Bart-S Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2014 Ja również identycznie jak wyżej. Dziękuję Panowie - pozytywne opinie jak zwykle zachęcają do dalszej pracy Jak zwykle życzę bezawaryjności - a jak dbać o swoje skrzynki, już wiecie
MatteoAlessandro Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Ja tez się dołączę do pochwal. Po naprawie sterownika wszystko śmiga jak należy. Teraz pora w wolnej chwili na dwumase i koniec napraw ;-) ---------- Post dopisany at 20:08 ---------- Poprzedni post napisany at 20:07 ---------- Jak multi to tylko Bart-S
cwpisz Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 I ja dziś dołączyłem do zacnego grona klientów Bartka. Co prawda 'tylko' wymiana 'olywy' w Multitronicu, ale już wiem, że wymiana dwumasu i wszelkie inne działania (tfu, mimo wszystko, oby jak najmniej) też będzie u Bartka. Z czystym sumieniem polecam: profesjonalnie, miło, w dobrych pieniądzach. Jeszcze raz, wielkie dzięki, Bartek.! PS. tak jak mówiłeś: kontrolka ESP zgasła po delikatnym przyhamowaniu.
Bart-S Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2014 Ja tez się dołączę do pochwal. Po naprawie sterownika wszystko śmiga jak należy. Teraz pora w wolnej chwili na dwumase i koniec napraw ;-)Jak multi to tylko Bart-S Jest i najbardziej pomodzone Cabrio jakie znam Matt - ze spokojem... skrzynkę masz w dobrej kondycji więc zbieraj fundusze i wpadaj jak będziesz gotowy ---------- Post dopisany at 03:28 ---------- Poprzedni post napisany at 03:26 ---------- I ja dziś dołączyłem do zacnego grona klientów Bartka. Co prawda 'tylko' wymiana 'olywy' w Multitronicu, ale już wiem, że wymiana dwumasu i wszelkie inne działania (tfu, mimo wszystko, oby jak najmniej) też będzie u Bartka. Z czystym sumieniem polecam: profesjonalnie, miło, w dobrych pieniądzach. Jeszcze raz, wielkie dzięki, Bartek.! PS. tak jak mówiłeś: kontrolka ESP zgasła po delikatnym przyhamowaniu. I tutaj też bardzo fajna sztuka - jak widać da się zrobić 300 000km CVT bez żadnych problemów. Pilnować interwałów, prawidłowo "eksploatować" i będzie gitara. Miło było poznać - również widzimy się gdy będziesz gotów
tomziom1 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Pojawił się problem dziś na zimnej skrzyni przy delikatnym rozpędzaniu samochodu dawało się odczuć delikatne szarpanie w zakresie obrotów 1.400 było ich kilka, po rozgrzaniu silnika i pewnie oleju w skrzyni problem ustał. I teraz pytanie jakieś 200 km wcześniej był wymieniony olej w skrzyni przed wymiana szarpanie nie występowało.Koleś który mi to wymieniał okazał się zupełnym laikiem w tej dziedzinie zlał olej ze skrzyni i wtłoczył ok 6 litrów pod ciśnieniem korkiem spustowym przy zakręcaniu korka trochę się tego oleju wylało. Myślę że setka może dwie. Nie sprawdzał stanu czy jest prawidłowy jego komputer nie połączył się z moim sterownikiem pewnie dlatego że to już a4 b8. Co robić Bart -s czy to wina złej wymiany oleju jest go za dużo lub za mało? olej był wlany z aso koloru słomkowego. Chciałem zrobić adaptację bo tak jak pisałem we wcześniejszych postach przy załączaniu wstecznego biegu czuć szarpnięcie. Dzwoniłem do aso ale oni twierdzą że skoro skrzynia nie była naprawiana to adaptacja raczej nie jest konieczna.
