Bart-S Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Opublikowano 15 Lipca 2010 Łukasz - w ALT 2.0 nie modyfikuje się sprzęgła na 7 lamel ponieważ nie służyło by to niczemu... Ten mod ma na celu zmniejszenie ilości wibracji generowanych przez wysoki moment obrotowy a ten masz dostępny w silnikach diesla i benzyniakach o większej pojemności. Reasumując problem ten Twojej jednostki nie dotyczy... Poza tym tak jak napisałeś, AUDI nie oferuje sterownika dla 7 lamel do skrzyni FSF - gdybyś założył nowy zestaw tarcz ściernych bez drivera pod 7 tarcz, rozwaliłbyś przekładnię... Jeśli chodzi o adaptację. Skasuj obecną (sterownik skrzyni 02 -> adaptacja 10 -> kanał 000 - wpisz 0 a potem test i save) i zrób ją od początku jak należy. Normalną rzeczą jest, że pole adaptacji ma wpis ADP RUN dopóki ATF nie osiągnie wymaganej temperatury (czasem jest to nawet ponad 70 stopni). Gdybyś miał zapchany filtr zewnętrzny wartość prądu sterującego sprzęgłem w MVB10/1 wynosiłaby mniej niż 250mA. Dlatego wydaje mi się (równie dobrze mogę się też mylić ), że Twój problem dotyczy właśnie wałka wejściowego a nie filtra. Jeśli chodzi o sam wałek - nowy razem ze sprzęgłem dla skrzyni FSF (01J 323 911 J) kosztuje w ASO 4100zł. Jednak wcale nie jest powiedziane, że do wymiany masz wałek - pisząc o tym w diagnostyce miałem na myśli także elementy współpracujące z nim bezpośrednio, czyli: - docisk (rysy na flanszy) - tłok docisku (rysy na flanszy) - wąż doprowadzający olej (uszkodzenie rurki lub jej o-ringów) - łożysko wałka wejściowego (chociaż wtedy pojawiłby się jakiś dodatkowy hałas) - pozostałe elementy uszczelniające Generalnie jeśli nie możesz pozbyć się problemu – skrzynia na stół i kontrola w/w podzespołów… Równie dobrze usterka może dotyczyć innego podzespołu - w temacie napraw, ciągle raczkujemy
uris Opublikowano 15 Lipca 2010 Opublikowano 15 Lipca 2010 @Bart-S u mnie jak był zapchany filtr zewnętrzny to wartość prądu MVB10/1 miałem 275A a tył MVB11/1 245A ,Sopa coś wspominał o złym prądzie ale nie sądzę żeby to była grupa 10 i 11 bo teraz mam wartości takie same . @niester U mnie to falowanie obrotów oscylowało do 2000 obr/min powyżej auto szło dobrze ( większe ciśnienie oleju ) jak włączyłem na tipa i trzymałem powyżej 2tys to było OK ,im więcej jeździłem ( około 2tys zrobiłem na szarpaniu) tym bardziej szarpało .Oczywiście to jest tylko mój przypadek u ciebie może być totalnie co innego .
niester Opublikowano 15 Lipca 2010 Opublikowano 15 Lipca 2010 Bart-S i Uris dzięki bardzo za komentarz i wskazówki. W weekend skasuję adaptację i spróbuję ustawić ją na nowo. Poza tym sprawdzę jak wygląda to u mnie z falowaniem obrotów powyżej 2000. Prawdą jest, że jak porządniej wcisnę gaz to mniej szarpie:) Ja nic to nie pomoże to pozostaje mi tylko wybrać się do Sopy. Na początku września muszę jechać na południe, więc mniej więcej pasuje. Uris, Ty masz taki sam model B6 z tego samego roku co ja. Rozumiem, że miałem problem z szarpaniem, byłeś już u Sopy i teraz wszystko jest w porządku. Co u Ciebie było robione i jakie były tego koszty? A tak na marginesie... jeśli założymy, że to wałek wejściowy lub któraś z jego części jest zepsuta i dlatego szarpie, to czy da się z tym dalej jeździć. Nie chcę ukrywać, że dopiero co wykosztowałem się na ten samochód i nie za bardzo stać mnie na wyłożenie jeszcze 30% wartości wozu na naprawę skrzyni. Pozdrawiam, Łukasz
Mychu Opublikowano 16 Lipca 2010 Opublikowano 16 Lipca 2010 Cześć wszystkim, Bart-s czy ja nie powinienem zmienić soft w moim sterowniku na nowszy? Sprzęgło mam już 7 lamelowe tylko ta wersja softu... Może to jest źródłem powolnego pełzania i zrywów przy ruszaniu. Tak jak pisałem kiedyś problem ustaje po resecie i ponownej adaptacji ale starcza na 2-3 dni...
