Bart-S Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Opublikowano 1 Marca 2017 15 godzin temu, Radixson napisał: Witam, czy orientujecie się w jaki koszt byłby kompletnej regeneracji skrzyni multitronik? Mam taki problem, że skrzynka poszarpuje przy ruszaniu jeżeli mocniej się doda gazu i też przy prędkości około 5-10 km słychać hałasy ze skrzyni jakby delikatne grochotanie. Wibracje pojawiają sie też przy prędkościach około 80 do 100 km i potem różnie. Na pulpicie nic się nie wyświetla tzn. Mrugające ikony biegów nic takiego nie występuje. Bieg wsteczny również dobrze działa. Jest to skrzynia 6 biegowa plus wsteczny. Samochód kupiłem od brata i troche na tej skrzyni w tym stanie jezdził więc podejrzewam, że w grę wchodzi kompletna regeneracja. Czy możecie polecić jakiś dobry serwis? Bart-S co sądzisz o tych objawach? Pozdrawiam Przestałem diagnozować tylko po opisie - to nie jest miarodajne i nie zastąpi test drive. Jak będziesz przejeżdżał to wpadaj na testy...
Radixson Opublikowano 3 Marca 2017 Opublikowano 3 Marca 2017 Dnia 1.03.2017 o 23:17, Bart-S napisał: Przestałem diagnozować tylko po opisie - to nie jest miarodajne i nie zastąpi test drive. Jak będziesz przejeżdżał to wpadaj na testy... Mam do Ciebie około 400km, a czy możesz polecieć jakiś dobry serwis, albo kogoś kto się zajmuje regeneracją tych skrzyń?
Bart-S Opublikowano 4 Marca 2017 Autor Opublikowano 4 Marca 2017 Dnia 3.03.2017 o 07:08, Radixson napisał: Mam do Ciebie około 400km, a czy możesz polecieć jakiś dobry serwis, albo kogoś kto się zajmuje regeneracją tych skrzyń? Zadzwoń jutro (telefon masz w pierwszym poście).
leszek1973 Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 witam, przyszła wiosna i trzeba pogrzebać :), od dłuższego czasu mam wrażenie że skrzynia jest jakaś mulasta, zmienia tak jakby biegi od 1600 do 1800 obrotów przy lekkim naciśnięciu pedała gazu, do piero jak mocno wcisnę od chyba połowy to zaczyna zmieniać około 3 tyś obrotów , ale to i tak silnik wyje a efekt słaby, o w iele lepiej jak zmieniam biegi manualnie wszystko wtedy ok, silnik żwawy tak jak trzeba, i teraz moje pytanie , co jest odpowiedzialne za taką dolegliwość ( skrzynia? przepustnica? potencjometr pedału gazu? )bo chciałbym zrobić pomiary w blokach dynamicznie , chodzi mi które bloki diagnozować, dodam że błędów brak
Banan Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 Zacząłbym od diagnostyki silnika w pierwszej kolejności
leszek1973 Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 15 minut temu, Banan napisał: Zacząłbym od diagnostyki silnika w pierwszej kolejności czyli?
Bart-S Opublikowano 5 Marca 2017 Autor Opublikowano 5 Marca 2017 12 godzin temu, leszek1973 napisał: czyli? Wiesz generalnie ALT jest zamulaczem - chyba, że rzeczywiście jako daily driver odczuwasz różnicę. Tak jak napisał Banan - zacznij jednak od diagnostyki silnika (w sterowniku ENGINE zapisują się jakieś błędy?). Sprawdź czy przepływomierz daje prawidłowe wskazania.
leszek1973 Opublikowano 6 Marca 2017 Opublikowano 6 Marca 2017 (edytowane) 9 godzin temu, Bart-S napisał: Wiesz generalnie ALT jest zamulaczem - chyba, że rzeczywiście jako daily driver odczuwasz różnicę. Tak jak napisał Banan - zacznij jednak od diagnostyki silnika (w sterowniku ENGINE zapisują się jakieś błędy?). Sprawdź czy przepływomierz daje prawidłowe wskazania. wczoraj podłączałem pod VCDS-a i błędów zero w silniku jak i skrzyni, jakie powinny być prawidłowe wskazania przepływki ? na dniach zrobię logi Edytowane 6 Marca 2017 przez leszek1973
leszek1973 Opublikowano 6 Marca 2017 Opublikowano 6 Marca 2017 są już i logi na postoju : http://vaglog.pl/log-002_003_004_X5j921.html coś mi się zdaje że przepływka złe wskazania robi, a może lewe powietrze? chociaż wątpie
Bart-S Opublikowano 6 Marca 2017 Autor Opublikowano 6 Marca 2017 Przepływka nie musi dawać błędów - w sterowniku silnika musisz sprawdzić wartości g/s w grupie 002 (pomiar z przepływomierza). Prawidłowe wartości dla silnika ALT w peaku powinny osiągać pułap 105g/s. Najlepiej zlogować to dynamicznie w trakcie jazdy (wbijasz 4-ty bieg, ustawiasz się na możliwie najniższy pułap rpm na jaki pozwoli sterowanie skrzyni przy tym biegu, następnie załączasz start logowania i pedał w podłogę aż osiągniesz 6300/6400rpm). Przypominam o stosowaniu się do zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym w trakcie wykonywania logów dynamicznych Zawartość dodana 1 minute later 2 minuty temu, leszek1973 napisał: są już i logi na postoju : http://vaglog.pl/log-002_003_004_X5j921.html coś mi się zdaje że przepływka złe wskazania robi, a może lewe powietrze? chociaż wątpie Przepływomierz ewidentnie do wymiany.
