Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja Cie doskonale rozumiem, że przyczyn może naprawdę być wiele i tak naprawdę bez zajrzenia do skrzyni to nic nie jesteś w stanie konkretnego powiedzieć.

Jak będę wiedział co pokazało podłączenie komputera to dam Ci znać.

Do Ciebie w końcu nie mam daleko więc może bym Ci dostarczył potem mój samochód i miał byś okazje widzieć, słyszeć, czuć i podjął się zrobienia tego!

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja Cie doskonale rozumiem, że przyczyn może naprawdę być wiele i tak naprawdę bez zajrzenia do skrzyni to nic nie jesteś w stanie konkretnego powiedzieć.

Jak będę wiedział co pokazało podłączenie komputera to dam Ci znać.

Do Ciebie w końcu nie mam daleko więc może bym Ci dostarczył potem mój samochód i miał byś okazje widzieć, słyszeć, czuć i podjął się zrobienia tego!

Tydzień na który wracam będzie strasznie napięty (chętnych jest mnóstwo :facepalm:). Skontaktuj się ze mną w połowie marca.

Opublikowano

O.K. - skontaktuje się w połowie marca a wcześniej poinformuje co pokazał komputer po podłączeniu do mojego samochodu.

Pozdrawiam

Opublikowano
warto w skrzynkę zainwestować dla mnie jest jedyna słuszna, powtarzam- dla mnie

Jeszcze raz powtarzam !! NIE DAJCIE sie zdemonizować !!! Multitronic jest latwa skrzynia do naprawy !!! Ważna jest eletronika. Ale ta się nie psuje . Elementy do naprawy _ bieznie : szlif ( innej mozliwosci nie ma ) jeżeli chodzi o koszta . Całośc 200 - 300 zł , Zakladajac ,ze sa one nie przebiegnięte/ wytarte wgłebnie do 0.3 mm ( max ) . Wystarczy wtedy zmiana łancucha i uszczelnienia . !

Same inne mechaniczne uszkodzenia nie maja wtedy szans zaistnienia jezeli pompa olejowa jest sprawna .

Sprawdzić trzeba pompe ( rozebrac ) i... to wszystko .

Pozdrawiam MJR

---------- Post dopisany at 20:53 ---------- Poprzedni post napisany at 20:33 ----------

Co do wyjasnienia ! Po rozebraniu skrzyni okazało sie że :

1./ sterownik był OTWORZONY ( tzn przecieta obudowa ) i stad dostały si e opary oleju . Mimo to skrzynia " ciagneła " na przód - wstecz bez oporów ale nie" przerzucała " przełożen .

2./ bieznie zużyte !!! tzn " pzrzyklejone częsci łancucha grubość 0.2 - 0.3 mm bez wgłebień . ( w innym przypadku kupno używanych dajacych sie " zregenerowac " Nowe za drogi interes ( 9000 zł jedna )

Wystarczył szlif właśiwe POLERKA !! W zaleznosci od 200 zł do 400 zł - u szlifierza ( jak znaja kąt wariatorów )

3./ wymiana łancucha koszt - 1000 zł ( koszt łańcucha )

sprawdzenie pompy !!! i wymiana uszczelek !! Ot cały cud . A skrzynia jest świetna w pracy .

PS . Wgrano u Audi ostatni Soft (przy 7-miu lamelkach ) oraz zrobiono adaptacje _ u znajomych !!! w tymze serwisie . Auto jest nie to samo .

PS . Bart - S - Jeszcze raz dziekujemy za tzw pomoc intektualno - praktyczna . POMOGŁO !!! ) oprócz literartury z serwisu Audi Nie bac się a tylko myslec !!!

pozdrawiam MJR

Opublikowano
Ja Cie doskonale rozumiem, że przyczyn może naprawdę być wiele i tak naprawdę bez zajrzenia do skrzyni to nic nie jesteś w stanie konkretnego powiedzieć.

Jak będę wiedział co pokazało podłączenie komputera to dam Ci znać.

Do Ciebie w końcu nie mam daleko więc może bym Ci dostarczył potem mój samochód i miał byś okazje widzieć, słyszeć, czuć i podjął się zrobienia tego!

Tydzień na który wracam będzie strasznie napięty (chętnych jest mnóstwo :facepalm:). Skontaktuj się ze mną w połowie marca.

:naughty::naughty:

Opublikowano

Dzisiaj spuszczałem olej atf z multitonica zeszło 4litry i jakiś bardzo ciemny a był wymieniany w aso audi 2,5 roku temu i wlali statycznie 5,7 litra tak było na fakturze .Martwi mnie te 4 litry skurczybyki za mało wleli i ten ciemny olej .