Bart-S Opublikowano 16 Lipca 2010 Autor Opublikowano 16 Lipca 2010 Cześć wszystkim, Bart-s czy ja nie powinienem zmienić soft w moim sterowniku na nowszy? Sprzęgło mam już 7 lamelowe tylko ta wersja softu... Może to jest źródłem powolnego pełzania i zrywów przy ruszaniu. Tak jak pisałem kiedyś problem ustaje po resecie i ponownej adaptacji ale starcza na 2-3 dni... Sterownik jest prawidłowy - pod 7 lamel dla skrzyni FZH. Soft masz w miarę świerzy (3400) - uzwględnia on akcję serwisową 37C9 czyli przede wszystkim zmiana charakterystyki pracy sprzęgła (oczywiście na lepsze). Ostatnia wersja dla FZH o której mi wiadomo to 3410 - opóźnia załączenie chłodzenia sprzęgła przy przy niskich temperaturach lub nie rozgrzanej skrzyni (unika się sytuacji gdzie ATF jest chłodzony zanim jeszcze osiągnie temperaturę roboczą). Możesz zacząć od upgrade-u RdW oraz diagnostyki MVB - jeśli poprawiony program nie pomoże a bloki nie wskażą nic konkretnego będziemy marwtić się dalej...
H4mm3R Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 Bartku orientujesz się gdzie leci wiązka kabli do CVT i czy ciężko się tam dostać, bo mały problem :gwizdanie: Zauważyłem, że mi falują obroty przy 3tyś ale auto normalnie przyśpieszało, nic nie szarpało i falowania ustały. Później jak wracałem do domu, to podświetliły mi się biegi na fisie na czerwono, więc podpiąłem VAGa i pokazało taki błąd: Address 02: Auto TransControl Module Part Number: 8E0 910 157 H Component and/or Version: V30 01J 2.0l PD RdW 0060 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 70230 1 Fault Found 006035 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal P1793 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 6 Time Indication: 0 Freeze Frame RPM: 1152 /min RPM: 390 /min (no units): 6.0 Torque: -50.0 Nm Temperature: 78.0°C T.B. Angle: 0.0° Bin. Bits: 1010 0 0 Dziwne jest to, bo wracałem z Częstochowy i jak wyhamowałem na światłach przed Katowicami, to pozycje biegów zaświeciły się normalnie i przejechałem tak z 40km, później zaliczyłem uskok na drodze i znów się zaświeciło a po jakimś czasie zgasło. Tak jakby coś było luźne i przerywało sygnał. Na dodatek chciałem wymienić olej u Sopy, to mi powiedziano, że nie wcześniej jak 7 sierpnia a ja mam 5 sierpnia do Niemiec na wesele jechać... i się zastanawiam, co tu teraz robić
Bart-S Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Opublikowano 18 Lipca 2010 Tomku - drugi sensor prędkości wyjściowej jest używany m.in. do określenia kierunku jazdy auta. Jeśli padł, efekt podobny do wywalonej adaptacji (auto nie będzie się trzymać na wzniesieniu). Czujnik raczej sprawny - wygląda to na pęknięty lut w sterowniku Z usterką G196 możesz normalnie śmigać - olej wymienisz po powrocie. Tak się tylko zastanawiam skąd Ci się wziął tryb awaryjny - błąd G196 nie powinien być sygnalizowany przez FIS. Z drugiej strony widać, że to jedyny problem który odczytałeś ze sterownika - być może w kolejnych generacjach skrzyni uznano tą usterkę za poważniejszą i teraz FIS ją pokazuje...
