fx552 Opublikowano 20 Marca 2017 Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) Szarpanie tak, ale chrobotanie nie i autko na wzniesieniu jak sie zatrzymam to po puszczeniu hamulca nie rusza do przodu tylko zatrzymuje sie w miejscu, dopiero musze dodać gazu, tak ma byc? Czy powinno mieć sile zeby pełzać do gory? Edytowane 20 Marca 2017 przez fx552
Bart-S Opublikowano 20 Marca 2017 Autor Opublikowano 20 Marca 2017 5 godzin temu, fx552 napisał: Szarpanie tak, ale chrobotanie nie i autko na wzniesieniu jak sie zatrzymam to po puszczeniu hamulca nie rusza do przodu tylko zatrzymuje sie w miejscu, dopiero musze dodać gazu, tak ma byc? Czy powinno mieć sile zeby pełzać do gory? To zależy jak stromy podjazd - przy odpowiednio dużym kącie może nie ruszyć ...
fx552 Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Dnia 20.03.2017 o 21:35, Bart-S napisał: To zależy jak stromy podjazd - przy odpowiednio dużym kącie może nie ruszyć ... Bart, dziekuję za odpowiedź, co uważasz na temat gruchotania? czy może to byc ze skrzyni? na przykład zluzowany łańcuch wpadajacy w wibracje?
Bart-S Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Opublikowano 22 Marca 2017 Godzinę temu, fx552 napisał: Bart, dziekuję za odpowiedź, co uważasz na temat gruchotania? czy może to byc ze skrzyni? na przykład zluzowany łańcuch wpadajacy w wibracje? Nie ma takiej możliwości - hałas nie ma nic wspólnego ani z łańcuchem ani z wibracjami. Tylko na podstawie Twojego opisu nie ma szans na postawienie jakiejkolwiek diagnozy - powtarzam tak jak pozostałym... Jazda próbna i analiza problemu na pracującym aucie.
fx552 Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 18 godzin temu, Bart-S napisał: Nie ma takiej możliwości - hałas nie ma nic wspólnego ani z łańcuchem ani z wibracjami. Tylko na podstawie Twojego opisu nie ma szans na postawienie jakiejkolwiek diagnozy - powtarzam tak jak pozostałym... Jazda próbna i analiza problemu na pracującym aucie. Dziekuje za odpowiedź, a czy w ogole taki hałas moze pochodzic ze skrzyni biegów? Czy może szukać kłopotu w jakimś napinaczu?
Bart-S Opublikowano 23 Marca 2017 Autor Opublikowano 23 Marca 2017 10 godzin temu, fx552 napisał: Dziekuje za odpowiedź, a czy w ogole taki hałas moze pochodzic ze skrzyni biegów? Czy może szukać kłopotu w jakimś napinaczu? Błagam... Nie słyszałem dźwięku, nie wiem jaką ma charakterystykę, skąd dokładnie dobiega.. na jakiej podstawie mam odpowiedzieć na to pytanie? Potencjalnie to może być wszystko - kanał, podnośnik i szukamy źródła.
