LM i nie cuduj

Opublikowano

ja pierwszy raz tez zalalem castrol do pompo wtrykiwaczy , za drugim razem chcialbym zalac mobil 1 5w40 do pompo wtryskiwaczy ale chlop w sklepie powiedzial ze nie ma takiego mobila ze jest tylko 0w30 ale lepiej nie lac bo wczesniej mialem 5w40. Chcialbym abyscie powidzieli czy mozna tak zmienic , lub czy jest mobil1 5w40 do pompowtryskiwaczy

chyba, u niego w sklepie, nie ma.

castrola mozna lac pod warunkiem ze jest oryginalny.

generalnie do swojego AWX lałem tylko motula specific 505.01 5W40 lub 507.00 5W30, ze wskazaniem na ten pierwszy.

505.01 LM nie sa syntetyczne tylko hydrokrakowane.[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 12:20_________________________________________________

Nieważne na jaki olej mu zalałeś, ważne że nie ten sam! To jest niestety problem jeżeli nie znamy poprzedniego lanego oleju, jeżeli poprzednio np był lany mineralny a ty zalałeś syntetyka to spowodowałeś w silniku inne ciśnienie co mogło doprowadzić do rozszczelnienia, uszkodzenia wału/zaworów. Do sprawdzenia najlepiej ASO

zanim sie wypowiesz, zastanow sie, to nie jest era duzego fiata. chyba, ze samochod ma przebieg rzedu 1.000.000 km :cool1:[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 12:24_________________________________________________

Witam wszystkich.

Kupiłem samochód w niemczech ,wymieniłem mu olej na Castrol EDGE Turbo Diesel (505.01) , a nie wiem na jakim oleju wczesniej jezdził i silnik zaczał dziwnie chodzic.Przed wymiana wydaje mi sie,ze chodził normalnie a teraz tak jakby grały zawory albo pompowtryskiwacze na nizszych obrotach na właczonym biegu(czyli jadąc poniżej 2 tys.obrotów).Zrobiłem 2 tys.km ,oleju nic nie pobiera ani deka.Teraz moje pytanie.Czy moze zalałem nie taki olej jak powinien być?

ittt

Jazda poniżej 2000 obr/min to tylko przy hamowaniu silnikiem (chyba że jedziemy ciężarówką ;) ) nowoczesne diesle w samochodach osobowych tego bardzo nie lubią bo są wysokoobrotowe !

Co prawda mają ograniczony fabrycznie moment obrotowy w tym zakresie obrotów dla zabezpieczenia przed zniszczeniem układu korbowo-tłokowego (występują wtedy bardzo duże obciążenia dynamiczne i słabe warunki na utrzymanie filmu olejowego na panewkach), ale niektóży tunerzy mocno w tym zakresie dokładają niutonów :thumbdown: .

Niemniej jednak długotrwała jazda na wysokich biegach poniżej 2000 obr/min. a w szczególności przyspieszanie napewno w dłuższej perspektywie zaszkodzi bardziej silnikowi, dwumasie ,poduszkom , łącznikom elastycznym wydechu,i reszcie układu przeniesienia napędu niż jazda z prędkością obrotową np.3000-4000 obr/min.

Większość silników się buntuje dziwnymi odgłosami pracą w tak niskim zakresie obrotów i jest to normalne, jeżeli pow. 2000 obr/min silnik pracuje normalnie, to bym się tym nie przejmował i używał tego wyższego zakresu :tongue4: .

rozumiem teoretyzowanie, sam bardzo lubie, ale bez przesady :kox:

skoro konstruktor przewiduje duzy moment obrotowy w zakresie 1600-2500 obrotow, tzn ze konstrukcja silnika przewiduje rowniez duze obciazenia w takim wlasnie zakresie obrotow....