H4mm3R Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 Dzięki Bartku za cenne info. może jutro przejadę się do Sopy i może jakiś szybszy termin się znajdzie :gwizdanie: w sumie jestem również ciekaw ile za naprawę mi zaśpiewa.. a może nie będzie tak źle, bo tryb awaryjny pojawia się tylko na dziurach... Jeszcze zastanawia mnie to falowanie obrotów, może faktycznie trzeba już olej wymienić... Znalazłem coś takiego na forum a6k Błąd dotyczący czujnika G196 niestety ale zasadniczo dotyczy sterownika skrzyni biegów, gdyż G196 i G195 stanowią integralną część J217 - a więc mózgu skrzyni biegów. Mówiąc jeszcze dokładniej G195 oraz G196 są to czujniki hallotronowe porównujące obroty wejściowe i wyjściowe ze skrzyni biegów (jeden do jazdy w przód i jeden do cofania). Zebrane sygnały determinują czas kiedy sprzęgło pozostaje jeszcze otwarte (np. podczas oczekiwania na skrzyżowaniu), a kiedy rosnące ciśnienie należy skutecznie przekazać na koła. Mówiąc tak najogólniej- G195 i G196 poprzez wysterowanie sprzęgła zwiększają komfort podróznych ale również pyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa - bo dzieki nim redukuje się ciśnienie oleju podczas chwilowego postoju (lub bardzo powolnego przetaczania samochodu).
Bart-S Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Opublikowano 18 Lipca 2010 Znalazłem coś takiego na forum a6k Błąd dotyczący czujnika G196 niestety ale zasadniczo dotyczy sterownika skrzyni biegów, gdyż G196 i G195 stanowią integralną część J217 - a więc mózgu skrzyni biegów. Mówiąc jeszcze dokładniej G195 oraz G196 są to czujniki hallotronowe porównujące obroty wejściowe i wyjściowe ze skrzyni biegów (jeden do jazdy w przód i jeden do cofania). Zebrane sygnały determinują czas kiedy sprzęgło pozostaje jeszcze otwarte (np. podczas oczekiwania na skrzyżowaniu), a kiedy rosnące ciśnienie należy skutecznie przekazać na koła. Mówiąc tak najogólniej- G195 i G196 poprzez wysterowanie sprzęgła zwiększają komfort podróznych ale również pyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa - bo dzieki nim redukuje się ciśnienie oleju podczas chwilowego postoju (lub bardzo powolnego przetaczania samochodu). To tam jakiś błąd jest - obroty wejściowe mierzy G182 a na wyjściu (drugie koło na które przenoszony jest napęd) są dwa czujniki prędkości wyjściowej G195 i G196. Jak wrócę ze spota - napiszę o tym więcej
H4mm3R Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Dziś zrobiłem z 60km i wszystko OK. sprawdzę jeszcze Vagiem. Dzwoniłem również do Sopy, który powiedział że jest to czujnik obrotów i błąd mógł być spowodowany wysokimi temp. które ostatnio panowały i rzadkim olejem(choć podczas trybu awaryjnego temp. oleju w skrzyni wynosiła 79C, czyli normalnie). Powiedział żebym pojeździł i jak znów pojawi się ten problem, to mam zadz. i będziemy myśleć nad naprawą...
toratore Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 W MVB65 masz ilość interwencji zaworu bezpieczeństwa. MVB65/1 liczy ilość interwencji (1 jednostka = 1 interwencja). MVB65/2 także liczy interwencje zaworu ale w inny sposób (10 jednostek = 1 interwencja). Jeśli płukanie bloku zaworu zostanie przeprowadzone prawidłowo wartość zmniejszy się o 1. Więcej na ten temat napisałem tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_diagnostyka_skrzyni_multitronic-t141164.0.html Prąd sterujący ciśnieniem sprzęgła jest trochę mały (255mA). Martwią mnie wskazania MVB12 - za mała różnica między 1 i 2 indeksem (powinna być większa niż 65mA a Ty masz tylko 10mA. Podejrzenie pada na wałek wejściowy skrzyni... Sprawdź jeszcze i napisz co wyświetla Ci w MVB65. Wersję softu masz dość świerzą - widać po momencie obrotowym na postoju (15Nm). To dobrze po ten program nie katuje skrzyni. Własnie dokonałem pomiarów vagiem, po 30 km jazdy w mieście. Jesli chodzi o pierwsze odczyt w grupie 10 i 11 to wartośc ta zmienia się w 10 grupie jest raz 245, 255 lub 260. W grupie 11 albo 260 albo 270. Gdzies na forum widziałem odczyt z vasa w skrzyni po remoncie i była wartość 270.
