Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] A4 Avant 2.0 TDI 170KM S-line Q - projekt zakonczony str. 1 i 15


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak jedzie 4.0 TDI?

szybciej :tongue4::wink4:

skrót myślowy ~4litrowe tdi :decayed:

Opublikowano

W czym ono jedzie szybciej..bezsensowne porównanie.

Turdzi.Wszystko zależy od tego co by Ci się trafiło.

Jeśli miałbyś dobrą okazję na 3.0TDI z fajnym wyposażeniem,małym przebiegiem i OK pieniążkach to bym się nie zastanawiał.

Oczywiście to się rzadko zdarza zdaję sobie sprawę z tego,ale juz nie raz wyszukiwałem samochody i ciężka i mozolna praca na ogół przynosi efekt. :good:

Musisz to sam porządnie rozważyć(ile będziesz jeździł,jak długo,ewentualna utrata wartości,podatki etc wiesz przecież o co chodzi) porównać dokładnie cenowo oferty jeśli znajdziesz fajną na 3.0TDI, dołożyć swoje oczekiwania i wyjdzie Ci wynik..

Bo i jedna i druga opcja ma swoje plusy.Jak to w życiu.

Opublikowano

sam bym tego lepiej nie ujął, choćby dlatego, że nie znam specyfiki warunków NO.

gdybym miał wybierać pomiędzy sprowadzeniem używanej 3.0tdi i kupnem nowej 2.0T to przyzbam, że ani chwili bym się nie zastanawiał :wink4:

V6 po za dzwiękiem, nie ma aż takiej przewagi, jeśli jakąkolwiek ma, musiała by jechać jak 4.0tdi żeby wogóle się nad tym zastanawiać :wink4:

Miałeś uturbione benzyny byłeś zrelaksowany i mega zadowolony, zamieniłeś na kijek [tdi] i się zaczęło :gwizdanie:

zakładasz 5 lat tym autem, pomyśl o bezstersowej jeżdzie bo cały okres będziesz miał gwarancje

KmK ale dla mnie tematu nie ma po prostu odpisalem kolejnej osobie ktora doradza mi sprowadzenie 3.0 i moze troche podkoloryzowalem.

Jak sie trafi na miejscu w tym okresie jkiaes uzywane 3.0 lub 2.0 TFSI to przemysle temat , natomiast sprowadznie z roznych powodow po prostu odpada.

Musisz to sam porządnie rozważyć(ile będziesz jeździł,jak długo,ewentualna utrata wartości,podatki etc wiesz przecież o co chodzi) porównać dokładnie cenowo oferty jeśli znajdziesz fajną na 3.0TDI, dołożyć swoje oczekiwania i wyjdzie Ci wynik..

Bo i jedna i druga opcja ma swoje plusy.Jak to w życiu.

wiem wiem , rozwazam to dzien w dzien :wink4:

Opublikowano

pawel1380 ,to jedynie moje zdanie, ujęte skrótem myślowym, nie jest to bezpośrednie porównanie, jedynie odniesienie do osiągów którymi 3.0 tdi nie przewyższa 2.0T aż tak, jeśli wogóle, żeby rozważać używany tdi względem nowej benzyny.

Opublikowano

jedyna roznica jet w osiagach , 3.0 TDI jedzie trche lepiej , alejest to odczucie subiektywne bo duzo Nm jest dstepnych z dolu.Mi tez sie wydaje ze 2.0 TDI idzie nieziemsko tylko przez to ze ma charakterystyczne kopniecie i chcialo by sie wiecej a pozniej nic sie nie dzieje.natomiast 2.0T po programie bdzie jezdzic jak 3.0 i to mi w zupelnosci wystarczy.

Opublikowano

Turdzi znajomy kupił nową A5 2.0TFSI quattro.Już ja oddał do Kompotów więc ma wgrany soft.Jak uda mi się przejechać to powiem Ci naprawdę jakie są róźnice.Tyle że on ma Stronica a ja manuala.Ja mam 20 koła on 19 więc reszta dość podobna.

On ma ponoć około 260-270KM(tak mówią) ja ponoć 20-30 więcej.Bo nic w obu autach poza programami robione nie było(inna sprawa że muszę swojego zhamować w końcu..).Czy on badał moc nie wiem...zapytam co i jak.

