Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

paski oba były wymieniane z 10 tys temu. przy okazji wszystkie rolki. sprzęgiełko było wymieniane ze 30 tys temu więc może?

co do klimy to sprawdzę jeszcze ale próbowałem wyłączać i włączać i nie widziałem większej różnicy. na pewno jest jakiś efekt "słyszalności" działania klimy.

a ten dźwięk usłyszałeś? Bo nagranie nie jest idealne ale słychać. dodam że dzwięk jest lepiej słyszalne jak silnik jest rozgrzany.

da się jakoś lepiej sprawdzić dwumas i sprzęgło?

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Niestety jeśli chodzi o sprzęgło i dwumas, ostateczne potwierdzenie co do usterki masz dopiero po zrzuceniu skrzyni...

Opublikowano

no dobra, jak nic nie wymyślę to będziesz miał klienta... :>

dawaj znać kiedy ruszasz

Opublikowano

Witam, ja ostatnio wymieniałem dwumas, po wyjęciu był cały rozleciały jednak takich odgłosów nie wydawał, całym autem mi trzepało jak tylko dotknołem gazu, ale tylko na D i R (S nie mam). Mimo opinii wszystkich znajomych na N i P był spokój.

Także jak ci nie trzęsie autem to raczej nie dwumas. Ale jak to w życiu bywa nigdy nie wiadomo.

Jutro muszę i tak jechać do kumpla mechanika to mu puszczę to nagranie może on coś poradzi.

[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 19:39_________________________________________________niestety mój znajomy nie umie tego dźwięku zinterpretować :(

Jak będziesz miał info co to było daj znać.

Pozdrawiam

Opublikowano

dzięki. jak na razie nikt nie wie co to :(

Opublikowano

^^ Z Twojego filminku ciężko coś wywnioskować, mi ten dźwięk przypomina najbardziej odgłosy "telepania" w osprzęcie paska wielorowkowego czyli jak już Bart pisał rolka dynama, klima itp.

Opublikowano

No właśnie ciężko, każdy mówi co innego.

Jedno co zauważyłem to brak wpływu zmian obciążenia silnika na ten odgłos. Próbowałem czy coś się zmienia gdy kręcę kierownicą, gdy dodaje lekko gazu, włączam wyłączam klime, nie słychać wpływu. [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2011, 14:05_________________________________________________pobawiłem się przed chwilą autkiem. dziś zauważyłem że jakiś wpływ klima ma na te odgłosy. wyłączałem i włączałem po chwili jak radził Bart-S i przy wyłączonej było słychać, przy włączonej nie lub raczej prawie nie. macie pomysły co można sprawdzić związanego z klimą?

Opublikowano

No właśnie ciężko, każdy mówi co innego.

Jedno co zauważyłem to brak wpływu zmian obciążenia silnika na ten odgłos. Próbowałem czy coś się zmienia gdy kręcę kierownicą, gdy dodaje lekko gazu, włączam wyłączam klime, nie słychać wpływu. [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2011, 14:05_________________________________________________pobawiłem się przed chwilą autkiem. dziś zauważyłem że jakiś wpływ klima ma na te odgłosy. wyłączałem i włączałem po chwili jak radził Bart-S i przy wyłączonej było słychać, przy włączonej nie lub raczej prawie nie. macie pomysły co można sprawdzić związanego z klimą?

Sprzęgiełko kompresora klimy. Poszukaj na forum, bo już dużo było o tym pisane.

Opublikowano

pobawiłem się przed chwilą autkiem. dziś zauważyłem że jakiś wpływ klima ma na te odgłosy. wyłączałem i włączałem po chwili jak radził Bart-S i przy wyłączonej było słychać, przy włączonej nie lub raczej prawie nie. macie pomysły co można sprawdzić związanego z klimą?

Poszukaj wątku Antonio - dot. koła pasowego klimy... Problem opisywałem też w swoim wątku w mojej B6 (a także w zamkniętym wątku dziadekblack). Generalnie stabilizatory lub łożysko.

Opublikowano

właśnie czytam, nie ogarniam już tego wszystkiego co w tym aucie mam do zrobienia. no ale 90% to moje wymysły (patrz elektr. szybki tył) :)

poczytam i bede chcial to zrobić bo jest coraz głośniej

Opublikowano

Ja w swojej A4 również posiadam takie dziwne odgłosy, ale tylko w momencie pełzania w pozycji skrzyni na D lub R, odgłosy są głośniejsze i bardziej metaliczne niż na filmiku arek776, koło pasowe klimy padło już w zeszłym roku i jeżdżę z tym nadal ale to zupełnie inny dźwięk. Dźwięki te najbardziej słyszalne są podczas np. parkowania w garażu, muszę też dodać, że nie występują one zawsze. Olej w skrzyni wymieniany 15tys temu, w AutoJózefów ponoć oryginał, wymiana statyczna. Poza tym skrzynia nie szarpie, trzyma adaptacje. Dziś albo jutro postaram się zapiąć vaga, tylko pytanie do Bart-S co mam logować? Nagram też jakiś filmik.

