Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dolacze sie do tematu, moj problem w multitroonicu 1.9 tdi 2003r - podczas ruszania (nie ma znaczenia czy cieply silnik czy zimny) pomiedzy 20 a 30km/h jest delikatne szarpanie/boksowanie tak jakby auto ruszalo z lodu i chwytalo podloza tylko miedzy 20 a 30 km/h niezaleznie czy jest to D czy S - predzej problem byl tylko przy mocnym dodaniu gazu teraz juz nawet jak delikatnie dodaje pojawia sie ten problem.

Moje pytanie czy spotkaliscie sie z tym problemem? Sprawdzalem historie auta i 35k temu zmeiniany byl olej w skrzyni i jej przeglad w ASO.

Oraz przejrzalem caly ten temat czy moglibyscie podsumowac gdzie dobrze zrobic skrzynie? Slysze Sopa, Szczesny z Lodzi - czy jeszcze kogos mozecie polecic? Chodzi mi o to ze do Sopy mam na drugi koniec polski wiec zastanawiam sie czy moze znacie kogos blizej u kogo mozna by bylo zrobic ten blad skrzyni i od razu przeglad.

Dziekuje za pomoc

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dolacze sie do tematu, moj problem w multitroonicu 1.9 tdi 2003r - podczas ruszania (nie ma znaczenia czy cieply silnik czy zimny) pomiedzy 20 a 30km/h jest delikatne szarpanie/boksowanie tak jakby auto ruszalo z lodu i chwytalo podloza tylko miedzy 20 a 30 km/h niezaleznie czy jest to D czy S - predzej problem byl tylko przy mocnym dodaniu gazu teraz juz nawet jak delikatnie dodaje pojawia sie ten problem.

Moje pytanie czy spotkaliscie sie z tym problemem? Sprawdzalem historie auta i 35k temu zmeiniany byl olej w skrzyni i jej przeglad w ASO.

Oraz przejrzalem caly ten temat czy moglibyscie podsumowac gdzie dobrze zrobic skrzynie? Slysze Sopa, Szczesny z Lodzi - czy jeszcze kogos mozecie polecic? Chodzi mi o to ze do Sopy mam na drugi koniec polski wiec zastanawiam sie czy moze znacie kogos blizej u kogo mozna by bylo zrobic ten blad skrzyni i od razu przeglad.

Dziekuje za pomoc

Zanim wybierzesz się do jakiegokolwiek mechanika - dowiedz się jak najwięcej o skrzyni we własnym zakresie.

Podaj numer sterownika skrzyni oraz wersję softu. Oprócz tego wykonaj diagnostykę bloków pomiarowych 10, 11, 12 i 65.

Opublikowano

Rozumiem aby to zrobic musze miec tego VAG'a tak? a co do mechanikow mozesz kogos polecic abym nie musial jechac na drugi koniec polski? moze u niego jestem w stanie zrobic te wstepne rozeznanie?

Opublikowano

Auto po paru godzinach postoju - temperatura ATF 13*C (na zewnątrz 4*C). Chciałem sprawdzić jak szybko olej nagrzeje się w takich warunkach więc jazda w małą trasę. Płyn chłodniczy nagrzał się do 90*C po 15km (jazda to raczej spokojne PSJ, nie męczę go póki nie osiągnie właściwej temperatury). Do tego czasu ATF doszedł do 40*C - to dość kiepski wynik, ale biorąc pod uwagę spokojną jazdę, temperaturę zewnętrzną oraz sam fakt jazdy (chłodzenie ATF przez układ znajdujący się w chłodnicy) to raczej normalne. Następnie kilkuminutowy postój - teraz olej w skrzyni bardzo szybko doszedł do 50*C (wniosek, w ruchu miejskim szybciej niż w trasie osiągniemy wymaganą temperaturę).

...ruszam w drogę powrotną - zaczynam testować przekazywany moment obrotowy na skrzynię (MVB10/4). Z miejsca maksymalnie wyciąnąłem 400Nm, z rolki (kickdown przy 1800rpm czyli okolice maksymalnego momentu) maksymalnie wskazywało 490Nm (trudno to odnieść do danych fabrycznych czyli 310Nm ale chyba w ten sposób się tego nie mierzy). Pod domem temperatura ATF 60*C - wskoczyły adaptacje sprzęgieł. Prąd sprzęgła przedniego 290mA, tylnego 300mA do tego 0 interwencji zaworu bezpieczeństwa - wszystko zdrowe. I mam nadzieję, że tak już zostanie :wink4::good:

heh, a myślałem że adaptacja tylko u mnie tak opornie i długo wskakuje ....

może raz w tygodniu czy dwa mam farta i załapie się na jazdę z ADP OK :mysli: , czy u pozostałych użytkowników multi jest podobnie ?

