Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z zaworem egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich od pewnego czasu mam problem z zaworem egr bylem u mechanika w polsce i on powiedzialmi ze zawor jest uszkodzony objawy jadac wolno slysze dziwny metaliczny dzwiek a gdy odlacze zawor (tz. wyciagne wezyk i go zaslepie) wszystko ustaje kupilem nowy wymienilem i jest to samo niewiem co robic

ps Audi a4 avant 1.9 tdi 131 ps 2004 rok

Opublikowano

zawor egr jest caly czas otwarty zamyka sie w momencie jak gasisz silnik

p.s twoj mechanik jest debilem

Opublikowano

zawor egr jest caly czas otwarty zamyka sie w momencie jak gasisz silnik

p.s twoj mechanik jest debilem

na jakiej podstawie tak twierdzisz ? przecież EGR nie jest cały czas otwarty a nawet gdyby był to nie towarzyszy mu metaliczny dźwięk, choć pewnie z mechanikiem masz rację :>

mam jedno pytanie - "gdy odłączę zawór wszystko ustaje" - jak odłączasz ten zawór jeśli można wiedzieć, przecież za jego sterowanie odpowiada ECU, zaślepiasz go w jakiś sposób ?

pewnie powinieneś zmienić temat na inny.

Opublikowano

W okolicach EGR pomiędzy turbiną a kolektorem jest blacha ekranująca. Jeżeli się obluzowała to może dzwonić.

Sprawdź czy na postoju po otwarciu maski słychać dzwonienie z okolic turbina/kolektor/EGR.

Opublikowano

na postoju nic nie slychac to slychac dopiera jak jade i powoli przyspieszam od 1,5 do 2 tys obrotow powyzej 2 tysiecy nic nie slychac

Opublikowano

na postoju nic nie slychac to slychac dopiera jak jade i powoli przyspieszam od 1,5 do 2 tys obrotow powyzej 2 tysiecy nic nie slychac

Przerabiałem ten temat, najlepiej wziąść drugą osobę do pompowania gazem. U siebie dokładnie zobaczyłem że cyknięcie metaliczne pochodzi z zaworu EGR. Byłem z tym u mech powiedział że tak ma być chociaż nie bardzo sobie przypominam żeby bylo to wcześniej. Zawór ten cofa spaliny do recyrkulacji czyli ponownego spalenia-jak padnie całkowicie będziesz miał co najwyżej złą emisje.

Zła emisja nic niez naczy bo większość stacji diagnostycznych na przeglądach nie ma specjalistycznego sprzętu do spr, emisji spalin[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2009, 12:32_________________________________________________Nowy zawór EGR w miare dobrej firmy to ok 600zł

Opublikowano

Zła emisja nic niez naczy bo większość stacji diagnostycznych na przeglądach nie ma specjalistycznego sprzętu do spr, emisji spalin

Mają, mają, ale do diesli nie podpinają, póki co.

Opublikowano

szkoda kasy na egr zrob tak jak ja mam http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_zamontowany_kolektor_i_zrobiona_mega_fajan_rurka_strona_16-t83625.225.html taka rurka wyniesie cie tak samo lub mnie niz egr nowy a zadnych problemow nie bedzieesz mial

p.s ostatnie zdjecie zobacz

Opublikowano

zawor egr jest caly czas otwarty zamyka sie w momencie jak gasisz silnik

p.s twoj mechanik jest debilem

co Ty opowiadasz ? ... jak caly czas otwarty ?

chyba zasada dzialania EGR jest Ci calkiem obca ... :wink4:

Opublikowano

ja mialem otwarty na maxa - to moze ja mialem zepsuty a tu pisze tak nie wiem teraz to zgupialem

on mi sie zamykal jak gasilem auto

Opublikowano

przeciez w obudowie zaworu EGR znajduje sie rowniez klapa gaszaca. zamyka przelot dolotu w czasie gaszenia silnika. to co widziales to wlasnie ona.

wlasciwy zawor recyrkulacji spalin, to trzpien pionowy za klapa gaszaca. jest sterowany przez ECU silownikiem podcisnieniowym i dozuje przelot powrotu spalin.

dzwiek o ktorym piszesz raczej powoduje turbinka raczej tutaj bym szukal zrodla metalicznego dzwieku, byc moze wirnik turbiny ociera sie o obudowe.

Opublikowano

zawor egr jest caly czas otwarty zamyka sie w momencie jak gasisz silnik

p.s twoj mechanik jest debilem

co Ty opowiadasz ? ... jak caly czas otwarty ?

chyba zasada dzialania EGR jest Ci calkiem obca ... :wink4:

no to jaka jest zasada dzialania ? :>

Opublikowano

zawor egr jest caly czas otwarty zamyka sie w momencie jak gasisz silnik

p.s twoj mechanik jest debilem

co Ty opowiadasz ? ... jak caly czas otwarty ?

chyba zasada dzialania EGR jest Ci calkiem obca ... :wink4:

no to jaka jest zasada dzialania ? :>

przeciez ci opisalem post nad twoim :cool1:

Opublikowano

musze miec podlaczony ten zawor bo swieci mi caly czas kontrolka a po drugie pojechalem do tüv i zapomnialem podlaczyc tego wezyka do zaworu dobrze ze gosciu musial wyjsc na chwile ja szybko podlaczylem ale kontrolka dalej swiecila przez jakis czas gosciu zaraz patrzyl co jest grane jakby zobaczyl odlaczony egr to mial bym przesr......

Opublikowano

musze miec podlaczony ten zawor bo swieci mi caly czas kontrolka a po drugie pojechalem do tüv i zapomnialem podlaczyc tego wezyka do zaworu dobrze ze gosciu musial wyjsc na chwile ja szybko podlaczylem ale kontrolka dalej swiecila przez jakis czas gosciu zaraz patrzyl co jest grane jakby zobaczyl odlaczony egr to mial bym przesr......

ale przeciez jak masz egr wylaczone to nie swieci sie zadna kontrolka

co ty tam masz bo juz zgupialem

Opublikowano

Może on odpiął nie EGR tylko zawór sterujący EGr-em, jak to było N18 czy coś N75? Obie rzeczy często bywają w skrócie nazywane EGR-em. Jego silnik jest za stary aby odpięcie zaworu EGR wywaliło błąd zatem chyba chodzi o zawór sterujacy podciśnieniem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...