Bart-S Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2014 Pojawił się problem dziś na zimnej skrzyni przy delikatnym rozpędzaniu samochodu dawało się odczuć delikatne szarpanie w zakresie obrotów 1.400 było ich kilka, po rozgrzaniu silnika i pewnie oleju w skrzyni problem ustał. I teraz pytanie jakieś 200 km wcześniej był wymieniony olej w skrzyni przed wymiana szarpanie nie występowało.Koleś który mi to wymieniał okazał się zupełnym laikiem w tej dziedzinie zlał olej ze skrzyni i wtłoczył ok 6 litrów pod ciśnieniem korkiem spustowym przy zakręcaniu korka trochę się tego oleju wylało. Myślę że setka może dwie. Nie sprawdzał stanu czy jest prawidłowy jego komputer nie połączył się z moim sterownikiem pewnie dlatego że to już a4 b8. Co robić Bart -s czy to wina złej wymiany oleju jest go za dużo lub za mało? olej był wlany z aso koloru słomkowego. Chciałem zrobić adaptację bo tak jak pisałem we wcześniejszych postach przy załączaniu wstecznego biegu czuć szarpnięcie. Dzwoniłem do aso ale oni twierdzą że skoro skrzynia nie była naprawiana to adaptacja raczej nie jest konieczna. Zacznijmy od sprawdzenia jaki olej zalano (zdobądź numer użytego ATF).
dm24 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 jakie sa objawy padajacego dwumasu w multitronic?? zdarza sie w ogole cos takiego w tfsi??
Bart-S Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Może napisz w czym problem - będzie łatwiej się odnieść...
tomziom1 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Pojawił się problem dziś na zimnej skrzyni przy delikatnym rozpędzaniu samochodu dawało się odczuć delikatne szarpanie w zakresie obrotów 1.400 było ich kilka, po rozgrzaniu silnika i pewnie oleju w skrzyni problem ustał. I teraz pytanie jakieś 200 km wcześniej był wymieniony olej w skrzyni przed wymiana szarpanie nie występowało.Koleś który mi to wymieniał okazał się zupełnym laikiem w tej dziedzinie zlał olej ze skrzyni i wtłoczył ok 6 litrów pod ciśnieniem korkiem spustowym przy zakręcaniu korka trochę się tego oleju wylało. Myślę że setka może dwie. Nie sprawdzał stanu czy jest prawidłowy jego komputer nie połączył się z moim sterownikiem pewnie dlatego że to już a4 b8. Co robić Bart -s czy to wina złej wymiany oleju jest go za dużo lub za mało? olej był wlany z aso koloru słomkowego. Chciałem zrobić adaptację bo tak jak pisałem we wcześniejszych postach przy załączaniu wstecznego biegu czuć szarpnięcie. Dzwoniłem do aso ale oni twierdzą że skoro skrzynia nie była naprawiana to adaptacja raczej nie jest konieczna. Zacznijmy od sprawdzenia jaki olej zalano (zdobądź numer użytego ATF). numer oleju 052 516 A2 Zapomniałem napisać audi został poddane chip tuningowi ma teraz 170 km i 370 nm. Ale na programie zrobiłem dopiero 500 km i raczej nie pałuje skrzyni preferuje spokojną jazdę. Przy okazji Chipa usunięty został dpf. Sterownik silnika był wyjęty z samochodu może adaptację przez to wypadły sam już nie wiem.
dm24 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Może napisz w czym problem - będzie łatwiej się odnieść... Problemem, jak dla mnie jest to, ze w koncowej fazie zwalniania przy niskich obrotach jest odczuwalne drzenie. Co ciekawe, jak jest zimno i pada deszcz, raczej to nie wystepuje. Za to, kiedy jest bardzo cieplo, to zjawisko pojawia sie z miejsca, od pierwszego ruszenia. Hamulce z przodu nowe, olej i filtr wymieniony, adaptacja zrobiona...