Kmk nie wiem co znaczy przewyższać "aż tak" kwestia względna, ale jak postawisz 3.0TDI i 2.0TFSI z quattro obie seryjne to wiesz co się dzieje...

Łubu dubu.

No i kwestia spalania też tam zawsze jakaś jest...w trasie diesel miażdży..

Opublikowano

pawel1380 , to są troche moje dywagacje, bo mam odniesienie jedynie względem mojego b7 i porównywanych b7 3.0tdi. Mam serie, jednak nieco mocniejszą niz katalogowa ale jeszcze mi się seryjne 3.0tdi nie trafiło, które by mi dało radę :wink4:

Jest do tego odpowiedni wątek, zrobiło się cieplej, zmierz 100-200, są tam wpisy już b8 2.0T Kuredu, S4 b8 450yamaha i kilku innych, ale nie ma 3.0tdi b8 po remapie, więc sam będziesz miał jakiś pkt odniesienia i my bo jak narazie kilku obiecywało ale nikt nie zmierzył :wink4:

Spalanie, też temat dyskusyjny, bo wg tego co Kuredu pisze to V6 tdi może mieć problem, żeby nie tyle przebić co nawet zbliżyć się do wyników 2.0T, oczywiście mowa tu o b8.

Reasumując nadal podtrzymuje tezę, że używane v6 tdi po za dzwiękiem, nie ma na tyle siły przebicia aby przebić nowe 2.0T :wink4:

Ale oczywiście jest to tylko moja opinia i nie musisz się z nią zgadzać :wink4:

Opublikowano

Gdybym mial za ta sama cene kupic 2.0T nowe lub uzywane 3.0TDI, to chyba jednak wybralbym 3.0TDI... mysle, ze spalanie jednak na korzysc diesla wyjdzie, to co ten silnik oferuje po sofcie i wydechu zwala z nog...

Opublikowano

pawel1380 , to są troche moje dywagacje, bo mam odniesienie jedynie względem mojego b7 i porównywanych b7 3.0tdi. Mam serie, jednak nieco mocniejszą niz katalogowa ale jeszcze mi się seryjne 3.0tdi nie trafiło, które by mi dało radę :wink4:

Jest do tego odpowiedni wątek, zrobiło się cieplej, zmierz 100-200, są tam wpisy już b8 2.0T Kuredu, S4 b8 450yamaha i kilku innych, ale nie ma 3.0tdi b8 po remapie, więc sam będziesz miał jakiś pkt odniesienia i my bo jak narazie kilku obiecywało ale nikt nie zmierzył :wink4:

Spalanie, też temat dyskusyjny, bo wg tego co Kuredu pisze to V6 tdi może mieć problem, żeby nie tyle przebić co nawet zbliżyć się do wyników 2.0T, oczywiście mowa tu o b8.

Reasumując nadal podtrzymuje tezę, że używane v6 tdi po za dzwiękiem, nie ma na tyle siły przebicia aby przebić nowe 2.0T :wink4:

Ale oczywiście jest to tylko moja opinia i nie musisz się z nią zgadzać :wink4:

Twoje TDI 3.0 w B7 to trochę inna bajka.Nawet turdzi to pisał..te z B8 idą odczuwalnie dużo lepiej.

Kmk przecież Kurdeu nie ma quattro..więc o czym my rozmawiamy..Lżejszy, mniejsze opory napędu no i dodatkowo u niego coś dużo wyszło tych koni po programie co wszyscy wiemy.Kolejny może tyle nie mieć.

Dla mnie mocny wóz bez quattro to.. :strzal::sick3:

S4 to S4 nie będę się przystawiał bo pewnie lanie,a nawet jak nie straszne to przecież tam program zrobić też można i wtedy nie mam przełożenia żadnego..

Spalanie to nie jest temat dyskusyjny..znowu kwestia quattro,wagi etc.W te 5 litrów na trasie Kuredu to ja wierzę jak w karty Tarota...

Matkę oszukasz,żonę oszukasz,kochankę oszukasz ale fizyki nie oszukasz jak tu ktoś napisał :)

Wyjdzie taniej w dieslu.