(w 90% śmigam krótkie odcinki po mieście - do 8-10km)

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie na temat tiptronic w B7 2.0tdi.

Problem polega na tym, ze wyswietlacz(mfa?) zamiast podświetlać na czerwono tylko symbol czy cyfrę biegu, który jest załączony,

podświetla wszystkie te symbole naraz. Przypadłość ta występuje co jakiś czas.

Co może być przyczyną tej usterki?

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie na temat tiptronic w B7 2.0tdi.

Problem polega na tym, ze wyswietlacz(mfa?) zamiast podświetlać na czerwono tylko symbol czy cyfrę biegu, który jest załączony,

podświetla wszystkie te symbole naraz. Przypadłość ta występuje co jakiś czas.

Co może być przyczyną tej usterki?

Zapnij Vaga i zczytaj błędy.

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie na temat tiptronic w B7 2.0tdi.

Problem polega na tym, ze wyswietlacz(mfa?) zamiast podświetlać na czerwono tylko symbol czy cyfrę biegu, który jest załączony,

podświetla wszystkie te symbole naraz. Przypadłość ta występuje co jakiś czas.

Co może być przyczyną tej usterki?

To lżejszy stopień trybu awaryjnego - tak jak napisał Tomek, zapnij VAGa i odczytaj błędy które zapisały się w sterowniku skrzyni.

Poza tym, jeśli chodzi to Twoje auto to masz Multitronica a nie Tip-a ;)

Opublikowano

Dzięki koledzy za info i sorki za "fo pa", ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że sprawa była z tych nagłych, a ja sam robiłem przysługę znajomemu.

Osobiście jeżdżę manualem, a DSG miałem w GTI :rolleyes:

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć !

Moje auto to Audi A4 B6 2004 1.9TDI, skrzynia GJA, wciąż 6 lamel.

Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami. Samochód kupiłem w 2006r przy przebiegu 24k.

Do 59k skrzynia chodziła idealnie. Przy 59k zauważyłem że wzrosły nieznacznie obroty (1900 przy 100km/h zamiast 1800) więc zdecydowanie przyszedł czas na zmianę oleju. Jestem z Warszawy, podjechałem do MidParts, mieli wlać olej oryginalny, a na miejscu widzę że wlewają olej firmy ZF, oszukali mnie że VW fabrycznie leje do tej skrzyni ten olej, a że samochód chodził "inaczej", więc sprawdziłem że ten olej był przeznaczony do tiptronica !!! i może to tiptronica (skrzynia ZF) VW leje ten olej ale nie do bezstopniowej (słowem nie polecam firmy MidParts !). Od razu wymieniłem olej metodą dynamiczną tym razem w Nadarzynie (człowiek kompetentny, ale wycofał się ze względów zdrowotnych).

Przy 68k awaria sterownika (błąd F125), naprawiłem w firmie w Piasecznie - właściwie to odsyłają sterownik kurierem i wkładają naprawiony). Wraz z nowym olejem zapłaciłem 1800,- Po naprawie znów chodziła idealnie.

Przy 70k chyba przegrzałem skrzynię, przy największych upałach dojechałem do Gdańska jadąc często 160km/h. Na drugi dzień nie chce ruszyć, szarpie, zanim zamówiłem lawetę z Gdańska do Warszawy przejechałem ok 500 metrów ... padł elektrozawór sprzegła hydraulicznego, i podobno znów spalił się sterowni ... w ramach gwarancji naprawili mi po kosztach za 900,- zł ... aczkolwiek skrzynia nie chodzi już jak dawniej, tak jakby było słychać łańcuch w przedziale prędkości 20 - 90 km/h

Firma z Piaseczna - człowiek widział nie jedno, naprawił skrzyń ATF wiele, nie oszuka, aczkolwiek nie bawi się w aktualizację softu do multitronica - więc na prostę czynności typu wymiana oleju mogę polecić.

Obecnie 90k przebiegu - umówiłem się na remot do Sopy 25/26.11 + modyfikacja do 7 lamel. Jak wrócę i trochę pojeżdże to opiszę swoją opinię o tym serwisie.

Pozdrowienia !

Opublikowano

Marku - dzięki za podsumowanie. Przydało by się więcej tak konkretnych userów ze swoimi opisami ;) Mógłbyś jeszcze podać jaką wersję softu masz aktualnie w skrzyni?

Opublikowano

Cześć !

Moje auto to Audi A4 B6 2004 1.9TDI, skrzynia GJA, wciąż 6 lamel.

Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami. Samochód kupiłem w 2006r przy przebiegu 24k.