titus tommy Opublikowano 26 Marca 2017 Opublikowano 26 Marca 2017 Witam Drugi mój post i już awaria (chyba). Audi A4 B7 2,0 ALT, Skrzynia Multitronic HDZ, produkcja koniec grudnia 2005, pierwsza rej 02.2007 Samochód kupiony początkiem grudnia 2016 z przebiegiem 89tys. z niemieckiego salonu VW, pozostawiony w rozliczeniu. Zrobiony (niby) duży przegląd i między innymi wymiana oleju w skrzyni multitronic. W książce wpisana po raz pierwszy choć interwał to 60 tys. a przy 63 tys nie zaznaczono wymiany (zaznaczono, że nie wymieniano). Przy ok 96 tys zaczęła mrugać na czerwono na wyświetlaczu fraza PRNDS i w tym czasie zgubił się wsteczny. Powrót do P i z powrotem na R rozwiązał problem. Po tym incydencie od czasu do czasu "miga" PRNDS i sam się wyłącza w czasie jazdy albo po ponownym uruchomieniu silnika. Czasem tydzień nic się nie dzieje a czasem kilka razy dziennie. Kiedy nie było chwilowo wstecznego w PRNDS nie było podświetlone R. Raz zdarzyło mi się po przejechaniu progu zwalniającego i "dodaniu gazu", że nie było biegu tylko silnik wszedł na wysokie obroty jakby był na "luzie". Zerkałem na te screeny na początku tematu ale coś nie bardzo ogarniam. Jak szczegółowo rozpoznać rodzaj skrzyni po VIN-ie albo klejce z kodami wyposażenia? Jak rozpoznać liczbę lamel w skrzyni (cokolwiek to znaczy)? Czy może to być wina jakiejś luźnej wtyczki (takie pobożne życzenie ;-)). Czy można jeździć "z takim czymś" czy raczej jest to niewskazane? Samochód jeździ dużo i jest potrzebny do roboty jak powietrze do oddychania. Postaram się podłączyć komputer i jakieś błędy (jeśli są) ogarnąć. Nie ukrywam, że jestem przerażony bo padła mi skrzynia w drugim aucie i jestem na etapie jego składania, na które to musiałem posiłkować się kredytem i druga w Audi to byłby gwóźdź do trumny chyba. P.S. Pierwszy objaw pojawił się dzień przed zagazowaniem więc to pewnie nie to, choć zapytam czy takie objawy mogą wynikać z regulacji instalacji gazowej? Pozdrawiam Tomek
Bart-S Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Opublikowano 26 Marca 2017 Bez paniki - temat do ogarnięcia. Zacznij od podłączenia się do ECU skrzyni i odczytania błędów bo to wyjście do jakiejkolwiek diagnostyki...
titus tommy Opublikowano 26 Marca 2017 Opublikowano 26 Marca 2017 Dzięki wielkie Bart-S Jak tylko będę coś wiedział odezwę się. Żona w piątek podjedzie do warsztatu i zobaczymy co powiedzą, ja nie będę miał takiej możliwości w tym tyg. pozdrawiam Tomek
zamek1200 Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 A ja o taki drobiazg zapytam: gdy ruszam z miejsca pierwszy raz po nocowaniu to w trakcie ruszania slysze takie ciche gruchniecie. I juz pozniej tego nnie ma, pojawi sie po kolejnym nocowaniu albo po calym dniu na mrozie np gdy jestem w pracy. To normalne? mam b6 w manualu i dokladnie to samo sie dzieje. Dodatkowo slysze tez lancuch skrzyni w czasie jazdy - bardzo cichy charakterystyczny szum. Czy lancuch jest slyszalny czy ja wydziwiam lub mam problem? Totalny brak problemow ze skrzynia - pytam prewencyjnie
Bart-S Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Opublikowano 27 Marca 2017 4 godziny temu, zamek1200 napisał: A ja o taki drobiazg zapytam: gdy ruszam z miejsca pierwszy raz po nocowaniu to w trakcie ruszania slysze takie ciche gruchniecie. I juz pozniej tego nnie ma, pojawi sie po kolejnym nocowaniu albo po calym dniu na mrozie np gdy jestem w pracy. To normalne? mam b6 w manualu i dokladnie to samo sie dzieje. Dodatkowo slysze tez lancuch skrzyni w czasie jazdy - bardzo cichy charakterystyczny szum. Czy lancuch jest slyszalny czy ja wydziwiam lub mam problem? Totalny brak problemow ze skrzynia - pytam prewencyjnie Wydziwiasz... łańcucha nie słychać. To gruchnięcie o którym piszesz to test pompy ABS (tak ma być).
Kamil Pawlak Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Hay, chcialbym sie dowiedziec jaka mam skrzynie, czy juz kiedys byla wymieniana czy tez nie,. da sie to gdzieś sprawdzic? i ewentualnie jej przebieg :D?