Opublikowano

Flyer oto odpowiednik allegro

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=744&sort=0&CAR_MODEL/MODEL=839&ENGINE/EFFECT=200X299

jak ktos chce znac ceny z ciekawosci , wystardzy podzielic przez pol i jest zena w PLN.

od stycznia zeszlego roku byly tylko 3 , 3.0 TDI a w sumie tylko jedna byla godna uwagi i w dobrej cenie , bo tu jak ktos kupuje to auto to jest zazwyczaj solidnie dopasione i jego cena siega S4 co za tym idzie nawet uzywka jest poza moim zasiegiem.Kolejana sprawa ze to auto , napisze to doslownie kosztuje tu w Ch...... pieniadzy i to nawet jak na norweskie standardy.

Po prostu przy takich pieniadzach wole nie ryzykowac i zadowolic sie czyms czym bede jezdzil odpoczatku , ja sobie to dotre , bedzie wygladal dokladnie tak jak ja chce i mialo dokladnie to co ja chce.

Ja wiem ze sobie wszytko mozna sporowadzic i pewnie to wyjdzie taniej i lepiej bo 3.0 TDI zylion koni ale tak jak napisalem z roznych wzgledow tego nie zrobie .Łatwo sie cwaniakuje i doradza jak sie nie wydaje swoich pieniadzy , _Makki_ tez jakos kupil 2.0 TDI a za tyle co wydal no to auto to mial by taaakie nowe 2.0 TFSI i taaaaaaaaaaaaaaaaaaaakie sprowadzone 3.0 TDI , ale jakos tego tez nie zrobi.Nie wnikam dla czego bo to jego sprawa.

Pozatym nowe auto ma jedna zalete ktorej uzywane nigdy nie bedzie mialo , to ja sobie wszystko wybieram i sprawia mi t wiekdza frajde niz 50 KM wiecej, zaoszczedzonych 2 litrow paliwa na sto i sek szybciej do setki.

pawel1380 jak dasz rade mozesz sprawdzic bede wdzieczy ale i tak wiem ze nie bedzie mialo podejscia do 3.0 po programie.

Opublikowano

Pozatym nowe auto ma jedna zalete ktorej uzywane nigdy nie bedzie mialo , to ja sobie wszystko wybieram i sprawia mi t wiekdza frajde niz 50 KM wiecej, zaoszczedzonych 2 litrow paliwa na sto i sek szybciej do setki.

I to jest swięta prawda i nie sposób się nie zgodzić.

Opublikowano

pawel1380 , dobre z tą fizyką, musze zapamiętać :decayed:

no coż, 2 polaków to 3 zdania :wink4:

mam jednak wrażenie, że mówimy o tym samym tylko z różnimy się co do meritum, czyli czy lepszy 3.0tdi używany czy nowy 2.0T, a ile byśmy nie debatowali, to i tak Turdzi wyda kase na co tylko będzie mu się podobało :>

Ja jestem zadowolony z 2.0T choć mam świadomość zalet v6 tdi, Ty wolisz 3.0tdi, bo inaczej kupiłbyś 2.0T.

Taniej wyjdzie jak jeździsz jak taxi i do tego na trasie, Turdzi ostatnio mało jeździ więc to taniej nie jest juz argumentem :wink4:

Nie patrze na te silniki pod kątem ekonomi bo nie do tego zostały stworzone, osiągi to jest istota, i ile za różnice trzeba dopłacić, to jest kluczowe.

Opublikowano

Oj nie nie nie.Ja nie rozważam czy lepszy używany 3.0TDI czy nowy 2.0TFSI...

Sam bym się zastanawiał :decayed: To musi sam zainteresowany rozwikłać.

Ja jedynie mówię że w ocenie samego silnika 3.0TDI ma więcej zalet.

Ja kupiłem diesla bo tak akurat wyszło :)

Innego nie brałem pod uwagę :) Ja już wiedziałem co kupię jak sąsiad odbierał go jako nówkę :decayed:

3.0TDI ma jedną istotną wadę dla mnie...czuć jego wagę(silnika)...przy dużych prędkościach na zakrętach wcale nie czuję się jakoś super pewnie...

