Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy spotkał ktoś się w multitronic że np. jadąc z prędkością 80-100km/h puszczając gaz słychać szum - stukotanie w skrzyni - silniku.

Ktoś może miał taki przypadek. Co z tym robić.

Pozdr

Piotrek

Z takimi przypadłościami to jest trudna sprawa - może gdyby dane mi było usłyszeć, mógłbym powiedzieć więcej.

A jak bym chciał się wybrać do Ciebie abyś posłuchał co tam się dzieje to kiedy?

Mam 2,5h jazdy ale chce to zdiagnozować żeby się nie pogorszyło.

Czeka mnie jeszcze rozrząd do wymiany 2,5TDI V6 05' więc tu się już robią koszty zaplanowane ale też chce wiedzieć co z multi się dzieje.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to wpadaj ;)

Opublikowano

Witam.

Padła skrzynia biegów. Regeneracja czy kupić używaną ? Regeneracja skrzyni to wydatek z rzędu 4-6 tysięcy plus robocizna, oleje itd. Używaną do 2 tysięcy można kupić. Co radzicie?

Kolejne moje pytanie odnosi się do oznaczeń na skrzyni. Czy jeśli do tego auta włożę skrzynię z oznaczeniem GGS a pierwotnie ma być GHV ( VI.2003 ---> v.2004 ) to auto będzie chodziło bez zarzutów?

Opublikowano

Witam.

Padła skrzynia biegów. Regeneracja czy kupić używaną ? Regeneracja skrzyni to wydatek z rzędu 4-6 tysięcy plus robocizna, oleje itd. Używaną do 2 tysięcy można kupić. Co radzicie?

Kolejne moje pytanie odnosi się do oznaczeń na skrzyni. Czy jeśli do tego auta włożę skrzynię z oznaczeniem GGS a pierwotnie ma być GHV ( VI.2003 ---> v.2004 ) to auto będzie chodziło bez zarzutów?

Powiem Ci że własnie przerabiam ten temat. Padła mi taka sama skrzynia i koszty jakie przewidziano w serwisie asb to 8tys. zł. po rozmowie z Bart-s'em (dzieki za pomoc) postanowilem wlozyc manual w Strachocicach. Oddaje auto w piatek, a odbior za okolo 1,5 tyg.Koszt miedzy 3300 a 3800zł. Zakup uzywanej skrzyni moze okazac sie strzalem w kolano bo prawdopodobnie bedzie w takim stanie jak Twoja i moja :/

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Padła skrzynia biegów. Regeneracja czy kupić używaną ? Regeneracja skrzyni to wydatek z rzędu 4-6 tysięcy plus robocizna, oleje itd. Używaną do 2 tysięcy można kupić. Co radzicie?

Kolejne moje pytanie odnosi się do oznaczeń na skrzyni. Czy jeśli do tego auta włożę skrzynię z oznaczeniem GGS a pierwotnie ma być GHV ( VI.2003 ---> v.2004 ) to auto będzie chodziło bez zarzutów?

Zapomnij o używanej chyba że dostaniesz pół roku gwarancji. To kupowanie kota w worku. Można kupić skrzynię regenerowaną na gwarancji lub naprawiać swoją. To jedyne rozsądne rozwiązanie jeśli chcesz jeździć autem. Inaczej wydajesz 2000zł i nie wiesz co jest w środku ani jak długo pojeździ...

Co do Twojego przypadku - wszystko zależy od tego co padło. Jeśli będę znał objawy mogę doradzić kierunek w którym należy pójść.

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Posiadam A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M z 2002 roku , G0Z I GSP variable gearing ratio 6 przekladniowe. olej wymieniany jakieś 25 tyś km temu.

Otóż narasta u mnie problem z poszarpywaniem ( trzęsieniem) skrzyni podczas przyśpieszania. Wcześniej pojawiał się na niższych przełożeniach , tylko przy ruszaniu...teraz już "środkowych". Nie dzieje się to przy zmianie. Sprawdzałem przy zmianie ręcznej i jak bylem np na 2 przełożeniu to po wciśnięciu gazu potrafi mi poszarpywać. sama zmiana na bieg wyższy przechodzi płynnie.

Nie wiem jak długo będę jeszcze nim jeździł i nie znam kolejnych etapów działania skrzyni...czy to może być narastające aż do rozsypania się skrzyni czy może będzie szarpać ale z waszego świadczenia wynika że jeszcze "przejedziesz 100 tyś". Nie wiem również czy koszty ewentualnej naprawy będą się różnić w zależności kiedy będzie wykonana - "jak najszybciej póki nie szarpie za mocno bo jakaś pierdółka i kosztu będą nieznaczne?" czy może " czy poszarpuje czy ostatecznie stanie to i tak zapłacisz 5 tyś" Moje dywagacje biorą się stąd że proponowano mi za niego ostatnio 8 tyś a oprócz tego poszarpywania wszystko mi śmiga elegancko. Nie wiem czy jeździć, czy jak najprędzej udać się do mechanika. Panowie, poradźcie.

Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Posiadam A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M z 2002 roku , G0Z I GSP variable gearing ratio 6 przekladniowe. olej wymieniany jakieś 25 tyś km temu.

Otóż narasta u mnie problem z poszarpywaniem ( trzęsieniem) skrzyni podczas przyśpieszania. Wcześniej pojawiał się na niższych przełożeniach , tylko przy ruszaniu...teraz już "środkowych". Nie dzieje się to przy zmianie. Sprawdzałem przy zmianie ręcznej i jak bylem np na 2 przełożeniu to po wciśnięciu gazu potrafi mi poszarpywać. sama zmiana na bieg wyższy przechodzi płynnie.

Nie wiem jak długo będę jeszcze nim jeździł i nie znam kolejnych etapów działania skrzyni...czy to może być narastające aż do rozsypania się skrzyni czy może będzie szarpać ale z waszego świadczenia wynika że jeszcze "przejedziesz 100 tyś". Nie wiem również czy koszty ewentualnej naprawy będą się różnić w zależności kiedy będzie wykonana - "jak najszybciej póki nie szarpie za mocno bo jakaś pierdółka i kosztu będą nieznaczne?" czy może " czy poszarpuje czy ostatecznie stanie to i tak zapłacisz 5 tyś" Moje dywagacje biorą się stąd że proponowano mi za niego ostatnio 8 tyś a oprócz tego poszarpywania wszystko mi śmiga elegancko. Nie wiem czy jeździć, czy jak najprędzej udać się do mechanika. Panowie, poradźcie.

Jak nie masz daleko to wpadaj. Chciałbym się przejechać.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Dziś sprawdziłem soft w sterowniku skrzyni i mam RdW 2010 ... Słyszałem że jest już ver. 3651 (@Edit: 3261) , więc chyba mam oryginalny z 2001r ... Nie wie ktoś czy w Warszawie w salonie Audi nie przeprowadzą mi darmowej aktualizacji ? :>

@Edit2 : sterownik - 01J 927 156 CS

Edytowane przez szafa96
Opublikowano

Witam. Dziś sprawdziłem soft w sterowniku skrzyni i mam RdW 2010 ... Słyszałem że jest już ver. 3651 (@Edit: 3261) , więc chyba mam oryginalny z 2001r ... Nie wie ktoś czy w Warszawie w salonie Audi nie przeprowadzą mi darmowej aktualizacji ? :>

@Edit2 : sterownik - 01J 927 156 CS

Mylisz wersje... RdW nie jest wspólne dla wszystkich wersji sterowników - w Twojej skrzyni akurat jest soft dla 6 płytek a zatem najnowsza wersja dla sterownika CS to 3031.

O darmowej aktualizacji zapomnij. W ASO to koszt ok. 200zł (choć tak naprawdę zależy to od tego na kogo w serwisie trafisz).

Opublikowano (edytowane)

3031 Hmm. Czyli reasumując 200zl na blat bede musiał wyłożyć ? Dużo zmieni to w przypadku mojej skrzyni ? Gra warta świeczki ? RdW podałem ponieważ poprzedza to moja wersje oprogramowania . Dziękuje za szybka odpowiedz i pozdrawiam :)

Edit: dzwoniłem do Audi Polczynska mam termin na 8grudnia. Koszt 300zl. Mechanik powiedział ze moze sie polepszyć i pogorszyć przez aktualizacje oprogramowania ... [emoji849]

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez szafa96
Opublikowano

Czy skrzynia sprawia jakiekolwiek problemy?

Opublikowano

Takie samo pytanie zadał mi serwisant z Audi :) Czuć delikatne szarpnięcie między prędkością 20 a 30 km/h oraz lekkie wibracje na biegu wstecznym :kwasny:

Opublikowano

Takie samo pytanie zadał mi serwisant z Audi :) Czuć delikatne szarpnięcie między prędkością 20 a 30 km/h oraz lekkie wibracje na biegu wstecznym :kwasny:

Część wersji oprogramowania jest konieczna do wykonania - inne są prewencyjne lub tylko w przypadku występowania usterki. Mógłbym się odnieść do Twoich objawów ale tylko w momencie gdy mam możliwość przejechania się autem - inaczej są to tylko domysły. Po 19:00 będę pod telefonem - zadzwoń.

