bazzz Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 witajcie ... zastanawiałem się ile czasu zejdzie mi na wymianę uszczelki pod chłodnicą oleju bo w warsztacie krzyknęli 100zł więc się uparłem, przejrzałem ETKE i stwierdziłem ze poradzę sobie chyba sam ... nie myliłem się ... koszt uszczelki to 22zł w ASO potrzebne narzędzia to: - śrubokręt krzyżakowy - klucz nasadowy 27 - klucz do odkręcania filtra oleju a oto krótkie fotostory w pierwszej kolejności odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, u mnie był przykręcony na 3 wkręty krzyżykowe (to w celu ułatwienia sobie dostępu do filtra oleju) następnie należy odczepić kabelek żeby łatwiej można było odchylić zbiorniczek i uzyskać lepszy dostęp do filtra uzyskujemy w ten sposób idealne dojście do chłodnicy oleju którą widać na zdjęciu poniżej ... następnie bierzemy klucz 27 i odkręcamy nakrętkę która znajduje się na śrubie do przykręcania filtra, śruba schodzi bardzo łatwo a tak właśnie wygląda uszczelka na chłodnicy całość ze złożeniem tego do kupy zajęła mi jakoś chyba ze 40 minut P.S. : do silników 90KW jest inna uszczelka, o'ring o odpowiednich wymiarach dostępny w każdym niemal sklepie sposób jest taki sam pozdrawiam i życzę miłej dłubaniny
Gość Henrykus Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 Dodatkowy matriał zdjęciowy dotyczący chłodnicy oleju , link: http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=354&Itemid=57 ciakawe czy ktoż zaglądał do tego zaworka ?
wesz82 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Pany a próbował ktoś wymienić uszczelkę miedzy silnikiem a chłodniczką???
pioteros Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Jest ona chyba metalowa, robota wcale nie dużo większa, 4-5 srubek więcej Wystukane z Pegasusa
wesz82 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Z tego co orientuje się to 3 śrubu trzymające podstawę chodniczki,jedna od przewodu olejowego do turbo i kostka. Jak robić to od razu lepiej wymienić też i tą uszczelkę Może robił to ktoś,są jakieś niespodzianki???
linqo Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 u mnie mechanik wziął 60zł (w tym wliczona uszczelka już) także sam się nie chciałem babrać
MATIUS Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 u mnie mechanik wziął 60zł (w tym wliczona uszczelka już) także sam się nie chciałem babrać jakieś namiary części na to posiadasz ?? jakiś nr też mam adr i trochę mi się zaczyna tam pocić
Okruchos Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Nową uszczelkę (ta z pierwszego postu) da sie zalozyc bez rozpinania wezy z plynem chlodzacym????
wesz82 Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Nową uszczelkę (ta z pierwszego postu) da sie zalozyc bez rozpinania wezy z plynem chlodzacym???? Wychodzi na to że da rady bez:wink::wink:Jak nie pali Ci sie to poczekaj z 2 tyg,zmienię u siebie to będę wiedział bardziej:decayed:
wesz82 Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 w 1,8T da, wiec w 1.9tdi pewnie tez Powiedz a tą metalową to już muszę rozłączyć przewody,bo tak patrze i na to mi wychodzi...
pioteros Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 metalową pod całą tą obudową? w sumei nie wiem, kupiłem ją ale wciąż czeka na wymiane
Grzegorzk1979 Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Panowie odświeżam kotleta Ktoś wymienił tą uszczelkę metalową (1,8 T 150 km APU) czy trzeba spuszczać płyn itp ?
DawidAWT Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Też dołączam się do pytania bo muszę to wymienić i póki co nie wiem... :/
Undisclosed Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 (edytowane) Ponowne odświeżenie kotleta Studiuję właśnie ETKĘ i chciałbym usystematyzować swoją wiedzę, ale także podsumować to co pisaliście dawno temu, bo nigdzie nie widzę kodów: 028117070B uszczelka chłodnicy oleju 73mm do zastosowania z 028117021E (czyli z chłodniczką, ok) 028117070B to uszczelka okrągła w płaszczyźnie prostopadłej do króćca, znajdująca się między podstawą, a chłodniczką, zespolona z uszczelką dookoła króćca wchodząca w chłodniczkę rozumiem, że uszczelka 038117070A (59X5) dochodzi jeszcze w środek uszczelki 028117070B i znajduje się pomiędzy podstawą, a chłodniczką? a do tego wszystkiego od strony uchwytu dochodzi pierścień uszczelniający 028117070? Czy jeśli mówimy o wymianie uszczelki między chłodniczką, a podstawą to do wymiany są wyżej wymienione 3 uszczelki? Między podstawą, a blokiem rozumiem, że do wymiany mamy uszczelkę 028115441C. Edytowane 21 Lutego 2018 przez Undisclosed
gadi Opublikowano 4 Lipca 2020 Opublikowano 4 Lipca 2020 Czy ktoś poradzi jaką mam kupić uszczelkę do chłodnicy oleju? Do A4 B5 1,9 Tdi Afn 110KM z 1996 roku Kupiłem takie 2 sztuki i żadna z nich nie pasuje, są za małe Uszczelka chlodnicy oleju Seat VW Audi FEBI NND 5904945934 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 19,30 zł - Uszczelka chlodnicy oleju Seat VW Audi FEBI NND... W sklepie wychodziło że takie powinny iść. Ale jest inny wymiar i idzie rylko 1 sztuka na górze.
gadi Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 Kupiłem w serwisie uszczelkę, czekam na wymianę. Co dziwne w serwisie po podaniu danych samochodu, wychodzi że jest tylko jedna uszczelka, o większym wymiarze od 2 poprzednich które były w sklepie z częściami Wszystko powinno się zgadzać Tak mam u siebie, est tylko 1 uszczelka i inny wymiar. To będzie moje 3 podejś ie do tej uszczelki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się