gplaza Opublikowano 6 Marca 2017 Opublikowano 6 Marca 2017 Witaj Bartek! Chciałbym Ci podziękować za wsparcie i zaangażowanie w naprawie mojej 01J. Skrzynia śmiga perfekt! Z uwagi na trudności i komplikację jakie miałem ogarniając temat, muszę napisać że warto było walczyć ... tak to była walka o moją skrzynię, zakończona sukcesem Jeśli ktoś na forum ma wątpliwości co do multi, niech nie wymięka, skrzynie jest do naprawienia, tylko dzięki pomocy Bartka, sami nie podejmujcie się napraw i decyzji. Pozdrawiam i życzę powodzenia wszystkim z padniętym multi ...
Bart-S Opublikowano 6 Marca 2017 Autor Opublikowano 6 Marca 2017 Dzięki Grześ Cieszę się, że nareszcie wszystko śmiga jak należy... Walka zdalnie i na odległość była męcząca no ale w końcu się udało. Bezawaryjności!
tomal1985 Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Cześć wszystkim, tak jak pisałem wcześniej, kupiłem samochód ze skrzynią w trybie awaryjnym. Winny był sterownik, który wysłałem do Bart-s. okazało się że sterownik był mocno rozwalony i nie wiadomo było, czy jeszcze będzie w stanie stabilnie działać i tu serdeczne podziękowanie dla Bartka, uporał się z problemem. Widać, że zna się na tej robocie jak mało kto. Muszę jeszcze nadmienić, że o jakiejkolwiek zapłacie rozmawialiśmy dopiero, gdy odesłał mi sterownik i sprawdziłem go na samochodzie... profesjonalna robota i uczciwe podejście do klienta, jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 10 godzin temu, tomal1985 napisał: Cześć wszystkim, tak jak pisałem wcześniej, kupiłem samochód ze skrzynią w trybie awaryjnym. Winny był sterownik, który wysłałem do Bart-s. okazało się że sterownik był mocno rozwalony i nie wiadomo było, czy jeszcze będzie w stanie stabilnie działać i tu serdeczne podziękowanie dla Bartka, uporał się z problemem. Widać, że zna się na tej robocie jak mało kto. Muszę jeszcze nadmienić, że o jakiejkolwiek zapłacie rozmawialiśmy dopiero, gdy odesłał mi sterownik i sprawdziłem go na samochodzie... profesjonalna robota i uczciwe podejście do klienta, jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam Bardzo się cieszę, że operacja zakończyła się powodzeniem (biorąc pod uwagę stan ECU, nie do końca wierzyłem, że się uda ;)). Również pozdrawiam!
leszek1973 Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 Dnia 6.03.2017 o 19:11, Bart-S napisał: Przepływka nie musi dawać błędów - w sterowniku silnika musisz sprawdzić wartości g/s w grupie 002 (pomiar z przepływomierza). Prawidłowe wartości dla silnika ALT w peaku powinny osiągać pułap 105g/s. Najlepiej zlogować to dynamicznie w trakcie jazdy (wbijasz 4-ty bieg, ustawiasz się na możliwie najniższy pułap rpm na jaki pozwoli sterowanie skrzyni przy tym biegu, następnie załączasz start logowania i pedał w podłogę aż osiągniesz 6300/6400rpm). Przypominam o stosowaniu się do zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym w trakcie wykonywania logów dynamicznych Zawartość dodana 1 minute later Przepływomierz ewidentnie do wymiany. Dzięki serdeczne, po wymianie przepływki auto ożyło
Banan Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 Kolejny przykład że nie zawsze skrzynia jest przyczyną
leszek1973 Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 1 godzinę temu, Banan napisał: Kolejny przykład że nie zawsze skrzynia jest przyczyną Racja
Fr0styyy. Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Gdzie jest czujnik biegu wstecznego? Multi wali mi błędem, że otwarty obwód i nie mam wstecznego światła.
Bart-S Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Opublikowano 17 Marca 2017 15 godzin temu, Fr0styyy. napisał: Gdzie jest czujnik biegu wstecznego? Multi wali mi błędem, że otwarty obwód i nie mam wstecznego światła. Kamil - możliwe, że sterownik skrzyni masz do naprawy (przyjedziesz to sprawdzę).
Fr0styyy. Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 Kamil - możliwe, że sterownik skrzyni masz do naprawy (przyjedziesz to sprawdzę).Jechać specjalnie 700km trochę mi się nie widzi a w najbliższym czasie raczej pod Poznaniem nie będę miał okazji być, hmm. Poza tym jednym błędem o otwartym obwodzie od wstecznego światła nie ma jakichś innych objawów.. Sent from prodiż S6 Edge
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się