Bart-S Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Pojawił się problem dziś na zimnej skrzyni przy delikatnym rozpędzaniu samochodu dawało się odczuć delikatne szarpanie w zakresie obrotów 1.400 było ich kilka, po rozgrzaniu silnika i pewnie oleju w skrzyni problem ustał. I teraz pytanie jakieś 200 km wcześniej był wymieniony olej w skrzyni przed wymiana szarpanie nie występowało.Koleś który mi to wymieniał okazał się zupełnym laikiem w tej dziedzinie zlał olej ze skrzyni i wtłoczył ok 6 litrów pod ciśnieniem korkiem spustowym przy zakręcaniu korka trochę się tego oleju wylało. Myślę że setka może dwie. Nie sprawdzał stanu czy jest prawidłowy jego komputer nie połączył się z moim sterownikiem pewnie dlatego że to już a4 b8. Co robić Bart -s czy to wina złej wymiany oleju jest go za dużo lub za mało? olej był wlany z aso koloru słomkowego. Chciałem zrobić adaptację bo tak jak pisałem we wcześniejszych postach przy załączaniu wstecznego biegu czuć szarpnięcie. Dzwoniłem do aso ale oni twierdzą że skoro skrzynia nie była naprawiana to adaptacja raczej nie jest konieczna. Zacznijmy od sprawdzenia jaki olej zalano (zdobądź numer użytego ATF). numer oleju 052 516 A2 Zapomniałem napisać audi został poddane chip tuningowi ma teraz 170 km i 370 nm. Ale na programie zrobiłem dopiero 500 km i raczej nie pałuje skrzyni preferuje spokojną jazdę. Przy okazji Chipa usunięty został dpf. Sterownik silnika był wyjęty z samochodu może adaptację przez to wypadły sam już nie wiem. W takim razie nie wiązałbym problemu z olejem tylko właśnie z modyfikacją oprogramowania. Jeśli to możliwe - zabezpiecz aktualną mapę i wgrajcie ori soft do ECU silnika (oczywiście uwzględniając usunięcie DPF-a). Zanim jednak to zrobicie - spróbuj zapisać nową adaptację. ---------- Post dopisany at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany at 13:56 ---------- Może napisz w czym problem - będzie łatwiej się odnieść... Problemem, jak dla mnie jest to, ze w koncowej fazie zwalniania przy niskich obrotach jest odczuwalne drzenie. Co ciekawe, jak jest zimno i pada deszcz, raczej to nie wystepuje. Za to, kiedy jest bardzo cieplo, to zjawisko pojawia sie z miejsca, od pierwszego ruszenia. Hamulce z przodu nowe, olej i filtr wymieniony, adaptacja zrobiona... Poduszki pod silnikiem i skrzynią są OK?
dm24 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Nie wykazuja niczego podejrzanego... Najbardziej mnie zastanawia, ta reakcja na temp. zew. i opady. Jak jest 10* i np. pada deszcz, to jest ok. Ale kiedy 33*, to od razu po odpaleniu, ruszeniu i pierwszym zwolnieniu pojawia sie silne drzenie....
Bart-S Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Nie wykazuja niczego podejrzanego... Najbardziej mnie zastanawia, ta reakcja na temp. zew. i opady. Jak jest 10* i np. pada deszcz, to jest ok. Ale kiedy 33*, to od razu po odpaleniu, ruszeniu i pierwszym zwolnieniu pojawia sie silne drzenie.... Jak zdejmiesz nogę z gazu też?
dm24 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 tylko jak zdejmuje i obroty schodza na okolice 1.1-1.4tys. hamowanie samo w sobie nic nie zmienia. skrzynia pracuje ladnie, nic niepokojacego sie nie dzieje...