Bart-S Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) 4 godziny temu, Kamil Pawlak napisał: Hay, chcialbym sie dowiedziec jaka mam skrzynie, czy juz kiedys byla wymieniana czy tez nie,. da sie to gdzieś sprawdzic? i ewentualnie jej przebieg :D? Jeśli Twój opis się zgadza to masz 2.5TDI AYM 155KM a ten wychodził z dwiema skrzyniami Multitronic - FSL lub (znacznie rzadziej spotykana) JKX. Co aktualnie znajduje się na aucie możesz spróbować potwierdzić odczytując oznaczenia z korpusu skrzyni biegów (blisko korków upustowego i kontrolnego jest kawałek płaskiej powierzchni na której jeśli nie jest przytarta powinieneś odnaleźć ciąg znaków zawierający w/w oznaczenie). To samo jest na flanszy górnej skrzyni - na łączeniu skrzyni i silnika ale tam będzie znacznie trudniej zajrzeć (nawet jeśli uda Ci się jakoś doświetlić przestrzeń za blokiem silnika to i tak to miejsce zwykle jest mocno zabrudzone co uniemożliwia odczyt). Przebiegu za bardzo nie ma jak potwierdzić - jedyną pomocą będzie wgląd do historii serwisowej auta (czyli kontakt z ASO lub znajomy w ASO). Przy okazji - popraw opis... Napęd masz FWD a kod silnika AYM. Edytowane 28 Marca 2017 przez Bart-S
titus tommy Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Witam po raz kolejny Wczoraj Żona była u mechaników i stwierdzili, że trzeba wymienić jakieś tarczki,tarcze. Błędy pokasowali i mają dać znać z wyceną. Udało mi się podłączyć ją dzisiaj, bo znowu zaczął mrugać PRNDS i oto wynik. Pokazał się tylko jeden błąd: 17090 czujnik zakresu przełożeń skrzyni biegów (F125)- nieakceptowalny sygnał, kod usterki P0706. Co to może być? Pozdrawiam Tomek
Kamil Pawlak Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Dnia 28.03.2017 o 20:49, Bart-S napisał: Jeśli Twój opis się zgadza to masz 2.5TDI AYM 155KM a ten wychodził z dwiema skrzyniami Multitronic - FSL lub (znacznie rzadziej spotykana) JKX. Co aktualnie znajduje się na aucie możesz spróbować potwierdzić odczytując oznaczenia z korpusu skrzyni biegów (blisko korków upustowego i kontrolnego jest kawałek płaskiej powierzchni na której jeśli nie jest przytarta powinieneś odnaleźć ciąg znaków zawierający w/w oznaczenie). To samo jest na flanszy górnej skrzyni - na łączeniu skrzyni i silnika ale tam będzie znacznie trudniej zajrzeć (nawet jeśli uda Ci się jakoś doświetlić przestrzeń za blokiem silnika to i tak to miejsce zwykle jest mocno zabrudzone co uniemożliwia odczyt). Przebiegu za bardzo nie ma jak potwierdzić - jedyną pomocą będzie wgląd do historii serwisowej auta (czyli kontakt z ASO lub znajomy w ASO). Przy okazji - popraw opis... Napęd masz FWD a kod silnika AYM. Dzieki za informacje.. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni.. Wiem że trzeba zalać oryginalny olej do skrzy Castrolu (ponoć najlepszy) I teraz rodzi sie pytanie jaka forme wybrać.. dynamiczna? czy ta opcja w której jest wymieniane 40/60%? Przebieg auta do 285 tys, Skrzynia była juz raz wymieniana przy ok 150 tys, wiec sprawa wygląda tak czy jak by wymienił olej cały nie pojawiłyby się luzy czy coś w tym rodzaju? Mechanik mowil mi zeby przeprowadzic ta metod dynamczn + wymienic filtr i uszczelke.. ale nie ejstem co do tego przekonany..