Opublikowano

Standardowo na rozgrzanym ATF bloki 6, 10, 11, 12, 15, 18 i 65. Oprócz tego główny ekran sterownika (w celu poznana nr sterownika i softu).

Masz FV z AutoJózefów? Jak opisany jest olej do skrzyni (oznaczenie)...

Opublikowano

Wrzucam logi ze świątecznym opóźnieniem :)

multiekranglowny-1.jpg

multigrupy61011-1.jpg

multigrupy121518-1.jpg

multigrupa65-1.jpg

Z racji tego że, adaptacja na biegu wstecznym była w trakcie, stwierdziłem że kawałek cofnę. Przejechałem na R jakieś 50m, przytrzymałem na hamulcu jakieś 10 sekund i adaptacja wskoczyła. Ale nie wiem czy to normalny objaw, czy nie powinna wskakiwać sama z siebie po osiągnięciu danej temp, tak jak to jest z adaptacją biegu do przodu? Niżej log z adaptacjami na OK.

multigrupy1011adpok-1.jpg

Film z dźwiękiem będę miał zapewne jutro, tak jak i fakturę z AutoJózefów.

Opublikowano

Z racji tego że, adaptacja na biegu wstecznym była w trakcie, stwierdziłem że kawałek cofnę. Przejechałem na R jakieś 50m, przytrzymałem na hamulcu jakieś 10 sekund i adaptacja wskoczyła. Ale nie wiem czy to normalny objaw, czy nie powinna wskakiwać sama z siebie po osiągnięciu danej temp, tak jak to jest z adaptacją biegu do przodu? Niżej log z adaptacjami na OK.

Takie zachowanie adaptacji jest jak najbardziej prawidłowe :good:

Skrzynia zdrowa. Niestety 6 lamel i stary soft. Aby ocenić co hałasuje trzeba wywalić skrzynię (spekuluję ale na poślizgu może hałasować dwumas lub łożysko igiełkowe).

Opublikowano

Wcześniej pytałem:

"Mam pytanie do kolegi Bart-S

Mam A4 B6 2002 rok 2,5 TDI AYM 252 tyś km przebiegu i skrzynie multitronic.

Do niedawna nie było żadnych problemów, ale teraz jest następujący:

Czasami podczas ruszania auto jakby podskakuje - szarpie, ale tylko na pierwszym biegu.

Na wstecznym ani podczas jazdy nie ma tego problemu.

Olej w skrzyni był wymieniany przeze mnie tylko statycznie, przy 120tyś km chyba Helmut wymieniał - ale nie ma pewności...

Wiem, że powinienem wymienić już dawno, ale mój mechanik mi nie doradził a sam nie doczytałem...

W sterowniku nie ma żadnych błędów, adaptacja bieg wstecznego nie chce się zrobić...albo za mało byłem wytrwały...

Do bloku 65 nie moge sie podłączyć."

i:

"ATF wymieniałem statycznie na 240 tyś km, ale to nie pomogło.... wcześniej był wyciek uszczelką przy złączu elektrycznym i było to zlikwidowane. Według mojego mechanika olej ma dobry stan i nie ma wycieku.

Co zatem teraz zalecasz ??

Umówiłem się na serwis do Teo motors do Poznania, ale nie wiem czego od nich wymagać , co zlecić....

Wymiana dynamiczna i co dalej ?? Robić czyszczenie filrta zewnętrznego ??

Softu oni chyba mi nie zrobią...

Czy warto wogóle robic inspekcję skrzyni na stole ? - u nich to koszt 1200zł netto ( wyjecie - diagnoza i włożenie)

Nie wiem co bedzie właściwe, koszta też są dla mnie ważne..."

Jestem już po naprawie skrzyni: mój mechanik się pojął - długo trwało ale jest efekt!!!

Konieczne było zdemontowanie skrzyni i dokładna inspekcja: były niewłaściwe prądy w bloku 10 i 11.

