Bart-S Opublikowano 5 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2020 Jest OK. Drobna korekta na wstecznym.
LEWANDA94 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 1 minutę temu, Bart-S napisał: Jest OK. Drobna korekta na wstecznym. A coś jeszcze sprawdzić ? Czy raczej jest w porządku?
Banan90 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Witam mam taki delikatny problem a zarazem dylemat, mam wyciek z prawej półosi w skrzyni multitronic a4 b7 2006 i tak nie mogę doszukać sie jakiego oleju przekładniowego dolać, posiada ktoś może takie info i chciałby się podzielić?
MaTeo85 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 olej do mechanizmu różnicowego - G055190A2 potrzebujesz około 1,3 litra (jak już masz dolać warto wymienić całość na nowy) olej do skrzyni biegów - G052180A2 (oleju do samej skrzyni przy wymianie około 5 litrów, ale ten Ci nie potrzebny)
Bart-S Opublikowano 2 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2021 Olej do dyferencjału: G052190A2.
MaTeo85 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 2 minuty temu, Bart-S napisał: Olej do dyferencjału: G052190A2. Na pewno? dla rocznika 2006 przy bezstopniowej pokazuje G 055... z rysunku 300-055
Banan90 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Dzięki wielkie a macie jaki sposób na wymianę tego oleju u mnie jet tylko korek do napełnienie brak korka spustowego.
Bart-S Opublikowano 2 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2021 3 godziny temu, MaTeo85 napisał: Na pewno? dla rocznika 2006 przy bezstopniowej pokazuje G 055... z rysunku 300-055 W takim razie w ostatnim czasie Audi musiało coś zmienić bo jeszcze przed nowym rokiem kupowałem G052. Zapytam i dam znać w poniedziałek.
MaTeo85 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 55 minut temu, Bart-S napisał: W takim razie w ostatnim czasie Audi musiało coś zmienić bo jeszcze przed nowym rokiem kupowałem G052. Zapytam i dam znać w poniedziałek. Generalnie to Ty siedzisz w skrzyniach więc wiesz lepiej jak to wygląda w praktyce, ja tylko co najwyżej piszę co widać w katalogu. co ciekawe ten który podałeś dla regionu EU jest od rocznika 2018 w A8, A8Q i RS7.
Bart-S Opublikowano 2 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2021 7 minut temu, MaTeo85 napisał: Generalnie to Ty siedzisz w skrzyniach więc wiesz lepiej jak to wygląda w praktyce, ja tylko co najwyżej piszę co widać w katalogu. co ciekawe ten który podałeś dla regionu EU jest od rocznika 2018 w A8, A8Q i RS7. G055190A jest olejem który do tej pory stosowany był w dyferencjale Multitronika 3-ciej generacji czyli 0AW. Całkiem możliwe, że w dobie COVID, szukaniu oszczędności oraz porządkach w magazynie Audi zdecydowało się na zastosowanie jednego oleju przekładniowego we wszystkich skrzyniach. Nie porównywałem ich nigdy ale z tego co pamiętam to nie jest ten sam olej. Zalecam nadal stosowanie przyporządkowanych wersji dla danego modelu skrzyni (G052 dla 01J i 0AN oraz G055 dla 0AW). 1
Bramboś Opublikowano 17 Stycznia 2021 Opublikowano 17 Stycznia 2021 Witam Mam od dzisiaj problem kiedy byl - 18 stopniowy mroz... Czy to mozliwe ze to od tego auto moze miec problem z wrzuceniem D ? Na R wszystko super. Dodam tez ze przy wbiciu na D to lekko szarpnie i o ile nie zgasnie to obroty sa stale ( niefalujace). Wszystko dzieje sie po dlugim postoju na mrozie
fabian04 Opublikowano 18 Stycznia 2021 Opublikowano 18 Stycznia 2021 Cześć, jeśli pytanie zadaje w niewłaściwym dziale to przepraszam, ale multi sprawia mi taką przyjemność z jazdy, że chce po prostu o niego odpowiednio zadbać ? A4b7 2.0tdi 8v Zakupiłem samochód od rodziny, w jego rękach był od 2015 roku i od tamtego czasu wymieniał wszystko na bieżąco, olej w skrzyni również był zmieniany przy 263tys km. Obecnie jest w moich rękach, na liczniku już 304 tys, więc powoli zbliża się wymiana oleju - Czy wymiana statyczna wystarczy? Czy istnieje jeszcze coś co mogę zrobić, by cieszyła mnie przez kolejne lata użytkowania? Wiem jak się nią posługiwać, zdaje sobie sprawę że jest dość delikatna i lubi spokojną jazdę ? Druga sprawa - Nigdy nie jeździłem innym multitronicem, ale mój przy hamowaniu np. Przed światłami z niewielkiej prędkości potrafi leciutko szarpnąć tak, jakby redukował do jedynki i dopiero wysprzęglał. Czy to normalne zachowanie? Nie jest to konkretne szarpanie, tylko tak jakby chciał jeszcze jechać w momencie, gdy auto już prawie stoi. Z góry dziękuję za odpowiedź!
