Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Niestety kolejny przypadek ciśnienia oleju - jak narazie rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czasami zdarzało się, że podczas "dojeżdżania (hamowania)" na luzie z dużej prędkości do 0 np. przed światłami obroty silnika spadały poniżej wartości pracy na biegu jałowym i na tej wartości się tak jakby blokowały i tuż przed samym zatrzymaniem odblokowywały się i wracały na poziom pracy biegu jałowego czyli np liczbowo wyglada to tak:

jedziesz szybko i masz jakieś 3500 obrotów wciskasz sprzęgło i zaczynasz hamować np. przed światłami obroty spadają do ok 700 i tu sie "blokują" (normalna praca to powiedzmy 840-920 <- nie wiem dokładnie jaki jest zakres) i tuż przed samym zatrzymaniem samochodu obroty się odblokowują i wracają w "normalny zakres pracy" czyli np. 860. (wartości 3500 i 700 są podane dla przykładu)

Pozdrawiam

Borys O

Opublikowano

U mnie występował ten sam problem ze spadającymi obrotami przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.Poprawiło sie jak podociskałem wtyczki na PD.

Opublikowano

Przeczytałem Twój wątek i generalnie temat kojarzę bo przeżyłem to samo :)

Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Ani na zdjęciach ani w opisie nie ma mowy o stanie zębatki która znajduje się na wale korbowym.

To własnie ta zębatka była u mnie niemal całkowicie gładka i nie miała już żadnych zębów, co spowodowało do ślizgania się łańcucha napędu pompy oleju, co oczywiście spowodowało brak ciśnienia oleju i czerwony znaczek na FIS.

U mnie nie padła ani turbina ani silnik, smarowania nie było chwile po czym znów łańcuch załapał więc oleju nie zabrakło. Ostatecznie dla świętego spokoju wymieniłem blok silnika i turbo, od tego czasu przejechane 35k km i auto chodzi jak nowe.

Ale nie o tym chciałem...

Intryguje mnie w jakim stanie była Twoja zębatka na wale korbowym? To właśnie tej zębatki nie da się nigdzie dostać i wymienić i ona może najpewniej (jeśli nie zabierak) spowodować brak napędu pompy oleju i w efekcie - ciśnienia oleju.

Jak wyglądała moja zębatka po 180k przebiegu możesz zobaczyć tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_swap_uszkodzonego_silnika_blb_na_bkd-t73643.15.html

Wklejam też jedno zdjęcie poglądowe:

obraz005h.jpg

Zęby powinny być takie duże jak na zębatce przy pompie oleju, a u mnie nie było ich wcale!

Radzę każdemu sprawdzać nie tylko zabierak, napinacz, ale właśnie również stan tego koła zębatego.

Opublikowano

panowie a gdzie mozna kupic zestaw naprawczy jaki jest dostepny w ok sandomierza chodzi mi o lancuszek napinacz imbusik i moze ktos z was zna dobrego mechanika co by mi to wymienil

Opublikowano

Zestw naprawczy to przejscie na kola zebate 4k w ASO o ile sie nie myle :)

Opublikowano

A mnie zastanawia czy możliwe jest aż takie zużycie zębatki przy normalnym działaniu całego zespołu. Czy nie jest tak że to źle działający napinacz powoduje wyrobienie się zębów?

Opublikowano

Przeczytałem Twój wątek i generalnie temat kojarzę bo przeżyłem to samo :)

Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Ani na zdjęciach ani w opisie nie ma mowy o stanie zębatki która znajduje się na wale korbowym.

To własnie ta zębatka była u mnie niemal całkowicie gładka i nie miała już żadnych zębów, co spowodowało do ślizgania się łańcucha napędu pompy oleju, co oczywiście spowodowało brak ciśnienia oleju i czerwony znaczek na FIS.

U mnie nie padła ani turbina ani silnik, smarowania nie było chwile po czym znów łańcuch załapał więc oleju nie zabrakło. Ostatecznie dla świętego spokoju wymieniłem blok silnika i turbo, od tego czasu przejechane 35k km i auto chodzi jak nowe.

Ale nie o tym chciałem...

Intryguje mnie w jakim stanie była Twoja zębatka na wale korbowym? To właśnie tej zębatki nie da się nigdzie dostać i wymienić i ona może najpewniej (jeśli nie zabierak) spowodować brak napędu pompy oleju i w efekcie - ciśnienia oleju.