Bart-S Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 tylko jak zdejmuje i obroty schodza na okolice 1.1-1.4tys. hamowanie samo w sobie nic nie zmienia. skrzynia pracuje ladnie, nic niepokojacego sie nie dzieje... Nie ma konkretnej wskazówki na to, że to skrzynia lub koło powoduje ten problem. Równie dobrze może to być coś przy silniku. Bez dokładniejszej analizy, tudzież wyjęcia skrzyni niewiele możemy powiedzieć... Koło zamachowe diagnozuje się gdy masz je w rękach
dm24 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 A moze jakies dzwieki, przy odpalaniu silnika, albo inne objawy zasugerowalyby , ze warto do kola zajrzec?? Czy kiedy sie zdemontuje kolo, to latwo sie dostac do sprzegla, w sensie tarczek, aby je rowniez wymienic??
tomziom1 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Pojawił się problem dziś na zimnej skrzyni przy delikatnym rozpędzaniu samochodu dawało się odczuć delikatne szarpanie w zakresie obrotów 1.400 było ich kilka, po rozgrzaniu silnika i pewnie oleju w skrzyni problem ustał. I teraz pytanie jakieś 200 km wcześniej był wymieniony olej w skrzyni przed wymiana szarpanie nie występowało.Koleś który mi to wymieniał okazał się zupełnym laikiem w tej dziedzinie zlał olej ze skrzyni i wtłoczył ok 6 litrów pod ciśnieniem korkiem spustowym przy zakręcaniu korka trochę się tego oleju wylało. Myślę że setka może dwie. Nie sprawdzał stanu czy jest prawidłowy jego komputer nie połączył się z moim sterownikiem pewnie dlatego że to już a4 b8. Co robić Bart -s czy to wina złej wymiany oleju jest go za dużo lub za mało? olej był wlany z aso koloru słomkowego. Chciałem zrobić adaptację bo tak jak pisałem we wcześniejszych postach przy załączaniu wstecznego biegu czuć szarpnięcie. Dzwoniłem do aso ale oni twierdzą że skoro skrzynia nie była naprawiana to adaptacja raczej nie jest konieczna. Zacznijmy od sprawdzenia jaki olej zalano (zdobądź numer użytego ATF). numer oleju 052 516 A2 Zapomniałem napisać audi został poddane chip tuningowi ma teraz 170 km i 370 nm. Ale na programie zrobiłem dopiero 500 km i raczej nie pałuje skrzyni preferuje spokojną jazdę. Przy okazji Chipa usunięty został dpf. Sterownik silnika był wyjęty z samochodu może adaptację przez to wypadły sam już nie wiem. W takim razie nie wiązałbym problemu z olejem tylko właśnie z modyfikacją oprogramowania. Jeśli to możliwe - zabezpiecz aktualną mapę i wgrajcie ori soft do ECU silnika (oczywiście uwzględniając usunięcie DPF-a). Zanim jednak to zrobicie - spróbuj zapisać nową adaptację. Dziś jadąc rano żadne szarpanie nie występowało więc poszarpywanie jak na razie zdarzyło się tylko trzy raz. Postaram się zrobić adaptację powiedz proszę w jakie bloki pomiarowe powinienem wejść aby to zrobić ewentualnie sprawdzić? W twojej instrukcji jest to podane ale dla vaga u mnie będzie tak samo ?
