kamilo Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Witam Przed paroma dniami podczas hamowania z lewego tylnego koła zaczął się wydobywać nieprzyjemny odgłos (jakby coś tarło o coś). Ku mojemu zdziwieniu tarcza hamulcowa jest zardzewiała (tak jak na obrazku poniżej). Nie wiem kiedy były wymieniane tarcze i klocki bo auto posiadam ponad rok i jeszcze nie wymieniałem od kupna. Obawiam się że będę musiał wymienić komplet tarcz i klocków. No i jeszcze do tego płyn hamulcowy Jaka mogła być przyczyna tego że tarcza tak zardzewiała ? Jak uniknąć takich sytuacji ?
antonio Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 tarcze lipne, auto stało ostatnio jakiś dłuższy czas?? czy w tym miejscu gdzie zardzewiała są ubytki??
Wihajster Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Jaka mogła być przyczyna zbyt często jeździsz sam
kamilo Opublikowano 23 Września 2009 Autor Opublikowano 23 Września 2009 tarcze lipne, auto stało ostatnio jakiś dłuższy czas?? czy w tym miejscu gdzie zardzewiała są ubytki?? Nie stało, codziennie jeżdżę. Jaka mogła być przyczyna zbyt często jeździsz sam Dziwne.
kalik Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Prawdopodobnie zatarły sie prowadnice, zacisk nie pracował, koło nie hamowało i tarcza skorodowała. Musisz przy wymianie tarcz zainwestować jeszcze w łożyska.
spetsnaz Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 tak jak pisał kaliko44, wymień trzpienie (prowadnice) i ich uszczelnienia i powinno być ok. Koniecznie wyczyść (najlepiej wypiaskuj) miejsce, w które wchodzą prowadnice i przed ich montażem porządnie je nasmaruj smarem grafitowym. Najlepiej kupić zestaw naprawczy z prowadnicami. Oznaczenie takie jak na obrazku QB 1301X Warto sprawdzić stan tłoczków i ich uszczelnień.
kamilo Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 Dzięki Panowie za rady. Mam jeszcze jedno pytanie- jakie tarcze i zaciski kupić ? ATE będą dobre ?
spetsnaz Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Dzięki Panowie za rady. Mam jeszcze jedno pytanie- jakie tarcze i zaciski kupić ? ATE będą dobre ? Chyba chodzi to tarcze i klocki? ATE na tył będą ok.
kamilo Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 Tak, chodziło mi o klocki. Na razie chyba zrobię tylko tył bo kiepsko wygląda, przód wydaje się być w dobrym stanie, z kasą też ciężko, bo w sumie komplet tarcz i klocków trochę kosztuje.. Dzięki za rady
kalik Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Tak, chodziło mi o klocki. Na razie chyba zrobię tylko tył bo kiepsko wygląda, przód wydaje się być w dobrym stanie, z kasą też ciężko, bo w sumie komplet tarcz i klocków trochę kosztuje.. Dzięki za rady Jak pisałem wcześniej, nie zapomnij o wymianie łożysk na czopach z tyłu.
spetsnaz Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Jak pisałem wcześniej, nie zapomnij o wymianie łożysk na czopach z tyłu. Popieram!
kamilo Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 Ok, możecie podać nr tych łożysk ?
spetsnaz Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Ok, możecie podać nr tych łożysk ? W 1997 wychodziły dwa rodzaje. 4A0598625A - nr zamiennika RUVILLE 5712 Średnica wewnętrzna [mm]: 17,462 Średnica wewnętrzna [mm]: 39,878 średnica zewnętrzna [mm]: 39,878 średnica zewnętrzna [mm]: 50,292 Szerokość [mm]: 14,605 Szerokość [mm]: 14,732 8D0598625 - nr zamiennika RUVILLE 5450 Średnica wewnętrzna [mm]: 17,462 Średnica wewnętrzna [mm]: 29 średnica zewnętrzna [mm]: 39,878 średnica zewnętrzna [mm]: 50,292 Szerokość [mm]: 14,605 Szerokość [mm]: 14,732 Zestawy zawierają komplet łożysk na jedną stronę, koronkę, dekielek i uszczelniacz.
kamilo Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 Czyli które dokładnie mam kupić ? objętnie które będzie pasować?
elmo814 Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 podaj komus niech sprawdzi po VIN-ie, ktore leza do twojej a4, a co do klockow na tył polecam TRW LUCAS:), pozdro
kamilo Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 Znalazłem to co mi potrzebne http://e-autoparts.pl/catalog/klocki-hamulcowe-zestaw-p-11898.html?cPath=500_501 http://e-autoparts.pl/catalog/tarcza-hamulcowa-p-11708.html?cPath=500_502 http://e-autoparts.pl/catalog/%C3%85%C2%82ozysko-kola-zestaw-p-11955.html?cPath=100_101 To chyba wszystko chyba że o czymś zapomniałem
kalik Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Znalazłem to co mi potrzebne http://e-autoparts.pl/catalog/klocki-hamulcowe-zestaw-p-11898.html?cPath=500_501 http://e-autoparts.pl/catalog/tarcza-hamulcowa-p-11708.html?cPath=500_502 http://e-autoparts.pl/catalog/%C3%85%C2%82ozysko-kola-zestaw-p-11955.html?cPath=100_101 To chyba wszystko chyba że o czymś zapomniałem Jeszcze musisz sprawdzić stan uszczelnień tłoczka i trzpieni, jeżeli guma będzie popękana musisz je konieczenie wymienić. Jeżeli trzpienie będą zatarte proponuje podgrzać jarzma nad kuchenką gazową, psikać WD40 i obstukiwać młotkiem. Jeżeli są zapieczone, a zapewne są, bardzo łatwo je urwać i narazić się na kolejny wydatek. U mnie były zatarte i pewnie tarcza wyglądała by jak Twoja gdybym nie zajął się tym na czas.
rtocki Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 tak jak pisał kaliko44, wymień trzpienie (prowadnice) i ich uszczelnienia i powinno być ok. Koniecznie wyczyść (najlepiej wypiaskuj) miejsce, w które wchodzą prowadnice i przed ich montażem porządnie je nasmaruj smarem grafitowym. zgadza się ale raczej smarem miedzianym, taki jest zwykle używany przy ukł. hamulcowym lub specjalny do ukł ham., grafitowy nie wytrzymuje temp.
kamilo Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 W przyszłym tyg. jadę do mechaniora z tym więc myślę że będzie zrobione tak jak trzeba, dzięki Panowie za pomoc
spetsnaz Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 zgadza się ale raczej smarem miedzianym, taki jest zwykle używany przy ukł. hamulcowym lub specjalny do ukł ham., grafitowy nie wytrzymuje temp. Tu akurat nie ma wysokich temperatur a ważniejsze jest dobre smarowanie. Okolice sworzni nie nagrzewają się do wysokich temperatur inaczej nie stosowano by tam gumek jako zabezpieczenia przed zabrudzeniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się