Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zardzewiała tarcza hamulcowa (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przed paroma dniami podczas hamowania z lewego tylnego koła zaczął się wydobywać nieprzyjemny odgłos (jakby coś tarło o coś). Ku mojemu zdziwieniu tarcza hamulcowa jest zardzewiała (tak jak na obrazku poniżej). Nie wiem kiedy były wymieniane tarcze i klocki bo auto posiadam ponad rok i jeszcze nie wymieniałem od kupna. Obawiam się że będę musiał wymienić komplet tarcz i klocków. No i jeszcze do tego płyn hamulcowy :kwasny:

Jaka mogła być przyczyna tego że tarcza tak zardzewiała ? Jak uniknąć takich sytuacji ?

dq9767_DSC00040.JPG

sp5945_DSC00039.JPG

Opublikowano

tarcze lipne,

auto stało ostatnio jakiś dłuższy czas??

czy w tym miejscu gdzie zardzewiała są ubytki??

Opublikowano

Jaka mogła być przyczyna

zbyt często jeździsz sam :naughty:
Opublikowano

tarcze lipne,

auto stało ostatnio jakiś dłuższy czas??

czy w tym miejscu gdzie zardzewiała są ubytki??

Nie stało, codziennie jeżdżę.

Jaka mogła być przyczyna

zbyt często jeździsz sam :naughty:

Dziwne.

Opublikowano

Prawdopodobnie zatarły sie prowadnice, zacisk nie pracował, koło nie hamowało i tarcza skorodowała. Musisz przy wymianie tarcz zainwestować jeszcze w łożyska.

Opublikowano

tak jak pisał kaliko44, wymień trzpienie (prowadnice) i ich uszczelnienia i powinno być ok.

Koniecznie wyczyść (najlepiej wypiaskuj) miejsce, w które wchodzą prowadnice i przed ich montażem porządnie je nasmaruj smarem grafitowym.

Najlepiej kupić zestaw naprawczy z prowadnicami. Oznaczenie takie jak na obrazku QB 1301X

Warto sprawdzić stan tłoczków i ich uszczelnień.

636%5C1301X.jpg

Opublikowano

Dzięki Panowie za rady. Mam jeszcze jedno pytanie- jakie tarcze i zaciski kupić ? ATE będą dobre ?

Chyba chodzi to tarcze i klocki? ATE na tył będą ok.

Opublikowano

Tak, chodziło mi o klocki. Na razie chyba zrobię tylko tył bo kiepsko wygląda, przód wydaje się być w dobrym stanie, z kasą też ciężko, bo w sumie komplet tarcz i klocków trochę kosztuje..

Dzięki za rady ;)

Opublikowano

Tak, chodziło mi o klocki. Na razie chyba zrobię tylko tył bo kiepsko wygląda, przód wydaje się być w dobrym stanie, z kasą też ciężko, bo w sumie komplet tarcz i klocków trochę kosztuje..

Dzięki za rady ;)

Jak pisałem wcześniej, nie zapomnij o wymianie łożysk na czopach z tyłu.

Opublikowano

Jak pisałem wcześniej, nie zapomnij o wymianie łożysk na czopach z tyłu.

Popieram!

Opublikowano

Ok, możecie podać nr tych łożysk ?

W 1997 wychodziły dwa rodzaje.

4A0598625A - nr zamiennika RUVILLE 5712

Średnica wewnętrzna [mm]: 17,462

Średnica wewnętrzna [mm]: 39,878

średnica zewnętrzna [mm]: 39,878

średnica zewnętrzna [mm]: 50,292

Szerokość [mm]: 14,605

Szerokość [mm]: 14,732

8D0598625 - nr zamiennika RUVILLE 5450

Średnica wewnętrzna [mm]: 17,462

Średnica wewnętrzna [mm]: 29

średnica zewnętrzna [mm]: 39,878

średnica zewnętrzna [mm]: 50,292

Szerokość [mm]: 14,605

Szerokość [mm]: 14,732

Zestawy zawierają komplet łożysk na jedną stronę, koronkę, dekielek i uszczelniacz.

Opublikowano

podaj komus niech sprawdzi po VIN-ie, ktore leza do twojej a4, a co do klockow na tył polecam TRW LUCAS:), pozdro

Opublikowano

Jeszcze musisz sprawdzić stan uszczelnień tłoczka i trzpieni, jeżeli guma będzie popękana musisz je konieczenie wymienić. Jeżeli trzpienie będą zatarte proponuje podgrzać jarzma nad kuchenką gazową, psikać WD40 i obstukiwać młotkiem. Jeżeli są zapieczone, a zapewne są, bardzo łatwo je urwać i narazić się na kolejny wydatek. U mnie były zatarte i pewnie tarcza wyglądała by jak Twoja gdybym nie zajął się tym na czas.

Opublikowano

tak jak pisał kaliko44, wymień trzpienie (prowadnice) i ich uszczelnienia i powinno być ok.

Koniecznie wyczyść (najlepiej wypiaskuj) miejsce, w które wchodzą prowadnice i przed ich montażem porządnie je nasmaruj smarem grafitowym.

zgadza się ale raczej smarem miedzianym, taki jest zwykle używany przy ukł. hamulcowym lub specjalny do ukł ham., grafitowy nie wytrzymuje temp.

Opublikowano

zgadza się ale raczej smarem miedzianym, taki jest zwykle używany przy ukł. hamulcowym lub specjalny do ukł ham., grafitowy nie wytrzymuje temp.

Tu akurat nie ma wysokich temperatur a ważniejsze jest dobre smarowanie.

Okolice sworzni nie nagrzewają się do wysokich temperatur inaczej nie stosowano

by tam gumek jako zabezpieczenia przed zabrudzeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...