Fr0styyy. Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Dzieki za informacje.. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni.. Wiem że trzeba zalać oryginalny olej do skrzy Castrolu (ponoć najlepszy) I teraz rodzi sie pytanie jaka forme wybrać.. dynamiczna? czy ta opcja w której jest wymieniane 40/60%? Przebieg auta do 285 tys, Skrzynia była juz raz wymieniana przy ok 150 tys, wiec sprawa wygląda tak czy jak by wymienił olej cały nie pojawiłyby się luzy czy coś w tym rodzaju? Mechanik mowil mi zeby przeprowadzic ta metod dynamczn + wymienic filtr i uszczelke.. ale nie ejstem co do tego przekonany..Żaden Castrol tylko ori olej z ASO.. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Banan Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Witam po raz kolejny Wczoraj Żona była u mechaników i stwierdzili, że trzeba wymienić jakieś tarczki,tarcze. Błędy pokasowali i mają dać znać z wyceną. Udało mi się podłączyć ją dzisiaj, bo znowu zaczął mrugać PRNDS i oto wynik. Pokazał się tylko jeden błąd: 17090 czujnik zakresu przełożeń skrzyni biegów (F125)- nieakceptowalny sygnał, kod usterki P0706. Co to może być? Pozdrawiam Tomek Niech się Bartek odezwie ale blędy na sterownik bardziej wskazują a nie remont sprzęgieł
predki74 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Witam mam pytanko o kolor oleju jaki powinien mieć kolor olej do skrzyni multi o oznaczeniu G052180A2
davidlive Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Panowie Exeo 2012 skrzynia ndj strasznie szarpie przy przyspieszaniu. Nie wiem czy ryzykować i wymieniać olej bo to podobno pomaga czy od razu pchać manual
Bart-S Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) Dnia 1.04.2017 o 10:57, titus tommy napisał: Witam po raz kolejny Wczoraj Żona była u mechaników i stwierdzili, że trzeba wymienić jakieś tarczki,tarcze. Błędy pokasowali i mają dać znać z wyceną. Udało mi się podłączyć ją dzisiaj, bo znowu zaczął mrugać PRNDS i oto wynik. Pokazał się tylko jeden błąd: 17090 czujnik zakresu przełożeń skrzyni biegów (F125)- nieakceptowalny sygnał, kod usterki P0706. Co to może być? Pozdrawiam Tomek Na podstawie tego błędu dostałeś informację aby wymienić sprzęgło???? To opinia osoby nie mającej pojęcia o tej skrzyni :/ Zawartość dodana 1 minute later 41 minut temu, predki74 napisał: Witam mam pytanko o kolor oleju jaki powinien mieć kolor olej do skrzyni multi o oznaczeniu G052180A2 Żółto-jasnobrązowy... Zawartość dodana 2 minutes later 26 minut temu, davidlive napisał: Panowie Exeo 2012 skrzynia ndj strasznie szarpie przy przyspieszaniu. Nie wiem czy ryzykować i wymieniać olej bo to podobno pomaga czy od razu pchać manual Przyjedź - przejadę się to zobaczymy co naprawdę się dzieje... Wymiana oleju nie rozwiąże problemu... Zawartość dodana 5 minutes later Dnia 1.04.2017 o 15:08, Kamil Pawlak napisał: Dzieki za informacje.. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni.. Wiem że trzeba zalać oryginalny olej do skrzy Castrolu (ponoć najlepszy) I teraz rodzi sie pytanie jaka forme wybrać.. dynamiczna? czy ta opcja w której jest wymieniane 40/60%? Przebieg auta do 285 tys, Skrzynia była juz raz wymieniana przy ok 150 tys, wiec sprawa wygląda tak czy jak by wymienił olej cały nie pojawiłyby się luzy czy coś w tym rodzaju? Mechanik mowil mi zeby przeprowadzic ta metod dynamczn + wymienic filtr i uszczelke.. ale nie ejstem co do tego przekonany.. Nie jestem pewny czy Castrol jest producentem oryginalnego oleju... W Multitroniku nie robi się dynamicznej wymiany ATF. Co wspólnego ma mieć wymiana oleju z pojawieniem się luzów???? Filtr i uszczelka? Kurde panowie czytam to co Wam wkładają do głowy i widzę, że co warsztat to ciekawsze pomysły Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez Bart-S
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się