Dla mnie A5 z tym silnikiem to takie Gran Turismo trochę.

Dobre na trasę,całkiem zapier..ala ale na serpentyny to to się nie nadaje za bardzo, pomimo quattro.

Po prostu do tego są dużo lepsze auta.To samo odczucie zapewne jest w przypadku A4.

Ale to też moje zdanie :naughty:

Więc..

:friends:

:decayed:

Opublikowano

Dobre na trasę,całkiem zapier..ala ale na serpentyny to to się nie nadaje za bardzo, pomimo quattro.

Po prostu do tego są dużo lepsze auta.To samo odczucie zapewne jest w przypadku A4.

trafiles w sedno sprawy , jak jezdzilem B8 3.0 TDI pierwsze co mnie uderzylo to ze mam wiekiego kloca uwieszonego z przdu , zarowno w benzynie R4 jak i 2.0 TDI nie ma tego uczucia i to na pewno jest zaleta na plus , ale jak piszesz to auto rzaczej do czego innego , tekie szybkie ekonomiczne GT do polykania kilometrow.

Opublikowano

turdzi, ja Cie w pelni rozumiem, nie wiem po co wszyscy kaza Ci sprowadzac. Ty juz podjales decyzje, w dodatku rozsadna :wink4:

Opublikowano

wspolczuje dylematu, bo jakis czas temu mialem podobny.

u mnie co prawda byl problem najpierw z modelem (allroad czy q7) a potem z silnikiem (3.0 po lifcie czy 4.2 przed).

po 2.0tdi chcialem jednak cos mocniejszego i wybralem jak wybralem. po ponad pol roku jezdzenia nie zaluje.

auto ciagnie jak szalone a w trasie przy 120-140 spala ok. 8,5l/100. Ostatnio na dosc slugim dojezdzie landstrassą do autostrady było nawet 7,7 :)

Super jest to ze na baku ta sie bez specjalnego wysilku przejechac ponad 1000km.

Niestety auto nie jest stworzone do miasta - gabaryty troche utrudniaja poruszanie, no a specyfika V8 nie pozwala zejsc ponizej 13l.

Niestety moja jazda po miescie to glownie stanie w korkach, ale i tak mieszcze sie w widelkach 13-15 wiec nie jest tak zle.

Gdybym ja mial ponownie podobny dylemat to wybralbym dokladnie tak samo :)

Opublikowano

Turdzi:

Przed zakupem 2.0TDI rozwazalem import 3.0TDI ale po przeliczeniu tego wszystkiego, przemysleniu gwarancji itp doszedlem do wniosku ze chce kupic nowe auto. Tym bardziej ze wzgledu na ten firmowy rabat. Konfigurowalem nawet kilka razy 3.0TDI ale cena byla taka zaporowa z minimalnym wyposazeniem ze odposcilem sobie to wtedy.

Wolalem wybrac sporo wyposazenia i miec przyjemnosc nie tylko z jazdy ale takze z przebywania w aucie z wyposazeniem na ktore mialem ochote. A ze ja calkiem sporo jezdze jak na Norwegie to wybralem silnik na paliwo traktorowe :)

A uczucie odbierania nowego z salonu jest bezcenne..

Wydaje mi sie ze bedac w Twojej sytuacji kupilbym nowke..

PS: ALBO zacznij zbierac kase na RS4 B8 ;):kox:

Opublikowano

nawet sie nie napinam :) ale poogladac an zdjeciach zawsze mozna , albo modelik 1:12 :decayed:

Opublikowano

Jak kupisz nowe z salonu to chyba będziesz zmuszony jeździć na serii do końca gwarancji ? Nie wiem jak norkowie podchodzą do kwesti tuningu silnika ale u nas w aso widziałem, że robili gosciowi w pasku test "chiptuning" VASem, a że miał modzony program to gwarancja poszła się rypać. Pewnie normalnie by się nie fatygowali ale że wtryski poszły się jeebać to szukali punktu zaczepienia.

Opublikowano

no to wiadomo , chociaz mi ostatnio wymieniali rame pomocnicza a auto juz po gwarancji a wymienili w ramach gwarancji :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...