Jak wyglądała moja zębatka po 180k przebiegu możesz zobaczyć tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_swap_uszkodzonego_silnika_blb_na_bkd-t73643.15.html

Wklejam też jedno zdjęcie poglądowe:

obraz005h.jpg

Zęby powinny być takie duże jak na zębatce przy pompie oleju, a u mnie nie było ich wcale!

Radzę każdemu sprawdzać nie tylko zabierak, napinacz, ale właśnie również stan tego koła zębatego.

Piero kawalek tej zębatki widać na zdjęciach zamieszczonych na pierwszej stronie (zdjęcie na którym widać małą zębatkę i łańcuch jak biegnie w ślizgaczu) i na "żywo" zębatka ta wyglądała na nietkniętą.

Pozdrawiam

Borys O

Opublikowano

A mnie zastanawia czy możliwe jest aż takie zużycie zębatki przy normalnym działaniu całego zespołu. Czy nie jest tak że to źle działający napinacz powoduje wyrobienie się zębów?

zwykla fizyjka zebatka na wlle jest duzo wieksza i to ona przenosi cala sile , przez co lancuch zwyczajnie ja scina.

Opublikowano

ktos tu pisal ze mozna tez kupic zestaw w postaci lancuszka imbusika i napinacza

Opublikowano

nie PL

Opublikowano

czyli w tym sklepie kupie wszystko czy w innych tez mozna znajsc szukam tez dobrego mechanika co mi to wymieni prosze o wasze rady

Opublikowano

ktos tu pisal ze mozna tez kupic zestaw w postaci lancuszka imbusika i napinacza

Kolego można kupić u nas:

Małą zębatkę

Zbierak - Imbusik

Napinacz

Łańcuch - jak ja pytałem to był

NIE MOŻNA TYLKO DOSTAĆ DUŻEJ ZĘBATKI KTÓA JEST NA WALE

Pozdrawiam

Borys[br]Dopisany: 24 Luty 2010, 14:28_________________________________________________

czyli w tym sklepie kupie wszystko czy w innych tez mozna znajsc szukam tez dobrego mechanika co mi to wymieni prosze o wasze rady

Części te bez problemu dostaniesz w serwisie Audi a co do mechanika to śmiało mogę polecić tego co mnie naprawiał.

Opublikowano

ktos tu pisal ze mozna tez kupic zestaw w postaci lancuszka imbusika i napinacza

Kolego można kupić u nas:

Małą zębatkę

Zbierak - Imbusik

Napinacz

Łańcuch - jak ja pytałem to był

NIE MOŻNA TYLKO DOSTAĆ DUŻEJ ZĘBATKI KTÓA JEST NA WALE

Pozdrawiam

Borys[br]Dopisany: 24 Luty 2010, 14:28_________________________________________________

czyli w tym sklepie kupie wszystko czy w innych tez mozna znajsc szukam tez dobrego mechanika co mi to wymieni prosze o wasze rady

Części te bez problemu dostaniesz w serwisie Audi a co do mechanika to śmiało mogę polecić tego co mnie naprawiał.

tylko co to da jak wyciera sie duza , i w tym jest problem.........

Opublikowano

Daje to możliwość naprawy dla osób którym poleciało gniazdo wałka a nie duza zębatka i chcą oprócz zrobionego gniazda miec wymienione podzespoly na nowe zostawiajac tylko stara duza zebatke jesli jest w dobrym stanie.

Pozrawiam

Opublikowano

Daje to możliwość naprawy dla osób którym poleciało gniazdo wałka a nie duza zębatka i chcą oprócz zrobionego gniazda miec wymienione podzespoly na nowe zostawiajac tylko stara duza zebatke jesli jest w dobrym stanie.

Pozrawiam

czyli daje to tyle ze wydaje sie kase na przedluzenie i tak nieuniknionej smierci

Opublikowano

turdzi a sprawdzales czy mozna tu w norwegi kupic ta zembatke ?

na szczescie nie musialem , a teraz mam kola zebate.......

Opublikowano

Wydaje mi się, że mam matodę na pozbycie się zarazy w postaci wałków we wszystkich 2.0 TDI. Jak ktoś pierwszy zaryzykuje to zrobić to służę pomocą techniczną (darmowo, żeby nie było wątpliwości) :decayed:

Opublikowano

Wydaje mi się, że mam matodę na pozbycie się zarazy w postaci wałków we wszystkich 2.0 TDI. Jak ktoś pierwszy zaryzykuje to zrobić to służę pomocą techniczną (darmowo, żeby nie było wątpliwości) :decayed:

ja bym sie chetnie pisal :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...