Do 59k skrzynia chodziła idealnie. Przy 59k zauważyłem że wzrosły nieznacznie obroty (1900 przy 100km/h zamiast 1800) więc zdecydowanie przyszedł czas na zmianę oleju. Jestem z Warszawy, podjechałem do MidParts, mieli wlać olej oryginalny, a na miejscu widzę że wlewają olej firmy ZF, oszukali mnie że VW fabrycznie leje do tej skrzyni ten olej, a że samochód chodził "inaczej", więc sprawdziłem że ten olej był przeznaczony do tiptronica !!! i może to tiptronica (skrzynia ZF) VW leje ten olej ale nie do bezstopniowej (słowem nie polecam firmy MidParts !). Od razu wymieniłem olej metodą dynamiczną tym razem w Nadarzynie (człowiek kompetentny, ale wycofał się ze względów zdrowotnych).

Przy 68k awaria sterownika (błąd F125), naprawiłem w firmie w Piasecznie - właściwie to odsyłają sterownik kurierem i wkładają naprawiony). Wraz z nowym olejem zapłaciłem 1800,- Po naprawie znów chodziła idealnie.

Przy 70k chyba przegrzałem skrzynię, przy największych upałach dojechałem do Gdańska jadąc często 160km/h. Na drugi dzień nie chce ruszyć, szarpie, zanim zamówiłem lawetę z Gdańska do Warszawy przejechałem ok 500 metrów ... padł elektrozawór sprzegła hydraulicznego, i podobno znów spalił się sterowni ... w ramach gwarancji naprawili mi po kosztach za 900,- zł ... aczkolwiek skrzynia nie chodzi już jak dawniej, tak jakby było słychać łańcuch w przedziale prędkości 20 - 90 km/h

Firma z Piaseczna - człowiek widział nie jedno, naprawił skrzyń ATF wiele, nie oszuka, aczkolwiek nie bawi się w aktualizację softu do multitronica - więc na prostę czynności typu wymiana oleju mogę polecić.

Obecnie 90k przebiegu - umówiłem się na remot do Sopy 25/26.11 + modyfikacja do 7 lamel. Jak wrócę i trochę pojeżdże to opiszę swoją opinię o tym serwisie.

Pozdrowienia !

No Marek to czekamy na wrażenia :) Moja skrzynka po przejechaniu grubo 160 tys i wymianie oleju sprawuje się super, ale dobrze wiedzieć jak się co przydarzy gdzie się kierować. Od Sopy też ludzie wracają z różnymi wrażeniami. Kiedyś pytałam w Midparts ile zapłaciłabym za przejrzenie skrzyni jak to tam wygląda, to odpisano mi jedynie ,że dziwne iz się jeszcze nie popsuła. To była tylko taka informacja- że powinna się już popsuć dawno :kwasny: Także nie polecam.

Opublikowano

Odnośnie wersji softu - nie mam VAGa, ale mechanik potwierdził że jest ta co na liście:

GJA - 8E0 910 155 C (6 lamel)

TO jeszcze jedna historia - jak byłem w Nadarzynie przy wymianie oleju (u Olczaka), to powiedział że coś jest nie tak z adaptacją, zczytał coś ze skrzyni i stwierdził że silnik jest po tuningu (??) - i co więcej ktoś zrobił to z głową - bo skrzynia nie dostaje przy ruszaniu ale dopiero chwilę później. Nie jestem pierwszym właścicielem więc byłem zaskoczony. Wyliczył jakieś dwa parametry, wpisał przez VAGa, i jak się przejechałem po wymianie oleju, to podłączył się VAGiem i stwierdził że adaptacja wskoczyła. Teraz uważam że to nie tuning tylko jazda na paliwie Shella V-Power Diesel (moje wrażenia są takie że jakieś 20% lepiej samochód się zbiera, dużo ciszej, a dawałem buta dopiero jak ruszył przy 20km/h). Po tym jak miałem problemy z elektroniką tej skrzyni (przegrzanie, laweta z Gdańska do Warszawy), to wróciłem na zwykłe paliwo, i ... chyba znów nie ma adaptacji. Trochę boję się teraz na tym V-Powerze jeździć, bo robią je z gazu (jak się nalewa to jak woda, jest żadsze od benzyny). Mam nadzieję że u Sopy po zmianie softu nie będzie to miało znaczenia.

A swoją drogą to jaki tani kabel USB/soft polecacie do A4 B6/ aby podłączyć się do skrzyni z notebooka?

Co do Midparts - to przy wymianie oleju faktycznie mówili że na pierwszym oleju to 60tyś można zrobić, ale później to co 40tyś wymianę zalecają, a po 100tyś km to się pewnie zepsuje i zapraszają na remont, bo tych skrzyń to naprawiają najwięcej w Polsce (he,he,he jak wlewają olej ZF przeznaczony do 5-cio biegowej skrzyni a nie bezstopniowej to się nie dziwię że taaaak dużo ich naprawiają).