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie forumowiczow

Kupilem na dniach audi a4 2.0 140 2006 multitronic. I tu zaczyna sie moj strach w oczach gdyz lekko mi szarpie skrzynia przy wrzucaniu np z P na r badz z D na R. Przy wrzucaniu na D czy S jesy idealnie. Czy to oznaka skrzyni padajacej?

Pozdrawiam

Ps z tego co na szybko sie dowiedzialem to Pan 7 tys temu mozliwe ze olej wymienil jak w tiptronicu gdyz sprzedajac mowil ,ze to tiptronic. Olej i filtr . jutro bede dzwonnil do zakladu gdzie bylo ti wymieniane i pytal. Czy to jest objaw podobny do zlego oleju czy juz skrzynka do wymianki

Edytowane przez Artur Wieczorkiewicz
Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Posiadam A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M z 2002 roku , G0Z I GSP variable gearing ratio 6 przekladniowe. olej wymieniany jakieś 25 tyś km temu.

Otóż narasta u mnie problem z poszarpywaniem ( trzęsieniem) skrzyni podczas przyśpieszania. Wcześniej pojawiał się na niższych przełożeniach , tylko przy ruszaniu...teraz już "środkowych". Nie dzieje się to przy zmianie. Sprawdzałem przy zmianie ręcznej i jak bylem np na 2 przełożeniu to po wciśnięciu gazu potrafi mi poszarpywać. sama zmiana na bieg wyższy przechodzi płynnie.

Nie wiem jak długo będę jeszcze nim jeździł i nie znam kolejnych etapów działania skrzyni...czy to może być narastające aż do rozsypania się skrzyni czy może będzie szarpać ale z waszego świadczenia wynika że jeszcze "przejedziesz 100 tyś". Nie wiem również czy koszty ewentualnej naprawy będą się różnić w zależności kiedy będzie wykonana - "jak najszybciej póki nie szarpie za mocno bo jakaś pierdółka i kosztu będą nieznaczne?" czy może " czy poszarpuje czy ostatecznie stanie to i tak zapłacisz 5 tyś" Moje dywagacje biorą się stąd że proponowano mi za niego ostatnio 8 tyś a oprócz tego poszarpywania wszystko mi śmiga elegancko. Nie wiem czy jeździć, czy jak najprędzej udać się do mechanika. Panowie, poradźcie.

Jak nie masz daleko to wpadaj. Chciałbym się przejechać.

Rzecz w tym że miałbym w dwie strony 700 kilometrów :(

Te poszarpywania są mocniejsze jak skrzynia się rozgrzeje. Na zimnym nawet jak "depnę" to skrzynia chodzi ok. Co ciekawe po rozgrzaniu jak przyspieszam powoli to poszarpuje ...jak nacisnę zdecydowanie to jest ok..nie szarpie...a jak depnę to mocno telepie :) Czyli ani wolno, ani szybko....ale że automat wyzwala we mnie spokój i harmonię to na wolnym przyspieszaniu to poszarpywanie jest niepokojące.

Bart-S, jaki jest zmiany u Ciebie automatu na manual ?

Opublikowano

Witam serdecznie forumowiczow

Kupilem na dniach audi a4 2.0 140 2006 multitronic. I tu zaczyna sie moj strach w oczach gdyz lekko mi szarpie skrzynia przy wrzucaniu np z P na r badz z D na R. Przy wrzucaniu na D czy S jesy idealnie. Czy to oznaka skrzyni padajacej?

Pozdrawiam

Ps z tego co na szybko sie dowiedzialem to Pan 7 tys temu mozliwe ze olej wymienil jak w tiptronicu gdyz sprzedajac mowil ,ze to tiptronic. Olej i filtr . jutro bede dzwonnil do zakladu gdzie bylo ti wymieniane i pytal. Czy to jest objaw podobny do zlego oleju czy juz skrzynka do wymianki

Odpisałem już na PW. Delikatne szarpnięcie przy zmianie pozycji lewarka jest dopuszczalne i nawet w podręczniku użytkownika jest o tym wzmianka. Nie panikuj ;)

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Posiadam A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M z 2002 roku , G0Z I GSP variable gearing ratio 6 przekladniowe. olej wymieniany jakieś 25 tyś km temu.

Otóż narasta u mnie problem z poszarpywaniem ( trzęsieniem) skrzyni podczas przyśpieszania. Wcześniej pojawiał się na niższych przełożeniach , tylko przy ruszaniu...teraz już "środkowych". Nie dzieje się to przy zmianie. Sprawdzałem przy zmianie ręcznej i jak bylem np na 2 przełożeniu to po wciśnięciu gazu potrafi mi poszarpywać. sama zmiana na bieg wyższy przechodzi płynnie.