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2014 A moze jakies dzwieki, przy odpalaniu silnika, albo inne objawy zasugerowalyby , ze warto do kola zajrzec?? Czy kiedy sie zdemontuje kolo, to latwo sie dostac do sprzegla, w sensie tarczek, aby je rowniez wymienic?? Jak wyciągniesz skrzynię - masz dostęp do sprzegła, tyle że bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu sam raczej nic tam nie zdziałasz Z dwumasem jest po prostu tak, że aby ocenić jego stan - pozostaje po prostu wyciągnąć skrzynię i sprawdzić stan koła gdy jest zamontowane na wale. Sam nie używam urządzeń pomiarowych - mam miernik w łapie ---------- Post dopisany at 23:18 ---------- Poprzedni post napisany at 23:17 ---------- Pojawił się problem dziś na zimnej skrzyni przy delikatnym rozpędzaniu samochodu dawało się odczuć delikatne szarpanie w zakresie obrotów 1.400 było ich kilka, po rozgrzaniu silnika i pewnie oleju w skrzyni problem ustał. I teraz pytanie jakieś 200 km wcześniej był wymieniony olej w skrzyni przed wymiana szarpanie nie występowało.Koleś który mi to wymieniał okazał się zupełnym laikiem w tej dziedzinie zlał olej ze skrzyni i wtłoczył ok 6 litrów pod ciśnieniem korkiem spustowym przy zakręcaniu korka trochę się tego oleju wylało. Myślę że setka może dwie. Nie sprawdzał stanu czy jest prawidłowy jego komputer nie połączył się z moim sterownikiem pewnie dlatego że to już a4 b8. Co robić Bart -s czy to wina złej wymiany oleju jest go za dużo lub za mało? olej był wlany z aso koloru słomkowego. Chciałem zrobić adaptację bo tak jak pisałem we wcześniejszych postach przy załączaniu wstecznego biegu czuć szarpnięcie. Dzwoniłem do aso ale oni twierdzą że skoro skrzynia nie była naprawiana to adaptacja raczej nie jest konieczna. Zacznijmy od sprawdzenia jaki olej zalano (zdobądź numer użytego ATF). numer oleju 052 516 A2 Zapomniałem napisać audi został poddane chip tuningowi ma teraz 170 km i 370 nm. Ale na programie zrobiłem dopiero 500 km i raczej nie pałuje skrzyni preferuje spokojną jazdę. Przy okazji Chipa usunięty został dpf. Sterownik silnika był wyjęty z samochodu może adaptację przez to wypadły sam już nie wiem. W takim razie nie wiązałbym problemu z olejem tylko właśnie z modyfikacją oprogramowania. Jeśli to możliwe - zabezpiecz aktualną mapę i wgrajcie ori soft do ECU silnika (oczywiście uwzględniając usunięcie DPF-a). Zanim jednak to zrobicie - spróbuj zapisać nową adaptację. Dziś jadąc rano żadne szarpanie nie występowało więc poszarpywanie jak na razie zdarzyło się tylko trzy raz. Postaram się zrobić adaptację powiedz proszę w jakie bloki pomiarowe powinienem wejść aby to zrobić ewentualnie sprawdzić? W twojej instrukcji jest to podane ale dla vaga u mnie będzie tak samo ? Niestety z uwagi na to, że nie zajmuję się B8 (jeszcze ) nie poratuję Cię, żadną procedurą. Ale obiecuję zainteresować się tematem podczas przerwy wakacyjnej (dorzucę odpowiedni opis do pierwszego posta). Zatem jeśli możesz jeszcze trochę poczekać...
oooprzemekooo Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Witam jestem od niedawna posiadaczem a4 b6 2.5 tdi 163KM 2002r ze skrzynia Multitronic . Przymieżam sie do kompleksowego servisu tzn. wymiany olei filtrów itp. Czy ktoś z was wymieniał już olej w takiej skrzyni ? lub wie ile oleju mieści sie w niej ? i gdzie mozna dostac filt ? Zamiezam uzyc oleju Castrol TRANSMAX link CASTROL TRANSMAX DEX3 MULITIVEHICLE 1L DĄBROWA (4292958054) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Czy ten olej bedzie odpowiedi do AUDI ? Dzieki i czekam na odpowiedzi
slo Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Pozwolę sobie wyprzedzic odpowiedz Bart-sa Po pierwsze zapomnij o jakichkolwiek innych olejach niż ATF z ASO Audi/VW. Samemu nie wykonasz odpowiednio wymiany oleju w CVT. Polecam zgłosić się do Bart-sa - autora tego wątku. On się tym zajmuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się