zgodnie z twoja teoria na 5tym czy 6tym biegu trzebaby bylo jechac z predkoscia powyzej 140 km/h :disgust:

wiekszosc zapomina ze 95% uzytkownikow samochod traktuje bardzo przedmiotowo. wsiada uruchamia i jedzie, zupelnie sie niczym nie przejmujac. mimo to silniki bezproblemowo wytrzymuja przebiegi grubo powyzej 300 kkm.[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 12:32_________________________________________________

Kupiłem samochód w niemczech ,wymieniłem mu olej na Castrol EDGE Turbo Diesel (505.01) , a nie wiem na jakim oleju wczesniej jezdził i silnik zaczał dziwnie chodzic.Przed wymiana wydaje mi sie,ze chodził normalnie a teraz tak jakby grały zawory albo pompowtryskiwacze na nizszych obrotach na właczonym biegu(czyli jadąc poniżej 2 tys.obrotów).Zrobiłem 2 tys.km ,oleju nic nie pobiera ani deka.Teraz moje pytanie.Czy moze zalałem nie taki olej jak powinien być?

tutaj tylko nalezy sie zastanowic, czy olej ktory zalales byl oryginalny.

Opublikowano

sprzedawał graty poszedł się kogoś zapytać wrócił i dał mi mobil 1 i powiedział że będzie ok. Wziąłem tego mobila ale nie wiem czy go nie wymienić, co wy o tym myślicie?

Ja pierwszą wymianę oleju jaką robiłem,zalałem właśnie mobilem1 spełniającym normy i było przez 15000km i było super-teraz mam zalany motul i też jest super... :rolleyes:

Kolegi ittt może jakbyś porównał pracę silnika z innym audi-najlepiej z tym samym silnikiem.

Opublikowano

Witam wszystkich.

Kupiłem samochód w niemczech ,wymieniłem mu olej na Castrol EDGE Turbo Diesel (505.01) , a nie wiem na jakim oleju wczesniej jezdził i silnik zaczał dziwnie chodzic.Przed wymiana wydaje mi sie,ze chodził normalnie a teraz tak jakby grały zawory albo pompowtryskiwacze na nizszych obrotach na właczonym biegu(czyli jadąc poniżej 2 tys.obrotów).Zrobiłem 2 tys.km ,oleju nic nie pobiera ani deka.Teraz moje pytanie.Czy moze zalałem nie taki olej jak powinien być?

ittt

Ciekawe co tam było lane do niego wcześniej :mysli:

Nic nie było w książce serwisowej żadnej faktury lub jakiejś naklejki w komorze silnika,jest to dla mnie dziwne :mysli:kupiłeś auto nie sprawdzając takiej rzeczy jaki był lany olej :kwasny: Może turasy karmiły auto jakimś olejem z beczek lub z Lidla i dodał jakiegoś doktorka przed sprzedażą.Myślę że powinieneś wybrać się do jakiegoś dobrego fachury i jeszcze sprawdzić auto po nr VIN na pewno wyjaśni to parę rzeczy :hi:

Opublikowano

Witam wszystkich.

Kupiłem samochód w niemczech ,wymieniłem mu olej na Castrol EDGE Turbo Diesel (505.01) , a nie wiem na jakim oleju wczesniej jezdził i silnik zaczał dziwnie chodzic.Przed wymiana wydaje mi sie,ze chodził normalnie a teraz tak jakby grały zawory albo pompowtryskiwacze na nizszych obrotach na właczonym biegu(czyli jadąc poniżej 2 tys.obrotów).Zrobiłem 2 tys.km ,oleju nic nie pobiera ani deka.Teraz moje pytanie.Czy moze zalałem nie taki olej jak powinien być?

ittt

Zalałeś bardzo dobry olej. Powodem głośniejszej pracy może być to że dawno w twoim aucie nie był wymieniany olej,

a co za tym idzie zrobił się gęsty, brudny, ale dobrze wyciszał pracę silnika. Teraz jak mu zmieniłeś na elegancki olej

to mógł zacząć głośniej chodzić bo Castrol jest dosyć rzadki. Czyści ci teraz silniczek.

Pojeździj trochę i słuchaj. Powinien się uspokoić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...