Bart-S Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 Prąd sterujący ciśnieniem sprzęgła jest trochę mały (255mA). Martwią mnie wskazania MVB12 - za mała różnica między 1 i 2 indeksem (powinna być większa niż 65mA a Ty masz tylko 10mA. Podejrzenie pada na wałek wejściowy skrzyni... Sprawdź jeszcze i napisz co wyświetla Ci w MVB65. Wersję softu masz dość świerzą - widać po momencie obrotowym na postoju (15Nm). To dobrze po ten program nie katuje skrzyni. Własnie dokonałem pomiarów vagiem, po 30 km jazdy w mieście. Jesli chodzi o pierwsze odczyt w grupie 10 i 11 to wartośc ta zmienia się w 10 grupie jest raz 245, 255 lub 260. W grupie 11 albo 260 albo 270. Gdzies na forum widziałem odczyt z vasa w skrzyni po remoncie i była wartość 270. Wskazania wyglądają OK - prąd sterujący sprzęgłem na granicy. Masz jakieś problemy ze skrzynią czy wszystko działa poprawnie?
uris Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Bart-S i Uris dzięki bardzo za komentarz i wskazówki. W weekend skasuję adaptację i spróbuję ustawić ją na nowo. Poza tym sprawdzę jak wygląda to u mnie z falowaniem obrotów powyżej 2000. Prawdą jest, że jak porządniej wcisnę gaz to mniej szarpie:) Ja nic to nie pomoże to pozostaje mi tylko wybrać się do Sopy. Na początku września muszę jechać na południe, więc mniej więcej pasuje. Uris, Ty masz taki sam model B6 z tego samego roku co ja. Rozumiem, że miałem problem z szarpaniem, byłeś już u Sopy i teraz wszystko jest w porządku. Co u Ciebie było robione i jakie były tego koszty? A tak na marginesie... jeśli założymy, że to wałek wejściowy lub któraś z jego części jest zepsuta i dlatego szarpie, to czy da się z tym dalej jeździć. Nie chcę ukrywać, że dopiero co wykosztowałem się na ten samochód i nie za bardzo stać mnie na wyłożenie jeszcze 30% wartości wozu na naprawę skrzyni. Pozdrawiam, Łukasz Delikatne szarpnięcie ( naprawdę delikatne ) pojawiło się po długiej trasie w terenie górzystym ,już wiedziałem że coś się stało z multi. w tedy byłem za granicą PL .Zanim pojechałem do Sopy to autem zrobiłem około 2-3tys i szarpanie ( bardziej falowanie gazem ,delikatnie góra dół ) bardzo się pogłębiło ,powyżej 2tys obrotów było w porządku .Umówiłem się do Sopy 3tyg czekania , po diagnozie Sopa obstawił że jest zapchany filtr do końca tego nie wiedział ale powiedziała że te czynności i tak trzeba wykonać czyli ,płukanie skrzyni , czyszczenie filtra,nowy soft , nowy olej,nowy soft sterowania silnikiem , jak by to nie pomogło to niestety skrzynia na stół .Na szczęście udało się i skrzynia wróciła do życia ( koszt naprawy 1400zł ) . Po około 1tys km skrzynka zaczęła znowu delikatnie poszarpywać, już się wystraszyłem ( znowu to samo ) ale olałem temat i jeździłem dalej obserwując czy to się pogłębia . Na ten moment przejechałem już około 10tys i sytuacja wygląda tak że na zimnym delikatnie przy ruszaniu przyszarpnie ,jak się rozgrzeje jest w porządku ,czasem jest tak że w ogóle nie czuć szarpnięcia nawet na zimnym .To szarpnięcie jest oczywiście bardzo delikatne ,laik tego nie wyczuje ja już jestem przewrażliwiony .Miałem wymienić ponownie olej ale chwilowo nie mogę tego zrobić ,jak tylko będę miał możliwość to zaryzykuje ponowną wymianę i się okaże czy to coś dało .Na tą chwilę nie planuje tego naprawiać, stwierdziłem że nie ma sensu jak usterka będzie postępować to już będzie znak że coś się dzieje złego .