Nie wiem jak długo będę jeszcze nim jeździł i nie znam kolejnych etapów działania skrzyni...czy to może być narastające aż do rozsypania się skrzyni czy może będzie szarpać ale z waszego świadczenia wynika że jeszcze "przejedziesz 100 tyś". Nie wiem również czy koszty ewentualnej naprawy będą się różnić w zależności kiedy będzie wykonana - "jak najszybciej póki nie szarpie za mocno bo jakaś pierdółka i kosztu będą nieznaczne?" czy może " czy poszarpuje czy ostatecznie stanie to i tak zapłacisz 5 tyś" Moje dywagacje biorą się stąd że proponowano mi za niego ostatnio 8 tyś a oprócz tego poszarpywania wszystko mi śmiga elegancko. Nie wiem czy jeździć, czy jak najprędzej udać się do mechanika. Panowie, poradźcie.

Jak nie masz daleko to wpadaj. Chciałbym się przejechać.

Rzecz w tym że miałbym w dwie strony 700 kilometrów :(

Te poszarpywania są mocniejsze jak skrzynia się rozgrzeje. Na zimnym nawet jak "depnę" to skrzynia chodzi ok. Co ciekawe po rozgrzaniu jak przyspieszam powoli to poszarpuje ...jak nacisnę zdecydowanie to jest ok..nie szarpie...a jak depnę to mocno telepie :) Czyli ani wolno, ani szybko....ale że automat wyzwala we mnie spokój i harmonię to na wolnym przyspieszaniu to poszarpywanie jest niepokojące.

Bart-S, jaki jest zmiany u Ciebie automatu na manual ?

Nie przerabiam na manual - ratuję te skrzynki :decayed: Wiem, że daleko ale jeśli chcesz mieć pewność.... ;)

Opublikowano

No to wpadaj ;)

Witam,

Jak bym chciał przyjechać do Ciebie w przyszłym tygodniu to kiedy i na którą godzinę.

Temat skukania przy puszczeniu nogi z gazu przy 80-100 km/h.

Piotr odpisał Samsung A3 Tapatalk

Opublikowano

No to wpadaj ;)

Witam,

Jak bym chciał przyjechać do Ciebie w przyszłym tygodniu to kiedy i na którą godzinę.

Temat skukania przy puszczeniu nogi z gazu przy 80-100 km/h.

Piotr odpisał Samsung A3 Tapatalk

Jeśli poniedziałek-czwartek to wieczorem.

Opublikowano (edytowane)

Witam kupilem a4 b7 2.0tfsi z multitronicem i mam takie pytanie przy wolnej jezdzie na D i dochamowywaniu samochodu (przejazd przez ciasna dluga brame) samochod takjakby skacze nie jedzie plynnie tylko ma takie szarpniecia do przodu jak bym mu dodal gazu i magke puscil czego nie robie bo dochamowywuje go hamulcem nie wiem jak to opisac przy normalnej jezdzie jest ok nic sie nie dzieje. Czy jest to normalne zachowanie tej skrzyni czy zaczyna niedomagac ? Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N przelaczam na D puszczam hamulec czasami samochod odrazu rusza bez dodania gazu czasami chwile tak postoi i dopiero rusza. Do tej pory jezdzilem samochodami ze zwyklymi automatami i tak nie bylo dlategk to wydaje mi sie dziwne. Z gory przrzepraszam jezeli podobny problem byl juz opisany.

Edytowane przez waszka332
Opublikowano

Witam kupilem a4 b7 2.0tfsi z multitronicem i mam takie pytanie przy wolnej jezdzie na D i dochamowywaniu samochodu (przejazd przez ciasna dluga brame) samochod takjakby skacze nie jedzie plynnie tylko ma takie szarpniecia do przodu jak bym mu dodal gazu i magke puscil czego nie robie bo dochamowywuje go hamulcem nie wiem jak to opisac przy normalnej jezdzie jest ok nic sie nie dzieje. Czy jest to normalne zachowanie tej skrzyni czy zaczyna niedomagac ? Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N przelaczam na D puszczam hamulec czasami samochod odrazu rusza bez dodania gazu czasami chwile tak postoi i dopiero rusza. Do tej pory jezdzilem samochodami ze zwyklymi automatami i tak nie bylo dlategk to wydaje mi sie dziwne. Z gory przrzepraszam jezeli podobny problem byl juz opisany.

Ma znaczenie czy jest ciepły czy zimny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...