Opublikowano
Dzisiaj spuszczałem olej atf z multitonica zeszło 4litry i jakiś bardzo ciemny a był wymieniany w aso audi 2,5 roku temu i wlali statycznie 5,7 litra tak było na fakturze .Martwi mnie te 4 litry skurczybyki za mało wleli i ten ciemny olej .

Ciemny jest nawet po kilku km od zalania - po prostu myje skrzynię i elementy do który nie ma dostępu więc w tym akurat nie ma nic dziwnego. A tego ile wleją i czy robią to poprawnie nigdy nie wiesz :wink:

Opublikowano

Witam :hi: ,

od prawie roku jestem użytkownikiem Multitronica.

Nie ukrywam, że do tej pory nie było żadnego problemu ze skrzynią i jestem nią ogólnie zachwycony.

Niestety w piątek w trasie (po ok 100 km jazdy) zaczęło trochę szarpać - tzn utrzymuję stałą prędkość nagle szarpie autem, podbija obroty i za 1-2 sek wraca do normy.

Sytuacja do dzisiaj zdarzyła mi się kilkakrotnie (dość nieregularnie - przy mniejszych i większych prędkościach, przy stałej prędkości i ruszaniu prawie z 0).

Obecnie auto wg przebiegu ma 308 tyś, olej w skrzyni wymieniałem w serwisie VW przy przy 288 tyś (lipiec 2012).

Macie jakieś sugestie co mógłbym sprawdzić ?

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam :hi: ,

od prawie roku jestem użytkownikiem Multitronica.

Nie ukrywam, że do tej pory nie było żadnego problemu ze skrzynią i jestem nią ogólnie zachwycony.

Niestety w piątek w trasie (po ok 100 km jazdy) zaczęło trochę szarpać - tzn utrzymuję stałą prędkość nagle szarpie autem, podbija obroty i za 1-2 sek wraca do normy.

Sytuacja do dzisiaj zdarzyła mi się kilkakrotnie (dość nieregularnie - przy mniejszych i większych prędkościach, przy stałej prędkości i ruszaniu prawie z 0).

Obecnie auto wg przebiegu ma 308 tyś, olej w skrzyni wymieniałem w serwisie VW przy przy 288 tyś (lipiec 2012).

Macie jakieś sugestie co mógłbym sprawdzić ?

Pozdrawiam

To nie musi być skrzynia. Zobacz czy są jakieś błędy w sterowniku.

Opublikowano
Witam :hi: ,

od prawie roku jestem użytkownikiem Multitronica.

Nie ukrywam, że do tej pory nie było żadnego problemu ze skrzynią i jestem nią ogólnie zachwycony.

Niestety w piątek w trasie (po ok 100 km jazdy) zaczęło trochę szarpać - tzn utrzymuję stałą prędkość nagle szarpie autem, podbija obroty i za 1-2 sek wraca do normy.

Sytuacja do dzisiaj zdarzyła mi się kilkakrotnie (dość nieregularnie - przy mniejszych i większych prędkościach, przy stałej prędkości i ruszaniu prawie z 0).

Obecnie auto wg przebiegu ma 308 tyś, olej w skrzyni wymieniałem w serwisie VW przy przy 288 tyś (lipiec 2012).

Macie jakieś sugestie co mógłbym sprawdzić ?

Pozdrawiam

To nie musi być skrzynia. Zobacz czy są jakieś błędy w sterowniku.

Hmm, nie miałem jeszcze przyjemności z podpinaniem autka do komputera - "zwykły" VAG takie informacje odczyta ?

Btw - zapomniałem o innej dolegliwości - jak przyspieszam (tak żeby obroty były powyżej 1,5k) i puszczam gaz to słychać taki dźwięk,

jakby coś o siebie tarło - słychać to przez chwilkę, ale za każdym razem przy przyspieszaniu - do ok 60-70 km/h.

Ogólnie przywykłem do dźwięku, najbardziej uciążliwy jest w korkach bo non-stop to słychać ...

Opublikowano

Jeśli to jest co mi się wydaje - to dźwięk ten akurat jest typowy dla 1.9TDI (harczenie przy schodzeniu z obrotów dobiegający z okolic EGR/kolektora dolotowego).

Opublikowano

Postaram się w tygodniu sprawdzić te błędy na sterowniku i wkleje wyniki.

Opublikowano

Mam pytanie czy też tak macie, że jak skrzynia jest zimna to tak jakby się ślizgała?