Rafal-L Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Witam Serdecznie. Barta-S u mnie na Vagu pokazalo bląd 17090 i oczywiscie auto wpada w tryb awaryjny po czym nie widze podswietlenia R. skrzynka byla wymieniana w zeszlym roku na zupelnie nowa(caly mechanizm). Jedynie elektryka zostala przelozona ze starej, czyli sterownik itp. Mam zagryske czy wymienic sterownik czy tez moze to problem z wybierakiem, a moze to zupelnie cos innego. Prosze o porade
Bart-S Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 Witam Serdecznie. Barta-S u mnie na Vagu pokazalo bląd 17090 i oczywiscie auto wpada w tryb awaryjny po czym nie widze podswietlenia R. skrzynka byla wymieniana w zeszlym roku na zupelnie nowa(caly mechanizm). Jedynie elektryka zostala przelozona ze starej, czyli sterownik itp. Mam zagryske czy wymienic sterownik czy tez moze to problem z wybierakiem, a moze to zupelnie cos innego. Prosze o porade Skoro przekładałeś stary driver do nowej skrzyni to podejrzewam, że to właśnie on padł. Jaki przebieg auta? (do wymiany skrzyni i teraz). Sterownik i sprzęgło 6? Jaka wersja Rdw? Mam instrukcję do strojenia wybieraka ale musiałbym ją przetłumaczyć. W wątku poświęconym diagnostyce skrzyni masz opisany MVB2 - zapnij VAGa i sprawdź co pokazują indeksy 1 i 2 dla każdej pozycji drążka.
Rafal-L Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Bartas Skrzynia byla przekladana w Renomowanym servisie do momentu przelozenia przebieg byl okolo 205000 tysiecy obecnia ma 221000. skrzynia 01j GGS wiec jest to skrzynka 6 lamelowa.[br]Dopisany: 21 Lipiec 2010, 17:18_________________________________________________P.s Jezeli chodzi o Vaga niemam do niego dostepu bo siedze w Norwegi. Silnik to 2.0 benzyna ALT zle wskazalo na poczatku. . Po wlaczeniu trybu awaryjnego cziezko rusza na D tak jak by niemial sily i to samo na R.
Bart-S Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 Po wlaczeniu trybu awaryjnego cziezko rusza na D tak jak by niemial sily i to samo na R. Wszystko się zgadza - aby zabezpieczyć skrzynię przed uszkodzeniem, w trybie awaryjnym masz ograniczoną moc. Wiesz, może z jakiego powodu wymieniono skrzynię?
Rafal-L Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Poprzedniemu wlascicielowi stara sie rozsypala.Jak kupilem niunie, ze sterownikiem wszystko gralo, pojechalem do Polski i po 2 tysiacach Km pach tryb awaryjny, oddalem sterownik do naprawy 3 dni dzialal poprawnie pozniej znowu to samo. Na poczatku zalaczal sie raz na jakis czas a teraz pali sie non-stop Tryb Awaryjny. dzisiaj bede widzial ile mam zaplacic za nowy sterownik mam nadzieje ze dzie mial juz na najnowszego softa, bo w starym sterowniku niemam nawet mozliwosci sprawdzenia:( Jak narazie ladujie w nia kupe siana...
Bart-S Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 Poprzedniemu wlascicielowi stara sie rozsypala.Jak kupilem niunie, ze sterownikiem wszystko gralo, pojechalem do Polski i po 2 tysiacach Km pach tryb awaryjny, oddalem sterownik do naprawy 3 dni dzialal poprawnie pozniej znowu to samo. Na poczatku zalaczal sie raz na jakis czas a teraz pali sie non-stop Tryb Awaryjny. dzisiaj bede widzial ile mam zaplacic za nowy sterownik mam nadzieje ze dzie mial juz na najnowszego softa, bo w starym sterowniku niemam nawet mozliwosci sprawdzenia:( Jak narazie ladujie w nia kupe siana... OK, ale czy wiesz co dokładnie się rozsypało Kabelek masz zwykły czy coś lepszego?
Rafal-L Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Wiem ze cala skrzynka bez elektroniki byla wymieniona na nowa bo w starej obudowie zrobila sie dziura od jakiegos odlamka i skrzynia sie rozsypala , wydaje mi sie ze ten gosciu od ktorego kupilem auto niedbal o olej w skrzynce. P.s Bartas co myslisz o oleju Revanol CVT. a kabelek zwykly chyba:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się