Bart-S Opublikowano 18 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2021 @Bramboś: przy większych temperaturach na zewnątrz i na rozgrzanym silniku nie ma tego problemu? @fabian04: tylko statyczna wymiana. W kwestii tego "bączka" tuż przed zatrzymaniem... Zacznij od adaptacji sprzęgła do jazdy do przodu.
Bramboś Opublikowano 18 Stycznia 2021 Opublikowano 18 Stycznia 2021 (edytowane) @Bart-S przy wiekszych tego nie wiem bo poki co sa te mrozy ale jak juz zaskoczy co dzieje sie mniej wiecej za 3 razem to juz jest bajka, jezdzi tak jak zawsze. Diagnostyke miala rok temu robiona przy wymianie oleju i wszystko gralo i hulalo Edytowane 18 Stycznia 2021 przez Bramboś
Bart-S Opublikowano 18 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2021 @Bramboś: spróbuj odpalić auto i niech na wolnych obrotach jednostka dogrzeje się kilka minut. Następnie przetestuj czy jest tak samo czy stabilnie. Jeśli OK to jednak temperatura.
Bramboś Opublikowano 18 Stycznia 2021 Opublikowano 18 Stycznia 2021 23 minuty temu, Bart-S napisał: @Bramboś: spróbuj odpalić auto i niech na wolnych obrotach jednostka dogrzeje się kilka minut. Następnie przetestuj czy jest tak samo czy stabilnie. Jeśli OK to jednak temperatura. Zrobilem jak kazales i po 10 godzinnym postoju stwierdzam ze to na pewno temperatura. Pochodzila niecale 10 minut wsiadam i licze na zadlawienie. A tutaj mila niespodzianka
patrykwcislok Opublikowano 28 Stycznia 2021 Opublikowano 28 Stycznia 2021 (edytowane) Witam wszystkich, od ponad roku jestem posiadaczem A4 B6 Avant 1.8T 163km Multitronic 2003 Po zakupie od razu wymieniony olej w skrzyni. W tym roku dosłownie kilka razy zdarzyły się jakieś szarpnięcia zazwyczaj przy ruszaniu lub wbijaniu wstecznego. Ostatnio kilka razy miałem tak, że podczas jazdy po zatrzymaniu i wznowieniu jazdy szarpnęło zanim ruszył. Poza tym jazda ok. Ostatnio natomiast kiedy nawracałem i z R przerzuciłem na D, samochód zgasł (pierwszy raz odkąd nim jeżdżę) zapaliłem i pojechałem dalej. Po chwili zauważyłem, że skrzynia przeszła w tryb awaryjny (mrugające PRNDS). Po podpięciu pod kompa jest problem z połączeniem się ze skrzynią. Myślałem że to może interfejs, ale nie ma problemu z innymi modułami. Udało mi się za którymś razem odczytać błędy w skrzyni, ale nie udaje mi się odczytać innych informacji odnośnie oprogramowania/sterownika itd. Podejrzewam sterownik skrzyni i pewnie dlatego też to połączenie nie może się udać.. Poniżej wklejam LOG z VAG COM i proszę o pomoc/wskazówki. Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 3 Faults Found: 18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal P1793 - 000 - - 17086 - Transm. Control Module Electrical Malfunction (SAE) or Control Module Defective (VAG) P0702 - 004 - No Signal/Communication 16987 - Internal Control Module: Non-Volatile Memory Error P0603 - 004 - No Signal/Communication Edytowane 28 Stycznia 2021 przez patrykwcislok
Bart-S Opublikowano 28 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2021 Zrywa Ci połączenie ze sterownikiem skrzyni ponieważ używasz starszej wersji kabelka. Na wersjach HEX-CAN nie ma tego problemu. Sterownik do wymiany. Podeślij mi plik tekstowy do którego zapisałeś błąd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się