Opublikowano

Marku ale co ma mieć paliwo do pracy skrzyni...? A tym bardziej do adaptacji...

Adaptacja jest po to aby skompensować ubytek na ścierających się lamelkach - jest to potrzebne do precyzyjnej kontroli sprzęgła. Pamiętaj, że adaptacja wypada za każdym razem gdy odłączysz akumulator (no i zapisuje się poprawnie dopiero gdy skrzynia osiągnie temperaturę roboczą).

Kolejna sprawa - adaptacja jeśli jej nie wykonasz, po jakimś czasie zapisze się sama. Jednak optymalne dla skrzyni jest zrobienie jej zgodnie z procedurą (kasowanie grupą 000 w adaptacjach sterownika skrzyni a następnie jazda przód-tył, dokładniej opisane zostało to w "Encyklopedii").

Jeśli chodzi o interfejs który będzie stabilnie pracował ze skrzynią to praktycznie tylko jakiś HEX+CAN - na allegro niestety ceny sięgają 500/600zł (trzeba szukać innych źródeł).

Odnośnie wersji softu - nie mam VAGa, ale mechanik potwierdził że jest ta co na liście:

GJA - 8E0 910 155 C (6 lamel)

To nam niestety niewiele mówi – wersja sterownika to jedno a wersja softu to zupełnie inna sprawa…

Opublikowano

Witam,

chciałbym zasięgnąć informacji na temat firmy SAMKO w Warszawie? Czy ktoś z was słyszał o nich? Polecił mi ich znajomy mechanik z Lublina, twierdzi, że większość zakładów w Polsce wysyła do nich skrzynie....Mam zamiar się do nich wybrać na diagnostykę skrzyni multitronic w moim audi a4 2.0TDi BPW z 2005r. Z informacji na forum wnioskuję, że mam skrzynię o oznaczeniu HHF 7 lamel.

Obecnie wystąpił u mnie problem prawdopodobnie ze skrzynią. 2 dni temu (wymieniałem akumulator jakieś 2 tygodnie temu) odpaliłem auto i normalnie dynamicznie ruszyłem.Zawsze jeżdżę na S, bardzo rzadko na D. Po ruszeniu i przejechaniu kilometra samochód zaczął dziwnie reagować na pedał gazu....mogłem go wciskać do oporu a samochód tak jak by stracił moc tzn. bardzo wolno nabierał prędkości. Dojechałem więc do domu wyłączyłem zapłon i ponownie uruchomiłem silnik i wszystko ok. Po czym dzisiaj znowu samochód miał podobne objawy.

Czy ktoś z was może mi zasugerować co zrobić lub gdzie się udać w tej sprawie.

Będę wdzięczny za każdą cenną uwagę.

Opublikowano

Czy wyświetlacz komputera pokładowego a konkretnie wskaźnik biegów wygląda inaczej niż zwykle? (np. podświetlone sa wszystkie biegi albo wskaźnik mruga ?)

Opublikowano

Odnośnie Samko - są znani z Warszawie, działają od dawna, dostarczają części do skrzyń ATF innym warsztatom.

Raz byłem u nich na diagnozie mojego multitronica zaraz po zakupie samochodu - szef przejechał się, powiedział że chodzi dobrze, i nie chciał za to żadnej opłaty.

Z tego co słyszałem, to diagnozę "na szybko bez rozbierania skrzyni" robią tanio, ale za naprawę skrzyni trzeba u nich dużo zapłacić [sam jednak nie doświadczyłem]

Opublikowano

Wyświetlacz wygląda całkowicie normalnie tzn. podświetlony na czerwono jest tylko wrzucony bieg.

Dzisiaj zrobiłem adaptację skrzyni wg. opisu na forum (bez podłączania pod VAG) i chwilowo się uspokoiło. Zobaczymy jutro i za kilka dni czy sytuacja się nie powtórzy....

Czy myślicie, że wymiana akumulatora mogła mieć coś wspólnego z zaistniałą sytuacją?

Opublikowano

A ta dziwna reakcja na gaz... Dusiłeś go zaraz na starcie? Wymiana aku wiąże się ze skasowaniem aktualnej adaptacji (zawsze przy odłączeniu zasilania) więc mogło mieć to znaczenie.

Opublikowano

Bylem dzis w ASO Audi aby zbadali co sie dzieje z moja skrzynia ze szarpie do 40 km jakby przy zmienie biegow.

Sprawdzili olej itd i wszystko ok - okazalo sie ze wycieka olej z mechanizmu roznicowego i to powoduje szarpanie - spotkaliscie sie juz z takim czyms? sa jakies zestawy naprawcze aby to uszczelnic? w ASO mnie odeslali i powiedzieli zebym przyjechal za kilka dni aby sprawdzic to dokladnie.

Moze mieliscie taki problem?

Dzieki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...