Było to spowodowane nieszczelnościami w skrzyni - osłabione uszczelki, tuleje, simeringi - w sumie drobiazgi, ale wymagały sporo czasu i dokładności w montażu. Został też wymieniony filtr wewnętrzny i przepłukany cały układ wraz z chłodnicą.

Reasumując: wszystko pewnie przez to ,że długo nie był wymieniony olej, również jeździłem kilkanaście tyśięcy km ze zbyt niskim stanem oleju.

Skrzynia nie wpadywała mi jeszcze w stan serwisowy...

Na szczęście łańcuch jest w dobrym stanie i nie trzeba było go wymieniać.

Czeka mnie jeszcze aktualizacja softu i teraz będę pamiętał, że za 60 tyś km wymiana oleju w skrzyni.[br]Dopisany: 22 Maj 2011, 15:36_________________________________________________Dodaję jeszcze skany z pomiarów vagiem:

Po_remoncie_blok_10.jpg

Po_remoncie_blok_11.jpg

Po_remoncie_blok_12.jpg

Opublikowano

Z przodu znośnie - ale może być :good:

Opublikowano

Witam.

Chcialbym prosic o ocene tych logow. Nie wiem o co biega z ta adaptacja, przeprowadzam ja zgodnie z opisem, na vagu wyskakuje OK. Samochod troche wystygnie. Wsiadam robie z 30 km podpinam kompa temperatura 70 a adaptacja RUN w tym samym momecie kiedy jest na vagu RUN samochod nie cofa sie na zadnych wzniesieniach gorkach. W czasie przyspieszania kiedy jest przejscie z "jedynki na dwojke "wyczowalne sa delikatne drgania. Podczas chamowania czy w innych momentach nic sie nie dzieje. Troche mnie to denerwuje. Drgania byly duzo wieksze i wystepowaly czesciej. W sobote wymienilem 5 litrow oleju zakupionego w ASO i teraz jest duzo lepiej. Nie mniej w skrzyni ciagle jest jakies 3,5 litra jakiegos czerwonego oleju. Mysle zeby wylac znowu 5 litrow i wlac 5 litrow czystego daloby to jakies 75-80 % dobrego oleju. Chyba ze to nie olej.

1.sterownik

sterownik.th.jpg

2.Blad

fault.th.jpg

3.15,18

1518b.th.jpg

4.06

45926568.th.jpg

5.10.11.12

101112.th.jpg

Opublikowano

Jinxsior - odpisałem na Twoje pw.

Parametry nie są idealne - zrzucam to na barki mądrali, który zalał do tej skrzyni olej do tipa. Nie mieszaj kolejnej partii tylko płucz skrzynię (...no i miej nadzieję, że ucierpiała na tyle delikatnie, że po wymianie całego ATF parametry wrócą do normy).

Co do adaptacji - wszystko jest OK. Jak ATF ostygnie sterownik to diagnozuje i uczy się nowej adaptacji. Dopóki nie zrobi nowej, stosuje tą, której nauczył się poprzednio (proste i logiczne). To dlatego, gdy masz RUN w kolejnym cyklu jazdy, auto nie stacza się z górki.

Dlatego ludziska poruszający się Multitronikami - zapamiętajcie sobie raz na zawsze :) ADP RUN nie jest wyznacznikiem, że wypadła Wam adaptacja... Jest nim szarpanie i/lub gdy auto na D lub R za bardzo stacza się Wam ze wzniesienia... Życzę udanych pomiarów :>

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@Bart-S jest jeszcze jeden objaw gdy adaptacja wypadła a mianowicie po wrzuceniu na D lub R wyraźnie czuć jak sprzęgło mocno ciągnie .

Dobrze to widać jak kasujemy adaptację i robimy ją od nowa idzie w tedy 290A,przy wrzucaniu na R czuć jak lewarek zmiany przesuwa się o wiele ciężej .Nie wiem może jest tak tylko u mnie .

Opublikowano

Jest to podobno popularna usterka skrzyni 7 biegowej skrzyni biegów multitronic. Zanim do tego doszedłem to najpierw rozebrałem i wyczyściłem płytkę, która znajduję się pod lewarkiem skrzyni biegów, ale niestety nic to nie pomogło. Kolejnym krokiem była wymiana na nową płytkę, niestety to również nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Regulowałem linkę, która która łączy lewarek ze skrzynią. Ostatnim krokiem, który okazał się być słusznym, była regeneracja modułu skrzyni biegów. Gdyby ktoś również miał podobny problem, chętnie pomogę w jego rozwiązaniu podam telefon i adres osób, które zajmują się regeneracją modułu. :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...