Nie wiem czy jest to wina temperatury czy skrzyni-jak samochód jest zimny i ruszam to strasznie wolno sie rozpędza przy dodawaniu gazu np do 2500 obroty rosną ale przyspiesza baaardzo powoli i słychać takie dziwne ciche szumienie (buczenie) ze skrzyni.. Ślizgania tego nie ma na ciepłej skrzyni praktycznie już po przejechaniu 1 km ciągnie normalniej. Olej był wymieniany niecały rok temu na oryginalny.Vag nie pokazuje błędów sterownika skrzyni.

Spotkał się już ktoś z takim przypadkiem lub ewentualnie podejrzewa co może być nie tak (jakie koszty) bo nie wiem czy naprawiać czy sprzedawać. Dla mnie to tak jakby sie tarczki ślizgały albo łańcuch na bieżniach???? Dodam, że te ślizganie powoli ale jednak jest coraz większe.

Opublikowano

Chyba norma. Jak skrzynia jest zimna to przez krótki czas trzyma większe obroty :wink:

Opublikowano

Ok. hehe niedługo z miejsca nie ruszę:grin: i jeszcze mam coś takiego że jak odpalę i ruszam to słychać tak jakby się łańcuch naprężał takie metaliczne naprężenie, występuje tylko raz i jest ok aż znów zgaszę auto. A fenomenem jest to że po odpaleniu na wstecznym prawie w ogóle nie jedzie muszę tak parkować żeby przodem wyjeżdzać:decayed: Coś czuję ze remont będzie bo już 270 tys przelatane.

Opublikowano

A to już nie jest normalne :decayed:

Opublikowano
Ok. hehe niedługo z miejsca nie ruszę:grin: i jeszcze mam coś takiego że jak odpalę i ruszam to słychać tak jakby się łańcuch naprężał takie metaliczne naprężenie, występuje tylko raz i jest ok aż znów zgaszę auto. A fenomenem jest to że po odpaleniu na wstecznym prawie w ogóle nie jedzie muszę tak parkować żeby przodem wyjeżdzać:decayed: Coś czuję ze remont będzie bo już 270 tys przelatane.

Z tym tyłem coś jest nie tak... A fenomen który opisujesz to test pompy ABS i nie ma nic wspólnego ze skrzynią.

Opublikowano
Mam pytanie czy też tak macie, że jak skrzynia jest zimna to tak jakby się ślizgała?

Nie wiem czy jest to wina temperatury czy skrzyni-jak samochód jest zimny i ruszam to strasznie wolno sie rozpędza przy dodawaniu gazu np do 2500 obroty rosną ale przyspiesza baaardzo powoli i słychać takie dziwne ciche szumienie (buczenie) ze skrzyni.. Ślizgania tego nie ma na ciepłej skrzyni praktycznie już po przejechaniu 1 km ciągnie normalniej. Olej był wymieniany niecały rok temu na oryginalny.Vag nie pokazuje błędów sterownika skrzyni.

Spotkał się już ktoś z takim przypadkiem lub ewentualnie podejrzewa co może być nie tak (jakie koszty) bo nie wiem czy naprawiać czy sprzedawać. Dla mnie to tak jakby sie tarczki ślizgały albo łańcuch na bieżniach???? Dodam, że te ślizganie powoli ale jednak jest coraz większe.

Do puki skrzynia sie troszke nie rozgrzeje to pracuje w trybie ochronnym tak gdzies juz bylo pisane .Druga sprawa to ze skrzynia nie jest nowa i pewnie jej sprawnosc juz jest mniejsza to chyba oczywiste,tarczki sie scieraja ,w ktorym aucie sprzeglo wytrzymuje 200-300tys (manual oczywiscie ) a jak nawet wytrzyma to juz jest G. warte .

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Do puki skrzynia sie troszke nie rozgrzeje to pracuje w trybie ochronnym tak gdzies juz bylo pisane .Druga sprawa to ze skrzynia nie jest nowa i pewnie jej sprawnosc juz jest mniejsza to chyba oczywiste,tarczki sie scieraja ,w ktorym aucie sprzeglo wytrzymuje 200-300tys (manual oczywiscie ) a jak nawet wytrzyma to juz jest G. warte .

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Co prawda to prawda, przebieg robi swoje. Trzeba jeździć a jak padnie całkiem to się martwić:decayed:

Opublikowano

Da się zmodyfikować skrzynie FSD żeby był tryb "S"?

Jednak porzucam swapa na manual + Q na dobre skoro skrzynia działa to po co dodatkowe koszta robić :hi: Masz jakiś termin wolny na Maj Bartku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...